Gå til innhold

Jeg er drittlei av at familien min tror jeg trenger alt ræl de ikke vil ha


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen utdannelse da? Om jeg hadde jobbet 80% (har bachelor) hadde jeg hatt utbetalt ca 32 000 i mnd. Kommunal jobb. Hadde ikke hatt så sykt dårlig råd med 32.000 + barnetrygd + barnebidrag.... 

Anonymkode: b8ce5...d7c

Forstår ikke hvordan dette er relevant? 
 

Jeg tjener ikke elendig. Har utbetalt 29K per mnd. Så kommer barnetrygden i tillegg. Hvis du leste førsteposten, kan du se at «et par smeller» er stikkordet her

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg kan ikke det. Jeg får kun lov å kle de på meg. Gjør jeg ikke det så er jeg utakknemlig. Ikke får jeg gi de tilbake. Det er utakknemlig. Ikke får jeg gi bort, kaste eller legge vekk. Det er utakknemlig. Det som er takknemlig er å bruke klærne. 

Anonymkode: be27a...aae

Da hadde jeg kastet de i en uff konteiner. Om de legger merke til det, må de inn i skapene dine. Om de gjør det, så kanskje de slutter å gi deg klær?

Jeg forstår deg godt. De virker ufattelig oppesen(nesa i sky) og tenker st de er bedre enn deg. Virker det som. 

Du har nok nådd et punkt, og da er nok nok. Synes du er tøff som pakket og dro. Men hva fortalte du barna?

At de vil prakke på deg en tørketrommel som lukter svidd er jo helt natta. Skal de brenne ned huset ditt også nå? 

Ville tatt en prat med mora di. Sagt at du setter pris på at dere vil hjelpe. Men jeg må også få velge hva jeg vil ha i huset mitt. Og her ønsker sikkerhet, derfor takket jeg nei til tørketrommelen som lukter svidd. Jeg vil også føle meg vel i klær jeg går i, derfor vil jeg ikke gå i klær som ikke passer min kropp. Jeg har det vanskelig økonomisk, men jeg trenger ikke dra hjelp ned i bakken. Det er absolutt ikke greit å baksnakke meg på den måten dere gjør. Jeg føler meg umyndiggjort av dere, npr dere bare mener jeg skal ta imot alt dere egentlig ville ha kastet. Helt greit at dere spør, men dere må godta et nei. Og ferdig med det. 

Om du har snakket med dem på en ordentlig måte, ville jeg sendt samme melding igjen. Og så trukket meg unna dem, om de ikke godtar at du bestemmer over dit og barnas liv. 

Anonymkode: 697b8...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det kommer til at det rasket de gir deg av (ødelagte) klær, så hadde jeg takket for det og ved en senere anledning levert det inn til H&M, Lindex eller en av de andre kjedene, hvor du kan levere inn poser med  klær for så å få rabattkuponger i retur, og som du kan bruke når du får råd.

Dette var et bra tips

Anonymkode: 1192c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen utdannelse da? Om jeg hadde jobbet 80% (har bachelor) hadde jeg hatt utbetalt ca 32 000 i mnd. Kommunal jobb. Hadde ikke hatt så sykt dårlig råd med 32.000 + barnetrygd + barnebidrag.... 

Anonymkode: b8ce5...d7c

Siden hun har gått på en smell, så betaler hun sikkert dyrt for det. Altså gjeld som må betales. 

Anonymkode: 697b8...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg kastet de i en uff konteiner. Om de legger merke til det, må de inn i skapene dine. Om de gjør det, så kanskje de slutter å gi deg klær?

Jeg forstår deg godt. De virker ufattelig oppesen(nesa i sky) og tenker st de er bedre enn deg. Virker det som. 

Du har nok nådd et punkt, og da er nok nok. Synes du er tøff som pakket og dro. Men hva fortalte du barna?

At de vil prakke på deg en tørketrommel som lukter svidd er jo helt natta. Skal de brenne ned huset ditt også nå? 

Ville tatt en prat med mora di. Sagt at du setter pris på at dere vil hjelpe. Men jeg må også få velge hva jeg vil ha i huset mitt. Og her ønsker sikkerhet, derfor takket jeg nei til tørketrommelen som lukter svidd. Jeg vil også føle meg vel i klær jeg går i, derfor vil jeg ikke gå i klær som ikke passer min kropp. Jeg har det vanskelig økonomisk, men jeg trenger ikke dra hjelp ned i bakken. Det er absolutt ikke greit å baksnakke meg på den måten dere gjør. Jeg føler meg umyndiggjort av dere, npr dere bare mener jeg skal ta imot alt dere egentlig ville ha kastet. Helt greit at dere spør, men dere må godta et nei. Og ferdig med det. 

