Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tolke denne meldingen fra min mor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine svar baserer seg kun på denne tråden

Anonymkode: 72e84...0c1

Ja, er jo ikke din feil at denne ble koblet til annen tråd! Jeg ønsket jo bare et generelt svar og takker for at du og andre ga svar.

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tolker meldingen som at hun ønsker at dere har det bra og at hun vil høre fra dere. 

Ditt svar er helt på tryne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leksjon 1 i hvordan gjøre seg sur, vanskelig og uspiselig: gjør som Hi. 

Til deg HI: Hun bryr seg om dere og vil vite hvordan dere har det. Det er en helt normal måte å skrive "jeg vil vite hvordan det går med dere fordi jeg bryr meg". Bra eller dårlig. 

Anonymkode: 2901f...f10

Nei, hun vil ikke høre at vi er i karantene og har Covid 19, hun vil bare være uforstyrret. Vi har vært syke i mange uker, hun vet det ikke, fordi hun spør ikke. Det eneste hun sier er at hun vil at vi har det bra. 

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker hennes melding og ditt svar dithen at du og din mor trolig har en lang historie som er veldig sår for deg, at det er det som gjør at du nå svarer som du gjør. Jeg får også inntrykk av at hun har tenkt gjennom noe som har vært sagt/gjort tidligere, at hun egentlig ikke helt vet hvordan hun skal håndtere dette, men at hun forsøker å fortelle deg at hun - uansett uenigheter og problemer tidligere - er glad i deg og dine.

Om jeg har rett i at dere har en forhistorie som ikke er helt god, så tolker jeg det også dit at du har for store problemer med fortiden du og din mor har til at du greier å tro at hun bryr seg. Og av den grunn, kun for din egen del, så tror jeg det kan være lurt av deg å snakke med en fagperson om det du ev. har gått gjennom og ditt forhold til din mor, slik at du lettere kan greie å forholde deg til henne. Du kan ikke endre den hun er og det hun gjør, men du kan endre deg selv og hvordan du reagerer. Og det sier jeg ikke som kritikk, men fordi jeg vet veldig mye med det å ha en mor som er vanskelig å forholde seg til (for å si det så pent jeg kan uten å gå i detaljer).

Anonymkode: 1d43f...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Viktig for meg å vite at du/dere har det bra". 

 

Hun vil bare vite at vi har det bra. Hun vil ikke høre dersom vi ikke har det bra. 

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Viktig for meg å vite at du/dere har det bra". 

 

Hun vil bare vite at vi har det bra. Hun vil ikke høre dersom vi ikke har det bra. 

Anonymkode: 03792...3ce

Er det mulig ??🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Viktig for meg å vite at du/dere har det bra". 

 

Hun vil bare vite at vi har det bra. Hun vil ikke høre dersom vi ikke har det bra. 

Anonymkode: 03792...3ce

Hvorfor spør du om andres tolkning når du nekter å ta den inn over deg?

Ingen andre leser det som du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Hvorfor spør du om andres tolkning når du nekter å ta den inn over deg?

Ingen andre leser det som du gjør. 

Vel, sikkert fordi jeg kjenner min mor, eller hva tror du?

 

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, sikkert fordi jeg kjenner min mor, eller hva tror du?

 

Anonymkode: 03792...3ce

Men hvorfor spør du oss da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun vil ikke høre at vi er i karantene og har Covid 19, hun vil bare være uforstyrret. Vi har vært syke i mange uker, hun vet det ikke, fordi hun spør ikke. Det eneste hun sier er at hun vil at vi har det bra. 

Anonymkode: 03792...3ce

Eh.. hun vet ikke at dere er syke med Corona for hun har ikke spurt..?

Herregudogfader, er du seriøs kvinne?? Hadde jeg og barna ligget syke med Corona så hadde jeg ikke ventet på at min mor skulle spørre hvordan vi har det, jeg hadde ringt og fortalt asap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Men hvorfor spør du oss da?

Helt sikkert fordi jeg trodde dette var helt innlysende - Hadde jeg spurt psykologen som min mor og jeg går til, så hadde nok svaret vært annerledes? Synes du at det er rart at jeg prøvde her inne?

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StjertIøvetann skrev:

Eh.. hun vet ikke at dere er syke med Corona for hun har ikke spurt..?

Herregudogfader, er du seriøs kvinne?? Hadde jeg og barna ligget syke med Corona så hadde jeg ikke ventet på at min mor skulle spørre hvordan vi har det, jeg hadde ringt og fortalt asap! 

Hadde du dersom det var helt kaos og det eneste du mottok av din mor var hvor fint hun har det? Og fordi du ikke hadde tid til å besvare din mor på ferie, så mottok du et purrebrev av din mor. Da måtte hun gni det inn at hun har det supert? Er du helt sikker på at dersom du var syk med covid 19 hadde hatt tid til å besvare dine foreldres lykkebrev om hvor fint de har det?

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Viktig for meg å vite at du/dere har det bra". 

 

Hun vil bare vite at vi har det bra. Hun vil ikke høre dersom vi ikke har det bra. 

Anonymkode: 03792...3ce

Men hadde det vore betre viss ho hadde skrive at det er viktig for meg å vite at de ikkje har det bra liksom? 

Mora di seier at det er viktig for henne å vite korleis de har de, at du klara å vrir det til at ho ikke vil vite det viss de ikke har det bra syns eg er godt gjort. Gratulerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du dersom det var helt kaos og det eneste du mottok av din mor var hvor fint hun har det? Og fordi du ikke hadde tid til å besvare din mor på ferie, så mottok du et purrebrev av din mor. Da måtte hun gni det inn at hun har det supert? Er du helt sikker på at dersom du var syk med covid 19 hadde hatt tid til å besvare dine foreldres lykkebrev om hvor fint de har det?

Anonymkode: 03792...3ce

Ho venta vel på eit svar om korleis de hadde då, siden ho har fortalt korleis ho har det? Beklagsr, men no framstår du som ein figur på "parterapi" på NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du dersom det var helt kaos og det eneste du mottok av din mor var hvor fint hun har det? Og fordi du ikke hadde tid til å besvare din mor på ferie, så mottok du et purrebrev av din mor. Da måtte hun gni det inn at hun har det supert? Er du helt sikker på at dersom du var syk med covid 19 hadde hatt tid til å besvare dine foreldres lykkebrev om hvor fint de har det?

Anonymkode: 03792...3ce

Jammen hvordan i all videste verden skal hun vite at dere ligger hjemme med covid om du ikke forteller henne det??

Anonymkode: 192f8...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt sikkert fordi jeg trodde dette var helt innlysende - Hadde jeg spurt psykologen som min mor og jeg går til, så hadde nok svaret vært annerledes? Synes du at det er rart at jeg prøvde her inne?

Anonymkode: 03792...3ce

Så du ønsket at alle som svarer deg skal være enig med deg? Du tok ikke høyde for at noen ville tolke det annerledes? 

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du dersom det var helt kaos og det eneste du mottok av din mor var hvor fint hun har det? Og fordi du ikke hadde tid til å besvare din mor på ferie, så mottok du et purrebrev av din mor. Da måtte hun gni det inn at hun har det supert? Er du helt sikker på at dersom du var syk med covid 19 hadde hatt tid til å besvare dine foreldres lykkebrev om hvor fint de har det?

Anonymkode: 03792...3ce

Jeg ville skrevet noe sånt som "så gøy, vi er syke hele gjengen bla bla bla bla "  

For meg er det viktig at barna mine har det bra, men jeg klarer fint å takle at det ikke er på topp og 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Viktig for meg å vite at du/dere har det bra. Fint om du forteller meg, har alltid vært vikti

jeg tolker denne meldingen som at hun vil vite hvordan du og barna har det, og at det er viktig for henne å vite dere har det bra! Det betyr nok ikke at hun kun vil høre fra deg om dere har det bra, men ellers ikke! Men generelt en oppdatering på hvordan det står til med dere, bra eller dårlig, uansett viktig for henne! 
jeg hadde ikke reagert på en sånn melding, den viser jo bare at hun bryr seg! 

Synes derimot du er ganske krass I ditt svar! 🙉 (mulig det har sine grunner) 
 



 

Anonymkode: 13636...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jammen hvordan i all videste verden skal hun vite at dere ligger hjemme med covid om du ikke forteller henne det??

Anonymkode: 192f8...eb2

Hun har jo sagt at hun vil vite at vi har det bra! Hun har ikke sagt at hun vil vite om vi ikke har det bra! Hun vil jo bare ha beskjed når ting er bra! Min forrige melding til henne var at jeg synes det er merkelig at hun ikke spør  hvordan vi har det!

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Hun har jo sagt at hun vil vite at vi har det bra! Hun har ikke sagt at hun vil vite om vi ikke har det bra! Hun vil jo bare ha beskjed når ting er bra! Min forrige melding til henne var at jeg synes det er merkelig at hun ikke spør  hvordan vi har det!

Anonymkode: 03792...3ce

Skjønner at det må ligge fryktelig mye bak her, og du har sikkert dine mange grunner til å være skuffet over moren din, men din fortolkning av meldingen hun sendte er helt fjern. Hun sier at hun bryr seg om dere og vil vite hvordan dere har det - også når det ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Legg merke til at hun iikke har besvart meldingen min! Jeg har rett i at hun ikke vil høre om vi ikke har det bra og at jeg kommer til å gi lyd når vi har det bra! Inntil det skjer, er jeg stille! Det er sikkert utenkelnkelig for dere at en mor kan være slik - for meg er det vanlig. Hun ønker ikke å høre at vi ikke har det bra, det ville kanskje ha krevd noe ac henne?

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du dersom det var helt kaos og det eneste du mottok av din mor var hvor fint hun har det? Og fordi du ikke hadde tid til å besvare din mor på ferie, så mottok du et purrebrev av din mor. Da måtte hun gni det inn at hun har det supert? Er du helt sikker på at dersom du var syk med covid 19 hadde hatt tid til å besvare dine foreldres lykkebrev om hvor fint de har det?

Anonymkode: 03792...3ce

Du har ikke tid til å svare din mor, men du har tid til å være her inne selv om dere alle sammen ligger med covid 19

Anonymkode: 72e84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beef sister skrev:

Skjønner at det må ligge fryktelig mye bak her, og du har sikkert dine mange grunner til å være skuffet over moren din, men din fortolkning av meldingen hun sendte er helt fjern. Hun sier at hun bryr seg om dere og vil vite hvordan dere har det - også når det ikke er bra.

Kan du forklare meg at hun vil høre fra oss også når det ikke er bra? HVOR i meldingen står det noe slik?

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

PS. Legg merke til at hun iikke har besvart meldingen min! Jeg har rett i at hun ikke vil høre om vi ikke har det bra og at jeg kommer til å gi lyd når vi har det bra! Inntil det skjer, er jeg stille! Det er sikkert utenkelnkelig for dere at en mor kan være slik - for meg er det vanlig. Hun ønker ikke å høre at vi ikke har det bra, det ville kanskje ha krevd noe ac henne?

Anonymkode: 03792...3ce

Det er jo ikke rart i det hele tatt at hun ikke har svart på meldingen din, hva skal man svare på sånt.

Anonymkode: 72e84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har ikke tid til å svare din mor, men du har tid til å være her inne selv om dere alle sammen ligger med covid 19

Anonymkode: 72e84...0c1

Men herre vene, jeg har da 5 barn og vi har alle ligget på ulikt tidspunkt, meldingen fra min mor begynner å bli gammel! Hva er det du prøver å si?

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...