Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #76 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi GJØR jo det. Om og om igjen. Leser du ikke noe?? De kommer jo tilbake om og om igjen. Ikke alltid jeg er hjemme og kan hive dem ut heller da. Anonymkode: 4a9e2...97d Hvis du ikke er hjemme, merker du ikke at de er frekke heller.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #77 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, Pashla skrev: Ingen her har antydet at du er «slem» mot oss, det er usaklig. Ingen prøver å skyte deg. Vi gir deg tips om METODE, men når det er en metode du ikke mestrer, blir du sur på dem som sier det. Ikke på deg selv. Hvilken annen metode enn å snakke til dem, og sende dem hjem da? Snakke med foreldrene hjelper, men det er i følge majoriteten her inne feil metode🙄 Anonymkode: 4a9e2...97d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #78 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Pashla skrev: Hvis du ikke er hjemme, merker du ikke at de er frekke heller. Tingene er like fullt ødelagte når jeg kommer hjem. De blir ikke på magisk vis reparert av at jeg er tilstede igjen. Og da kan jeg jo heller ikke ta dem for det, har jo ikke sett hva som har skjedd. Anonymkode: 4a9e2...97d
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #79 Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tingene er like fullt ødelagte når jeg kommer hjem. De blir ikke på magisk vis reparert av at jeg er tilstede igjen. Og da kan jeg jo heller ikke ta dem for det, har jo ikke sett hva som har skjedd. Anonymkode: 4a9e2...97d Og dine egne barn, de liker å få lekene ødelagt? Eller hva er grunnen til at de slipper inn pøbelunger?
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #80 Skrevet 2. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken annen metode enn å snakke til dem, og sende dem hjem da? Snakke med foreldrene hjelper, men det er i følge majoriteten her inne feil metode🙄 Anonymkode: 4a9e2...97d Den er jo feil for OSS, fordi vi tar det direkte. Du må jo gjerne ta det med Kongen i statsråd om du vil, hvis du tror det hjelper. Men du tåler jo ikke at ungene går hjem og sladrer på deg heller, så hvordan vil det bli bedre av å ringe disse foreldrene?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #81 Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, Pashla skrev: Og dine egne barn, de liker å få lekene ødelagt? Eller hva er grunnen til at de slipper inn pøbelunger? Du har ikke lest tråden? Gutten har 6 gutter i klassa å velge i. De er 17 i klassa på det trinnet. Skal han droppe venner mener du? Man kan ikke bestille barnas venner og velge dem ut slik du later til å tro, slik fungerer ikke samfunnet. Det er heller ikke lekene det går hardest utover, men inventaret. Eller mest spesifikt uteområdet. Hagemøbler, trær, blomsterbed og lekeapparater. Anonymkode: 4a9e2...97d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #82 Skrevet 2. oktober 2020 7 minutter siden, Pashla skrev: Den er jo feil for OSS, fordi vi tar det direkte. Du må jo gjerne ta det med Kongen i statsråd om du vil, hvis du tror det hjelper. Men du tåler jo ikke at ungene går hjem og sladrer på deg heller, så hvordan vil det bli bedre av å ringe disse foreldrene? Det blir jo bedre av å snakke sammen, da får de jo begges sider og de hører hvordan barna deres oppfører seg. Når de bare løper hjem og lyver tror de jo bare jeg er ei bitch og at englebarn er nettopp engler. Jeg tar det også direkte med barna, men her funker ikke det altså. Hvorfor skulle de bry seg om hva manman til X sier liksom? Jeg har jo ingen makt over dem. Anonymkode: 4a9e2...97d
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #83 Skrevet 2. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke lest tråden? Gutten har 6 gutter i klassa å velge i. De er 17 i klassa på det trinnet. Skal han droppe venner mener du? Man kan ikke bestille barnas venner og velge dem ut slik du later til å tro, slik fungerer ikke samfunnet. Det er heller ikke lekene det går hardest utover, men inventaret. Eller mest spesifikt uteområdet. Hagemøbler, trær, blomsterbed og lekeapparater. Anonymkode: 4a9e2...97d De vennene ville jeg nok ganske kjapt ha valgt bort, jo. De ville fått besøksforbud. 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir jo bedre av å snakke sammen, da får de jo begges sider og de hører hvordan barna deres oppfører seg. Når de bare løper hjem og lyver tror de jo bare jeg er ei bitch og at englebarn er nettopp engler. Jeg tar det også direkte med barna, men her funker ikke det altså. Hvorfor skulle de bry seg om hva manman til X sier liksom? Jeg har jo ingen makt over dem. Anonymkode: 4a9e2...97d Nei, det velger du jo selv. Jeg har makt over alle som er i mitt hus, den makten avgjør om de får være her eller ikke. Men dette er jo å bære havre til en steindød hest, du har bestemt deg for at noen drittunger bestemmer om de skal herpe hjemmet ditt, og at de eneste som kan stoppe dem er mora og faren.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #84 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Pashla skrev: De vennene ville jeg nok ganske kjapt ha valgt bort, jo. De ville fått besøksforbud. Nei, det velger du jo selv. Jeg har makt over alle som er i mitt hus, den makten avgjør om de får være her eller ikke. Men dette er jo å bære havre til en steindød hest, du har bestemt deg for at noen drittunger bestemmer om de skal herpe hjemmet ditt, og at de eneste som kan stoppe dem er mora og faren. Du skjønner vel at jeg ikke kan nekte barnet mitt å omgås sine klassevenner? Skal ha ikke ha venner da mener du? Igjen, jeg kan jo ikke nekte dem å være her alltid, kan ikke strippe min sønn for sosialt liv fordi han har havnet i ei klasse med apekatter? Eller mener du det? Anonymkode: 4a9e2...97d
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #85 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skjønner vel at jeg ikke kan nekte barnet mitt å omgås sine klassevenner? Skal ha ikke ha venner da mener du? Igjen, jeg kan jo ikke nekte dem å være her alltid, kan ikke strippe min sønn for sosialt liv fordi han har havnet i ei klasse med apekatter? Eller mener du det? Anonymkode: 4a9e2...97d Hvis du verken vil oppdra apene mens de er der, hive ut apene når de ødelegger ting, kreve at barna møter apevennene et annet sted, nekte barna å slippe inn aper når du er ute, eller hjelpe sønnen din å finne venner et annet sted enn i ape-klassen, så gjenstår selvsagt å ringe til apeforeldrene. Ingen nekter deg det. Var det det du ville med denne tråden? Få godkjenning for ditt valg?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #86 Skrevet 2. oktober 2020 11 minutter siden, Pashla skrev: Hvis du verken vil oppdra apene mens de er der, hive ut apene når de ødelegger ting, kreve at barna møter apevennene et annet sted, nekte barna å slippe inn aper når du er ute, eller hjelpe sønnen din å finne venner et annet sted enn i ape-klassen, så gjenstår selvsagt å ringe til apeforeldrene. Ingen nekter deg det. Var det det du ville med denne tråden? Få godkjenning for ditt valg? Finne venner annet sted? Kjøpe dem på finn da eller? Du har tydeligvis ikke mye erfaring utenfor din egen navle. Du vet det finnes småsteder eller? Anonymkode: 4a9e2...97d
Mostly Harmless Skrevet 2. oktober 2020 #87 Skrevet 2. oktober 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken annen metode enn å snakke til dem, og sende dem hjem da? Snakke med foreldrene hjelper, men det er i følge majoriteten her inne feil metode🙄 Anonymkode: 4a9e2...97d Hvis det ikke hjelper på oppførselen å verken sette grenser eller sende dem hjem, er det en helt grei tilnærming å snakke med foreldrene. Håper i alle fall jeg får beskjed om mine unger ikke respekterer de voksne der de er på besøk. Jeg vil helst ikke oppdra ungene mine til å bare høre på voksne som har reell makt til å straffe dem, så viser de slike tendenser, vil jeg vite det.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. oktober 2020 #88 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har kun sagt fra en eneste gang. Den gangen dreide det seg om noe jeg overhørte barnet snakket om som var ulovlig. Ellers så hører alle barnas unger på meg altså. Blir de irriterende så sender jeg ungeflokken ut. Så tafatt går det da ikke an å være?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #89 Skrevet 2. oktober 2020 16 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg har kun sagt fra en eneste gang. Den gangen dreide det seg om noe jeg overhørte barnet snakket om som var ulovlig. Ellers så hører alle barnas unger på meg altså. Blir de irriterende så sender jeg ungeflokken ut. Så tafatt går det da ikke an å være? Du har ikke lest at det er ute de gjør mest skade her? De leker oftest ute, ellers blir det bare mas om spilling. Jeg har også prøvd å sende dem hjem, mange ganger. De oppfører seg jo likevel dårlig neste gang de kommer. Men det er jo såklart JEG som er problemet her, og tom tafatt. Anonymkode: 4a9e2...97d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. oktober 2020 #90 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke lest at det er ute de gjør mest skade her? De leker oftest ute, ellers blir det bare mas om spilling. Jeg har også prøvd å sende dem hjem, mange ganger. De oppfører seg jo likevel dårlig neste gang de kommer. Men det er jo såklart JEG som er problemet her, og tom tafatt. Anonymkode: 4a9e2...97d Men herregud da. Hvis de ødelegger din eiendom så tar du da affære? Hvorfor er de så velkomne?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #91 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg tror aldri at jeg har måtte ringe foreldrene å gi beskjed om noe, men vi foreldre, de fleste i alle fall, snakker jo sammen av og til. Da kan det jo hende at vi snakker om felles regler og om hva vi skal gjøre med at Per og Pål har det med å havne i konflikt med hverandre. Men for det aller meste er det meg som ordner opp i mitt hus, og andre ordner opp i sitt hus. Jeg kjefter sjelden, men kan godt gi beskjed til unger som er på besøk at i vårt hus er reglene "sånn" og viss det ikke passer, må de heller gå hjem eller en annen plass. Og jeg kan bli ganske streng om det trengs. Av en eller annen grunn liker de tydeligvis likevel å være her. Hva som er grunn til å ringe andre foreldre? Jo, om jeg legger merke til at Per og Pål stadig hakker på Espen, om de skulle komme til å ta med seg noe fra mitt hus som de ikke har lov til å ta med eller om de plutselig skulle stille opp her med noe de tydeligvis har tatt med seg fra en eller annen plass uten lov. Det må være ganske alvorlige ting før jeg trenger å gi beskjed videre. Eller om jeg overhører noe som absolutt ikke er bra og som er så alvorlig at det må bli tatt opp. Men jeg kan godt si til mor til Per om jeg møter henne at "I dag har jeg sendt hjem Per og en til, for de kunne rett og slett ikke oppføre seg" Skulle det bli så alvorlig at jeg nekter dem å komme i mer enn to dager, ville jeg nok gitt beskjed. Anonymkode: c98f9...ada
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #92 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Finne venner annet sted? Kjøpe dem på finn da eller? Du har tydeligvis ikke mye erfaring utenfor din egen navle. Du vet det finnes småsteder eller? Anonymkode: 4a9e2...97d Ja. Har bodd på noen av dem. Men det er jo en serie med valg her, hvor du ikke vil ta ansvar for noen av dem. Du bor på et lite sted med elendig miljø, hvor alle barnets venner er bavianer som ødelegger hagen din og utstyr utendørs, du klarer ikke stoppe dem i å komme på besøk og du holder ikke ut at de sier noe stygt om deg til foreldrene sine. Nei, ikke vet jeg. Dette ligner en sånn tegning med «finn fem feil». Jeg finner dem, jeg. Nå må du bare se dem selv.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #93 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Men herregud da. Hvis de ødelegger din eiendom så tar du da affære? Hvorfor er de så velkomne? Ja, de får kjeft og de må dra hjem. Som sagt går det 7 gutter i klassa til eldste. Det er de barna som bor her i den alderen da. Noen må han jo leke med. Anonymkode: 4a9e2...97d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #94 Skrevet 2. oktober 2020 49 minutter siden, Pashla skrev: Ja. Har bodd på noen av dem. Men det er jo en serie med valg her, hvor du ikke vil ta ansvar for noen av dem. Du bor på et lite sted med elendig miljø, hvor alle barnets venner er bavianer som ødelegger hagen din og utstyr utendørs, du klarer ikke stoppe dem i å komme på besøk og du holder