Gå til innhold

Hvem skal du stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer frp. Noe annet er uforsvarlig. 

Jeg jobber med asylsøkere, og ser daglig hvordan de svindler det norske velferdssystemet. 

Anonymkode: 36bb0...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg vurderer å stemme MDG, litt avhengig av kva dei seier om vindkraft.  Vi er nøydde til å ta kraftig tak i miljø-øydelegginga vi held på med.  Eg synes Une Bastholm er ein dyktig partileiar, med gode haldningar også i andre spørsmål, men eg må lese meg litt opp.  Eg har altid vore ein sentrumsveljar, som ha halla litt mot høgre, men no synes eg skilnadane har vorte så store her i landet, at eg for første gang vurderer å gå mot sosialistisk side. 

Anonymkode: fba16...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Senterpartiet! De setter Norge først, og ikke EU og Kina som vår nåværende statsminister prioriterer.

Anonymkode: 0ea6c...405

Ikke så lenge de ikke utelukker en samarbeidsregjering med Høyre... dessverre.

 

Anonymkode: efd4a...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stemmer frp. Noe annet er uforsvarlig. 

Jeg jobber med asylsøkere, og ser daglig hvordan de svindler det norske velferdssystemet. 

Anonymkode: 36bb0...1e4

Hvis du daglig ser hvordan noen svindler så regner jeg med at du også daglig melder fra om dette til Nav og andre aktuelle etater?

Anonymkode: efd4a...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo begynne med å kreve at alle som går på NAV må gjøre seg fortjent til pengene.

Anonymkode: c288e...6a0

Så uvillige folk på Nav skal ta seg av våre sårbare på sykehjem? Hvor lave tanker har du egentlig om folk som jobber på sykehjem? Tror du hvem som helst kan jobbe der?

Anonymkode: e07ad...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stemmer frp. Noe annet er uforsvarlig. 

Jeg jobber med asylsøkere, og ser daglig hvordan de svindler det norske velferdssystemet. 

Anonymkode: 36bb0...1e4

Da er det vel systemet som har huller, da, siden det er mulig å svindle.... Hvilken type jobb har du?

Anonymkode: 08849...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo begynne med å kreve at alle som går på NAV må gjøre seg fortjent til pengene.

Anonymkode: c288e...6a0

For du tenker at de går der frivillig? Hjelpes.

Anonymkode: 37862...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stemmer frp. Noe annet er uforsvarlig. 

Jeg jobber med asylsøkere, og ser daglig hvordan de svindler det norske velferdssystemet. 

Anonymkode: 36bb0...1e4

Med den holdningen der er du i feil jobb.

Anonymkode: 37862...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 19.03, Anonym bruker skrev:

«Frigjort arbeidskraft»? Fra hvor? HVEM skulle overtatt disse jobbene?

Anonymkode: e07ad...40f

Arbeidskraft som nå går til å dekke behov som den økte innvandringen fører til.

Innvandring gir økt etterspørsel etter varer og tjenester, som igjen øker behovet for arbeidskraft. I et langsiktig perspektiv kan det tenkes at etterspørselen etter arbeidskraft øker like mye som den ekstra tilgangen av arbeidskraft. Bruttonasjonalproduktet vil øke, men virkningen på bruttonasjonalprodukt pr. person kan bli tilnærmet nøytral.

De økonomiske virkningene av arbeidsinnvandring over tid vil være forskjellig avhengig av om arbeidsinnvandrerne bare blir her midlertidig eller bosetter seg permanent og eventuelt sammen med familie. Midlertidig arbeidsinnvandring som følger konjunkturene og som bidrar til å fylle kortsiktige behov i arbeidsmarkedet, bidrar til økt fleksibilitet og økt kapasitet i arbeidsmarkedet.

Avgjørende for de langsiktige samfunnsmessige effektene av permanent arbeidsinnvandring er først og fremst utviklingen i langsiktig yrkesaktivitet og produktivitet hos arbeidsinnvandrerne som velger å bli her, samt graden av familiegjenforening og yrkesfrekvensen til eventuelle familiemedlemmer.

Økt varig arbeidsinnvandring vil gi en økning i befolkningen, men høyere folketall gir ikke økt velstand i seg selv. Større befolkning innebærer at flere må forsørges, og flere har behov for varer og tjenester som eldreomsorg og helsevesen etter hvert som de blir eldre. Det blir et pyramidespill som før eller senre vil kollapse.

 

 

 

 

Anonymkode: 8081e...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV, har alltid stemt det, og kommer ikke til å gi meg før politikken deres er i strid med hva jeg mener er rett.

Skulle jeg vært smart hadde jeg stemt ap, kun for å prøve og få til et regjeringsskifte, men jeg kan ikke stå inne for all politikken de bedriver, og jeg takler ikke Støre. 
 

Forhåpentligvis stemmer nok folk SV slik at det i det minste kommer én inn i regjeringen.

Anonymkode: ea059...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 20.10, Anonym bruker skrev:

Jeg stemmer frp. Noe annet er uforsvarlig. 

Jeg jobber med asylsøkere, og ser daglig hvordan de svindler det norske velferdssystemet. 

Anonymkode: 36bb0...1e4

Alle burde ha muligheten til å leve på velferd. Vi lever ikke i et samfunn hvor alle må arbeide.

Anonymkode: 59a9e...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.10.2020 den 9.48, Anonym bruker skrev:

Arbeidskraft som nå går til å dekke behov som den økte innvandringen fører til.

