Gå til innhold

Slått i hode av mannen i natt. Han husker ikke. Jeg vurderer legevakt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han var full vi var i selskap. Jeg sendte han hjem med søsteren sin som hadde blitt overstadig beruset og kastet opp overalt. Han ble sint fordi jeg «kastet» henne ut, hun hadde spy i hå og hele kjolen. Vertskapet ville ikke ha henne inne full av spy. Vi bor 3 min unna. Mannen ble sur fordi han mente jeg snakket dritt om søsteren hans til alle. 
Jeg var edru, jeg skulle få med barna i egen seng etterhvert og ville ikke drikke mer enn et par glass vin.

kom hjem etterhvert. Da måtte jeg vaske hele badet fritt for diverse.. 

han var sint.

jeg ble sint og sa han ikke hadde grunn til og være sint og ba han legge seg. 
etterhvert la jeg meg og vi kranglet, jeg dyttet han bort og lugget han (ikke greit jeg VET) men ble så lei meg og sint over skyllebøtte etter skyllebøtte etterpå ha vasket både bæsj (ja!) og spy ned fra vegger, gulv og rundt do.

han reagerte meg og legge meg ned i sengen med seg oppå meg. Dytte ansiktet mitt nes i puten og gi meg 3 knyttneveslag i bakhodet.

jeg hikster og fikk ikke puste. Jeg klarte ikke snakke på flere timer etterpå. Han sier jeg leker offer og at jeg aldri får lov og slå eller lugge.

idag er han sint på meg og husker slettikke at han slo meg i hodet med knyttneven 3 ganger. Sier jeg lyver.

nå er barna i seng. 
jeg har kraftig hodepine, smerter i nakke og skuldre og er kvalm. Jeg vurderer legevakt.

jeg vil utelukke hjerneblødning.

redd for hva de vil spørre om der. Redd for barna.

søsteren hans sov i et gjestehus utenfor vårt og husker ingenting av noe som helst i går.

 

ja vi er voksne mennesker i 30-40 årene.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Tar jeg opp med mannen hva han gjorde blir han amper og går sin vei.

Anonymkode: 6e2ad...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Legevakt og flytt fra mannen.

Anonymkode: 85ada...04a

Men jeg begynte jo. 
jeg vil ikke snakke med politiet og barnevern. 
vet ikke hva jeg skal til til legevakten.

men jeg kan ikke tilgi mannen. 

Anonymkode: 6e2ad...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere (og barnas tante) drikker så mye at dere spyr, får avføring på veggene, slåss og slår folk helseløse under og etter en fest med barn tilstede bør dere ha hjelp. Dra til legevakten. Det er viktig å vite om det er alvorlig, og å dokumentere skadene hvis dette skjer igjen. 

Anonymkode: 84c84...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehhh her hadde jeg gått til legevakt. Så ville jeg pent flyttet ut, eller bedt han flytte ut. Vurdert anmeldelse faktisk. Det der er så drøyt....

Anonymkode: 58c05...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var barna da dette skjedde?

Legevakten og anmeldelse til politi. 

Barnevernet er ikke de du skal frykte i dag. 

Anonymkode: 12ff2...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg begynte jo. 
jeg vil ikke snakke med politiet og barnevern. 
vet ikke hva jeg skal til til legevakten.

men jeg kan ikke tilgi mannen. 

Anonymkode: 6e2ad...355

Du «begynte» ikke på sanseløs vold og kvelningsforsøk! Hallo, han er jo rape gal. Hva gjør han neste gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av dette er greit. Ikke at voksne mennesker drikker seg så fulle med barn til stede, og ikke at mannen din slår deg i hodet.

Dra til legevakten. Og vær ærlig om det som skjedde. 

 

Anonymkode: f6cb2...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han var full vi var i selskap. Jeg sendte han hjem med søsteren sin som hadde blitt overstadig beruset og kastet opp overalt. Han ble sint fordi jeg «kastet» henne ut, hun hadde spy i hå og hele kjolen. Vertskapet ville ikke ha henne inne full av spy. Vi bor 3 min unna. Mannen ble sur fordi han mente jeg snakket dritt om søsteren hans til alle. 
Jeg var edru, jeg skulle få med barna i egen seng etterhvert og ville ikke drikke mer enn et par glass vin.

kom hjem etterhvert. Da måtte jeg vaske hele badet fritt for diverse.. 

han var sint.

jeg ble sint og sa han ikke hadde grunn til og være sint og ba han legge seg. 
etterhvert la jeg meg og vi kranglet, jeg dyttet han bort og lugget han (ikke greit jeg VET) men ble så lei meg og sint over skyllebøtte etter skyllebøtte etterpå ha vasket både bæsj (ja!) og spy ned fra vegger, gulv og rundt do.

han reagerte meg og legge meg ned i sengen med seg oppå meg. Dytte ansiktet mitt nes i puten og gi meg 3 knyttneveslag i bakhodet.

jeg hikster og fikk ikke puste. Jeg klarte ikke snakke på flere timer etterpå. Han sier jeg leker offer og at jeg aldri får lov og slå eller lugge.

idag er han sint på meg og husker slettikke at han slo meg i hodet med knyttneven 3 ganger. Sier jeg lyver.

nå er barna i seng. 
jeg har kraftig hodepine, smerter i nakke og skuldre og er kvalm. Jeg vurderer legevakt.

jeg vil utelukke hjerneblødning.

redd for hva de vil spørre om der. Redd for barna.

søsteren hans sov i et gjestehus utenfor vårt og husker ingenting av noe som helst i går.

 

ja vi er voksne mennesker i 30-40 årene.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Tar jeg opp med mannen hva han gjorde blir han amper og går sin vei.

Anonymkode: 6e2ad...355

Dette er jo grov vold! Han der hadde jeg vært livredd. Kom deg på legevakt å få dokumentert skadene. Og hvorfor i helvete er der barn tilstede på ett slikt fyllekalas?!

Endret av CherryC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg begynte jo. 
jeg vil ikke snakke med politiet og barnevern. 
vet ikke hva jeg skal til til legevakten.

men jeg kan ikke tilgi mannen. 

Anonymkode: 6e2ad...355

Han begynt med å bli sørpe full når de skulle heim til eit hus med barn i. Sjølv om du luggar har har ikkje rett til å prøve å drepe deg. Kontakt legevakt, du vil ikkje dø frå borna dine av hjerneblødning eller noko så dei må vekse opp med den mannen. Sei til legevakta at mannen slo deg tre gongar i bakhovudet. 

Anonymkode: ac5a4...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå til legevakten. For øvrig var du voldelig først, og dere trenger begge hjelp til sinnemestring 

Anonymkode: 50658...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du at barna dine skal få beholde moren sin, Hi?

I så fall må du komme deg til legevakten. Nå!

Og så må du få hjelp til å komme deg videre.

En mann som reagerer med så grov vold kan komme til å ta livet ditt eller skade deg varig om han får høre at du vil gå fra ham.

Du kan IKKE fortsette med å bo med en mann som utøver grov vold og benekter det i ettertid. Om han hadde lagt seg helt flat og bedt om unnskyldning og sagt at dere må i parterapi, at han skal slutte å drikke OG at han skal ta et sinnemestringskurs, da kunne du kanskje vurdert å forsøke å redde forholdet. Men han benekter og bagatelliserer og legger skylden på deg. Det er det en farlig mann gjør.

Ditt ansvar nå er å ta vare på deg selv slik at du kan ta vare på barna dine. Det kan du ikke om du ikke oppsøker legehjelp og beskytter barna dine fra å vokse opp full tid med far.

Anonymkode: 98be2...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke får noen konsekvenser så fortsetter det. Som flere har skrevet, flytt ut. Det betyr ikke at du ikke elsker mannen din, det betyr at du setter en grense. At du tilgir betyr at du elsker han. Om han elsker deg respekterer han grensen og gjør noe for å forandre seg. Ord er gratis, handling koster. Sinnemestringskurs er et minimum. Forlang det for at du skal flytte tilbake. Ikke kom med andre, nye, krav i etterkant, ut av det blå. Sett en tydelig grense. Som at han må gå sinnemestringskurs og ha gått der så og så lenge, eller ha gått ut kurset.

Det er for at det skal både koste han, og få han til å innse at han mister alt hvis han gjør slik igjen. Det gjør at han får det vanskeligere å slå en annen gang.

Får det ingen konsekvenser blir det tvert imot lettere å slå en annen gang. Og å gjøre det som verre er. For det får jo ingen konsekvenser, det er ingenting som motiverer han til å holde tilbake.

Anonymkode: c5488...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker ikke helt i vater når det kommer til alkohol og barn. Du sender mannen hjem med søsteren og hun bæsjer og spyr ned doen deres, du lugger mannen din og han slår deg.

Jeg foreslår en kollokvie-terapi. 
 

Er du oppriktig redd for hjerneblødning eller er du oppskaket og sint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var som sagt i et selskap der alle begrenset alkoholen. Søsteren ble fullere og fullere og var ikke motagelig for tilsnakk.

mannen og søsteren dro hjem. Jeg ble igje og vasket og bar med meg barna opp senere samme med meg og jeg la de og møtte et helt ødelagt bad.

søsteren sov da vi kom. Mannen var sint på meg. 
enig i at slik alkoholbruk og barn slett ikke hører sammen.

hi

Anonymkode: 6e2ad...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er riv ruskende galt. Legevakt først nå (få noen andre enn mannen din til å passe barna!), dokumenter og vær ærlig. Jeg ville anmeldt rett og slett, men du kan stille et ultimatum til mannen. Enten kutte helt ned på drikkinga og gå i terapi eller anmelde han for voldsbruk og skilles. Dessverre blir mange slike tilfeller henlagt om man ikke har brukket noe eller skadene ikke er «alvorlige» nok, men verdt et forsøk. Skal dere skilles bør du vurdere besøksforbud og barnevernet involveres hvis han fortsetter å drikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke husker at han fenget deg - uten å være blackout-full, så lyver han.
selvsagt er ikke dette greit, på noen måte. Vil du virkelig ar barna skal være i et hjem der noen overreagerer på den måten? Og hvis han forsvarer søsterens oppførsel, burde virkelig han pyntet opp etter henne. Om du ikke tenker å flytte, bør du sette klare grenser. Hvis han ikke er uberegnelig edru, bør du virkelig si at du ikke aksepterer slik oppførsel, og at all alkohol er bannlyst i framtiden. Hvis det er en samtale du ikke kan ha i frykt for reaksjonen, må du flytte. Det skylder du faktisk barna dine. 

Anonymkode: 1e381...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var som sagt i et selskap der alle begrenset alkoholen. Søsteren ble fullere og fullere og var ikke motagelig for tilsnakk.

mannen og søsteren dro hjem. Jeg ble igje og vasket og bar med meg barna opp senere samme med meg og jeg la de og møtte et helt ødelagt bad.

søsteren sov da vi kom. Mannen var sint på meg. 
enig i at slik alkoholbruk og barn slett ikke hører sammen.

hi

Anonymkode: 6e2ad...355

Mannen din kan heller ikke ha begrenset alkoholen hvis han var så full at han utøvde alvorlig vold og ikke kan huske det dagen etter. Her ville jeg tatt med barna hjem i det jeg så det utartet, og bedt søsteren finne seg et annet sted å sove ut rusen. Nå er det viktig at du kommer deg til lege, setter i gang apparatet, og kommer deg bort fra mannen. 

Anonymkode: 84c84...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var som sagt i et selskap der alle begrenset alkoholen. Søsteren ble fullere og fullere og var ikke motagelig for tilsnakk.

mannen og søsteren dro hjem. Jeg ble igje og vasket og bar med meg barna opp senere samme med meg og jeg la de og møtte et helt ødelagt bad.

søsteren sov da vi kom. Mannen var sint på meg. 
enig i at slik alkoholbruk og barn slett ikke hører sammen.

hi

Anonymkode: 6e2ad...355

For ett møkkamenneske. Denge løs på deg etter du har blitt kjeftet på og vasket opp avføring oh spy. Håper du ser galskapen selv og gjør noe med dette. Han der hadde jeg ikke turt å bodd sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakt, kan han ha slått deg så hardt at det er hjernerystelse? Samme symptomer. 

Anonymkode: b13c8...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakt og anmeldelse!
Det er ikke greit å lugge, men det er et hav av forskjell på det og faktisk bli slått med knyttneve flere ganger i hodet, og kvelningsforsøk. 

Etter at du har vasket badet for dritt og spy burde han ha båret deg på gullstol, i stede velger han å banke deg. 

Og kom deg bort fra den mannen (og familien) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Legevakt og anmeldelse!
Det er ikke greit å lugge, men det er et hav av forskjell på det og faktisk bli slått med knyttneve flere ganger i hodet, og kvelningsforsøk. 

Etter at du har vasket badet for dritt og spy burde han ha båret deg på gullstol, i stede velger han å banke deg. 

Og kom deg bort fra den mannen (og familien) 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han var full vi var i selskap. Jeg sendte han hjem med søsteren sin som hadde blitt overstadig beruset og kastet opp overalt. Han ble sint fordi jeg «kastet» henne ut, hun hadde spy i hå og hele kjolen. Vertskapet ville ikke ha henne inne full av spy. Vi bor 3 min unna. Mannen ble sur fordi han mente jeg snakket dritt om søsteren hans til alle. 
Jeg var edru, jeg skulle få med barna i egen seng etterhvert og ville ikke drikke mer enn et par glass vin.

kom hjem etterhvert. Da måtte jeg vaske hele badet fritt for diverse.. 

han var sint.

jeg ble sint og sa han ikke hadde grunn til og være sint og ba han legge seg. 
etterhvert la jeg meg og vi kranglet, jeg dyttet han bort og lugget han (ikke greit jeg VET) men ble så lei meg og sint over skyllebøtte etter skyllebøtte etterpå ha vasket både bæsj (ja!) og spy ned fra vegger, gulv og rundt do.

han reagerte meg og legge meg ned i sengen med seg oppå meg. Dytte ansiktet mitt nes i puten og gi meg 3 knyttneveslag i bakhodet.

jeg hikster og fikk ikke puste. Jeg klarte ikke snakke på flere timer etterpå. Han sier jeg leker offer og at jeg aldri får lov og slå eller lugge.

idag er han sint på meg og husker slettikke at han slo meg i hodet med knyttneven 3 ganger. Sier jeg lyver.

nå er barna i seng. 
jeg har kraftig hodepine, smerter i nakke og skuldre og er kvalm. Jeg vurderer legevakt.

jeg vil utelukke hjerneblødning.

redd for hva de vil spørre om der. Redd for barna.

søsteren hans sov i et gjestehus utenfor vårt og husker ingenting av noe som helst i går.

 

ja vi er voksne mennesker i 30-40 årene.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Tar jeg opp med mannen hva han gjorde blir han amper og går sin vei.

Anonymkode: 6e2ad...355

Dette er alvorlig og du bør dra på legevakten!

Anonymkode: 0e733...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...