Om du har snakket med dem på en ordentlig måte, ville jeg sendt samme melding igjen. Og så trukket meg unna dem, om de ikke godtar at du bestemmer over dit og barnas liv. 

Anonymkode: 697b8...413

Det krevdes ingen forklaring til barna. De forstod det og var like lei som meg. 
 

snakke funker ikke. Og jeg orker ikke ha et hav av klær liggende. Det er snakk om 10-15 år gamle klær. Disse Victoria Becham- buksene som er så lave i livet at man får rørleggersprekk. Jeg takket ja til en litt tidløs dressjakke da. Det måtte kommenteres «det er i alle fall et plagg som er bra nok for dronninga»

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det krevdes ingen forklaring til barna. De forstod det og var like lei som meg. 
 

snakke funker ikke. Og jeg orker ikke ha et hav av klær liggende. Det er snakk om 10-15 år gamle klær. Disse Victoria Becham- buksene som er så lave i livet at man får rørleggersprekk. Jeg takket ja til en litt tidløs dressjakke da. Det måtte kommenteres «det er i alle fall et plagg som er bra nok for dronninga»

Anonymkode: be27a...aae

Hvis det er sånn de snakker til deg, så hadde jeg ikke orket å ha noe med de å gjøre.

Anonymkode: 1192c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er sånn de snakker til deg, så hadde jeg ikke orket å ha noe med de å gjøre.

Anonymkode: 1192c...eba

Det er slike kommentarer de kommer med hele tiden. Barna hører det, jeg hører det, og de andre ler med den som kommer med kommentaren. 

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan si det, men da vil jeg måtte si at familien spanderer på barna og ikke på meg. De er store nok til å forstå det. Derfor lyver jeg. For familiefreden 

Anonymkode: be27a...aae


Eh.. Noe av det du skriver at familien din har gjort kan jeg være enig i at er litt spesielt, men du virker litt spesiell du også. 
 

Det du skriver her høres jo helt idiotisk ut. Du forklarer selvsagt barna dine at du har litt dårlig råd en tid framover, og at du ikke har råd til å betale for inngang i park, men at tante/onkel/bestefar/bestemor er så snille at de spanderer og tar de med seg likevel. Du sier også til barna at det blir veldig gøy, og at du blir hjemme og koser deg med en bok eller en tur i marka mens de er borte. 
 

Å lage dårlig stemning og bli sur for dette er  jo helt bak mål og går kun utover barna dine, slik det allerede har gjort. Lage til surskap for så lite, og attpåtil reise hjem fra hytta en uke før er helt bak mål. Du forkorter jo barnas ferie, bare på grunn av dette? Håper det ligger mer til historien. 
 

Mulig jeg tar feil, men du virker veldig hårsår!

Anonymkode: c23bd...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfpr er du på ferie med dem hvis du ikke liker dem?

Anonymkode: 53b8d...c40

Jeg liket niesene mine, og for å ha en viss kontakt med dem, så må jeg børe sammen med foreldrene deres

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:


Eh.. Noe av det du skriver at familien din har gjort kan jeg være enig i at er litt spesielt, men du virker litt spesiell du også. 
 

Det du skriver her høres jo helt idiotisk ut. Du forklarer selvsagt barna dine at du har litt dårlig råd en tid framover, og at du ikke har råd til å betale for inngang i park, men at tante/onkel/bestefar/bestemor er så snille at de spanderer og tar de med seg likevel. Du sier også til barna at det blir veldig gøy, og at du blir hjemme og koser deg med en bok eller en tur i marka mens de er borte. 
 

Å lage dårlig stemning og bli sur for dette er  jo helt bak mål og går kun utover barna dine, slik det allerede har gjort. Lage til surskap for så lite, og attpåtil reise hjem fra hytta en uke før er helt bak mål. Du forkorter jo barnas ferie, bare på grunn av dette? Håper det ligger mer til historien. 
 

Mulig jeg tar feil, men du virker veldig hårsår!

Anonymkode: c23bd...57f

Det er ikke så enkelt som du fremstiller det her. Selvsagt ligger den en rekke ting bak. Barna vet at jeg ikke har så mye penger nå. De er klar over at vi må bruke pengene våre forsiktig og «på begge sider». Jeg sa til barna at jeg ikke var i form for da slipper familien min spørsmålene fra både mine og egne barn om hvorfor jeg ikke kunne være med. Altså jeg dempet drama, jeg skapte det ikke

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er slike kommentarer de kommer med hele tiden. Barna hører det, jeg hører det, og de andre ler med den som kommer med kommentaren. 

Anonymkode: be27a...aae

Jeg tror jeg hadde kuttet de ut, de gjør jo ikke hverken deg eller barna noe godt

Anonymkode: 1192c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg hadde kuttet de ut, de gjør jo ikke hverken deg eller barna noe godt

Anonymkode: 1192c...eba

Men så er det sånn at jeg ikke har noen andre enn disse. Og så er jeg veldig glad i niesene mine, så frem til de kan ta kontakt selv, så holder jeg ut

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv erfaring med en familie som behandlet meg dårlig. De møtte meg som om jeg var en dårlig person, med skepsis, blikk og direkte kommentarer, men også snakk bak min rygg. (Noe jeg mistenkte da, men fikk bekreftet senere) Jeg ble liksom det svarte fåret, en de kunne plassere negative følelser på, så slapp de å forholde seg til disse følelsene på andre måter. Likevel holdt jeg kontakten med dem i mange år, fordi jeg ikke hadde så mange andre, og fordi jeg ville at ungene skulle treffe dem.

Da jeg endelig brøt med dem, skjønte jeg hvor nedbrutt jeg var, og jeg brukte lang tid, og terapi, for å bli meg selv. Det har sin pris å godta å bli dårlig behandlet, det skjer litt «snikende», og det er vanskelig å unngå at det man blir påvirket av det, selv om man skjønner hva som skjer.

Jeg måtte bryte helt, det trenger du nødvendigvis ikke å gjøre. Men hold mer avstand, ikke utsett deg for dette mer enn du absolutt må. Da vil du kunne få mer overskudd til å skaffe deg relasjoner som er positive for deg, og som bygger deg opp. Jeg hadde en sørgeperiode etter bruddet, følte meg ensom og mislykket. Men med tiden fant jeg gode mennesker, og har det nå uendelig mye bedre enn når jeg tillot dem å tråkke på meg. Familie skal ikke holde på sånn!

 

Anonymkode: 57e97...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en gjeng. Enkelte eier bare ikke sosiale antenner, høres dessverre ut som familien din er av den typen... Forstår godt hvorfor du reiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg HI. 

Synes du bør prøve å distansere deg litt i fra dem. Ikke fortell dem når noe ryker, eller hva du har behov for. De vil bare fortsette med å behandle deg slik. Og du vil fortsette å få de dårlige følelsene av dette. 

Jeg har sittet i din situasjon. Jeg distanserte meg og jobbet meg opp på min måte. Jeg leier hus, nyoppusset, men jeg eier ikke. Det ser så flott ut dette huset! Jeg har sakte med sikkert byttet ut alle gamle hvitevarer. Nå skal stuemøbler byttes...saaaakte med sikkert! Jeg kjøper klær på fretex til meg selv. Hører med veldedige organisasjoner ang klær til mine barn, om det er noe helt prekært! Jeg ligger 6 mnd i forkant med alt av utstyr og klær til barna. Jeg har 4 mnd matlager i tilfelle en smell økonomisk. Jeg vurderer faktisk dumpster diving! 

Jeg har ork eller ønske om å pusse ned, lakke, sy, trekke om møbler. Jeg ønsker meg nytt, som så mange andre! Men jeg kjøper på tilbud slik som deg! En og en ting av gangen, etter at regningene er betalt. 

Alle kan tryne økonomisk! 

Synes du er flink som prøver å komme deg opp igjen! Ikke sett deg selv i slike situasjoner som på familiehytta! 

Derfor tok jeg ferien min hjemme med barna i år! Vi har gått tur i skogen. Plukket bær. Lånt fiskeutstyr av det lokale fiskelaget, og barn får gratis fiskekort! Vi har gått på et museum og det har jeg spart opp til selv! Besøkte den bitianiske hagen med stor niste! Vannkrig i hagen. Standa med niste. Hjemmekino kveld med popcorn. Hyttetur under stuebordet. Overnattet under trappa på madrasser i lånte soveposer. 

Ikke la deg trykke ned! Ikke sett deg i slike situasjoner 💪 Lykke til! 

Anonymkode: 4af2f...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Visste familien din at du ville være med? Jeg Hadde vært glad for at familien tok med barna, så kunne jeg være alene på hytta og slappe av. Tror du må begynne å si ting rett ut. Og stå opp for deg selv. ❤️

Anonymkode: c797e...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:


Er dere sånn mot familiemedlemmer, eller har familiemedlemmer som oppfører seg sånn? Det kan vel ikke være normalt?

Anonymkode: be27a...aae

Familien din er uhøflige. Det er ikke normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men.. Visste familien din at du ville være med? Jeg Hadde vært glad for at familien tok med barna, så kunne jeg være alene på hytta og slappe av. Tror du må begynne å si ting rett ut. Og stå opp for deg selv. ❤️

Anonymkode: c797e...e87

Det er jo det jeg gjør. 
 

De vet selvsagt at jeg vil bli med

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f.. for en grusom familie du har! Som snakker dritt om deg, både bak ryggen din og direkte. Kutt kontakt så mye du kan, inviter niesene dine på overnatting. Ting du får tilbudt sier du nei takk til og for all del ikke del noen personlige tanker/ bekymringer med dem. Du sier du ikke har mange andre - det er jeg sikker på du kan gjøre noe med. Hvis barna er små - initier kontakt med lekekameratenes foreldre, er de større, engasjer deg i lag og foreninger. Sender en stor klem, rett ryggen og ikke se deg tilbake! 

Anonymkode: eed43...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det «beste» er da ene søsteren kom med en grusom kjole og mente jeg måtte ha den på 17. mai. Den hadde nemlig hun hatt på 17. mai i 2008 da det visstnok var såååå kaldt og den var kjempegod å ha da. Mener hun jeg skal bruke en 12 år gammel utvasket kjole på 17. mai når jeg har kjoler jeg kjøpte for 4-5 år siden selv? Heldigvis ble det ikke en slik 17. mai som vi trodde, så jeg slapp billig unna. Hadde jeg ikke hatt den på, så hadde jeg fått høre det

Anonymkode: be27a...aae

Hvis hun vil detaljstyre hvilke klær du skal ha på deg på hvilken dag, så er hun jo steine gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

Hvis hun vil detaljstyre hvilke klær du skal ha på deg på hvilken dag, så er hun jo steine gal.

Det vil hun. Og så må hun selvsagt kommentere at jeg ikke har på meg det hun vil jeg skal ha på meg. Vi har langt i fra samme smak når det gjelder klær. Hun mener at hennes stil er bedre enn min, og derfor må jeg ha på det hun sier. 
Husker godt da hun kjøpte tights og tunika til meg i bursdagsgave. Jeg har ALDRI brukt tights og tunika. Jeg fikk ikke lov å bytte klærne, så da brukte jeg tunikaen som strandkjole. Tightsen ligger fortsatt ubrukt i skapet mitt. Hun ble skikkelig sur for at jeg ikke endret klesstilen min

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil hun. Og så må hun selvsagt kommentere at jeg ikke har på meg det hun vil jeg skal ha på meg. Vi har langt i fra samme smak når det gjelder klær. Hun mener at hennes stil er bedre enn min, og derfor må jeg ha på det hun sier. 
Husker godt da hun kjøpte tights og tunika til meg i bursdagsgave. Jeg har ALDRI brukt tights og tunika. Jeg fikk ikke lov å bytte klærne, så da brukte jeg tunikaen som strandkjole. Tightsen ligger fortsatt ubrukt i skapet mitt. Hun ble skikkelig sur for at jeg ikke endret klesstilen min

Anonymkode: be27a...aae

Men ... ler du ikke av henne, og sier at hun selv bør begynne å kle seg annerledes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil hun. Og så må hun selvsagt kommentere at jeg ikke har på meg det hun vil jeg skal ha på meg. Vi har langt i fra samme smak når det gjelder klær. Hun mener at hennes stil er bedre enn min, og derfor må jeg ha på det hun sier. 
Husker godt da hun kjøpte tights og tunika til meg i bursdagsgave. Jeg har ALDRI brukt tights og tunika. Jeg fikk ikke lov å bytte klærne, så da brukte jeg tunikaen som strandkjole. Tightsen ligger fortsatt ubrukt i skapet mitt. Hun ble skikkelig sur for at jeg ikke endret klesstilen min

Anonymkode: be27a...aae

Selv om dere ikke har samme stil kjøper hun jobnoe til deg som hun tror du vil kle, det er ikke slik at hun gir deg avlagt tøy i gave.

Takk pent og bytt uten å spørre og ikke klag på at du trenger nytt tøy når du egentlig har nok i skapet.

Anonymkode: 53b8d...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pashla skrev:

Men ... ler du ikke av henne, og sier at hun selv bør begynne å kle seg annerledes? 

Jeg ler inni meg. Sier jeg noe, så blir det drama

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...