Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #76 Skrevet 22. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du sier så. Tydeligvis mange skilte damer her inne med ny kjæreste som vil bli kvitt ekskona, det har jeg hvertfall skjønt. Anonymkode: 005f3...bcd Jeg er ikke skilt, og jeg sier du er sprø som kjeks. De prøver å fase deg ut så fint de kan, men du tar jo ikke et hint om det detter i hodet på deg! Anonymkode: 7315d...d5a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #77 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde det vært så enkelt som du skriver det i innlegget her, så hadde du ikke virker så urimelig. Men det er jo ikke det du sier. Det du sier er at du ikke bare ønsker kontakt, men at du ønsker å bli invitert og involvert på akkurat samme måte som da dere var gift - og attpåtil uten at din eksmanns nye kjæreste skal inkluderes. Det er helt beyond me at du tviholder i dette! Du er jo heller ikke åpen for noen form for innspill i diskusjonen. Hvorfor spør du, egentlig? Anonymkode: 9e129...c5d Det lurer jeg også egentlig på. Har heldigvis venninner i rl som støtter meg i dette. Anonymkode: 005f3...bcd
Gjest Skrevet 22. august 2020 #78 Skrevet 22. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du sier så. Tydeligvis mange skilte damer her inne med ny kjæreste som vil bli kvitt ekskona, det har jeg hvertfall skjønt. Anonymkode: 005f3...bcd Nei, dette er din egen skyld. Jeg blir f eks bedt på alle hendelser i eksens familie, fordi vi alle klarer å være venner og holde en god tone. Hva om du prøvde det selv? Det ville jo fikse hele problemet ditt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #79 Skrevet 22. august 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere får tro hva dere vil, men kan ikke skjønne at det er så mye jeg ber om. Jeg er verken blåst eller psykopat, jeg ønsker bare å ha kontakt med svigerfamilien min. Anonymkode: 005f3...bcd Igjen dette må være trolling (og kudos til deg som har klart å lage nok en tråd om dette som nå har blitt 4 sider). Du har ikke en svigerfamilie. Du er skilt. Du er ikke lenger deres familie. De forholder seg til mor til nevøer/nieser/barnebarn fordi de er siviliserte mennesker. Du oppfører deg som hodeløs høne. Har du venninner som støtter deg er de jo like hjelpeløse som deg. Anonymkode: a52a8...a35
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #80 Skrevet 22. august 2020 Hvorfor vil du tilbringe tid med x svigers? Anonymkode: 51ea7...94b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #81 Skrevet 22. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor vil du tilbringe tid med x svigers? Anonymkode: 51ea7...94b Fordi jeg har lite familie selv g de har vært min familie i over 25 år. Skal jeg miste min familie pga eksmannen har gått bort og forelsket seg? Det blir for lett. Anonymkode: 005f3...bcd
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #82 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg har lite familie selv g de har vært min familie i over 25 år. Skal jeg miste min familie pga eksmannen har gått bort og forelsket seg? Det blir for lett. Anonymkode: 005f3...bcd For lett for hvem? De er ikke din familie. Det er resultatet av en skilsmisse. Anonymkode: 7315d...d5a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #83 Skrevet 22. august 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere får tro hva dere vil, men kan ikke skjønne at det er så mye jeg ber om. Jeg er verken blåst eller psykopat, jeg ønsker bare å ha kontakt med svigerfamilien min. Anonymkode: 005f3...bcd 1. Du kan ikke be om noe som helst, egentlig, for du og mannen valgte å skille dere. Som skrevet til deg både i første og andre tråden du hadde, så har du en mulighet til å ev. skape et nytt og annerledes forhold til ekssvigerfamilien din. For du er ikke lenger et fullverdig medlem i deres familie. Ungene dine er det, men du er det ikke. Barnas far har nå lenge hatt en ny dame, hun er nå familiens svigerdatter/svigerinne. Ikke du. Når du krever å være en fullt inkludert person i familien, som om du fremdeles var et fullverdig medlem i familien, da krever du altfor mye. For da krever du å beholde en stilling som du absolutt ikke har lenger. En ny dame er nå din EKSmanns kjære, hun er svigerdatter i familien, hun er svigerinne. Om du ønsket å beholde den stillingen, da måtte du ha beholdt mannen også. Ser du ikke at du stiller hele den familien i en umulig posisjon når du nekter å gi slipp på den stillingen du ikke lenger har, nekter å innse at en ny dame er sammen med barnas far? 2. Du har faktisk ikke noen svigerfamilie lenger! Aksepter det! Den dagen du får en ny mann vil du få en ny svigerfamilie gjennom den nye mannens familie. Det du har nå er en ekssvigerfamilie, en tidligere svigerfamilie som ikke lenger er din svigerfamilie. Om du går inn for det og de også ønsker det kan du møte familiemedlemmene i andre situasjoner, be dem på en kaffe, møte dem på kafé, be dem på en middag, gå tur med dem. Vise at du aksepterer at kontakten mellom dere fra nå av blir annerledes enn da du var en del av familien, og at du tar initiativ til en ny omgangsform. Ved å gjøre det kan du - hvis de fremdeles vil/orker - være en del av ditt liv, selv om du ikke deltar i familieselskapene deres. Da viser du at du også respekterer både dem og dine barns far. Du har ikke svart på spørsmålet om du har oppsøkt profesjonell hjelp siden dine siste tråder? Hva har du ellers gjort for å skape deg et eget nettverk uavhengig av dine barns farsfamilie? Jeg forstår at det er en form for sorg for deg å miste tilhørigheten til din eksmanns familie. Men det er virkeligheten, og du har ikke annet valg enn å forholde deg til virkeligheten og så gjøre det beste ut av den. Hvis du velger å ikke akseptere virkeligheten og fortsetter å sette familien, barna og deres far i en vanskelig situasjon, da vil du mest trolig ende opp helt alene om ikke altfor lenge. For ingen orker den følelsesmessige utpressingen du nå har drevet med i flere år. Anonymkode: 7f287...b08
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #84 Skrevet 22. august 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg har lite familie selv g de har vært min familie i over 25 år. Skal jeg miste min familie pga eksmannen har gått bort og forelsket seg? Det blir for lett. Anonymkode: 005f3...bcd 1. Hans familie er hans familie. Hans familie er ikke din familie. 2. Du har selv ansvar for å skaffe deg et bedre nettverk. Du har nå hatt noen år etter skillsmissen til både å skaffe deg et bedre nettverk og til å bygge opp et annerledes forhold til ekssvigerfamilien. Du har valgt å la være. Det er ditt valg. 3. Du har ikke mistet "din familie" (det er ikke din familie!) fordi eksmannen har forelsket seg. Du mistet din ekssvigerfamilie da du valgte å skille deg fra mannen din, og om jeg ikke husker feil så var det ditt eget valg å skille deg... Det er for lett å bare sitte og kreve og kreve, slik du har gjort i flere år, uten å akseptere realiteten. Det er veldig dårlig gjort mot de du påstår å bry deg om, for du setter dem i en helt umulig situasjon. Det er du selv som setter familien i en slik situasjon at de er nødt til å velge mellom ny svigerdatter og deg. Da velger de selvfølgelig sin nye svigerdatter - for du gjør kontakten med dere begge samtidig umulig. Ta initiativ til å møte dem i andre situasjoner, så kan du beholde noe av kontakten, fordi du da også viser dem respekt. Spørsmålet nå er imidlertid om du har gjort ting så vanskelig for dem i så mange år at de kanskje ikke lenger orker å skape en annen relasjon til deg. I så fall har du selv forårsaket at de må velge deg bort. Søk hjelp! Anonymkode: 7f287...b08
Gjest Skrevet 22. august 2020 #85 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg har lite familie selv g de har vært min familie i over 25 år. Skal jeg miste min familie pga eksmannen har gått bort og forelsket seg? Det blir for lett. Anonymkode: 005f3...bcd Det var jo du selv som ville skilles. Trodde du at det ville være null endring?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #86 Skrevet 22. august 2020 12 minutter siden, Pashla skrev: Det var jo du selv som ville skilles. Trodde du at det ville være null endring? Sitter og ser på dirty John på Netflix sesong to. Det handler om omtrent det samme bare at der er mannen fullstendig psycho bare i deg skjulte. Men her er det jo DU som ville skilles!! Anonymkode: d8e5d...6fb
Hannasbananas Skrevet 22. august 2020 #87 Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere får tro hva dere vil, men kan ikke skjønne at det er så mye jeg ber om. Jeg er verken blåst eller psykopat, jeg ønsker bare å ha kontakt med svigerfamilien min. Anonymkode: 005f3...bcd Men - DE ER IKKE SVIGERFAMILIEN DIN! Sorry å måtte skrike altså, men hallo. Her er det noe som bare ikke går inn. De er EKS-svigerfamilien din. Det er liksom det som skjer når man skiller seg, man mister både mannen OG familien hans. Hvis man ikke klarer å være et normalt oppegående menneske, da. Da kan det jo hende at de ønsker å opprettholde kontakten på tross av skilsmissen, nettopp på grunn av barna. Dette er tydeligvis ikke tilfelle her.
Valkyriemamma Skrevet 23. august 2020 #88 Skrevet 23. august 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg har lite familie selv g de har vært min familie i over 25 år. Skal jeg miste min familie pga eksmannen har gått bort og forelsket seg? Det blir for lett. Anonymkode: 005f3...bcd Ja! Eller, dei er ikkje din familie. Dei er eks-svigers!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #89 Skrevet 23. august 2020 Kjære HI, du må søke hjelp! Din tankegang er helt borti natta. Du spør hvorfor dere ikke kan være sammen alle sammen, samtidig som du vil utestenge den nye dama. Du er sur for at mannen du ikke ville være gift med, har fått ei ny dame. Du er sur på den nye dama fordi svigerfamilien HENNES tar henne inn i familien. Du kaller eksens familie for din svigerfamilie, kaller du eksen for mannen din? Du mener eksen har plikt til å hjelpe deg med hus og bil pga 17 åringen, men mannen sørger vel for hus og bil hjemme hos seg, og det får være nok. Skaff deg et liv. Finn deg venner du kan se på som familie. Fiks tingene dine selv. Og hvis du vil beholde kontakt med barnas familie, må du innse at denne dama er en del av den familien. Anonymkode: 7298e...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå