Gå til innhold

Hvem skal du stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvem skal dere stemme på neste stortingsvalg? Og har deres tanker eventuelt stemme endret seg siden sist? 
 

Jeg kan begynne jeg skal stemme Senterpartiet som jeg har gjort de siste tre gangene

Anonymkode: 066a7...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siv Jensen, som jeg alltid har gjort. Fordi hun er en sterk kvinne som setter Norge og Nordmenn først. Det er viktig å få noen som er opptatt av å gi de eldre god omsorg. Det er faktisk de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: c288e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved neste stortingsvalg skal jeg stemme Arbeiderpartiet, men hvem som kommer til å stå øverst på lista, er pr d.d. ikke avgjort. 

Jeg ønsker inderlig et regjeringsskifte, før Erna rekker å selge ut hele landet i småbiter. Og før de rikeste får enda flere skattelettelser, før de som strever får enda mindre å klare seg på, før hele landet blir et iskaldt samfunn med ensidig fokus på individet og egoismen. Jeg ønsker en politikk med mye større vekt på fellesskap, samhold, utjevning og solidaritet. 

Anonymkode: 41efb...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stemt Venstre i mange år. Også vært medlem. Har meldt meg ut. Mye på grunn av et talentløst lokallag med elendige valgkampsaker. Men også fordi jeg ikke liker hvordan de har vært i regjering, og klarer ikke å støtte samarbeidet med FRP. 
Tenker muligens å gå tilbake til SV. Som var det partiet jeg stemte på før Venstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siv Jensen, som jeg alltid har gjort. Fordi hun er en sterk kvinne som setter Norge og Nordmenn først. Det er viktig å få noen som er opptatt av å gi de eldre god omsorg. Det er faktisk de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: c288e...6a0

De eldre har ikke fått det bedre på hennes vakt, du. Pensjonssvik og konkurranseutsatte omsorgstjenester! 

https://www.dagbladet.no/nyheter/siv-jensen-inviterte-seg-selv-til-oslo-sykehjem-da-troppet-byraden-opp/71033362

https://www.itromso.no/meninger/2018/06/04/Siv-Jensen-holder-norske-pensjonister-for-narr-16823733.ece

Anonymkode: 08849...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest opptatt av migrasjon og ser meg derfor nødt til å stemme Frp. Andre temaer drar meg til Ap men i innvandringsspørsmål er jeg helt uenig med dem.

Anonymkode: 32d3c...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mest opptatt av migrasjon og ser meg derfor nødt til å stemme Frp. Andre temaer drar meg til Ap men i innvandringsspørsmål er jeg helt uenig med dem.

Anonymkode: 32d3c...39c

FrP fikk 7 år i regjering, og oppnådde ikke annet enn å innføre lakrispiper... det endret ingen verdens ting på innvandringspolitiske regler, og heller ikke på hvilket tempo innvandringen kommer i. Stem på FrP kun hvis du mener Erna Solberg skal fortsette.

Anonymkode: 08849...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme AP. Stemte Venstre forrige gang. Ønsker regjeringsskifte, fordi jeg ønsker et skifte før det ikke er noe mer igjen av velferdssamfunnet vårt. Jeg synes det er skremmende hvor fort forskjellene mellom fattig og rik har økt de siste årene. 
 

Og på toppen synes jeg regjeringen har gjort en helt begredelig jobb i koronapandemien; jeg personlig synes det har vært altfor strengt. Men desto verre at det har vært vinglete, ulogisk, og splittende: måten de kommuniserer på fører til hat og shaming av de som faktisk følger hva som er lov, selv om det ikke er anbefalt. (Og det sier jeg selv om jeg ikke har hytte, ikke har festet og ikke har reist utenlands.)

Det har vært null selvkritikk på det store problemet: altfor dårlig beredskap (som høyre gikk til valg for å bedre). Og jeg synes det er helt forkastelig at de åpnet for sydenreiser og fylla før breddeidretten. 

Anonymkode: 41e10...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært Ap sympatisør i mange år, men fra forrige valg stemte jeg Senterpartiet. Blir Senterpartiet denne gangen også for min del. 

Liker ikke de økende forskjellene i landet vårt. Synes det er kjempeskummelt med alt denne regjeringen klarer å rasere! 

Da det kommer til distriktspolitikk er Senterpartiet eneste alternativet fra mitt ståsted slik det har utviklet seg. 

