Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #51 Skrevet 15. oktober 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du mener at det er like stor sjanse for at en norsk familie bruker sterk karripasta i enorme mengder som en indisk familie? Dette blir det samme som at man skal sjekke ALLE jenter om de er omskåret fordi det er vanlig i noen land i Afrika. Anonymkode: a29e8...4ec Nei, jeg mener at man ikke skal anta noe som helst basert på en karikert fremstilling av mennesker. Du vet dessuten ikke basert på navn om dette er en familie som kom til norge i fjor eller om dette er en familie med lang botid som spiser stinkende fårikål om høsten og taco hver fredag. Anonymkode: 41dc1...aa3
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #52 Skrevet 15. oktober 2020 Alle er rasister i dag. Man kan liksom ikke mene noenting lenger uten at man er rasist, nazist eller homofob. Det er snart forbudt å mene noe som ikke er politisk korrekt. Anonymkode: 04c69...d90
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #53 Skrevet 15. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle er rasister i dag. Man kan liksom ikke mene noenting lenger uten at man er rasist, nazist eller homofob. Det er snart forbudt å mene noe som ikke er politisk korrekt. Anonymkode: 04c69...d90 Snart er det ikke lov å hate folk basert på deres etnisitet uten å bli kalt rasist, nei. Anonymkode: 1ae02...3cf
Gjest Skrevet 15. oktober 2020 #54 Skrevet 15. oktober 2020 «Luktproblematikk». Folk finner stadig nye påskudd...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #55 Skrevet 15. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snart er det ikke lov å hate folk basert på deres etnisitet uten å bli kalt rasist, nei. Anonymkode: 1ae02...3cf Er ingen som har nevnt noe om å hate noen eller noe her. Anonymkode: 04c69...d90
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #56 Skrevet 15. oktober 2020 Er ikke det så enkelt at jeg eier, jeg bestemmer? Også tenker jeg att ethvert oppegående menneske begrunner ikke ett slikt avslag. Man svarer enkelt og greit at leiligheten dessverre er leid ut til noen andre 🤷♀️ Anonymkode: c4f48...07f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #57 Skrevet 15. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det så enkelt at jeg eier, jeg bestemmer? Også tenker jeg att ethvert oppegående menneske begrunner ikke ett slikt avslag. Man svarer enkelt og greit at leiligheten dessverre er leid ut til noen andre 🤷♀️ Anonymkode: c4f48...07f Nå var det vel ikke hvorvidt HI slipper unna med det som var spørsmålet, all erfaring tilsier at det gjør hun. Spørsmålet var om begrunnelsen, altså den egentlige grunnen og ikke den man ender med å oppgi, er rasistisk. Og det er den absolutt. På alle sett og vis. Anonymkode: 41dc1...aa3
Valkyriemamma Skrevet 15. oktober 2020 #58 Skrevet 15. oktober 2020 I huset vi kjøpte, budde det asylsøkere i mange år. Då vi var på visning, kjente vi godt denne lukta. Før vi overtok huset, blei det vaska skikkeleg av vaskefirma. Lukta forsvant med ein gong. Det er rasistisk å anta at nokon et ein bestemt type mat, utifrå etnisitet. Ei av mine næraste vennine kjem frå india, og gift med ein indisk mann. Begge har typisk indiske namn. Ho kom til Noreg som barn, han som vaksen. Men dei et meir norsk husmannskost enn det eg gjer. Legg fordommane til side, og bli heller kjent med personen.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #59 Skrevet 15. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ingen som har nevnt noe om å hate noen eller noe her. Anonymkode: 04c69...d90 Åh, beklager. Snart er det ikke lenger lov å være kynisk, kald, følelsesløs og diskriminerende overfor folk som en oppfatter ikke har riktig etnisitet (det er et synonym for "rase", for de som ikke er kjent med denne nytalen), uten å bli kalt rasist, nei. Anonymkode: 1ae02...3cf
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #60 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg hadde faktisk aldri engang vurdert leietakere fra Afrika eller Midtøsten. Jeg vil ha så vanlige folk som mulig i sokkelen, skaper stort sett minst trøbbel. Rasistisk eller ei bryr jeg meg katta om, det er mitt hus og innvandrere/flyktninger ønsker jeg ikke i hus. Anonymkode: ea934...acc
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #61 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, Pashla skrev: «Luktproblematikk». Folk finner stadig nye påskudd... Det kan faktisk være et stort problem, og lukter kan være vanskelig å få bort. Så det trenger ikke å være et påskudd. Anonymkode: 0dbfc...976
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #62 Skrevet 15. oktober 2020 Det hadde faktisk vært lettere om man kunne krevd erstatning for sterk mat- eller røyklukt, men da ville man måtte ha et depositum på minimum 50.000-60.000. I dag så er det vanskelig å få erstatning for selv om lukten er så sterk at man ikke klarer å oppholde seg i leiligheten. Anonymkode: a29e8...4ec
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #63 Skrevet 15. oktober 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde faktisk vært lettere om man kunne krevd erstatning for sterk mat- eller røyklukt, men da ville man måtte ha et depositum på minimum 50.000-60.000. I dag så er det vanskelig å få erstatning for selv om lukten er så sterk at man ikke klarer å oppholde seg i leiligheten. Anonymkode: a29e8...4ec Nå er jeg usikker på hvor i landet du bor. Men, normalen her i området er 3-6 husleier i depositum. Med en husleie på 14000kr så passerer du lett 50-60000kr i depositum. Anonymkode: c4f48...07f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #64 Skrevet 15. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg usikker på hvor i landet du bor. Men, normalen her i området er 3-6 husleier i depositum. Med en husleie på 14000kr så passerer du lett 50-60000kr i depositum. Anonymkode: c4f48...07f Det er uansett vanskelig å få dekket det å fjerne ekstrem lukt. Anonymkode: a29e8...4ec
