Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Hva er tankegangen? Vil dere tilbake til strikkepinne samfunnet? Hvor skal de tretten tusen barna dere "redder" årlig gjøres av? Fosterhjemsplasser har vi stor mangel på allerede.... Anonymkode: c64e3...29e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Er absolutt ikke MOT abort men en slags begrensing burde være på plass. Når kvinner tar abort for 3. og 4.gang da skorter det på hjernekapasiteten. Ingen blir ufrivillig gravid 4 ganger! Synes det burde være gratis ved 1.abort og høyere egenandel for hver gang etter dette. Jo jeg kjenner feks ett spesifikt tilfelle hvor vedkommende tok 7 aborter fra tenårene og frem til 30 års alder. Ville så ha barn og nei, det gikk visst ikke og måtte ha IVF. Sorry men hadde ikke den største sympatien med denne personen. Anonymkode: 9497a...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er absolutt ikke MOT abort men en slags begrensing burde være på plass. Når kvinner tar abort for 3. og 4.gang da skorter det på hjernekapasiteten. Ingen blir ufrivillig gravid 4 ganger! Synes det burde være gratis ved 1.abort og høyere egenandel for hver gang etter dette. Jo jeg kjenner feks ett spesifikt tilfelle hvor vedkommende tok 7 aborter fra tenårene og frem til 30 års alder. Ville så ha barn og nei, det gikk visst ikke og måtte ha IVF. Sorry men hadde ikke den største sympatien med denne personen. Anonymkode: 9497a...6ed Nei, det burde ikke være noen grense. Det burde være selvbestemt abort frem til etter fødsel. Som HI nevner, ellers dør folk fordi de er nødt til å bruke strikkepinner. Er det virkelig det du ønsker? Anonymkode: 1deb8...c2a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Det er et nødvendig onde, ikke noe jeg er begeistret for, men tenker også at det ville være forferdelig å leve med å være et uønsket barn, det er ikke et godt liv. De fleste kvinner velger ikke abort som et lett alternativ til prevensjon, men noen gjør sikkert det. Man trenger ikke å like abort, selv om det er lovlig og man respekterer andres valg. Det virker som om noen ikke klarer å akseptere at folk har ulike meninger om dette. Anonymkode: dde18...0af
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det burde ikke være noen grense. Det burde være selvbestemt abort frem til etter fødsel. Som HI nevner, ellers dør folk fordi de er nødt til å bruke strikkepinner. Er det virkelig det du ønsker? Anonymkode: 1deb8...c2a Jeg regner med at du forsøke å trolle med denne avsporingen, men hva mener du egentlig med det du skriver her? Selvbestemt abort frem til etter fødsel? Mener du at man skal ha rett til å drepe sitt nyfødte barn med det samme det er født? Og hvis du derimot mener selvbestemt abort frem til før fødsel starter - det innebærer at du mener det er ok å "abortere" barn som er fullt i stand til å overleve utenfor mor. Hvem skal ta livet av disse, mener du, siden du mener de skal aborteres? Sikker på at du ønsker det du skriver? Anonymkode: 0b76e...c42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 HI, jeg er ikke mot abort, men mot en utvidelse av abortgrensene ift. det vi har i dag. De som er helt imot abort tror jeg rett og slett sjelden tenker over de faktiske følgene for de dette vil ramme, både enkeltpersoner, familier og samfunnet. De har bare tatt et prinsipielt standpunkt, uten å ta innover seg følgene. Hvis kvinner helt skulle miste retten til å ta abort så ville kvinner måtte slutte å ha sex, utsette det å ha sex med kanskje år, eller ha langt mindre sex, hvis de ikke ønsker å få barn. Men menneskers sexlyst er et instinkt, så den er sterk, og mange vil ikke greie å la være å ha sex. De som greier det vil trolig i økt grad risikere å bli voldtatt, fordi det vil bli langt mer frustrerte menn også. Vi ville få langt flere barn og ungdom som får barn, med alle de følgene det vil få for samfunnet med enorm økning i utgifter til kvinner som ikke enda har utdanning og jobb, vi ville fått langt større klasseskiller i samfunnet. Kvinner ville trolig utdannet seg mindre enn de gjør i dag. Økte klasseskiller vet vi fra utlandet som regel gjør at kriminalitet også øker dramatisk. Flere