Gå til innhold

Kjøpe neglelakk til gutten min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 9 spurte oss i dag om han kunne få neglelakk. Han har sikkert sett en venninne bruke det og hatt lyst til å prøve det samme. Selvfølgelig sa jeg at han kunne, men mannen sa nei. Vi har det sånn at han må få tillatelse fra begge av oss før han får gjøre noe. Gutten ble ikke så glad for å høre det og sutret en stund etterpå. Jeg prøvde å snakke med mannen om det, men han lar seg ikke overtale. Jeg ser ikke poenget med å barrikadere ham fra å gjøre noe vennene hans har det gøy med.

Anonymkode: c9645...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, CherryC skrev:

Hvorfor ikke?? Klart han kan få neglelakk. 

Mannen vil ikke at han skal bli "feminisert" 🙄

Anonymkode: c9645...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal han få neglelakk😊 Far er bakstreversk. 

Anonymkode: ed03e...959

Tenker å ta med hjem fra jobb i neste uke. Det blir en liten overraskelse for ham. Mannen får bare finne seg i det med mindre han har ombestemt seg innen da.

Anonymkode: c9645...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker å ta med hjem fra jobb i neste uke. Det blir en liten overraskelse for ham. Mannen får bare finne seg i det med mindre han har ombestemt seg innen da.

Anonymkode: c9645...285

God plan. Det er jo ikke som om han får en peircing eller tatovering. Litt neglelakk gjør ingen skade😃

Anonymkode: ed03e...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine gutar får neglelakk stadig vekk, det går heilt fint! Det er vel ikkje akkurat noko alvorleg sak der begge foreldra må vere einige?? Og at han blir feminimisert er berre tull. 

Anonymkode: 9b9f7...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen vil ikke at han skal bli "feminisert" 🙄

Anonymkode: c9645...285

Hjelpe meg...og dette må dere være enige om? Gi gutten neglelakk og gi blaffen i faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar på meg neglelakk så vil gjerne gutten på 4 også. Og han viser frem neglene på bhg dagen etter,så stolt 😊

Anonymkode: e6c93...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker å ta med hjem fra jobb i neste uke. Det blir en liten overraskelse for ham. Mannen får bare finne seg i det med mindre han har ombestemt seg innen da.

Anonymkode: c9645...285

Siden dere i utgangspunktet har en gjensidig avtale om at begge skal være enige om hva gutten får lov til, er jo det som å be om krangel i heimen. 

Og om ikke krangel, så har mannen da like mye rett til å overkjøre din mening om noe annet dere er uenige om. Aldri gøy å bli overkjørt når man har en avtale i bunn. 

Anonymkode: d9488...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Han er ni, ikke tre. 

Hva mener du med det? 

Anonymkode: ba90a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, sug lut skrev:

Han er ni, ikke tre. 

Og din alder er langt over gjennomsnittet på dette forumet og du har VOKSNE barn🙄🙄

Anonymkode: dca20...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke latt han få det. Det er stygt. Det er upassende. Og han kan bli mobbet. Mannen din er lur!

Anonymkode: 0b588...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke latt han få det. Det er stygt. Det er upassende. Og han kan bli mobbet. Mannen din er lur!

Anonymkode: 0b588...2e1

Upassende? Kan bli mobba altså, ja, la oss lære ungane at ein ikkje skal gjere noko utanfor normen. Då får vi jo eit fint og inkluderande samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niåring digger svart neglelakk. Han liker også å farge håret rosa. Og på andre områder er han en «guttegutt» som gamer og digger fotball. Det ene utelukker ikke det andre. Din mann er gammeldags. 

Anonymkode: e6879...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden dere i utgangspunktet har en gjensidig avtale om at begge skal være enige om hva gutten får lov til, er jo det som å be om krangel i heimen. 

Og om ikke krangel, så har mannen da like mye rett til å overkjøre din mening om noe annet dere er uenige om. Aldri gøy å bli overkjørt når man har en avtale i bunn. 

Anonymkode: d9488...cf4

Får da være grenser for hvor små detaljer man skal måtte være enige om...

Anonymkode: 4f083...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får da være grenser for hvor små detaljer man skal måtte være enige om...

Anonymkode: 4f083...529

Jeg er helt enig med deg, men siden hi selv skrev det som en del av innlegget sitt, er det vel sånn de har det da. Om så, mener jeg hun ber om krangel om hun overkjører far. 

Anonymkode: d9488...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen vil ikke at han skal bli "feminisert" 🙄

Anonymkode: c9645...285

For en tulling! Hadde glatt overstyrt far. Hadde driti i at han ble sur. 

Anonymkode: f9bb2...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er sunt at begge foreldre må være enige i alt. Noe så lite som neglelakk.. Glad vi ikke har det sånn. 

Anonymkode: f9bb2...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden dere i utgangspunktet har en gjensidig avtale om at begge skal være enige om hva gutten får lov til, er jo det som å be om krangel i heimen. 

Og om ikke krangel, så har mannen da like mye rett til å overkjøre din mening om noe annet dere er uenige om. Aldri gøy å bli overkjørt når man har en avtale i bunn. 

Anonymkode: d9488...cf4

Men dette blir jo for dumt. Blir jo som å være enige om hvile sokker han skal ha på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bør han få neglelakk hvis han vil! Jeg er enig i ideen med at begge foreldrene må være enig før avgjørelser angående barna tas, vi praktiserer også dette hjemme. Men da gjelder det de litt større tingene som f.eks oppstart på ny fritidsaktivitet, få lov til å være med på ting, kjøpe litt større ting osv. Om et av barna mine ønsker seg en neglelakk eller andre småting hadde jeg ikke tenkt tanken engang at det var noe jeg burde ta opp med den andre foreldren først. Hvis de vil ta hull i ørene, kjøpe kanin, ha med en venn på hytta i ferien, kjøpe noe stort for alle sparepengene sine og slike ting så ville jeg ha snakket med faren om det først.

Anonymkode: 8bb37...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...