Gå til innhold

Har alle 7 klassinger eget bankkort?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 åringen fikk til bursdagen sin. Veldig lurt å lære de om økonomi og kortbruk tidlig. 

I disse tider, så skal man ikke bruke kontanter heller... 

Anonymkode: a8bc1...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, min 8.klassing har ikke bankort heller.

Anonymkode: b8b4e...36c

Det synes jeg er litt dumt. Kjekt å lære seg om økonomi tidlig. 

Anonymkode: a8bc1...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det synes jeg er litt dumt. Kjekt å lære seg om økonomi tidlig. 

Anonymkode: a8bc1...0a9

Det å ikke ha kort som 12 åring betyr ikke nødvendigvis det samme som om at de ikke er opplært angående økonomi 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 9-åring har ikke bankkort, og så vidt jeg vet er det ikke noen av venninnene som har heller. Og jeg har også lånt bort mitt bankkorttil henne iblant. :) Håper sønnen din får en fin tur!

Anonymkode: 5c7b4...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn fikk bankkort da han var 7, de fleste vennene hadde innen de var 10. Her vet vi for øvrig kodene til hverandre både mannen, sønnen og jeg, men han vet også at vi holder dem innenfor familien, akkurat som kodene til døra og alarmen. Men han har ikke fått låne kortet mitt uten at jeg er til stede da, han er typen som fort kunne blitt revet med om han fikk lyst på noe. Så det er tryggere at han har sitt eget med bare egne lommepenger på. :)

Anonymkode: 274d5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min 9-åring har ikke bankkort, og så vidt jeg vet er det ikke noen av venninnene som har heller. Og jeg har også lånt bort mitt bankkorttil henne iblant. :) Håper sønnen din får en fin tur!

Anonymkode: 5c7b4...015

Takk!! Det blir sikkert veldig flott ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede låner bort korter ditt til sønnen din innimellom kan du vel bare sende med han det kortet på leirskole også? 
 

Problem løst!

Anonymkode: 04ec9...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min unge fikk ikke før han fylte 13 i sommer han. Har virkelig ikke hatt bruk for det tidligere. Dvs han har spurt litt etter det som 12 åring og da bestemte jeg meg å vente til han fylte 13 slik at vi ordnet et skikkelig visakort med bilde. Var på vei til å ordne vipps også, men systemet klikket da jeg holdt på med det og så har jeg glemt det siden. Så takk for påminnelsen 🥴😁 

Jeg synes ikke du skal bli berørt av de her som synes det er rart dere ikke har vært tidligere ute. Alle gjør som man har behov for etter min mening. Synes derimot det er rart de MÅ ha med seg sånt på skoleopplegg. Min går i 8 klasse nå og har aldri måttet ha med seg hverken penger eller kort. 

Anonymkode: 2178b...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du allerede låner bort korter ditt til sønnen din innimellom kan du vel bare sende med han det kortet på leirskole også? 
 

Problem løst!

Anonymkode: 04ec9...2ac

Jeg er avhengig av å ha kort så kan ikke sende med kortet mitt. Dessuten skal de kun ha en viss sum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har alle barna visakort og vipps. Yngste er sju år, og har hatt det i et års tid. 
Veldig rart å gå i 7. trinn og ikke ha noen av delene. 

Anonymkode: 8bafc...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss har alle barna visakort og vipps. Yngste er sju år, og har hatt det i et års tid. 
Veldig rart å gå i 7. trinn og ikke ha noen av delene. 

Anonymkode: 8bafc...0b9

Rart eller ikke rart. Behovet har ikke vært der før nå☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sagt det før og sier det igjen; du har en engels tålmodighet @mamma til adhd gutt<3 ! At du klarer å svare så saklig til enkelte høns. Jeg hadde bitt av de hodet for lenge siden ! Men nei det er ikke unormalt å ikke ha kort i den alderen om behovet ikke har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CherryC skrev:

Har sagt det før og sier det igjen; du har en engels tålmodighet @mamma til adhd gutt<3 ! At du klarer å svare så saklig til enkelte høns. Jeg hadde bitt av de hodet for lenge siden ! Men nei det er ikke unormalt å ikke ha kort i den alderen om behovet ikke har vært der :)

Hehehehe! Jeg finner en slags indre glede av at jeg ikke lar anonyme kranglefanter på nett vippe meg av pinnen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk bankkort og Vipps i sommer. Går i 9 klasse nå. Ikke hatt brukt for før. Brukes ikke mye nå heller, men kjekt å ha. 