fattige vil føre til dårligere generell folkehelse. Vi kommer inn i en spiral hvor samfunnsutgiftene bare vil øke. Og da har man ikke en gang begynt å snakke om hva det gjør med den enkelte kvinne å leve i frykt for å bli uønsket gravid, voldtatt osv. Og hvor mange som får varige skader eller dør pga. ulovlige metoder for å kvitte seg med et embryo/foster. Klasseskillene ville økt ytterligere fordi de med mye penger enkelt kunne reise til utlandet og få utført medikamentell eller kirurgisk abort der dette fremdeles var lovlig. Et forbud mot abort ville skapt et marked for illegale aborter i landet, både medikamentelt og kirurgisk og "kirurgisk" (personer uten relevant helseutdannelse som likevel utfører abort), og igjen, det ville trolig også vært et tilbud til de med mest penger. Så kan man jo bare tenke seg hvordan barn har det når de ikke var og kanskje ikke er ønsket. Omsorgssvikt vil trolig øke betraktelig, med alle følgene det får på sikt. Og enda er det garantert uendelig mange andre like viktige faktorer som jeg ikke har tenkt på, men som vil slå ekstremt negativt ut for både kvinner generelt og for samfunnet. Jeg tror oppriktig at de som er for et totalforbud mot abort ikke har satt seg inn i hva de faktiske følgene vil bli. Det vil endre hele samfunnet vi lever i, og ikke til det bedre - heller ikke de barna som da blir født. Anonymkode: 0b76e...c42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er absolutt ikke MOT abort men en slags begrensing burde være på plass. Når kvinner tar abort for 3. og 4.gang da skorter det på hjernekapasiteten. Ingen blir ufrivillig gravid 4 ganger! Synes det burde være gratis ved 1.abort og høyere egenandel for hver gang etter dette. Jo jeg kjenner feks ett spesifikt tilfelle hvor vedkommende tok 7 aborter fra tenårene og frem til 30 års alder. Ville så ha barn og nei, det gikk visst ikke og måtte ha IVF. Sorry men hadde ikke den største sympatien med denne personen. Anonymkode: 9497a...6ed Når jeg ble 28 år, så ble jeg gravid for tredje gang på prevensjon. Og jeg var og svært nøye, da jeg ikke ønsket meg barn. Fikk 2 av barna, og tok en abort. Skulle jeg bli gravid igjen, så tar jeg abort. Men nå har jeg heller ikke sex, så er jo ikke mulig. Og da man blir gravid flere ganger på prevensjon, så blir man jo redd for å ha sex. Anonymkode: 6f644...b3d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er absolutt ikke MOT abort men en slags begrensing burde være på plass. Når kvinner tar abort for 3. og 4.gang da skorter det på hjernekapasiteten. Ingen blir ufrivillig gravid 4 ganger! Anonymkode: 9497a...6ed Så da tenker du verden blir et bedre sted hvis denne kvinnen som du mener har begrenset hjernekapasitet føder barn nummer 2, 3 og 4 i stedet? Anonymkode: 5b50e...d72
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så da tenker du verden blir et bedre sted hvis denne kvinnen som du mener har begrenset hjernekapasitet føder barn nummer 2, 3 og 4 i stedet? Anonymkode: 5b50e...d72 Enig. Tenker det teller FOR hjernekapasiteten at hun tar abort når det er riktig for henne. Anonymkode: c64e3...29e
Hengebukksvinet Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er tankegangen? Vil dere tilbake til strikkepinne samfunnet? Hvor skal de tretten tusen barna dere "redder" årlig gjøres av? Fosterhjemsplasser har vi stor mangel på allerede.... Anonymkode: c64e3...29e Nå er ikke jeg mot abort, men det er mange ufrivillig barnløse som mer enn gjerne ville adoptert disse barna!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 29 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Nå er ikke jeg mot abort, men det er mange ufrivillig barnløse som mer enn gjerne ville adoptert disse barna! Men slik er ikke systemet vårt innrettet i dag. En må også kunne ta innover seg at grunnene til å ta abort er mange, ofte handler det om svangerskapet like mye som om en kan greie å tilby barnet noe. Svangerskap er en stor risiko for kvinner. Jeg ville gått gjennom ild og vann for å få min førstefødte, det gjorde jeg også. Da jeg skulle ha nummer to, gjentok det hele seg. Forskjellen da var at jeg også var mammaen til en toåring som ville miste enormt mye om jeg døde. Det gikk bra, men ikke faen om jeg risikerer mine barns mor fordi jeg skulle skylde ufrivillig barnløse noe fordi kroppen min (delvis) klarer å lage barn. Jeg er en hvit, priviligert kvinne med masterutdannelse i ett av verdens rikeste og mest likestilte land. De fleste kvinner i verden er dårligere stilt enn meg. Abort burde være en selvfølge frem til fosteret er levedyktig utenfor magen. Etter det burde systemet ta over om kvinnen ikke kan. Anonymkode: 31d17...dcb
