Gå til innhold

Jeg er drittlei av at familien min tror jeg trenger alt ræl de ikke vil ha


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om dere ikke har samme stil kjøper hun jobnoe til deg som hun tror du vil kle, det er ikke slik at hun gir deg avlagt tøy i gave.

Takk pent og bytt uten å spørre og ikke klag på at du trenger nytt tøy når du egentlig har nok i skapet.

Anonymkode: 53b8d...c40

Jeg må jo spørre etter kvitteringen for å bytte. Lappen er allerede fjernet. 

Jeg ønsker Meg nye klær fordi jeg ikke har klær. Dette med tunikaen er vel 7-8 år siden nå

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må jo spørre etter kvitteringen for å bytte. Lappen er allerede fjernet. 

Jeg ønsker Meg nye klær fordi jeg ikke har klær. Dette med tunikaen er vel 7-8 år siden nå

Anonymkode: be27a...aae

Det var jo snakk om kjole til 17.mai. Da hadde du plutselig kjoler likevell når den du fikk tilbud om ikke var bra nok.

Anonymkode: 53b8d...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo snakk om kjole til 17.mai. Da hadde du plutselig kjoler likevell når den du fikk tilbud om ikke var bra nok.

Anonymkode: 53b8d...c40

Jeg hadde ikke plutselig det. Jeg spurte ikke etter en kjole til 17. mai. Hun kom med en kjole hun ville jeg skulle bruke på 17. mai. En 12 år gammel kjole

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ler inni meg. Sier jeg noe, så blir det drama

Anonymkode: be27a...aae

De tar overhodet ingen korreksjon i familien din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pashla skrev:

De tar overhodet ingen korreksjon i familien din? 

Nope

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nope

Anonymkode: be27a...aae

 

9 minutter siden, Pashla skrev:

De tar overhodet ingen korreksjon i familien din? 

Men det trengs ikke heller. De tar aldri feil

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

Men det trengs ikke heller. De tar aldri feil

Anonymkode: be27a...aae

Hadde ikke tilbragt så enormt mye tid med den søsteren, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Hadde ikke tilbragt så enormt mye tid med den søsteren, kjenner jeg.

Det er veldig vanskelig å være sammen med dem. Men det gir meg også mange gode historier å komme med da. Jeg ler veldig mye av dem når de ikke er der. Uten å si at det er dem det er snakk om så klart

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke plutselig det. Jeg spurte ikke etter en kjole til 17. mai. Hun kom med en kjole hun ville jeg skulle bruke på 17. mai. En 12 år gammel kjole

Anonymkode: be27a...aae

Da var det jo bare å si "tusen takk, men jeg har kjoler nok". 

En kjole holder også ofte mye mer enn 12 år. Alderen burde ikke være noe problem.

Anonymkode: 53b8d...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da var det jo bare å si "tusen takk, men jeg har kjoler nok". 

En kjole holder også ofte mye mer enn 12 år. Alderen burde ikke være noe problem.

Anonymkode: 53b8d...c40

Neida. Det er superenkelt. Det er «bare» å si ditt og datt. Hvis du har lest tråden, så vil du se at nei ikke er et svar i min familie. Og klærne de kommer med passer ikke. Likevel forventes det at jeg bruker det

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig at du bare må akseptere at de er spesielle. Du kan jo ikke endre på dem, men du kan endre dine følelser rundt dem. Hev deg over det. Ikke snakk dem ned ovenfor ungene, men forklar dem gjerne om de er store nok, at familien din egentlig mener det godt, men at de ikke alltid er like flinke til å forstå at andre tenker annerledes enn dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg ved neste bursdag eller hva de nå inviterer til funnet fram noe av den gamle dritten som absolutt ikke passer og tatt på meg det. 

De må da vel reagere hvis du ser ut som du har kledd på deg i fylla med bind for øynene.

Anonymkode: 866f7...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Det er superenkelt. Det er «bare» å si ditt og datt. Hvis du har lest tråden, så vil du se at nei ikke er et svar i min familie. Og klærne de kommer med passer ikke. Likevel forventes det at jeg bruker det

Anonymkode: be27a...aae

Selvfølgelig er det et svar. Du må lære drg å si "net, takk" på en høflig måte og venne deg til at noen kanskje blir litt sure og kanskje synes du er dum på det område. Det går over. Du liker ikke alle deres sider. De liker ikke alle dine. Det er greit. Ta eventuelt en krangel å bli ferdig med det.

