Gå til innhold

Slått i hode av mannen i natt. Han husker ikke. Jeg vurderer legevakt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke en pågående skadelig situasjon.

Anonymkode: 0e733...b0e

Livet er en pågående situasjon, jo. Håper hi klarer å holde ham unna, men mener håper uansett barnevernet blir involvert. Skaden har antakelig langt på vei skjedd. 

Anonymkode: a4cb2...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Livet er en pågående situasjon, jo. Håper hi klarer å holde ham unna, men mener håper uansett barnevernet blir involvert. Skaden har antakelig langt på vei skjedd. 

Anonymkode: a4cb2...3d5

Hva kan barnevernet gjøre...?

Anonymkode: 776a6...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 0.16, Anonym bruker skrev:

Det spiller absolutt ingen rolle! Hi har INGEN skyld i mannens vold!

Ingenting HI gjorde forsvarer at mannen dyttet henne ned i puten så hun ikke fikk puste, satte seg over henne og dro til henne flere ganger med knyttneven i bakhodet!

Hi - overse slike idiotiske innlegg som dette!

 

Anonymkode: 98be2...e78

Ser du jeg skriver at han hadde ingen rett til å gjøre det?

Jeg tenker på hennes handling. Om den kom av sinne, og frustrasjon. Eller om den kom av at hun følte seg presset av hans sinne og måtte forsvare seg. Siden hi skriver at det ikke var rett av henne å lugge. Om hun følte seg presset oppi en situasjon så gjør man slike handlinger av frykt. Og dermed burde hun ikke føle skyld for hva hun selv har gjort. 

Skrev ikke at da hadde han all rett til å denge deg. DET HAR HAN ALDRI RETT TIL. 

Anonymkode: 823b5...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva kan barnevernet gjøre...?

Anonymkode: 776a6...664

Mye. De kan gi barna den profesjonelle hjelpen de helt sikkert har behov for etter å ha vokst oppunder slike forhold, og vurdere mors omsorgsevne. De kan enten gi henne veiledning, eller overta omsorgen for barna dersom hun ikke er egnet for oppgaven. 

Anonymkode: a4cb2...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye. De kan gi barna den profesjonelle hjelpen de helt sikkert har behov for etter å ha vokst oppunder slike forhold, og vurdere mors omsorgsevne. De kan enten gi henne veiledning, eller overta omsorgen for barna dersom hun ikke er egnet for oppgaven. 

Anonymkode: a4cb2...3d5

Hvis jeg hadde vært mor her og blitt meldt til barnevernet, hadde jeg følt det som et angrep. Støtt mor i å gå fra mannen, hjelp henne og barna vekk, til et krisesenter, på gjesterommet eller i ny leilighet. Ikke kall henne dårlig mor, for det er det du gjør når du melder til barnevernet. Hvis hun viser tegn til å ikke gjøre noe med situasjonen, først da kan du vurdere barnevernet. 

Anonymkode: 32e70...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye. De kan gi barna den profesjonelle hjelpen de helt sikkert har behov for etter å ha vokst oppunder slike forhold, og vurdere mors omsorgsevne. De kan enten gi henne veiledning, eller overta omsorgen for barna dersom hun ikke er egnet for oppgaven. 

Anonymkode: a4cb2...3d5

Nå har vel mor i denne saken faktisk vist at det er hun som skåner ungene og også at hun - selv etter at hun nå ble skadet av mannen - tar ansvar for å beskytte barna og skjerme seg selv.

Mannen er flyttet ut, Hi har byttet låser til huset slik at mannen ikke kommer seg inn. Hun oppsøkte helsehjelp.

Hi har vist at hun tar ansvar etter det som skjedde.

Barnevernet bør kanskje inn i bildet, og i den sammenhengen vil jeg tro at det også blir en rutineundersøkelse av Hi som omsorgsperson. Hadde jeg vært Hi hadde jeg ikke vært bekymret for det, nettopp fordi hun nå har vist at hun er villig til å beskytte barna sine. Mulig hun kan trenge hjelp fremover mtp. hvordan skjerme barna sine videre mot far, det å stå i kampene som sikkert vil komme når far sikkert vil hevde han ikke utgjør en fare for barna. Hi trenger kanskje hjelp for å stå støtt i å stille krav til far for ev. samvær, f.eks. at han må gå i behandling så lenge han trenger det, at det forutsettes at han ikke rører alkohol når han har barna (eller omgås sin søster når hun drikker og han ev. har barna), at han går sinnemestringskurs.

Det er FARS omsorgsevne du her bør være mest bekymret for - ikke mor som faktisk har gjort det hun kan i gjeldende situasjon for å beskytte seg selv og barna sine!

En kraftig hjernerystelse kan gjøre at man ikke tenker og handler helt rasjonelt i første tiden etter skaden. Man kan fremstå som tilsynelatende rasjonelt tenkende i kortere perioder, og likevel ikke være det. Det er et velkjent faktum ved kraftige hjernerystelser. Det samme kan være faktum ved sjokk etter traumatiske opplevelser. At Hi da ikke oppsøkte hjelp før mandag, det skal ikke holdes mot henne. Og etter dette har hun gjort alt riktig!

Å fortsette å rakke ned på Hi og His omsorgsevne når Hi er for syk til å svare for seg også, det er bare nedrig av deg og de andre som holder på med det.

Det eneste som er viktig nå er at Hi blir frisk slik at hun kan fortsette å ta vare på seg selv og sine barn og beskytte dem og stille krav til denne faren som tydelig både har problemer med sinne, sinnemestring og alkohol når han ev. skal ha samvær med barna. Kom heller med gode råd for hvordan Hi kan gjøre dette, støtt henne i det som ligger foran henne, for man må anta at det blir en kamp for å beskytte barna.

Hi - jeg håper du anmelder volden du ble utsatt for, for det kan være avgjørende for at du kan få beskyttet barna dine fremover. Som voldsutsatt tror jeg også at du har rett til å få oppnevnt en bistandsadvokat - benytt deg av det!

 

Anonymkode: 98be2...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...