Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tolke denne meldingen fra min mor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun skriver:

"Viktig for meg å vite at du/dere har det bra. Fint om du forteller meg, har alltid vært viktig. "

Hun vil bare høre fra oss når vi har det bra? Sendte henne følgende svar:

"Ja, du vil vite at vi har det bra, det har jeg registrert! Jeg kan si fra når vi har det bra! Før det, gir jeg ingen lyd!"

Hun har vært på laaaaang ferie mens jeg har sittet stuck med eneansvar for mindreårige barn. Hun har sendt meg reisebrev om hvor fantastisk hun har det. Da jeg ikke besvarte første reisebrev, fikk jeg ett nytt. Da svarte jeg bare at det er rart at hun ikke lurer på hvordan det går med oss, vi var alle syke og er det fortsatt. 

 

 

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EEh ... Så du mener at fordi du har valgt å få barn så skal moren din måtte hjelpe deg med å ta vare på dem fordi du er alene?

Du virker bortskjemt og utakknemlig

Anonymkode: 192f8...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klager på at hun ikke spør hvordan dere har det, hun spør, fortsatt ikke bra nok?

Tolker det som at hun forteller deg at det er viktig for henne at du har det bra

Anonymkode: 29ad2...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville vite om dere hadde det bra og at det var viktig for henne. Ikke at du kun sendte melding når dere hadde det bra. 

Og at du var alene med barn er ikke hennes problem. Er dine barn. Prøv heller å glede deg på hennes vegne. 

Anonymkode: 851f2...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøjemeg, du mener altså at din mor ikke kan reise og kose seg, men skal være tilgjengelig for å hjelpe deg? 

Og når du klager på det og hun svarer at hun vil vite om dere har det bra så tolker du det som at du ikke kan fortelle henne at dere er syke? 

Du virker jo å være langt oppi din egen navle... 

Jeg tolker meldingen fra henne på en helt annen måte enn deg, jeg ser et spørsmål om dere har det bra, og du sender et frekt svar. 

Anonymkode: d27f7...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du klager på at hun ikke spør hvordan dere har det, hun spør, fortsatt ikke bra nok?

Tolker det som at hun forteller deg at det er viktig for henne at du har det bra

Anonymkode: 29ad2...9b8

Les meldingen en gang til. Finner du vireklig et spørsmål?

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart mor di har reist. Håper hun storkoser seg mens du er hjemme og er vrang og vrien 

Anonymkode: 517df...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Les meldingen en gang til. Finner du vireklig et spørsmål?

Anonymkode: 03792...3ce

Hun svarer vel på sutringen din da. Hun sier at det er viktig for henne at du har det bra. Blir du aldri fornøyd?

Anonymkode: 29ad2...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen hennes er normal og hun vil du skal oppdatere henne på hvordan dere har det, bra eller dårlig. 

Ditt svar er utrolig frekt og surt. 

Og det er da virkelig ikke moren din sitt problem at du er hjemme med fire barn. Du har valgt å få fire barn, du kan ikke forvente hjelp fra andre.  Hjelp fra andre er bonus og trivelig, men man tar seg av sine egne barn uten å klage på mangel på hjelp. 

Hun sendte reisebrev og du gidder ikke å svare engang, fordi du er misunnelig fordi hun koser seg mens du er hjemme med barna dine. Det er du som er problemet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leksjon 1 i hvordan gjøre seg sur, vanskelig og uspiselig: gjør som Hi. 

Til deg HI: Hun bryr seg om dere og vil vite hvordan dere har det. Det er en helt normal måte å skrive "jeg vil vite hvordan det går med dere fordi jeg bryr meg". Bra eller dårlig. 

Anonymkode: 2901f...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pobie skrev:

Meldingen hennes er normal og hun vil du skal oppdatere henne på hvordan dere har det, bra eller dårlig. 

Ditt svar er utrolig frekt og surt. 

Og det er da virkelig ikke moren din sitt problem at du er hjemme med fire barn. Du har valgt å få fire barn, du kan ikke forvente hjelp fra andre.  Hjelp fra andre er bonus og trivelig, men man tar seg av sine egne barn uten å klage på mangel på hjelp. 

Hun sendte reisebrev og du gidder ikke å svare engang, fordi du er misunnelig fordi hun koser seg mens du er hjemme med barna dine. Det er du som er problemet her. 

Hi sier ikke noe om fire barn. 

Ellers enig med deg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva forventer du hun skal gjøre? Du har fått deg barn, det er ditt ansvar. «Jeg kan si i fra når vi har det bra, før det gir jeg ingen lyd!» 😳😳😳 For en passiv-aggressiv (med en god dose martyr) holdning du har. 

Anonymkode: 17854...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs?? At din mor har vært på ferie burde du som datter unne henne. At du er «stuck» med dine egne barn? Nei vet du hva, du bør skamme deg! Håper du sender henne en ny melding der du beklager at du svarte henne så kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blop skrev:

Hi sier ikke noe om fire barn. 

Ellers enig med deg 👍

Dette er samme person som skrev om moren som sendte reisebrev som hun ikke gadd å svare på for et par dager siden. I den andre  tråden står det at hun har fire barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pobie skrev:

Dette er samme person som skrev om moren som sendte reisebrev som hun ikke gadd å svare på for et par dager siden. I den andre  tråden står det at hun har fire barn. 

Har du link til den tråden?

Anonymkode: 72e84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oversettelse kan være:

Jeg er glad i deg og blir bekymret og redd når jeg ikke hører fra deg. Vær så snill å gi lyd fra deg. 

Anonymkode: 7f821...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Bare oi. Det er hverken din mors ansvar eller feil at du er alene med barn. At du blir sur over å få en oppdatering på hvordan hennes ferie har vært, sier alt om deg. Du unner faktisk ikke din egen mor å ha det bra.

Det kommer vel et innlegg fra deg om en tjue års tid, hvor du klager på at barna dine ikke bryr seg om ferien du har vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du link til den tråden?

Anonymkode: 72e84...0c1

Her. Ser nå hun skriver fem barn, men også fem personer i karantene, så vet ikke om det er fire eller fem barn det er snakk om.  

 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fint at dere ser dette i sammenheng! 

Anonymkode: 03792...3ce

Sammenheng med hva?

Anonymkode: 72e84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sammenheng med hva?

Anonymkode: 72e84...0c1

2 ulike tråder!

Anonymkode: 03792...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

2 ulike tråder!

Anonymkode: 03792...3ce

Mine svar baserer seg kun på denne tråden

Anonymkode: 72e84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...