Anonymkode: 53b8d...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det et svar. Du må lære drg å si "net, takk" på en høflig måte og venne deg til at noen kanskje blir litt sure og kanskje synes du er dum på det område. Det går over. Du liker ikke alle deres sider. De liker ikke alle dine. Det er greit. Ta eventuelt en krangel å bli ferdig med det.

Anonymkode: 53b8d...c40

Jeg har sagt nei takk lenge. Men nei er ikke akseptert. For min familie eksisterer ikke nei uten at man blir baksnakket og slengt dritt til. Det går ikke over her. 

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt nei takk lenge. Men nei er ikke akseptert. For min familie eksisterer ikke nei uten at man blir baksnakket og slengt dritt til. Det går ikke over her. 

Anonymkode: be27a...aae

De som ikke har opplevd det selv, skjønner det dessverre ikke..jeg vet hvordan du har det. 

Anonymkode: 85909...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig men å forstå to ting, som gjør at jeg i utgangspunktet tenker at du er storforlangende:

1. Hvorfor i heiteste huleste sier du ikke bare ja takk og smiler og dumper hos Fretex neste dag for å unngå diskusjon?

2. hvis nøden er så stor at du må påpeke dårlig råd hos familie tenker jeg de er snille som kommer med klær og ting til deg (faktisk uavhengig av både størrelse og aldre på klær - med UNNTAK av brukte sokker og truser!!!). De tenker faktisk på deg! Forventer du virkelig at de skal spurte ut og storhandle på ønsket  butikk fordi de er rike?

Anonymkode: 3e3db...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vanskelig men å forstå to ting, som gjør at jeg i utgangspunktet tenker at du er storforlangende:

1. Hvorfor i heiteste huleste sier du ikke bare ja takk og smiler og dumper hos Fretex neste dag for å unngå diskusjon?

2. hvis nøden er så stor at du må påpeke dårlig råd hos familie tenker jeg de er snille som kommer med klær og ting til deg (faktisk uavhengig av både størrelse og aldre på klær - med UNNTAK av brukte sokker og truser!!!). De tenker faktisk på deg! Forventer du virkelig at de skal spurte ut og storhandle på ønsket  butikk fordi de er rike?

Anonymkode: 3e3db...6f6

1 Det er ventet at hi bruker klærne. Hun kan ikke kvitte seg med de. 

2 Hun ønsket seg et gavekort på cubus, til bursdagen sin. 

Dette ville du visst hvis du hadde lest hele tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang finner du frem en kaffekopp med skår, en utgått sko, eller det åttende bindet av et gammelt leksikon og sier de kan få det i bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 21.59, Anonym bruker skrev:

Jeg har bursdag om sommeren. Jeg ble spurt hva jeg ønsker meg, og jeg svarte gavekort på klær på Cubus. Det er der jeg liker klar fra. Jeg har dessverre gått på er par harde smeller som har ruinert meg økonomisk og jeg driver og jobber meg opp igjen nå, så det er ikke rom til å kjøpe klær akkurat nå. 
Så kommer x antall familiemedlemmer med pose på pose meg klær de ikke vil ha selv. Det kan jo jeg bare få. Bukser fra 90-tallet (ikke helt det, men ikke så langt unna heller), topper som er innsving i livet (jeg er det motsatte av innsvingt i livet), brukte sokker og truser (digg!!) og så sier jeg at det er veldig snilt, men dessverre er det ikke noen klær der jeg vil bruke. Da er det selvsagt kjeft å få. Det de har er jo ikke bra nok. Og så hører jeg de baksnakker meg også. Står og snakker om at jeg bare burde ta imot når jeg har så dårlig råd. De kan ikke forstå at klærne som er så slitte og gammeldagse at de selv ikke vil ha dem ikke er bra nok for «fine xxx» og gjør selvsagt narr av meg. Jeg tror den eneste grunnen til at jeg snakker med søsteren min er at jeg er veldig glad i barna hennes. 
Så snakket moren min og jeg om at jeg egentlig trenger nytt sofabord. Det jeg har er veldig slitt. Jeg sa at jeg skulle vente litt, for jeg vet om et fint som kommer på salg snart, og da koster det såpass lite at jeg vil få råd til det. Da kan jeg jo bare få et gammelt bord den ene søsteren min har i garasjen! Det tar opp så mye plass der uansett. Det er «bare» å pusse ned, male og lakke, så blir det sååå fint. Det koster jo mer med maling, lakk og sandpapir enn det vil koste for det bordet jeg har sett på, så jeg takker pent og høflig nei til det. Da er jeg selvsagt ikke økonomisk anlagt. 
Så ble den gamle tørketrommelen min ødelagt. Det går fint, jeg kan tørke klær på snor, jeg har stort vaskerom. Men jeg kunne få søsteren sin gamle. «Den lukter brent når den går, men den funker og er jo bedre enn ingenting». Nei, det er den ikke. Da henger jeg klærne heller opp på en snor. Men den står under tak ute. Jeg kan jo prøve den, og om den ikke funker, så kan jeg bare kjøre den på fyllinga. Kjør den på fyllinga selv! 

Så har man de felles ferieturene da. To uker på familiehytta. En av dagene reiser vi fornøyelsesparken som ligger i nærheten. De andre bestemmer at alle skal dit. Jeg har ikke råd, barna mine får det i gave fra familien, jeg må sitte igjen alene på hytta mens de andre koser seg. Så bestemmer jeg leg for at jeg kan begynne på den planlagte middagen og sender melding til søsteren min og hører om når de kommer hjem, for da vet jeg når maten skal være ferdig. Åååå! Beklager! De har glemt å si fra, men de dro på Peppes på vei hjem, så de skal spise snart. «Om det blir igjen et par pizzabiter kan jeg ta med de til deg!» tusen takk! For jeg har jo ikke råd til å spise der uansett. 
I dag pakket vi og dro hjem. Jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg blir deprimert hver gang jeg er sammen med dem. Ble bare ei uke det. Og da er jeg selvsagt en sur og bitter drittkjerring.

Altså, jeg er familie, ikke er veldedighetsprosjekt. At de har råd til ditt og datt og jeg ikke har det, betyr vel at de kan legge opp det å spise ute og dra i fornøyelseaparker i de to ukene jeg ikke er der? 
Er dere sånn mot familiemedlemmer, eller har familiemedlemmer som oppfører seg sånn? Det kan vel ikke være normalt?

Anonymkode: be27a...aae

Njaa nei. Min familie stiller opp på mange måter og det er fantastisk bra, men de er også sånn at de forventer ting i gjengjeld hele tiden, spesielt min far. Foreldrene mine har også veldig dårlig råd, noe som gjør at de alltid har levd på pengene til meg og mine søsken, hvertfall min eldre bror og meg. Til sammen har foreldrene mine stjelt 27.000 kr av meg da jeg var under 18 år. Å spørre om å få de pengene tilbake er håpløst. Da får jeg høre at jeg er kjip som krever det tilbake mtp at de har gitt meg så mye penger og mye mer enn det de har tatt (da jeg var et barn/ungdom og under deres omsorg). Så jeg burde anse det som rettferdig og en nedbetaling for alt jeg har fått. Også nå som jeg er voksen og har barn selv å forsørge så blir jeg stadig spurt om penger. Sier jeg nei får jeg kjeft og får høre hvor utakknemlig jeg er og alle gangene de har stilt opp for meg blir brukt imot meg. «Du kan bare glemme at jeg stiller opp for deg og gidder å gjøre en dritt. Barnevakt trenger du ikke å spørre om flere ganger.» (Og jada! Har vi avtalt på forhånd at det skal lønnes for barnevakt så er den grei, men ikke hvis man sier man ikke skal ha noe først og så kommer en stund senere når man ikke har penger selv og bruker barnevakt som argument for å få penger). Så barna blir vel på en måte brukt i en slik konflikt de også. Hvor stor sum som er ønsket kommer an på hvor mye penger jeg har. Har jeg 1000kr blir det bedt om 100-200kr, har jeg 5000 eller mer blir det bedt om 1000kr. Ergo vil de låne mer enn nødvendig kun fordi det blir ansett som at jeg har råd, selv om jeg har mine utgifter og egen familie å forsørge. 

Så vi har vel alle noenlunde bedriten familie. 