ikke ut at de sier noe stygt om deg til foreldrene sine. Nei, ikke vet jeg. Dette ligner en sånn tegning med «finn fem feil». Jeg finner dem, jeg. Nå må du bare se dem selv. Det er nå du som er opphengt i at jeg ikke holder ut at de sier noe stygt om meg til sine foreldre. Det gjør ikke meg noe, men det endrer jo heller ikke noe. Du mener vi skal flytte og endre hele livet? Tenker alt løses ved å kommunisere jeg, selv om tydeligvis mange ikke liker det. Skjenner jo at noen synes det er kjipt å høre om sine barns dårlige oppførsel, men er jo bedre å vite det å så kunne endre det. Anonymkode: 4a9e2...97d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #95 Skrevet 2. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nå du som er opphengt i at jeg ikke holder ut at de sier noe stygt om meg til sine foreldre. Det gjør ikke meg noe, men det endrer jo heller ikke noe. Du mener vi skal flytte og endre hele livet? Tenker alt løses ved å kommunisere jeg, selv om tydeligvis mange ikke liker det. Skjenner jo at noen synes det er kjipt å høre om sine barns dårlige oppførsel, men er jo bedre å vite det å så kunne endre det. Anonymkode: 4a9e2...97d Det er jo ingen som sier du ikke kan kontakte foreldrene hvis andre tiltak ikke fungerer. Det de fleste sier er at de tar opp ting direkte med barnet det gjelder og normalt så løser det problemet. At man ikke kontakter foreldrene for den minste ting. Slik jeg forstår så må det i denne klassen være et større problem med oppførsel blant guttene. Da er det jo helt riktig å ta det opp i foreldregruppen. Anonymkode: be9d6...9a3
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #96 Skrevet 2. oktober 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mener vi skal flytte og endre hele livet? Nei, jeg har vel prøvd å formidle at du skal ta ledelsen når niåringer roter og ødelegger, men siden det er no-go for deg, så vet jeg jammen ikke... 🙄
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #97 Skrevet 2. oktober 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, de får kjeft og de må dra hjem. Som sagt går det 7 gutter i klassa til eldste. Det er de barna som bor her i den alderen da. Noen må han jo leke med. Anonymkode: 4a9e2...97d Ja, og det må skje inne i hagen eller huset ditt? Alltid?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #98 Skrevet 3. oktober 2020 Det går 7 gutter i klassen og alle er like ville og uoppdragne? Det må da være et elendig klassemiljø? Hva sier læreren? Jeg klarer faktisk ikke å tro at det kan være så ille? Du har altså en hel klasse med gutter som ikke kan oppføre seg? Som gjør hærverk hver gang de er hos dere? Som aldri hører på deg og som alltid gjør som de vil? Anonymkode: 561d4...0e7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #99 Skrevet 3. oktober 2020 På 2.10.2020 den 1.53, Anonym bruker skrev: Da løper de hjem til mamma og lyver om at jeg er slem, de er skummelt manipulerende enkelte av dem. Mistenker at han ene er kommende sosiopat. Han har fått foreldrene til å prøve å få læreren sparket fordi han hadde tatt hardt i ham. I følge min sønn og andre i klassen, prøvde læreren forhindre at gutten løp rundt og veivet mot folk i klassen med ei saks. Foreldrene mener han er et englebarn som aldri gjør noe galt, men han er jo hakke gal. Beklager, måtte bare blåse ut litt. Det plager meg at mine barn må omgås slike folk og anser slike som venner. Er bare en som er så ekstrem da, de andre er nok bare tidsriktig uoppdragne 😅 Anonymkode: 4a9e2...97d Kan det være at denne ene gutten har irritert deg så langt at det påvirker synet ditt på andre barn på besøk også? Det du forteller om dette barnet er jo ille, og ettersom det ikke nytter å snakke med foreldrene så hadde jeg nok prøvd å begrense vannskapet mellom mitt barn og vedkommende til et minimum. når det gjelder barn som spør etter is etc så ser jeg på det som en bagatell. Enten så synes jeg det er helt greit, det betyr at barnet er trygt hos oss og tørr å uttrykke sine ønsker. Hvis det er snakk om masing etter jeg har sagt nei, så gir jeg klarere beskjed. Ikke noe som foreldrene trenger å blandes inn i.. Anonymkode: 0ecc8...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå