Gå til innhold

Hva sier dere fra om?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det verste er jo at når en snakker til dem om det de har gjort så bare begynner de å argumentere og "forhandle", de eier ikke respekt for voksne, andre enn foreldrene sine som er dem som har makta til å inndra spilletid og gi husarrest. 

Anonymkode: 4a9e2...97d

Men du har jo makt til å hive dem ut av ditt hjem. Gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det biter ikke på de her dessverre. Tror ikke de vet hva frekt betyr engang  eller bryr seg ikke. Det sier de om alt, bryr meg ikke. Hjelper ikke å sende de hjem heller, kommer bare tilbake igjen dagen etter.

Da står du selvsagt i døra og sier «beklager, du er ikke velkommen før du har bedt om unnskyldning for i går, og hvis jeg ser snev av den oppførselen igjen, så er det rett ut.» 

Skrevet
1 minutt siden, Pashla skrev:

Sa hun det? 

Det har blitt sagt at eneste man ringer foreldrene for er hvis noen slår, og nå lyving. Da anses vel det som like alvorlig?

Skrevet

Men du har jo makt til å hive dem ut av ditt hjem. Gjør det.

De kommer jo likevel tilbake dagen etter. Skal alle barnas venner hiver ut da? Dessverre er nesten alle frekke og uoppdragne, helt tragisk! Men foreldrene aner jo ingenting da siden de aldri får beskjed...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har blitt sagt at eneste man ringer foreldrene for er hvis noen slår, og nå lyving. Da anses vel det som like alvorlig?

Ble det sagt av samme person? Hvis ikke, så kan du ikke konkludere med at de to tingene er like.

Skrevet

De kommer jo likevel tilbake dagen etter. Skal alle barnas venner hiver ut da? Dessverre er nesten alle frekke og uoppdragne, helt tragisk! Men foreldrene aner jo ingenting da siden de aldri får beskjed...

Nei, hvis du verken klarer å sanksjonere deres atferd eller kaste dem ut, så må du bare utholde å ha frekke barn i hjemmet. Da vet jeg ikke annen råd.

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

Da står du selvsagt i døra og sier «beklager, du er ikke velkommen før du har bedt om unnskyldning for i går, og hvis jeg ser snev av den oppførselen igjen, så er det rett ut.» 

Da løper de hjem til mamma og lyver om at jeg er slem, de er skummelt manipulerende enkelte av dem. Mistenker at han ene er kommende sosiopat. Han har fått foreldrene til å prøve å få læreren sparket fordi han hadde tatt hardt i ham. I følge min sønn og andre i klassen, prøvde læreren forhindre at gutten løp rundt og veivet mot folk i klassen med ei saks. Foreldrene mener han er et englebarn som aldri gjør noe galt, men han er jo hakke gal. Beklager, måtte bare blåse ut litt. Det plager meg at mine barn må omgås slike folk og anser slike som venner. Er bare en som er så ekstrem da, de andre er nok bare tidsriktig uoppdragne 😅

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da løper de hjem til mamma og lyver om at jeg er slem, de er skummelt manipulerende enkelte av dem. Mistenker at han ene er kommende sosiopat. Han har fått foreldrene til å prøve å få læreren sparket fordi han hadde tatt hardt i ham. I følge min sønn og andre i klassen, prøvde læreren forhindre at gutten løp rundt og veivet mot folk i klassen med ei saks. Foreldrene mener han er et englebarn som aldri gjør noe galt, men han er jo hakke gal. Beklager, måtte bare blåse ut litt. Det plager meg at mine barn må omgås slike folk og anser slike som venner. Er bare en som er så ekstrem da, de andre er nok bare tidsriktig uoppdragne 😅

Jøss. Plager det deg ikke mer at du har så lite autoritet at du ikke engang kan velge hvilke «venner» barna dine får ha? 

Skrevet
7 minutter siden, Pashla skrev:

Ble det sagt av samme person? Hvis ikke, så kan du ikke konkludere med at de to tingene er like.

Nå sporer du av...

Skrevet
6 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, hvis du verken klarer å sanksjonere deres atferd eller kaste dem ut, så må du bare utholde å ha frekke barn i hjemmet. Da vet jeg ikke annen råd.

Alltid like hyggelig og hjelpsom du. Takk for det!

Skrevet

Nå sporer du av...

Nei, det er du som holder Miss Marple ansvarlig for en konklusjon som du ikke kan trekke ut av hennes utsagn. 

Skrevet
3 minutter siden, Pashla skrev:

Jøss. Plager det deg ikke mer at du har så lite autoritet at du ikke engang kan velge hvilke «venner» barna dine får ha? 

Du bare elsker sparke folk som ligger nede du? Føler du deg litt bedre da? 

Skrevet

Alltid like hyggelig og hjelpsom du. Takk for det!

Dersom ingen av delene er mulig for deg, hva syns du folk skal råde deg til? 

Skrevet

Du bare elsker sparke folk som ligger nede du? Føler du deg litt bedre da? 

«Ligger nede»? Er det synd på deg fordi noen barn er frekke i munnen? 

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Nei, det er du som holder Miss Marple ansvarlig for en konklusjon som du ikke kan trekke ut av hennes utsagn. 

Det var et oppsummeringsspørsmål ikke en konklusjon av en annen persons mening. Jeg legger ikke ord i andres munn som enkelte andre gjør...

Skrevet

Dersom ingen av delene er mulig for deg, hva syns du folk skal råde deg til? 

Jeg blir ikke forundret over barns oppførsel når jeg ser hvordan "voksne" mennesker snakker til andre her inne... 

Skrevet

Jeg blir ikke forundret over barns oppførsel når jeg ser hvordan "voksne" mennesker snakker til andre her inne... 

OK. 
Problemene dine ligger nok et helt annet sted enn at nabobarn ber om is.

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

OK. 
Problemene dine ligger nok et helt annet sted enn at nabobarn ber om is.

Jeg er da heldigvis ikke ond jeg da hvertfall, det er jo faktisk en trøst. 

Skrevet

Jeg er da heldigvis ikke ond jeg da hvertfall, det er jo faktisk en trøst. 

Herregud..... Krenkefest. 

Anonymkode: c3d7f...c78

Skrevet

Herregud..... Krenkefest. 

Ja, du får hive deg med. Det er alltid plass til flere mobbere. Jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tas og knuses her for å spørre om råd i min frustrasjonen? Men igjen, man skjønner jo hvor barnas oppførsel kommer fra! 

Skrevet

Ja, du får hive deg med. Det er alltid plass til flere mobbere. Jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tas og knuses her for å spørre om råd i min frustrasjonen? Men igjen, man skjønner jo hvor barnas oppførsel kommer fra! 

Du fikk gode råd men alt er feil. Hvis du tar deg så nær av alt anbefaler jeg deg å logge av nettet og flytte med ungene ut i skogen. 

Skrevet (endret)
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mobbere? 
Folk gir deg svar, gir deg tips, foreslår løsninger - men du er full av unnskyldninger og påskudd om hvorfor du ikke kan kjefte opp ungene selv eller sende dem hjem. Nei vel, hva mener du vi skal råde deg til, når du ikke ønsker en løsning? Og så kommer du til slutt med at «da løper barna hjem og sier at jeg er slem, de er manipulerende» - altså, hva?? Du tåler ikke at en tredjeklassing er sur på deg? Grow up! 

Endret av Pashla
Skrevet
6 timer siden, Pashla skrev:

Mobbere? 
Folk gir deg svar, gir deg tips, foreslår løsninger - men du er full av unnskyldninger og påskudd om hvorfor du ikke kan kjefte opp ungene selv eller sende dem hjem. Nei vel, hva mener du vi skal råde deg til, når du ikke ønsker en løsning? Og så kommer du til slutt med at «da løper barna hjem og sier at jeg er slem, de er manipulerende» - altså, hva?? Du tåler ikke at en tredjeklassing er sur på deg? Grow up! 

Ja, andre ga meg svar og jeg svarte at barna ikke hører, eller bryr seg. Jeg er frustrert, hadde jeg bare kunnet snakke til dem og løst problemet hadde jeg vel neppe startet denne tråden? Da hadde jeg jo bare gjort det, tror du ikke? Ikke alle er så lette å snakke til. Og i en klasse med 17 elever hvor 7 er gutter, har min gutt 6 gutter å være venn med, man kan ikke velge å vrake da. Det er da uansett ikke jeg som styrer hvem han er venn med? Det eneste som biter på disse barna er at foreldrene drar inn skjermtid, det er det eneste de frykter. Kastes de ut her går de bare til neste hus, osv. Derfor ville jeg høre litt om hva folk tenker er ok å ta med foreldrene. 

Den jeg reagerer på er deg, du er kun ute etter å ta meg og fortelle meg hvor mislykket jeg er, sikkert for å løfte deg selv. Det er trist at du har et slikt behov, men lite å gjøre med da løpet er kjørt for forandring der. Får bare håpe det ikke har smittet permanent over på barna. Trist hvordan samfunnet blir, hvor frekke og lite vennligsinnede enkelte er. Jeg har tydeligvis tråkket på ei øm tå der. Beklager det.

Skrevet

Jeg skjønnet ikke helt hvor disse frekke og ufordragelige barna er hen? Jeg har opp gjennom årene hatt veldig mange ulike barn på besøk hjemme, og kun unntaksvis har jeg måttet irettesette litt. De aller fleste er høflige og fine unger.

Eneste jeg har lagt merke til er at folk åpenbart har slutta å lære barna sine at man takker for maten.

Anonymkode: fcf38...6c7

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lyving likestilles med vold? Men å ødelegge ting er greit å ta kun med barnet det gjelder? De lyver jo over en lav sko disse barna når de snakker med foreldrene på klokkene sine, spesielt 9 åringene. Jeg synes de fleste barna er skikkelig uoppdragne, hadde ikke ramlet meg inn å oppføre meg slik når jeg var barn! Det verste er jo at når en snakker til dem om det de har gjort så bare begynner de å argumentere og "forhandle", de eier ikke respekt for voksne, andre enn foreldrene sine som er dem som har makta til å inndra spilletid og gi husarrest. 

Har jeg sagt at jeg likestiller lyving og vold? Hvorfor dikter du?

Min erfaring er at de fleste barn er godt oppdratt og at de både tåler og responderer på klar beskjed når de gjør noe som ikke er akseptabelt her i huset. 

Om et barn hadde kranglet og argumentert på mine regler hadde det blitt bedt om å forlate huset og ikke komme tilbake før det var innstilt på å høre etter. Men på mine snart 30 år som mamma har det aldri skjedd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...