Innvandring gir økt etterspørsel etter varer og tjenester, som igjen øker behovet for arbeidskraft. I et langsiktig perspektiv kan det tenkes at etterspørselen etter arbeidskraft øker like mye som den ekstra tilgangen av arbeidskraft. Bruttonasjonalproduktet vil øke, men virkningen på bruttonasjonalprodukt pr. person kan bli tilnærmet nøytral.

De økonomiske virkningene av arbeidsinnvandring over tid vil være forskjellig avhengig av om arbeidsinnvandrerne bare blir her midlertidig eller bosetter seg permanent og eventuelt sammen med familie. Midlertidig arbeidsinnvandring som følger konjunkturene og som bidrar til å fylle kortsiktige behov i arbeidsmarkedet, bidrar til økt fleksibilitet og økt kapasitet i arbeidsmarkedet.

Avgjørende for de langsiktige samfunnsmessige effektene av permanent arbeidsinnvandring er først og fremst utviklingen i langsiktig yrkesaktivitet og produktivitet hos arbeidsinnvandrerne som velger å bli her, samt graden av familiegjenforening og yrkesfrekvensen til eventuelle familiemedlemmer.

Økt varig arbeidsinnvandring vil gi en økning i befolkningen, men høyere folketall gir ikke økt velstand i seg selv. Større befolkning innebærer at flere må forsørges, og flere har behov for varer og tjenester som eldreomsorg og helsevesen etter hvert som de blir eldre. Det blir et pyramidespill som før eller senre vil kollapse.

 

 

 

 

Anonymkode: 8081e...c1c

Med den logikken vil jo pyramiden kollapse mye fortere om vi f eks skulle øke befolkningen kun ved hjelp av fødselsoverskuddet... 🙄 Det er da atskillig dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke stemme med hjertet, som ville vært mer mot SV eller SP, men må stemme AP for å fjerne Erna! Dette blir det viktigste ved neste stortingsvalg, uansett om man ikke er helt enig mer AP's politikk, er det kun dem som kan fjerne Høyre. Høyre har rasert velferdsstaten og skapt enorme klasseskiller, akkurat slik Høyre alltid har hatt i sitt partiprogram. Jeg håper nå at mange nok har fått se og oppleve på kroppen hva høyrepolitikk dreier seg om, og stemmer slik at vi endelig blir kvitt galskapen!

Anonymkode: 7d86a...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Pashla skrev:

Med den logikken vil jo pyramiden kollapse mye fortere om vi f eks skulle øke befolkningen kun ved hjelp av fødselsoverskuddet... 🙄 Det er da atskillig dyrere.

Der tar du feil. Land med minimalt med innvandring klarer seg helt fint.

Anonymkode: 8081e...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der tar du feil. Land med minimalt med innvandring klarer seg helt fint.

Anonymkode: 8081e...c1c

Ikke hvis de har negativ befolkningsutvikling. Da vil de etter hvert få en aldrende befolkning. 
Etter at Erna Solberg ble statsminister har fødselsoverskuddet i Norge sunket dramatisk. Så her må du nok velge bort noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 0.02, Pashla skrev:

Ikke hvis de har negativ befolkningsutvikling. Da vil de etter hvert få en aldrende befolkning.
Etter at Erna Solberg ble statsminister har fødselsoverskuddet i Norge sunket dramatisk. Så her må du nok velge bort noe! 

Land med minimal innvandring som Japen, Sør-Korea og Island klarer seg helt fint.

Hvis du mener vi skal fylle landet med folk fra muslimske land som får masse barn forstår alle med vettet i behold at det er ingen løsning.

Uansett, med automatisering og bruk av roboter som nå kommer for fullt blir det overskudd på arbeidskraft. Dette kommer til å gå så fint så selv med befolkningsnedgang, som faktisk er en fordel for kongeriket Norge med våre oljeinntekter.

 

Anonymkode: 8081e...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Land med minimal innvandring som Japen, Sør-Korea og Island klarer seg helt fint.

Hvis du mener vi skal fylle landet med folk fra muslimske land som får masse barn forstår alle med vettet i behold at det er ingen løsning.

Uansett, med automatisering og bruk av roboter som nå kommer for fullt blir det overskudd på arbeidskraft. Dette kommer til å gå så fint så selv med befolkningsnedgang, som faktisk er en fordel for kongeriket Norge med våre oljeinntekter.

 

Anonymkode: 8081e...c1c

Nei, Japan sliter STORT med forgubbing og manglende gjenvekst av befolkningen. Så der tar du feil.

Og bare som en liten påminnelse: alle barn fødes som ateister. Dine fordommer mot muslimer må du gjerne beholde, men du trenger ikke bruke dem mot nyfødte....😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 12.43, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke stemme med hjertet, som ville vært mer mot SV eller SP, men må stemme AP for å fjerne Erna! Dette blir det viktigste ved neste stortingsvalg, uansett om man ikke er helt enig mer AP's politikk, er det kun dem som kan fjerne Høyre. Høyre har rasert velferdsstaten og skapt enorme klasseskiller, akkurat slik Høyre alltid har hatt i sitt partiprogram. Jeg håper nå at mange nok har fått se og oppleve på kroppen hva høyrepolitikk dreier seg om, og stemmer slik at vi endelig blir kvitt galskapen!

Anonymkode: 7d86a...253

SP tar innpå AP på alle målinger nå. Jeg stemmer SP og håper de blir større enn AP slik at vi slipper Støre og AP på topp. Men regjeringsskifte det trenger vi!

Anonymkode: 6133f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer SP, men liker ikke at de vil skyte alle rovdyrene vi har i her i landet. Høyre står også høyt på lista. Ikke bestemt meg enda.

Anonymkode: 70013...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...