Anonymkode: f4804...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siv Jensen, som jeg alltid har gjort. Fordi hun er en sterk kvinne som setter Norge og Nordmenn først. Det er viktig å få noen som er opptatt av å gi de eldre god omsorg. Det er faktisk de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: c288e...6a0

Har du lest programmet deres? Der er det ikke mye til overs for de gamle, skal jeg love deg. 

Jeg er AP i mitt hjerte, men de få bort Støre! Så jeg er svært i tvil om hva jeg skal stemme. 

Anonymkode: b35b4...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

SV, selvfølgelig. 

Anonymkode: c6eea...875

1 time siden, Anonym bruker skrev:

SV of course! Ja til et varmere samfunn og nei til vindkraft på land!

Anonymkode: 493f2...15b

SV vil slippe inn en masse som gjør at hele økonomien vår vil ruineres. Samtidig vil de skatte folk så mye at nesten ingen vil ha råd til noe mer. Er du ikke glad i Norge?

Anonymkode: c288e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ap og høyre hadde samarbeidet kunne det blitt bra. Det er altfor mange små partier som har mye innflytelse. Når de sitter på vippen kan de nesten diktere alt. 
 

høyre og ap har et ganske likt valgkampprogram. Bare måten å komme dit på er forskjellig. Jeg tenker det hadde vært fint å få noe av hver strategi. 
 

ønsker mer fritt brukervalg og derfor ønsker jeg høyre (en av grunnene). 

Anonymkode: 12a00...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet.

Ingen stor fan av Støre, men høyre må av, og det er arbeiderpartiet jeg er mest enig med politikken til.

Anonymkode: 6e72d...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellene i Norge øker og øker, og dette blir bare verre så lenge høyresiden sitter i regjering. 

Det kom jo akkurat en rapport fra SSB som viste at forskjellene i Norge var mye større enn noen hadde forventet.

Dette er en utvikling som undergraver velferdsstaten og er dårlig for samfunnsøkonomien. 

Jeg kommer til å stemme SV. Jeg vil ha noen i regjering som kan trekke Ap til venstre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siv Jensen, som jeg alltid har gjort. Fordi hun er en sterk kvinne som setter Norge og Nordmenn først. Det er viktig å få noen som er opptatt av å gi de eldre god omsorg. Det er faktisk de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: c288e...6a0

Min mor er på sykehjem. Hun har Alzheimers, og trenger pleie og overvåkning døgnet rundt. Så godt som alle som jobber på avdelingen hennes er mørke i huden. Jeg er så imponert over jobben alle de ansatte gjør. Uten innvandring hadde ikke sykehjemmene våre gått rundt, og våre eldre hadde ikke fått den pleien de fortjener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mest opptatt av migrasjon og ser meg derfor nødt til å stemme Frp. Andre temaer drar meg til Ap men i innvandringsspørsmål er jeg helt uenig med dem.

Anonymkode: 32d3c...39c

Frp og Ap har så godt som identisk innvandringspolitikk, men totalt ulik retorikk. Så dette har jeg vanskelig for å forstå. Hvor er det frp begeistrer og ap ikke? Er det hatretorikken som tiltaler deg? 

Anonymkode: 28c2d...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte Sp sist gang. Denne gangen står det mellom Sp og Frp, rett og slett p.g.a. innvandringen. 

Ser at selv Sveriges statsminister nå vedgår at de har store problemer med økt kriminalitet som følge av dårlig integrering. 

Anonymkode: 74dfa...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vært Ap sympatisør i mange år, men fra forrige valg stemte jeg Senterpartiet. Blir Senterpartiet denne gangen også for min del. 

Liker ikke de økende forskjellene i landet vårt. Synes det er kjempeskummelt med alt denne regjeringen klarer å rasere! 

Da det kommer til distriktspolitikk er Senterpartiet eneste alternativet fra mitt ståsted slik det har utviklet seg. 

Anonymkode: f4804...89e

En stemme til Sp kan like gjerne være en stemme til Erna i neste valg.

Jeg vurderte en stund om jeg skal stemme på Sp, men når de ikke utelukker samarbeid med Høyre, da får de ikke min stemme, for går de i samarbeid med H, da blir det mer raseringer og enda større forskjeller.

Anonymkode: efd4a...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...