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men slik er ikke systemet vårt innrettet i dag. En må også kunne ta innover seg at grunnene til å ta abort er mange, ofte handler det om svangerskapet like mye som om en kan greie å tilby barnet noe. Svangerskap er en stor risiko for kvinner. Jeg ville gått gjennom ild og vann for å få min førstefødte, det gjorde jeg også. Da jeg skulle ha nummer to, gjentok det hele seg. Forskjellen da var at jeg også var mammaen til en toåring som ville miste enormt mye om jeg døde. Det gikk bra, men ikke faen om jeg risikerer mine barns mor fordi jeg skulle skylde ufrivillig barnløse noe fordi kroppen min (delvis) klarer å lage barn. Jeg er en hvit, priviligert kvinne med masterutdannelse i ett av verdens rikeste og mest likestilte land. De fleste kvinner i verden er dårligere stilt enn meg. Abort burde være en selvfølge frem til fosteret er levedyktig utenfor magen. Etter det burde systemet ta over om kvinnen ikke kan. Anonymkode: 31d17...dcb DETTE! 👏Tar av meg hatten! Du fikk sagt alt det jeg IKKE klarte å si! Takk! HI Anonymkode: c64e3...29e
Hengebukksvinet Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men slik er ikke systemet vårt innrettet i dag. En må også kunne ta innover seg at grunnene til å ta abort er mange, ofte handler det om svangerskapet like mye som om en kan greie å tilby barnet noe. Svangerskap er en stor risiko for kvinner. Jeg ville gått gjennom ild og vann for å få min førstefødte, det gjorde jeg også. Da jeg skulle ha nummer to, gjentok det hele seg. Forskjellen da var at jeg også var mammaen til en toåring som ville miste enormt mye om jeg døde. Det gikk bra, men ikke faen om jeg risikerer mine barns mor fordi jeg skulle skylde ufrivillig barnløse noe fordi kroppen min (delvis) klarer å lage barn. Jeg er en hvit, priviligert kvinne med masterutdannelse i ett av verdens rikeste og mest likestilte land. De fleste kvinner i verden er dårligere stilt enn meg. Abort burde være en selvfølge frem til fosteret er levedyktig utenfor magen. Etter det burde systemet ta over om kvinnen ikke kan. Anonymkode: 31d17...dcb Jeg er som sagt ikke mot abort. Jeg skrev bare at det ikke ville blitt noe problem å skaffe hjem til disse babyene dersom de ble født!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og hvis du derimot mener selvbestemt abort frem til før fødsel starter - det innebærer at du mener det er ok å "abortere" barn som er fullt i stand til å overleve utenfor mor. Hvem skal ta livet av disse, mener du, siden du mener de skal aborteres? Anonymkode: 0b76e...c42 Å ta abort er ikke å ta livet av. Det er bare å fjerne en klump celler. Når barnet er født så er barnet født. De samme som utfører abort i dag skal utføre abort også i fremtiden. Vi aborterer allerede i dag slike celleklumper som kunne levd utenfor livmoren. https://www.nrk.no/norge/aborterte-levde-i-over-en-time-1.8128542 So what? Er du mot abort? Anonymkode: 1deb8...c2a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Hengebukksvinet skrev: Nå er ikke jeg mot abort, men det er mange ufrivillig barnløse som mer enn gjerne ville adoptert disse barna! Jo, men det er jo bedre å tilby kvinnen abort enn å tvinge henne til å bære frem, føde og gi barnet til noen andre. Det er jo noe helt annet, som i de fleste tilfeller innebærer at kvinnen «tvinges» til å beholde barnet. De færreste gir bort et barn de har født. Anonymkode: 5b50e...d72
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Å ta abort er ikke å ta livet av. Det er bare å fjerne en klump celler. Når barnet er født så er barnet født. De samme som utfører abort i dag skal utføre abort også i fremtiden. Vi aborterer allerede i dag slike celleklumper som kunne levd utenfor livmoren. https://www.nrk.no/norge/aborterte-levde-i-over-en-time-1.8128542 So what? Er du mot abort? Anonymkode: 1deb8...c2a Tror du må ta en kikk på hva du selv skrev i ditt første svar i tråden: "Nei, det burde ikke være noen grense. Det burde være selvbestemt abort frem til etter fødsel." Virker ikke som om du er enig med deg selv. Skal man kunne ta abort helt "frem til etter fødsel" (det er jo det du skriver, og du vil tydeligvis ikke presisere hva du faktisk mener), så vil man ta livet av mer enn en klump celler, da vil man også f.eks. ta livet av barn i uke 36-42 som er fullt i stand til å overleve uten noen hjelp (annet enn mat og omsorg, som alle barn trenger). De få årlige tilfellene du linker til er noe annet, og det er helt spesielle omstendigheter når slike aborter blir innvilget. Hva jeg mener om abort kommer tydelig frem i et annet innlegg. Anonymkode: 0b76e...c42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg er som sagt ikke mot abort. Jeg skrev bare at det ikke ville blitt noe problem å skaffe hjem til disse babyene dersom de ble født! Tror du virkelig at det finnes nok barnløse til å ta imot 10 000 - 13 000 barn årlig? Anonymkode: 0b76e...c42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er tankegangen? Vil dere tilbake til strikkepinne samfunnet? Hvor skal de tretten tusen barna dere "redder" årlig gjøres av? Fosterhjemsplasser har vi stor mangel på allerede.... Anonymkode: c64e3...29e Jeg er så å si i mot. Må være abort i løpet av noen få uker. Ikke 12, men da vet de færreste at de er gravide. Som hadde vært et problem for mor, men ikke for et uskyldig barn som jeg støtter uendelig mye mer enn en mor som ikke tar ansvar for egne handlinger. (Jaja 3 voldtekter og 1 incest move on) Jeg er for at kvinner tar ansvar for egen seksualitet. P-pillen var flott den, ta bare ansvar når den ikke fungerer. Å snakke om fosterhjemsplasser synes jeg avslører hvor lite ansvar du mener kvinner har. Hadde abort vært ulovlig, så er barnet foreldrenes ansvar. Det er forsørgerplikt. Ja, plikt. Setter du barnet ut til skogs, så er det 21 års fengsel. Det er bare helt greit når barnet er 12 uker. Det trengs ikke en eneste fosterhjemsplass fordi kvinner hadde blitt ansvarliggjort for sine handlinger. Kvinner hadde reist til et annet land for å få abort. Det hadde ikke vært noen strikkepinner. Det er likevel slik at mange mener det er absurd at det er lov for mødre å drepe sine ufødte barn. Jeg taler for de som ikke har en stemme. Den svake part. Det er ikke mor. Hadde kvinner brukt strikkepinner, så hadde det vært et resultat av det samme som feminister sier til menn som betaler barnebidrag. Istedenfor å latterliggjøre menn som ikke tar ansvar for å ta ut tissen, så blir kvinner ansvarlige for å sprike. Ser du hvor lett det er å snu på det? Barn blir født på mødrenes nåde, menn har ingenting de skulle sagt, men må bære økonomiske konsekvenser, som mødre kan velge bort for sin egen del om de så ønsker. Det er valgmuligheter når man er privilegerte kjønn. Anonymkode: ae39e...537
Syngensang Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er absolutt ikke MOT abort men en slags begrensing burde være på plass. Når kvinner tar abort for 3. og 4.gang da skorter det på hjernekapasiteten. Ingen blir ufrivillig gravid 4 ganger! Synes det burde være gratis ved 1.abort og høyere egenandel for hver gang etter dette. Jo jeg kjenner feks ett spesifikt tilfelle hvor vedkommende tok 7 aborter fra tenårene og frem til 30 års alder. Ville så ha barn og nei, det gikk visst ikke og måtte ha IVF. Sorry men hadde ikke den største sympatien med denne personen. Anonymkode: 9497a...6ed Så folk som ikkje bryr seg om dei blir gravide eller ei burde sette alle born etter den andre aborten til verda istaden meiner du? Kor bra blir det då? Eller kanskje dei skal tvangsteriliserast? Dopast ned å få sett inn spiral? Eg er jo einig i at dei fleste kan klare å bruke prevansjon. Men i praksis vil det ikke fungere med slike begrensningar altså. Og somme er faktisk veldig "motstandsdyktige" mot prevensjon. Skal dei leve i sølibat dei då?
Syngensang Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så å si i mot. Må være abort i løpet av noen få uker. Ikke 12, men da vet de færreste at de er gravide. Som hadde vært et problem for mor, men ikke for et uskyldig barn som jeg støtter uendelig mye mer enn en mor som ikke tar ansvar for egne handlinger. (Jaja 3 voldtekter og 1 incest move on) Jeg er for at kvinner tar ansvar for egen seksualitet. P-pillen var flott den, ta bare ansvar når den ikke fungerer. Å snakke om fosterhjemsplasser synes jeg avslører hvor lite ansvar du mener kvinner har. Hadde abort vært ulovlig, så er barnet foreldrenes ansvar. Det er forsørgerplikt. Ja, plikt. Setter du barnet ut til skogs, så er det 21 års fengsel. Det er bare helt greit når barnet er 12 uker. Det trengs ikke en eneste fosterhjemsplass fordi kvinner hadde blitt ansvarliggjort for sine handlinger. Kvinner hadde reist til et annet land for å få abort. Det hadde ikke vært noen strikkepinner. Det er likevel slik at mange mener det er absurd at det er lov for mødre å drepe sine ufødte barn. Jeg taler for de som ikke har en stemme. Den svake part. Det er ikke mor. Hadde kvinner brukt strikkepinner, så hadde det vært et resultat av det samme som feminister sier til menn som betaler barnebidrag. Istedenfor å latterliggjøre menn som ikke tar ansvar for å ta ut tissen, så blir kvinner ansvarlige for å sprike. Ser du hvor lett det er å snu på det? Barn blir født på mødrenes nåde, menn har ingenting de skulle sagt, men må bære økonomiske konsekvenser, som mødre kan velge bort for sin egen del om de så ønsker. Det er valgmuligheter når man er privilegerte kjønn. Anonymkode: ae39e...537 Du kan moralisere så mykje du vil. Ingen andre enn meg skal få bestemme kva som skal vekse i min kropp. Og eg er ikkje takksam for at vi har denne retten i Norge. Det er ei selvfølge. Viss det hadde vore menn som vart gravide hadde denne praksisen vore vanleg frå steinalderen og ingen hadde sett spørsmålsteikn ved det.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #21 Skrevet 12. november 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så å si i mot. Må være abort i løpet av noen få uker. Ikke 12, men da vet de færreste at de er gravide. Som hadde vært et problem for mor, men ikke for et uskyldig barn som jeg støtter uendelig mye mer enn en mor som ikke tar ansvar for egne handlinger. (Jaja 3 voldtekter og 1 incest move on) Jeg er for at kvinner tar ansvar for egen seksualitet. P-pillen var flott den, ta bare ansvar når den ikke fungerer. Å snakke om fosterhjemsplasser synes jeg avslører hvor lite ansvar du mener kvinner har. Hadde abort vært ulovlig, så er barnet foreldrenes ansvar. Det er forsørgerplikt. Ja, plikt. Setter du barnet ut til skogs, så er det 21 års fengsel. Det er bare helt greit når barnet er 12 uker. Det trengs ikke en eneste fosterhjemsplass fordi kvinner hadde blitt ansvarliggjort for sine handlinger. Kvinner hadde reist til et annet land for å få abort. Det hadde ikke vært noen strikkepinner. Det er likevel slik at mange mener det er absurd at det er lov for mødre å drepe sine ufødte barn. Jeg taler for de som ikke har en stemme. Den svake part. Det er ikke mor. Hadde kvinner brukt strikkepinner, så hadde det vært et resultat av det samme som feminister sier til menn som betaler barnebidrag. Istedenfor å latterliggjøre menn som ikke tar ansvar for å ta ut tissen, så blir kvinner ansvarlige for å sprike. Ser du hvor lett det er å snu på det? Barn blir født på mødrenes nåde, menn har ingenting de skulle sagt, men må bære økonomiske konsekvenser, som mødre kan velge bort for sin egen del om de så ønsker. Det er valgmuligheter når man er privilegerte kjønn. Anonymkode: ae39e...537 Hus-incel'en og feminismehateren er tilbake. Anonymkode: 0b76e...c42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #22 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Å ta abort er ikke å ta livet av. Det er bare å fjerne en klump celler. Når barnet er født så er barnet født. De samme som utfører abort i dag skal utføre abort også i fremtiden. Vi aborterer allerede i dag slike celleklumper som kunne levd utenfor livmoren. https://www.nrk.no/norge/aborterte-levde-i-over-en-time-1.8128542 So what? Er du mot abort? Anonymkode: 1deb8...c2a Jeg så videoen. Rørende. Barnet legges i et teppe og hjertet banker i 45-90 minutter før det dør. Drøyt. jeg hører ungdomspartiet i SV vil ha abort frem til uke 18 for å gi mor lengre tid å tenke på. Som alltid, alt er sett fra kvinnens ståsted. Hva med barnet? Som nå føler smerte og må dø. Det utvikles uke for uke. For de som mener at abort frem til fødsel er ok, så er den eneste forskjellen på mord og abort 10 cm med fødselskanal. Plassering. Geografi! Kan jeg drepe deg i Oslo, men ikke i Bergen? Hvor barnet er, er kriteriet for akseptabelt mord, kontra å kalle det abort? Virkelig? Finn meg en kvinne som har barn som mener det er greit. Anonymkode: ae39e...537
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #23 Skrevet 12. november 2020 13 minutter siden, Syngensang skrev: Så folk som ikkje bryr seg om dei blir gravide eller ei burde sette alle born etter den andre aborten til verda istaden meiner du? Kor bra blir det då? Eller kanskje dei skal tvangsteriliserast? Dopast ned å få sett inn spiral? Eg er jo einig i at dei fleste kan klare å bruke prevansjon. Men i praksis vil det ikke fungere med slike begrensningar altså. Og somme er faktisk veldig "motstandsdyktige" mot prevensjon. Skal dei leve i sølibat dei då? I den ene hånden har du det å leve i sølibat. I den andre har du det å avslutte et menneskeliv. Hva tenker du er mest etisk? Rent prinsipielt Anonymkode: ae39e...537
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #24 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som alltid, alt er sett fra kvinnens ståsted. Hva med barnet? Som nå føler smerte og må dø. Det utvikles uke for uke. Anonymkode: ae39e...537 Det er en klump celler. Min kropp, mitt valg. Jeg burde få bestemme hva som skal få vokse i min kropp og hva som ikke skal få lov til det. Om det så er siste måned, siste uke, siste time, før fødsel. Min kropp, mitt valg. En hver kvinne burde få bestemme selv. 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: da vil man også f.eks. ta livet av barn i uke 36-42 som er fullt i stand til å overleve uten noen hjelp (annet enn mat og omsorg, som alle barn trenger). Anonymkode: 0b76e...c42 Og? So what? Sier du at du er mot det så sier du at du er mot abort. Anonymkode: 1deb8...c2a
Syngensang Skrevet 12. november 2020 #25 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: I den ene hånden har du det å leve i sølibat. I den andre har du det å avslutte et menneskeliv. Hva tenker du er mest etisk? Rent prinsipielt Anonymkode: ae39e...537 Å bestemme over sin eigen kropp. Det er mitt prinsipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå