Gå til innhold

Jeg ble ikke invitert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg gikk fra hverandre for tre år siden, men har feiret jul sammen og vært i noen familie selskaper sammen. 
For ett år siden traff han ei ny og etter det er jeg ikke invitert til noe. Det er bare hun nye som gjelder. 
Sist det var familie bursdag, så var faren på ferie med sin nye kjæreste. Barna våre ble invitert, men ikke jeg. Det eldste barne kunne ikke pga jobb, så da regnet jeg med å bli invitert så jeg kunne kjøre dit med yngste (17 år). Men, neida da kom onkelen og tanten og hentet 17 åringen så han kunne kjøre med dem. Syntes det var utrolig smålig gjort av de, hadde gledet meg til å se de igjen. Bare fordi han har fått ny kjæreste så utelates jeg fra alt som har med hans familie å gjøre, mens hun nye blir invitert hele tiden. 
Vi har tross alt vært gift og har barn selv om de er mer eller mindre voksne. 

Anonymkode: 005f3...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er leit, men sånn er det bare. 

Anonymkode: c5a7a...9f1

Skrevet

Du er dessverre ikke familie lenger. Hadde du likt det, hvis du hadde vært sammen med en, og så hadde ekskona hans vært fullverdig medlem av svigerfamilien?

Anonymkode: 7298e...35a

Skrevet

Sånn er det bare, ja. Du er ikke en del av hans liv lenger, du er bare moren til hans barn... 

Anonymkode: 24486...67e

Skrevet

Det er jo sånn det er å bli skilt, man skiller seg ikke bare fra mannen, men også hans familie og venner... 

Fint at dere i en overgangsperiode var sammen på familiehappeninger, men de er ikke smålige fordi de utelater deg nå, det er en helt naturlig utvikling, særlig når han har fått ny dame. 

Hun har tatt "din" plass som inngiftet familie. 

Anonymkode: e3810...87c

Skrevet

Syntes alikevel det er rart at jeg ikke ble invitert. Skal snart ha bursdag her hos meg for minste barnet vårt og da skal hvertfall ikke hun nye inviteres, det er helt sikkert. 

Skrevet

Er dette trolling? 
Du er helt på jordet her. 
Det er fint å kunne inkludere ekser med barn i bildet. Og særlig med små barn. Nå er dine åpenbart store og trenger ikke deg på slikt. Åpenbart ønsker ikke svigerfamilien å ha et forhold til deg mer. Det er helt OK. 

Anonymkode: 8d842...35c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes alikevel det er rart at jeg ikke ble invitert. Skal snart ha bursdag her hos meg for minste barnet vårt og da skal hvertfall ikke hun nye inviteres, det er helt sikkert. 

Ja, det er nok måten å beholde et bra samarbeid. Oppfør deg som en furten drittunge så går det nok strålende. 

Anonymkode: 7315d...d5a

Skrevet

Dette er vel din tråd nr. 3 på emnet ...

Anonymkode: d36fe...938

Skrevet

Åh Gud... Deg igjen!

Hvor lenge skal du holde på? Du dummer deg loddrett ut!

Anonymkode: be3df...b77

Skrevet

Så om du var den nye dama, så ville du likt at xen hans ble invitert til alt mulig av svigerfamilien?

inviterer din familie (dine foreldre,søsken) den nye dama hans når de inviterer til jul, familieselskap og konfirmasjoner osv? 

Anonymkode: 3da1f...29b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du og far samarbeide om et selskap og ha det hos deg, så både din og hans familie inviteres? Da er det jo litt opp til han om hun skal inkluderes da...

Det er jo ikke hennes skyld at du føler deg ekskludert, det er skilsmissen som har skylden for det. Hun er helt uskyldig i ditt drama rundt dette. Hun er den nye svigerinnen, svigerdatteren osv i hans familie, du er fraskilt og en eks også for dem.

Skrevet

Det er slutt!

Anonymkode: 7945e...616

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du inviterer far, inviterer du "nydama". Hvis ikke, har dere hver deres feiring for barnet. Du trenger ikke like denne kvinnen, men hun er en del av barnas liv, og hvis de godtar det, må du bare godta det og oppføre deg høflig.

Anonymkode: 7298e...35a

Skrevet

Du må gå noen runder med deg selv. Dere er skilt....

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du og far samarbeide om et selskap og ha det hos deg, så både din og hans familie inviteres? Da er det jo litt opp til han om hun skal inkluderes da...

Det er jo ikke hennes skyld at du føler deg ekskludert, det er skilsmissen som har skylden for det. Hun er helt uskyldig i ditt drama rundt dette. Hun er den nye svigerinnen, svigerdatteren osv i hans familie, du er fraskilt og en eks også for dem.

Det er i mitt hus, så han er jo barnets far og hans familie blir invitert. Jeg bestemmer om hun skal inviteres eller ikke, men syntes ikke hun har noe her å gjøre. Dette sa jeg også til bursdagsbarnet som er enig. Jeg har mer eller mindre ingen familie, så er hans familie som har vært/ er min familie. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er i mitt hus, så han er jo barnets far og hans familie blir invitert. Jeg bestemmer om hun skal inviteres eller ikke, men syntes ikke hun har noe her å gjøre. Dette sa jeg også til bursdagsbarnet som er enig. Jeg har mer eller mindre ingen familie, så er hans familie som har vært/ er min familie. 

De er ikke din familie. De er eksmannen din, barna dine og nydama som er deres familie nå. Du er deres eks-svigerdatter. 

Jeg syns virkelig at du skal holde deg foe god til å involvere barna i denne unødvenige konflikten som det kun er du som skaper. 

Anonymkode: 7315d...d5a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men selv om de har vært som din familie for deg, må du bare innse at du er redusert til barnas mor og eksen til mannen. De har sånn sett ingen forpliktelser ovenfor deg, det er du og far som har forpliktelser ovenfor barna. Det er dere som skal samarbeide og gjøre livet enklest mulig for barna (altså ikke lage noe drama rundt nye partnere). 

Det er klart barnet støtter deg i en avgjørelse om å ikke invitere stemor, barn er lojale. Det er derimot ganske stygt gjort av deg å dra barn inn i dine problemer. 

Anonymkode: 09ad4...584

Skrevet

Er det du som også mener det er feil at han ikke lenger er vaktmester og tar på seg alle mulige store oppgaver med ditt hus? Og som ble bedt om å melde deg ut av hans families fb-gruppe, men nektet slik at familien hans måtte opprette en ny?

I så fall står mitt gamle råd fortsatt - skaff deg hjelp til å takle det å stå på egne bein og skape deg et eget liv og et eget nettverk.

Anonymkode: 7f287...b08

Skrevet

Ååå Guri fortsatt?? Er du der fortsatt? Har du virkelig ikke kommet deg lengre etter de to siste trådene? Vet du jeg synes synd på deg. Ikke pga. Skilsmissen men fordi du må slite noe voldsomt psykisk for at du ikke greier å innse at dere ikke er ett lenger. At hans familie ikke er din og at hun nye dama også skal ha sin plass. De ble sammen lenge etter at dere skilte dere. Du kan ikke få både pose og sekk. Det vil si være fri men få hjelp til alt mulig

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, med denne innstillingen risikerer du at far feirer bursdagen med sin familie når han har barna, og at de derfor takker nei til din invitasjon.

Det er i tillegg helt feil av deg og involvere ungene i denne diskusjonen!

Sist men ikke minst; hans familie er ikke din familie lenger. Det er ikke deres problem at du har liten/ingen familie. Skaff deg er eget nettverk og få hjelp av psykolog. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tillat meg å komme med en skarp advarsel om å blande barna dine inn i dette. Selv om de er voksne, er de fortsatt barna dine, og de vil i det lengste strekke seg for å være lojale mot dere begge. Ikke gjør det vanskelig for dem. Jeg snakker av erfaring. Jeg var 20 da mine foreldre ble skilt, og jeg ble min mors fortrolige i akkurat denne situasjonen du beskriver her. Det var forferdelig vanskelig, og det henger ved 20 år senere. Tenk på ungene dine.

Anonymkode: 9d83b...c53

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er tide å slutte med survinga og komme deg videre. Å involvere og spille på samvittigheten til tenåringen er utrolig stygt og kan fort slå tilbake på deg bursdagsbarnet er en 17 åring som etterhvert fort vil se rett gjennom tullet ditt. Uansett hvor mange innlegg du lager om dette, så kommer svarene du får fremdeles til å være de samme, ta det til deg. De er ikke din familie lenger, å klamre seg til de er bare pinlig

Anonymkode: 5a035...ead

Skrevet

I himmelens navn da kvinnfolk. Ta deg sammen! Du er skilt. Du er ikke deres familie lenger.

Din passivaggresive holdning til selskapet tilsier at eksens familie kommer til å droppe deg og barnet. Da er du ansvarlig for at barna får et dårlig forhold til eksens familie. Så full skjerpings!

Anonymkode: a52a8...a35

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hans familie har vært din familie, men nå som dere er skilt er de ikke det lenger!

Så enkelt og så vanskelig. Du må bare innse det, at du er den fraskilte kona som ikke lenger har en plass i denne familien.

De kan være hyggelig mot deg når dere møtes, men du er ikke en del av familien lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...