Gå til innhold

Har alle 7 klassinger eget bankkort?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Det er snart leirskole og i går får vi vite at leirskolen kun tar kort eller vips i kiosken! Dumt når de drar i dag... Min har ikke kort så vi må ordne en avtale med en kompis og mammaen hans. Det ordnes. Det jeg lurer på : er min den eneste som ikke har kort og har jeg fulgt med så dårlig i timen at dette er fullstendig vanlig å ha i den alderen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fikk til jul i fjor, han var da halvveis i 7. klasse. Men det står på mitt navn så vipps har han ikke.

Anonymkode: c9bc9...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg alle i den alderen har både bankkort og vipps . De skal engang lære og bruke dette og forstå penger. Er og praktisk viss de skal noe og ikke har kontanter. 
Synes dessverre synd om gutten din som ikke har dette.. 

Noen får allerede bankkort i 1 klasse, men det synes jeg er for tidlig

Anonymkode: 49a2d...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på skolen har de aller fleste fått når de er rundt 10 år. Våre også. Merkelig at ditt barn ikke har nevnt at de andre har. 

Anonymkode: e60cb...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg alle i den alderen har både bankkort og vipps . De skal engang lære og bruke dette og forstå penger. Er og praktisk viss de skal noe og ikke har kontanter. 
Synes dessverre synd om gutten din som ikke har dette.. 

Noen får allerede bankkort i 1 klasse, men det synes jeg er for tidlig

Anonymkode: 49a2d...5cf

Han har aldri hatt behov for å ha det enda. Det er på ingen måte slik at vi har nektet han å ha. Han har heller ikke spurt. Når han har trengt penger har jeg enten sendt med kontanter eller mitt kort. Vi bestilte kort i går kveld så kort kommer så synd på han er det ikke☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her på skolen har de aller fleste fått når de er rundt 10 år. Våre også. Merkelig at ditt barn ikke har nevnt at de andre har. 

Anonymkode: e60cb...4ec

Han har ikke sagt noe. Han har alltid fått penger når han har hatt behov og er en type som ikke tenker så mye over hva de andre har eller ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:


Synes dessverre synd om gutten din som ikke har dette.. 

Anonymkode: 49a2d...5cf

Det går nok bra, skal du se - tror ikke du trenger å bekymre deg.🙄

Jeg har ikke peiling på hva som er vanlig, men min eldste fikk nå i slutten av tredje. Han er av typen som har lyst på alt som får han til å føle seg voksen, og jeg synes det er praktisk siden jeg aldri har kontanter. Han får lommepenger inn på kortet eller overføring fra meg hvis han handle skal til meg. Har typisk 100 kr stående der, gaver går på sparekonto.

Anonymkode: dbe3c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste mine som nå er 16 og 19 år fikk når de ble 13, da fikk de ungdomsskort.

Men de to yngste som nå er 11 og 13 fikk når de var rundt 10 år, og fikk da lommepengekort. 

I banken vår skiller de på kort før og etter 13 år, mulig det er sånn i alle banker? De eldste trengte ikke før, men vi voksne har jo aldri kontanter lenger vi heller så det ble mye lettere med lommepenger til de yngste når de hadde kort vi kunne overføre til. De oppbevarer det sammen med mobilen.

Anonymkode: 30390...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg alle i den alderen har både bankkort og vipps . De skal engang lære og bruke dette og forstå penger. Er og praktisk viss de skal noe og ikke har kontanter. 
Synes dessverre synd om gutten din som ikke har dette.. 

Noen får allerede bankkort i 1 klasse, men det synes jeg er for tidlig

Anonymkode: 49a2d...5cf

Synd på, faktisk 😂 så dumt!

Anonymkode: 3516c...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok vanlig ja. Eldste fikk når han var ca 10. Yngste som går i 3klasse fikk nettopp. De har ikke Vipps da, tror det er 15års aldersgrense på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ulenissen skrev:

Er nok vanlig ja. Eldste fikk når han var ca 10. Yngste som går i 3klasse fikk nettopp. De har ikke Vipps da, tror det er 15års aldersgrense på.

De kan bruke spink :)

Anonymkode: 8e6a9...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, ulenissen skrev:

Er nok vanlig ja. Eldste fikk når han var ca 10. Yngste som går i 3klasse fikk nettopp. De har ikke Vipps da, tror det er 15års aldersgrense på.

Min 11-åring har vipps.

Anonymkode: fde4b...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er snart leirskole og i går får vi vite at leirskolen kun tar kort eller vips i kiosken! Dumt når de drar i dag... Min har ikke kort så vi må ordne en avtale med en kompis og mammaen hans. Det ordnes. Det jeg lurer på : er min den eneste som ikke har kort og har jeg fulgt med så dårlig i timen at dette er fullstendig vanlig å ha i den alderen? 

Mine får dette når de begynner på skolen. Litt sent å begynne å lære om dette så sent tenker jeg. 

Anonymkode: 5d476...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Han har aldri hatt behov for å ha det enda. Det er på ingen måte slik at vi har nektet han å ha. Han har heller ikke spurt. Når han har trengt penger har jeg enten sendt med kontanter eller mitt kort. Vi bestilte kort i går kveld så kort kommer så synd på han er det ikke☀️

Du kan da ikke sende med barnet ditt kort?? Kortvett lærer han ikke da....

Anonymkode: 5d476...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da ikke sende med barnet ditt kort?? Kortvett lærer han ikke da....

Anonymkode: 5d476...54c

Har gått helt supert. Hvis han har fått lov til å bruke 200 kr så har han ikke brukt mer enn det. De har lært om økonomi altså☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Har gått helt supert. Hvis han har fått lov til å bruke 200 kr så har han ikke brukt mer enn det. De har lært om økonomi altså☀️

Problemet er at du har gitt ham koden. For detvførste har han da lært at det ikke er så nøye å passe på egen kode. For det andre vil du miste retten til erstattning hvis ditt kort og kode misbrukes.

Du bør ta kontakt med banken. Få sperret kortet og få nytt, med ny kode som bare du kjenner.

Anonymkode: b2b09...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Problemet er at du har gitt ham koden. For detvførste har han da lært at det ikke er så nøye å passe på egen kode. For det andre vil du miste retten til erstattning hvis ditt kort og kode misbrukes.

Du bør ta kontakt med banken. Få sperret kortet og få nytt, med ny kode som bare du kjenner.

Anonymkode: b2b09...595

Det går nok fint altså. Han klarer fint å forholde seg til at koden ikke skal fortelles til andre. Uansett... Kort er bestilt til han og det kommer nok helt sikkert veldig snart☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det går nok fint altså. Han klarer fint å forholde seg til at koden ikke skal fortelles til andre. Uansett... Kort er bestilt til han og det kommer nok helt sikkert veldig snart☀️

Du skjønner virkelig ikke problemet? 

Anonymkode: b2b09...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skjønner virkelig ikke problemet? 

Anonymkode: b2b09...595

Jeg gidder bare ikke å diskutere i det vide og brede. Jeg spurte om det er vanlig at 7 klassinger har bankkort, noe det av svarene viser seg at det er. Vi har nok vært litt trege. Kort er bestilt. Jeg lurte i grunn ikke på hva folk måtte mene om annet enn det jeg spurte om☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill et kort til han? Han vil jo trenge det snart uansett. Datteren min fikk da hun var 8, brukte det lite før hun gikk i 7. men etter det har gått jevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Bestill et kort til han? Han vil jo trenge det snart uansett. Datteren min fikk da hun var 8, brukte det lite før hun gikk i 7. men etter det har gått jevnt. 

Allerede gjort. Gjorde det med en gang det ble ett tema i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Allerede gjort. Gjorde det med en gang det ble ett tema i går

Ser vi posta samtidig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Ser vi posta samtidig :) 

Hehe! Sånt skjer☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...