Anonymkode: c1ad0...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Njaa nei. Min familie stiller opp på mange måter og det er fantastisk bra, men de er også sånn at de forventer ting i gjengjeld hele tiden, spesielt min far. Foreldrene mine har også veldig dårlig råd, noe som gjør at de alltid har levd på pengene til meg og mine søsken, hvertfall min eldre bror og meg. Til sammen har foreldrene mine stjelt 27.000 kr av meg da jeg var under 18 år. Å spørre om å få de pengene tilbake er håpløst. Da får jeg høre at jeg er kjip som krever det tilbake mtp at de har gitt meg så mye penger og mye mer enn det de har tatt (da jeg var et barn/ungdom og under deres omsorg). Så jeg burde anse det som rettferdig og en nedbetaling for alt jeg har fått. Også nå som jeg er voksen og har barn selv å forsørge så blir jeg stadig spurt om penger. Sier jeg nei får jeg kjeft og får høre hvor utakknemlig jeg er og alle gangene de har stilt opp for meg blir brukt imot meg. «Du kan bare glemme at jeg stiller opp for deg og gidder å gjøre en dritt. Barnevakt trenger du ikke å spørre om flere ganger.» (Og jada! Har vi avtalt på forhånd at det skal lønnes for barnevakt så er den grei, men ikke hvis man sier man ikke skal ha noe først og så kommer en stund senere når man ikke har penger selv og bruker barnevakt som argument for å få penger). Så barna blir vel på en måte brukt i en slik konflikt de også. Hvor stor sum som er ønsket kommer an på hvor mye penger jeg har. Har jeg 1000kr blir det bedt om 100-200kr, har jeg 5000 eller mer blir det bedt om 1000kr. Ergo vil de låne mer enn nødvendig kun fordi det blir ansett som at jeg har råd, selv om jeg har mine utgifter og egen familie å forsørge. 

Så vi har vel alle noenlunde bedriten familie. 

Anonymkode: c1ad0...6e5

Hvordan hadde du tjent de 27.000 da du var under 18 år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo bare kjemperart ut. Det virker som dere snakker helt forbi hverandre. Dessuten er det faktisk ikke din familie som eier dine økonomiske problemer. Dette er ditt ansvar. Har du problemer med penger må du øke inntekten din og/eller frigjøre kapital. 
Flott at familien spanderer mat og tivoli på barna dine. Dessuten er det vel deilig å slippe å være med? 

Hvorfor i alle dager vil du ha gavekort på Cubus???

Anonymkode: fa15e...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres jo bare kjemperart ut. Det virker som dere snakker helt forbi hverandre. Dessuten er det faktisk ikke din familie som eier dine økonomiske problemer. Dette er ditt ansvar. Har du problemer med penger må du øke inntekten din og/eller frigjøre kapital. 
Flott at familien spanderer mat og tivoli på barna dine. Dessuten er det vel deilig å slippe å være med? 

Hvorfor i alle dager vil du ha gavekort på Cubus???

Anonymkode: fa15e...d68

Jeg ber ikke familien min om penger. Jeg svarte at jeg ønsket meg gavekort på Cubus da jeg ble spurt hva jeg ønsket meg til bursdagen. Hva er galt med gavekort på klær?

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ber ikke familien min om penger. Jeg svarte at jeg ønsket meg gavekort på Cubus da jeg ble spurt hva jeg ønsket meg til bursdagen. Hva er galt med gavekort på klær?

Anonymkode: be27a...aae

Bare i stuss over at du velger Cubus som har så dårlig kvalitet. Er det ikke lurere å velge noe mer tidløst av god kvalitet som holder noen år? 
Hva med å legge ut de vil gi deg for salg på Finn eller noe? 

Anonymkode: fa15e...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare i stuss over at du velger Cubus som har så dårlig kvalitet. Er det ikke lurere å velge noe mer tidløst av god kvalitet som holder noen år? 
Hva med å legge ut de vil gi deg for salg på Finn eller noe? 

Anonymkode: fa15e...d68

Jesus, kan ikke folk lese tråden? Å selge på finn.no er forslått sikkert 8 ganger allerede, og hi har like mange ganger forklart hvorfor hun ikke kan gjøre det. 

Endret av Leverpostei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare i stuss over at du velger Cubus som har så dårlig kvalitet. Er det ikke lurere å velge noe mer tidløst av god kvalitet som holder noen år? 
Hva med å legge ut de vil gi deg for salg på Finn eller noe? 

Anonymkode: fa15e...d68

Wow, bare wow. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...