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #65 Skrevet 15. oktober 2020 Problemet er bare at det er vanskelig å vite akkurat hva slags mat folk lager og hva det lukter/hvor lenge lukta sitter i. Jeg kjenner familier fra Syria, Palestina og Irak blant annet som ikke har noen spesiell, ukjent eller sterk matlukt hjemme hos seg. Familien fra Syria lager mye mat som jeg synes minner om den greske maten i smak og lukt og det lukter kun mat hos dem når de lager mat. Men jeg skjønner hva du mener med den sterke, litt intense lukta som sitter i lang tid og at det kan bli et problem i utleiesammenheng, men man kan ikke lage leiekontrakt med forbud mot visse oppskrifter og ingredienser heller.... Du står vel fritt til å velge den leietskeren du har mest lyst til å leie ut til/mest tillit til, uten at det må begrunnes og forsvares? Du får nesten bare gjøre det som føles rett for deg i denne saken tenker jeg.... Anonymkode: 2dcb4...131
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #66 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg ville ikke leid ut til norske studenter fordi de fester mye. Er det rasistisk? Ville heller ikke leid ut til nylig innflyttere fra varme land. Dette fordi naboen gjorde det, og de skrudde opp varmen og skalket alle luker så de fikk fuktproblemer. jeg leide en hybel da jeg var student. Da jeg kom på visning, sa han som eide den at han bare ville leie ut til jenter og ikke inviterte gutter/menn til visning. Dette fordi han mente jenter var mer renslige. Er dette diskriminerende? Man har alle sine «kjepphester» og står da fri til å velge når man skal ha noen boende hos seg. Anonymkode: 11bec...70e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #67 Skrevet 15. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg leide en hybel da jeg var student. Da jeg kom på visning, sa han som eide den at han bare ville leie ut til jenter og ikke inviterte gutter/menn til visning. Dette fordi han mente jenter var mer renslige. Er dette diskriminerende? Anonymkode: 11bec...70e Det synes jeg er fornuftig. Anonymkode: 1ae02...3cf
frk Nilsen Skrevet 15. oktober 2020 #68 Skrevet 15. oktober 2020 Dette lukter litt det samme som de gamle boligannonsene "leier ikke ut til nordlendinger"
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #69 Skrevet 15. oktober 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med "alvorlig rasisme"? Hva er forskjellen på det du vil kalle "alvorlig rasisme" og "ikke alvorlig rasisme"? Anonymkode: 1ae02...3cf Er du sløv? Benjamin-drapet. Det var alvorlig rasisme. Å nevne at andre kulturer bruker en annen form for krydder i maten, er ikke alvorlig rasisme. Du ser forskjellen, eller? Anonymkode: 1e9c2...f31
Gjest Skrevet 15. oktober 2020 #70 Skrevet 15. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan faktisk være et stort problem, og lukter kan være vanskelig å få bort. Så det trenger ikke å være et påskudd. Anonymkode: 0dbfc...976 Hvis man har bestemt seg på forhånd for at noen mennesker kommer til å lage stinkende mat allerede før de flytter inn, så er det det.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #71 Skrevet 15. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du sløv? Benjamin-drapet. Det var alvorlig rasisme. Å nevne at andre kulturer bruker en annen form for krydder i maten, er ikke alvorlig rasisme. Du ser forskjellen, eller? Anonymkode: 1e9c2...f31 Nei. Det er samme bilde. Uten, "de er like alle sammen", ville ikke den åpne rasismen oppstått. Skaprasisme tar liv, den også. Ved selvmord, ved å støte ut, ved å nekte folk legehjelp. https://www.aftenposten.no/norge/i/q2nKm/legeforeningen-krever-at-justisdepartementet-korrigerer-brosjyre Anonymkode: 1ae02...3cf
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #72 Skrevet 16. oktober 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde faktisk aldri engang vurdert leietakere fra Afrika eller Midtøsten. Jeg vil ha så vanlige folk som mulig i sokkelen, skaper stort sett minst trøbbel. Rasistisk eller ei bryr jeg meg katta om, det er mitt hus og innvandrere/flyktninger ønsker jeg ikke i hus. Anonymkode: ea934...acc Ei heller hadde jeg godtatt nav garanti. Anonymkode: 82cff...432
Luksusdyret Skrevet 16. oktober 2020 #73 Skrevet 16. oktober 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du sløv? Benjamin-drapet. Det var alvorlig rasisme. Å nevne at andre kulturer bruker en annen form for krydder i maten, er ikke alvorlig rasisme. Du ser forskjellen, eller? Anonymkode: 1e9c2...f31 Så før det kan anses som alvorlig, må liv gå tapt?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #74 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Så før det kan anses som alvorlig, må liv gå tapt? Du? Veldig godt poeng! Bravo! Anonymkode: 1ae02...3cf
Luksusdyret Skrevet 16. oktober 2020 #75 Skrevet 16. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du? Veldig godt poeng! Bravo! Anonymkode: 1ae02...3cf Så så lenge man ikke dreper noen eller ikke får noen til å ta selvmord, er det ikke alvorlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå