Gå til innhold

Har alle 7 klassinger eget bankkort?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke 15 års grense på vipps lenger, min 13 åring har det. Er en enklere barneutgave som foreldrene styrer. 

https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/send-og-motta-penger-med-vipps/vipps-under-15/

Anonymkode: 30390...8e4

Det er ikke alle banket som har åpnet for vipps under 15år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Vipps har en egen utgave for barn over 13 år😊

Absolutt et godt råd, men da må det gis som råd som man kan velge om man vil følge eller ei. HI vil ikke følge rådet, fordi det fungerer for dem fint slik de har gjort det. Mine barn har kort selv, men de har også lånt mine om det har passet oss best. Koden er personlig og privat, men jeg velger å stole på mann og barn, og deler den derfor med dem ved behov. Jeg er klar over risikoen, det er nok HI også, men nytteverdien er større.

 

Og så glemte jeg å svare på spørsmålet🙈 Ja, det er vanlig med kort og vipps i den alderen. Sikkert flere som ikke har også, men mest vanlig at de har. Covid-19 har nok gjort det enda mer vanlig, ettersom noen butikker ikke tar imot kontanter.

Jeg forstår at det er jeg som ikke helt har fulgt med i timen angående det å skaffe bankkort 😅. Nå er det heldigvis bestilt og satser på at det blir bra. Jeg tenker også at det ikke er så rart å la mann og barn bruke kortet sitt og at helt sikkert mange gjør det ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg forstår at det er jeg som ikke helt har fulgt med i timen angående det å skaffe bankkort 😅. Nå er det heldigvis bestilt og satser på at det blir bra. Jeg tenker også at det ikke er så rart å la mann og barn bruke kortet sitt og at helt sikkert mange gjør det ☀️

Jeg handler ofte for mamma, og da bruker jeg kortet hennes, det gjør søsknene mine og hvis de handler. Tror ikke det er så uvanlig.

Anonymkode: ae66e...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg handler ofte for mamma, og da bruker jeg kortet hennes, det gjør søsknene mine og hvis de handler. Tror ikke det er så uvanlig.

Anonymkode: ae66e...c30

Det er mange som snakker i mobilen mens de kjører bil også. Det betyr ikke at det er smart.

Anonymkode: b2b09...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg handler ofte for mamma, og da bruker jeg kortet hennes, det gjør søsknene mine og hvis de handler. Tror ikke det er så uvanlig.

Anonymkode: ae66e...c30

Ikke sant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Takk for tipset men det trengs ikke☀️ og igjen ikke det jeg ville diskutere

Men om du lar være å svare gnageren så blir det jo ingen diskusjon?

Jeg tror nok at du liker å fyre litt opp under sånne som henne🙈😂😂

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da ikke sende med barnet ditt kort?? Kortvett lærer han ikke da....

Anonymkode: 5d476...54c

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at du har gitt ham koden. For detvførste har han da lært at det ikke er så nøye å passe på egen kode. For det andre vil du miste retten til erstattning hvis ditt kort og kode misbrukes.

Du bør ta kontakt med banken. Få sperret kortet og få nytt, med ny kode som bare du kjenner.

Anonymkode: b2b09...595

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner virkelig ikke problemet? 

Anonymkode: b2b09...595

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bankene, i hvertfall dnb, har nettkurs for barn om kortsikkerhet ol. Det vil nok vøre lurt om både guttene og du går gjennom et slikt opplegg for å lære hvordan kort nør håndteres.

Anonymkode: b2b09...595

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du starter tråden kan du ikke bestemme hva som blir diskutert. Du skriver ting som viser at du ikke tar kortsikkerhet på alvof selv og ikke har lært guttene grunnleggende sikkerhetsrutiner. Dere har helt klart behov for slik opplæring.

Anonymkode: b2b09...595

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo faktisk ikke greit å låne bort kort til noen, og gi andre koden. Det er DET som er kortvett da...... bra forbilde...

Anonymkode: 5d476...54c

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tydelig AT det trengs, men lærdom er jo noe du stadig avviser. 

Anonymkode: 5d476...54c

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår at du ikke ønsker å diskutere dette med å låne bort kortet ditt - og dermed koden - til barnet ditt, men det er faktisk objektivt sett et veldig godt råd, selv om det er litt på siden av det du spør om. Pin-koden er personlig og skal ikke deles. Det står i avtalevilkår og er et veldig greit prinsipp å leve etter, selv om det kanskje høres litt dramatisk ut i og med at det er snakk om sønnen din. Det er vanlig kortvett. I tillegg er det greit å sette et eksempel for barna. Hvis de synes det er greit å låne bort sitt kort til kompiser, så mister de lett kontrollen.

Anonymkode: dbe3c...d0e

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bra du finner manglende selvinnsikt festlig 😊🌞

Anonymkode: 5d476...54c

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere lærer dem at pin koder ikke skal deles ved å dele din pin kode med dem? Så utrolig kreativt! Alle som sier at barn gjør som du gjør, ikke som du sier, tar sikkert feil. God dag😊🌞

Anonymkode: 5d476...54c

 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange som snakker i mobilen mens de kjører bil også. Det betyr ikke at det er smart.

Anonymkode: b2b09...595

🤪 dere er hysterisk morsomme. Det er sånne som dere som gjør det gøy å henge her inne. 

Takk🙄

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🤪 dere er hysterisk morsomme. Det er sånne som dere som gjør det gøy å henge her inne. 

Takk🙄

Anonymkode: 3516c...d0e

Er det noen av disse innleggene du er uenig i?

Anonymkode: b2b09...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk veldig tidlig, 1. eller 2. klasse tror jeg. Greit når de skal kjøpe is og pølse på fotballcup. Blir ikke veldig mye brukt. De fikk Vipps da det ble tilgjengelig for barn, det er ikke så lenge siden, gikk vel i 4. eller 5. klasse da. 

 

Min datter skal på leirskole denne høsten. De får all mat og drikke, ingen kiosk tilgjengelig. Leirskole skal være gratis. 

Anonymkode: 15cc5...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine fikk veldig tidlig, 1. eller 2. klasse tror jeg. Greit når de skal kjøpe is og pølse på fotballcup. Blir ikke veldig mye brukt. De fikk Vipps da det ble tilgjengelig for barn, det er ikke så lenge siden, gikk vel i 4. eller 5. klasse da. 

 

Min datter skal på leirskole denne høsten. De får all mat og drikke, ingen kiosk tilgjengelig. Leirskole skal være gratis. 

Anonymkode: 15cc5...2a7

De får selvsagt all nødvendig mat og drikke til måltidene. Det er kiosk der og det er en bestemt sum de kan bruke. Det var uansett ikke poenget. Jeg ser vi er sene ute og det blir helt sikkert stas å ha eget kort ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen av disse innleggene du er uenig i?

Anonymkode: b2b09...595

Ja. 

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er du uenig i?

Anonymkode: b2b09...595

Jeg gidder ikke gå inn i diskusjon med dere. Dere er jo helt på styr. 

Så du får faktisk bare leve med vissheten om at du tar feil. 

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, ulenissen skrev:

Er nok vanlig ja. Eldste fikk når han var ca 10. Yngste som går i 3klasse fikk nettopp. De har ikke Vipps da, tror det er 15års aldersgrense på.

Min 10-åring har Vipps. 
Yngste fikk kort på slutten av 4. klasse. Det var et resultat av at vi voksne aldri hadde kontanter og ukepenger ble umulig å holde styr på. Så da ble det kort og fast innskudd på 50,- i uken.

Anonymkode: 9142f...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🤪 dere er hysterisk morsomme. Det er sånne som dere som gjør det gøy å henge her inne. 

Takk🙄

Anonymkode: 3516c...d0e

Sa trollet.... 😊🌞

Anonymkode: 5d476...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke gå inn i diskusjon med dere. Dere er jo helt på styr. 

Så du får faktisk bare leve med vissheten om at du tar feil. 

Anonymkode: 3516c...d0e

Skal vedde på at det er den samme som krangle og sporer av i tråden om kjerringklær

Anonymkode: ae66e...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa trollet.... 😊🌞

Anonymkode: 5d476...54c

Fortell meg gjerne hvor jeg har trollet? Eller er du begrepsforvirret i tillegg til slitsom?

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal vedde på at det er den samme som krangle og sporer av i tråden om kjerringklær

Anonymkode: ae66e...c30

For ikke å snakke om hun som blir dødelig fornærmet hvis noen i hennes nærhet finner frem strikketøyet. Da er de ikke nok interessert i henne, nemlig. 

Mulig man også finner dem i tråden om å ta av/ikke ta av solbriller også🤗

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal vedde på at det er den samme som krangle og sporer av i tråden om kjerringklær

Anonymkode: ae66e...c30

Akkurat det tenker eg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger har fått kort omtrent når de er 10-11-12. Og av og til bruker de mitt. Eller jeg bruker mannens. Jeg har til og med svigermors kode og får låne hennes av og til. Jeg har brukt min mors, også. Det er ikke noe stort problem.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortell meg gjerne hvor jeg har trollet? Eller er du begrepsforvirret i tillegg til slitsom?

Anonymkode: 3516c...d0e

Nei, det er jo du som gnager på ting som ikke har noe som helst med tråden å gjøre? Du bare maser på alle du ikke liker svaret til og gnager om at vi er slitsomme osv. Det er jo sånt troll gjør. Du kan jo Google det? 😊

Anonymkode: 5d476...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, amandine skrev:

Mine unger har fått kort omtrent når de er 10-11-12. Og av og til bruker de mitt. Eller jeg bruker mannens. Jeg har til og med svigermors kode og får låne hennes av og til. Jeg har brukt min mors, også. Det er ikke noe stort problem.

Jeg tror i grunn slikt er ganske vanlig i de fleste familier♥️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter har akkurat fått, den ene litt sent (8.klassing) og den andre veldig tidlig (1.klassing)

Anonymkode: 1e4e3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, min 8.klassing har ikke bankort heller.

Anonymkode: b8b4e...36c

Kan jeg spørre om det er et bevisst valg å ikke ha kort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...