Anonymkode: f2381...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg er avhengig av å ha kort så kan ikke sende med kortet mitt. Dessuten skal de kun ha en viss sum 

Det er jo mange enkle løsninger.

-han kan klare seg uten snop på tur.

-han kan låne ditt kprt og du og mannen dele de dagene.  Hvor mye han får bruke kan du jo bare fortelle ham.

-han kan låne farens kort.

-dere kan avtale med læreren at læreren betaler for ham.

 

Anonymkode: b2b09...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mange enkle løsninger.

-han kan klare seg uten snop på tur.

-han kan låne ditt kprt og du og mannen dele de dagene.  Hvor mye han får bruke kan du jo bare fortelle ham.

-han kan låne farens kort.

-dere kan avtale med læreren at læreren betaler for ham.

 

Anonymkode: b2b09...595

Som skrevet lengere opp i tråden, det er løst. En kompis legger ut og vi vipser ved oppholdets slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CherryC skrev:

Har sagt det før og sier det igjen; du har en engels tålmodighet @mamma til adhd gutt<3 ! At du klarer å svare så saklig til enkelte høns. Jeg hadde bitt av de hodet for lenge siden ! Men nei det er ikke unormalt å ikke ha kort i den alderen om behovet ikke har vært der :)

Men det er jo litt unormalt å ikke ha hatt behovet før da.. men de er vel vant til at mamma filer alt.  

Anonymkode: 5d476...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo litt unormalt å ikke ha hatt behovet før da.. men de er vel vant til at mamma filer alt.  

Anonymkode: 5d476...54c

Har du ikke noe annet å gjøre enn å enn å klage på alt mamma til adhd gutt sier du da. Må være slitsomt å være så opphengt i en annen bruker, får du noe hjelp for det?

Anonymkode: ae66e...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo litt unormalt å ikke ha hatt behovet før da.. men de er vel vant til at mamma filer alt.  

Anonymkode: 5d476...54c

Selvsagt fikser jeg alt! Absolutt alt! Jeg er jo supermamma♥️. Av ren nysgjerrighet : hvis de ikke har hatt behov og de får penger når de trenger eller låne kort.. Hva er problemet? Jeg skjønner at vi er litt sent ute her men det har virkelig aldri begrenset ungene å ikke ha kort. (eldste har og fikk da han startet ungdomsskolen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2020 den 6.39, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er snart leirskole og i går får vi vite at leirskolen kun tar kort eller vips i kiosken! Dumt når de drar i dag... Min har ikke kort så vi må ordne en avtale med en kompis og mammaen hans. Det ordnes. Det jeg lurer på : er min den eneste som ikke har kort og har jeg fulgt med så dårlig i timen at dette er fullstendig vanlig å ha i den alderen? 

Leirskolen kan vel ikke nekte å ta imot kontanter!!

Kontanter er fortsatt gyldig betalingsmiddel, selv nå under korona.

Min unge får kontanter. 

Anonymkode: 4a67c...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leirskolen kan vel ikke nekte å ta imot kontanter!!

Kontanter er fortsatt gyldig betalingsmiddel, selv nå under korona.

Min unge får kontanter. 

Anonymkode: 4a67c...b7e

De kan selvfølgelig nekte kontanter i koronatider. De ønsker å ta mest mulig smittevernhensyn. Til og med bussen tar ikke kontanter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kort siden han var gammel nok. Ikke noe å drøye med. Står kun ukelønn der og noen impulsgaver fra besteforeldre. Vi måtte i banken og legitimere oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De kan selvfølgelig nekte kontanter i koronatider. De ønsker å ta mest mulig smittevernhensyn. Til og med bussen tar ikke kontanter 

Nei, kontanter kan IKKE nektes! https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=79822

Anonymkode: 4a67c...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...