Gå til innhold

Slått i hode av mannen i natt. Han husker ikke. Jeg vurderer legevakt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er lett for oss rundt å si du burde gå fra han, men han har nok mye godt med seg også :) 

Hi - har dette skjedd før? Har han vansker med å kontrollere sinnet sitt? Eller grenseoverskridende på andre måter? 
 

Jeg ville bedt min mann kjøre meg til legevakten og bli med meg. Ikke fordi jeg var redd konsekvensene, men fordi han nok er redd han også. Dvs for hva han har gjort, og nok ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen. Si at du har behov for støtte og at dere må få noe hjelp. 
Dersom han ikke er åpen for det ville det for meg vært vanskelig å ha tillit til han. Jeg hadde kjent på en konstant uro for «blir han sint nå, drikker han for mye nå- hva skjer da...». 

Et slikt ekteskap ville vært utrygt for meg og barna. ❤️ 
 

Ta deg en tur til legen, og masse lykke til! 

Anonymkode: 87989...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lett for oss rundt å si du burde gå fra han, men han har nok mye godt med seg også :) 

Hi - har dette skjedd før? Har han vansker med å kontrollere sinnet sitt? Eller grenseoverskridende på andre måter? 
 


❤️

Anonymkode: 87989...fb9

Mye godt ved seg? Skal hun ta sjansen på at hun overlever neste gang, da, sånn at hun kan finne ut hvor god han er? Og synes du det høres ut på HI at han har noen som helst slags evne til forståelse og innsikt og eierskap i handlingene sine?

Er han grenseoverskridende på andre måter, spør du. Hvilke andre måter tenker du? Det HI nevner er så vanvittig grenseoverskridende på så mange områder at jeg ikke kan komme på flere grenser. 

HI bør sjekkes av lege, hun bør vekk fra mannen, verne seg selv og ungene. Og mannen bør anmeldes for han har utsatt et annet menneske for grov vold. Han får fader meg ta ansvar, det er han som har problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker seg drita full og hjem til barna - dumpegrunn, mangel på respekt for barna og deg og omsorgssvikt 

Grov vold og er sur på deg etterpå - dumpegrunn, politisak, total mangel på respekt og omsorgssvikt 

Kjefter på etter du har vasket etter hans drita fulle søster som han har tatt med til et hus med barn - dumpegrunn, omsorgssvikt og total mangel på respekt. 

Kort oppsummert. Legevakt, anmeldelse, besøksforbud, barnevern og kom deg unna i dag!

Anonymkode: f613c...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du overlate barna til barnevernet. Du er voldelig, han er voldelig. Dere må begge to lære dere å kontrollere temperamentet deres. Hva hvis barna provoserer dere så dere blir sinte eller lei dere? Skal du dytte og lugge barna og han klinke til barna i hodet? Barna er bedre tjent med to foreldre som kan oppføre seg normalt enn de to de er tildelt. Kontakt barnevernet og få hjelp til dere begge, eller send barna i beredskapshjem snarest

Anonymkode: e8918...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Her bør du overlate barna til barnevernet. Du er voldelig, han er voldelig. Dere må begge to lære dere å kontrollere temperamentet deres. Hva hvis barna provoserer dere så dere blir sinte eller lei dere? Skal du dytte og lugge barna og han klinke til barna i hodet? Barna er bedre tjent med to foreldre som kan oppføre seg normalt enn de to de er tildelt. Kontakt barnevernet og få hjelp til dere begge, eller send barna i beredskapshjem snarest

Anonymkode: e8918...28d

Dette var et dumt svar som kan gjøre det vanskelig for HI å oppsøke hjelp. Barnevernet overtar ikke omsorgen for barna pga én voldshendelse i hjemmet. Barna må ikke i beredskapshjem pga dette. Da må det være ytterligere faktorer som tilsier at barna er i umiddelbar fare. Dessverre skjer voldsepisoder i hjemmet hos flere enn man aner. Familien kan fungere adekvat ellers, naboen aner ikke hva som foregår. Mannen har nok godt av å få bv på døra og tiltak fra dem om sinnemestringskurs og annen oppfølging. Men hvis dette er et hjem hvor alt annet er på plass og barna har det godt samt er relativt «uvitende» til eskalerende konflikter mellom foreldre så blir de slettes ikke plassert i beredskap. Det er for barn som lever med grov omsorgssvikt.

Men HI kunne faktisk ha blitt drept av slag mot hodet, dermed er det veldig alvorlig å skremme henne med å miste barna hvis hun oppsøker hjelp. La henne stole på at hun blir klokt ivaretatt og at fagkyndige tar riktige beslutninger til barnas beste når hun oppsøker hjelp. 

Anonymkode: 6fa9a...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det viktigste nå var at du fikk legetilsyn. Gjorde du det?

De anmelder ikke for deg, så om du er redd for det/ikke klar for det trenger du ikke tenke på det akkurat nå.

Det er den veien det bør gå, men ikke vær redd for å oppsøke legehjelp fordi du er redd for at det skal skje nå.

Anonymkode: 5bbde...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette var et dumt svar som kan gjøre det vanskelig for HI å oppsøke hjelp. Barnevernet overtar ikke omsorgen for barna pga én voldshendelse i hjemmet. Barna må ikke i beredskapshjem pga dette. Da må det være ytterligere faktorer som tilsier at barna er i umiddelbar fare. Dessverre skjer voldsepisoder i hjemmet hos flere enn man aner. Familien kan fungere adekvat ellers, naboen aner ikke hva som foregår. Mannen har nok godt av å få bv på døra og tiltak fra dem om sinnemestringskurs og annen oppfølging. Men hvis dette er et hjem hvor alt annet er på plass og barna har det godt samt er relativt «uvitende» til eskalerende konflikter mellom foreldre så blir de slettes ikke plassert i beredskap. Det er for barn som lever med grov omsorgssvikt.

Men HI kunne faktisk ha blitt drept av slag mot hodet, dermed er det veldig alvorlig å skremme henne med å miste barna hvis hun oppsøker hjelp. La henne stole på at hun blir klokt ivaretatt og at fagkyndige tar riktige beslutninger til barnas beste når hun oppsøker hjelp. 

Anonymkode: 6fa9a...33f

To foreldre. Voldelige mot hverandre. En så drita at han ikke husker vold, en nesten edru som startet volden. Barn som er hjemme (alene?) mens foreldrene var på fest. En edru forelder som konkluderer med at det er ok å sende to drita voksne hjem til barna før hun selv kommer hjem. Jeg mener at barnevernet må inn her og hjelpe begge foreldre til å bli bedre foreldre. Jeg synes faktisk ikke HI er så veldig mye bedre enn mannen. Og i tillegg går hun dagen etter og maser på han om det, og da lurer jeg på; er barna tilstede og hører dette også? 
selvsagt er det lurt å oppsøke legevakt når man har plager som HI har, men samtidig mener jeg at den ene ikke er bedre enn den andre her.

Anonymkode: e8918...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To foreldre. Voldelige mot hverandre. En så drita at han ikke husker vold, en nesten edru som startet volden. Barn som er hjemme (alene?) mens foreldrene var på fest. En edru forelder som konkluderer med at det er ok å sende to drita voksne hjem til barna før hun selv kommer hjem. Jeg mener at barnevernet må inn her og hjelpe begge foreldre til å bli bedre foreldre. Jeg synes faktisk ikke HI er så veldig mye bedre enn mannen. Og i tillegg går hun dagen etter og maser på han om det, og da lurer jeg på; er barna tilstede og hører dette også? 
selvsagt er det lurt å oppsøke legevakt når man har plager som HI har, men samtidig mener jeg at den ene ikke er bedre enn den andre her.

Anonymkode: e8918...28d

Jeg forstod det som at barna var med på festen? (Ikke meg du siterer)

Anonymkode: 84c84...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To foreldre. Voldelige mot hverandre. En så drita at han ikke husker vold, en nesten edru som startet volden. Barn som er hjemme (alene?) mens foreldrene var på fest. En edru forelder som konkluderer med at det er ok å sende to drita voksne hjem til barna før hun selv kommer hjem. Jeg mener at barnevernet må inn her og hjelpe begge foreldre til å bli bedre foreldre. Jeg synes faktisk ikke HI er så veldig mye bedre enn mannen. Og i tillegg går hun dagen etter og maser på han om det, og da lurer jeg på; er barna tilstede og hører dette også? 
selvsagt er det lurt å oppsøke legevakt når man har plager som HI har, men samtidig mener jeg at den ene ikke er bedre enn den andre her.

Anonymkode: e8918...28d

Barna var på festen. Mor dro hjem sammen med dem

Anonymkode: 999c6...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To foreldre. Voldelige mot hverandre. En så drita at han ikke husker vold, en nesten edru som startet volden. Barn som er hjemme (alene?) mens foreldrene var på fest. En edru forelder som konkluderer med at det er ok å sende to drita voksne hjem til barna før hun selv kommer hjem. Jeg mener at barnevernet må inn her og hjelpe begge foreldre til å bli bedre foreldre. Jeg synes faktisk ikke HI er så veldig mye bedre enn mannen. Og i tillegg går hun dagen etter og maser på han om det, og da lurer jeg på; er barna tilstede og hører dette også? 
selvsagt er det lurt å oppsøke legevakt når man har plager som HI har, men samtidig mener jeg at den ene ikke er bedre enn den andre her.

Anonymkode: e8918...28d

Mener du virkelig at du ikke ser at mannen er den verste her. Det at HI dyttet til og lugget mannen er jo ikke bra, men hun var tydeligvis trengt opp i et hjørne. Først oppfører mannen seg så kritikkverdig på fest, hun kommer hjem til et bad fullt av spy og avføring og blir deretter skjelt ut av mannen. 
 

Så banker mannen henne. Han burde blitt anmeldt, og blir han det kommer han i fengsel. 

Anonymkode: 999c6...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstod det som at barna var med på festen? (Ikke meg du siterer)

Anonymkode: 84c84...ed5

Enda bedre!

Anonymkode: e8918...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du virkelig at du ikke ser at mannen er den verste her. Det at HI dyttet til og lugget mannen er jo ikke bra, men hun var tydeligvis trengt opp i et hjørne. Først oppfører mannen seg så kritikkverdig på fest, hun kommer hjem til et bad fullt av spy og avføring og blir deretter skjelt ut av mannen. 
 

Så banker mannen henne. Han burde blitt anmeldt, og blir han det kommer han i fengsel. 

Anonymkode: 999c6...4f2

Jeg ser at mannen gjorde mest skade. Men jeg ser ikke at hennes handlinger skal unnskyldes av den grunn

Anonymkode: e8918...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enda bedre!

Anonymkode: e8918...28d

Det er helt vanlig med selskaper hvor barn er med. Tydeligvis klarte ikke mannen til HI og hans søster å oppføre seg som folk - og måtte derfor dra fra festen

Anonymkode: 999c6...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at mannen gjorde mest skade. Men jeg ser ikke at hennes handlinger skal unnskyldes av den grunn

Anonymkode: e8918...28d

Og det står mannen helt fritt til å anmelde hi for det hun gjorde mot han  

Hun skal ikke la være å anmelde grov vold fordi hun selv lugget han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Og det står mannen helt fritt til å anmelde hi for det hun gjorde mot han  

Hun skal ikke la være å anmelde grov vold fordi hun selv lugget han. 

Vanskelig å anmelde noe man ikke husker. Og dessuten blir menn oftere møtt med latter for en slik anmeldelse. 

Anonymkode: e8918...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å anmelde noe man ikke husker. Og dessuten blir menn oftere møtt med latter for en slik anmeldelse

Anonymkode: e8918...28d

Er du edru?? 

Anonymkode: ef6e5...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør gå til legevakten. For øvrig var du voldelig først, og dere trenger begge hjelp til sinnemestring 

Anonymkode: 50658...374

Dette👆 Men selvsagt, du kan jo også gå på legevakt og si du ble overfalt, men at du ikke vil anmelde eller snakke mer om saken. Så får du heller vurdere senere hva du gjør med saken. Det viktigste er å få sjekket seg. 

Anonymkode: c0a99...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Takk for alle svar.

jeg sitter på legevakten nå. Jeg har mye vondt Idag også og er litt «fjern» så dro til legevakten først Idag. Jeg har tatt CT av hodet og røntgen av hode nakke. Venter på svar.

barna var ikke alene hjemme, barna var ikke med de full voksne hjem. 
barna var i selskapet og la seg til og sove der. De ble med meg hjem etter jeg var ferdig og vaske. 
 

mannen har ikke vært motagelig for å høre hva som skjedde. Igår kveld var han derimot det. Han klarte ikke tro han kunne gjøre noe sånt. Men han tror meg fordi han tror enda mindre dette er noe jeg finner på da dette kan få enorme konsekvenser for hele vår familie. Han er fra seg.

Jeg klarer ikke se på han, snakke med han. Han spurte om en klem, men det går ikke han kan ikke trøste meg nå. Det bil kunne trøste han og han må stå i dette.

Jeg sa til han at han er heldig som ikke husker, men at jeg skulle ønske han husket så han har samme bilder i hodet som meg og må leve med de hver dag resten av livet.

dette vil for alltid bli et før og etter 2. August for min del. Min helt min mann, min klippe skadet meg mer enn noen annen har gjort fysisk og fortsetter psykisk utover natten og dagen før han er motagelig for og høre hva som skjedde.

han skal bo hos sine foreldre denne uken. Jeg vil han skal si til de hva han gjorde. Jeg nekter og bli kona som kaster ut stakkars mannen, dette må ha stå i og innrømme for seg selv og sine foreldre.

Dette var en grense de færreste trår over det gjorde han, ville aldri trodd det sier vel alle. Så derfor kan jeg heller ikke vite dette ikke vil kunne skje igjen. Han sier det sldri vil skje igjen, men etterhvert som jeg blir mer tålmodig og voksen blir han fortere aggressiv og har dyttet meg i trappen før så jeg falt på rompa. Var blå i flere uker. Da tok jeg bilder. Da godtok jeg litt forklaringen hans «skulle skyve meg unna og jeg var uheldig og snublet i støvsugeren og dermed falt bakover» det er jo forsovet sant.

men dette knyttneve slag i hodet 3 ganger. Jeg kommer aldri til og se på han likt igjen. Og han er kapabel til dette hva mer kan han gjøre? Jeg sa han var veldig heldig som hadde truffet «riktig» hadde han truffet tinningen eller noe annet ville han blitt morder uten engang og huske det.

han er veldi redd nå. Og lei seg, men jeg kan ikke forholde meg til hans tristhet.

Anonymkode: 6e2ad...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei dere. Takk for alle svar.

jeg sitter på legevakten nå. Jeg har mye vondt Idag også og er litt «fjern» så dro til legevakten først Idag. Jeg har tatt CT av hodet og røntgen av hode nakke. Venter på svar.

barna var ikke alene hjemme, barna var ikke med de full voksne hjem. 
barna var i selskapet og la seg til og sove der. De ble med meg hjem etter jeg var ferdig og vaske. 
 

mannen har ikke vært motagelig for å høre hva som skjedde. Igår kveld var han derimot det. Han klarte ikke tro han kunne gjøre noe sånt. Men han tror meg fordi han tror enda mindre dette er noe jeg finner på da dette kan få enorme konsekvenser for hele vår familie. Han er fra seg.

Jeg klarer ikke se på han, snakke med han. Han spurte om en klem, men det går ikke han kan ikke trøste meg nå. Det bil kunne trøste han og han må stå i dette.

Jeg sa til han at han er heldig som ikke husker, men at jeg skulle ønske han husket så han har samme bilder i hodet som meg og må leve med de hver dag resten av livet.

dette vil for alltid bli et før og etter 2. August for min del. Min helt min mann, min klippe skadet meg mer enn noen annen har gjort fysisk og fortsetter psykisk utover natten og dagen før han er motagelig for og høre hva som skjedde.

han skal bo hos sine foreldre denne uken. Jeg vil han skal si til de hva han gjorde. Jeg nekter og bli kona som kaster ut stakkars mannen, dette må ha stå i og innrømme for seg selv og sine foreldre.

Dette var en grense de færreste trår over det gjorde han, ville aldri trodd det sier vel alle. Så derfor kan jeg heller ikke vite dette ikke vil kunne skje igjen. Han sier det sldri vil skje igjen, men etterhvert som jeg blir mer tålmodig og voksen blir han fortere aggressiv og har dyttet meg i trappen før så jeg falt på rompa. Var blå i flere uker. Da tok jeg bilder. Da godtok jeg litt forklaringen hans «skulle skyve meg unna og jeg var uheldig og snublet i støvsugeren og dermed falt bakover» det er jo forsovet sant.

men dette knyttneve slag i hodet 3 ganger. Jeg kommer aldri til og se på han likt igjen. Og han er kapabel til dette hva mer kan han gjøre? Jeg sa han var veldig heldig som hadde truffet «riktig» hadde han truffet tinningen eller noe annet ville han blitt morder uten engang og huske det.

han er veldi redd nå. Og lei seg, men jeg kan ikke forholde meg til hans tristhet.

Anonymkode: 6e2ad...355

Så bra at du har søkt legehjelp, Hi! Viktig både for din helse og for å få dokumentert det som har skjedd.

Veldig bra at du også har bildebeviser fra den gangen han dyttet deg ned trappen.

Jeg synes du har en fornuftig holdning nå, at du ikke tar på deg noe som helst skyld, og at han selv må ta ansvar for det han har gjort.

Hva sier han selv at han vil gjøre fremover? Å være lei seg og fra seg og tro deg er knapt en begynnelse. Det er bare ord uten innhold hvis han ikke tar ansvar for sin egen voldelighet og gjør noe med den.

Jeg mener dette er så grov vold at jeg kunne ikke fortsatt forholdet. Men skulle jeg vurdert det måtte mannen på eget initiativ blitt totalavholds mtp. alkohol og ev. andre rusmidler for resten av livet. I tillegg måtte han selv tatt initiativ til å søke hjelp for sin voldsproblematikk. Jeg hadde ønsket at han selv gikk til politiet og innrømmet det han har gjort også, men det tviler jeg på at han gjør.

Du skriver han er redd nå. Men hva er han egentlig redd for? Redd for å bli anmeldt og satt i fengsel med alt det vil medføre av tapt anseelse, økonomisk osv.? Eller redd for å ha ødelagt forholdet mellom deg og han? Eller redd for å miste familien sin? Kanskje en kombinasjon. Er han mest redd for det første så tenker jeg at han fremdeles ikke tar fullt ansvar for sine handlinger, og det er et dårlig tegn.

Du skriver at han er blitt mer aggressiv med årene. Det er et dårlig tegn! Fordi volden også har eskalert, fra hissig, til dytte, til å holde fast og slå deg gjentatte ganger. Det er en alvorlig eskalering på få episoder! Som du sier - hva kan han finne på å gjøre neste gang? I dag er han heldig at han ikke er drapsmann...

Det eneste jeg tenker kan være greit å sjekke ut, det er om det kan ligge noe medisinsk bak hvorfor han har endret seg fra å være din støtte og trygghet til å bli aggressiv og voldelig. Mest trolig er det ikke noe, men kan være greit å få det avkreftet, at det f.eks. ikke er noe slikt som tidlig demens eller svulst på hjernen (slike ting kan gi personlighetsendringer, også i voldelig retning). Men det er noe han må ta opp med sin lege, og forklare bakgrunnen for at han ev. ønsker en slik utredning. Det er heller ikke ditt ansvar. Men kanskje noe du kan nevne for hans foreldre.

Jeg håper du nå får god oppfølging av helsevesenet og politiet og dine nærmeste! Ta vare på deg selv fremover ❤️

Anonymkode: 98be2...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du begynte kanskje, men han gjorde noe MYE verre. Håper du Anmelder og gå fra han.

Så bør dere begge gjøre noe med sinne deres, så dette ikke går utover barna til slutt

Anonymkode: 0e32a...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså du begynte kanskje, men han gjorde noe MYE verre. Håper du Anmelder og gå fra han.

Så bør dere begge gjøre noe med sinne deres, så dette ikke går utover barna til slutt

Anonymkode: 0e32a...b9e

At det tårnet seg for HI i den situasjonen hun beskriver og at frustrasjonen ble akkumulert og uttrykt ved å lugge mannen, er vel ikke noe hun skal til anger management over.  

Vi er alle forskjellige, personlig hadde jeg bestilt en taxi til barna og megselv da jeg så badets forfatning, tatt inn på hotell og blitt der til huset var tipp topp rensket for fysj og gitt blanke f’en i hva taxi og hotell hadde kostet mannen. Mannesøsteten hadde jeg trolig aldri hatt mer med å gjøre! 

HI tok en annen tilnærming, gjorde det beste utav den fortraskelige situasjonen - jeg har bare forståelse for at hun til sist sprakk i det hun sto oppi. 

Man lærer, blir en erfaring rikere og velger bedre neste gang. For Hi - det blir en neste gang. Tenk nøye over hvordan du vil ditt liv og dine barns liv og hverdag skal være. Fortjener ikke både du og de nydelige barna dine bedre enn dette? 

Anonymkode: ef6e5...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud😂😂

Anonymkode: f503b...ad4

Du ler så du griner av grov vold?

Anonymkode: 98be2...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...