Gå til innhold

Jeg er drittlei av at familien min tror jeg trenger alt ræl de ikke vil ha


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker alle pengene mine fornuftig. Sofabordet jeg hadde var så gammelt at to av beina på det var ødelagte og derfor kunne jeg ikke bruke det mer

Anonymkode: be27a...aae

Min søster mener også at hun bruker alt fornuftig. Det er et definisjonsspørsmål..

Anonymkode: 78bea...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker alle pengene mine fornuftig. Sofabordet jeg hadde var så gammelt at to av beina på det var ødelagte og derfor kunne jeg ikke bruke det mer

Anonymkode: be27a...aae

To bein blir ikke ødelagt av elde? Og om det var rett og slett ødelagt måtte det vel være bedre med et midlertidig til det andre kom på salg?

Kan det tenkes at familien din synes du prioriterer feil? At de ville spandere fornøyelsespark og Peppes på ungene fordi du prioriterer det bort?

Men slik du legger det frem her, høres familien din litt merkelig ut. En tørketrommel som lukter svidd er slettes ikke bedre enn ingen, og ihvertfall ikke når du har gode tørkemuligheter på snor. Å ønske seg gavekort på Cubus til bursdag er helt innafor, men å gi bort egne avlagte klær i bursdagspresang er ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at det kan virke som du prioriterer litt feil og kanskje tar ting opp i verste mening. 

Et ødelagt bord kan erstattes av et som er i orden, men ikke så fint? Kan jo bare ta en duk over. Ingen kan forvente at man bruker klær som ikke passer? Og det var snillt å spandere park og pizza på barna, kanskje de tenkte at du ikke ville tatt mot gratisbilletter siden du er så opptatt av å klare deg selv og ikke vil arve andre ting av dem? Det er også tull å ikke innvie store barn i en stram økonomi. Det er vel bedre at de vet det enn at de tror at mamma er sur og vanskelig? 

Du tar barna med hjem fra ferie pga en konflikt som lett kunne vært unngått, basert på opplysninger du gir her. 

Anonymkode: 1e6f5...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min søster mener også at hun bruker alt fornuftig. Det er et definisjonsspørsmål..

Anonymkode: 78bea...0d6

Jeg bruker lønnen min til å betale faste utgifter, mat og litt til sparing. Jeg kjøper ikke noe utenom. Men det sofabordet hadde jeg spart til, og det kostet 299,- på salg. Hvis barna trenger noe, så kjøper jeg selvsagt det, men klær til meg selv har jeg ikke kjøpt på 3 år tror jeg.

31 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

To bein blir ikke ødelagt av elde? Og om det var rett og slett ødelagt måtte det vel være bedre med et midlertidig til det andre kom på salg?

Kan det tenkes at familien din synes du prioriterer feil? At de ville spandere fornøyelsespark og Peppes på ungene fordi du prioriterer det bort?

Men slik du legger det frem her, høres familien din litt merkelig ut. En tørketrommel som lukter svidd er slettes ikke bedre enn ingen, og ihvertfall ikke når du har gode tørkemuligheter på snor. Å ønske seg gavekort på Cubus til bursdag er helt innafor, men å gi bort egne avlagte klær i bursdagspresang er ikke vanlig.

Det er sånne bein som er limt med plugger, og de pluggene hadde knekt (billig fra ikea, kjøpt for 20 år siden). De spanderte bare på barna fordi de var sure på meg. Det var det de sa «når du ikke vil ta i mot klær og heller vil kjøpe nye, så trenger du ikke inngangsbillett». 

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns også at det kan virke som du prioriterer litt feil og kanskje tar ting opp i verste mening. 

Et ødelagt bord kan erstattes av et som er i orden, men ikke så fint? Kan jo bare ta en duk over. Ingen kan forvente at man bruker klær som ikke passer? Og det var snillt å spandere park og pizza på barna, kanskje de tenkte at du ikke ville tatt mot gratisbilletter siden du er så opptatt av å klare deg selv og ikke vil arve andre ting av dem? Det er også tull å ikke innvie store barn i en stram økonomi. Det er vel bedre at de vet det enn at de tror at mamma er sur og vanskelig? 

Du tar barna med hjem fra ferie pga en konflikt som lett kunne vært unngått, basert på opplysninger du gir her. 

Anonymkode: 1e6f5...7dc

Jeg forklarer barna at vi ikke har så god råd nå, og de visste at Det var derfor de ble spandert på. Det de ikke vet er at de ikke ville spandere på meg. Derfor valgte jeg å lyve denne gangen. Det betyr ikke at jeg gjør det ellers. 
Barna var glad for at vi dro. De synes heller ikke det var hyggelig at de andre voksne snakket stygt om og til mammaen deres.

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke hyggelig for barna å gjøre en masse ting uten at jeg kan være med. Og jeg kan ikke fortelle dem at jeg ikke har råd heller. Da blir det «jeg er ikke i form» eller «jeg liker ikke karuseller så godt» og så er jeg en drittmamma som ikke ofrer meg for barna. Og barna lurer på når jeg sluttet å elske karuseller, for det har jeg alltid gjort. 

Anonymkode: be27a...aae

Kan du ikke si at du ikke har råd? Det får mine barn vite når det er noe vi ikke kan gjøre eller kjøpe. De vet også at behovet vi nå har for en nyere bil medfører endringer i hva annet vi har råd til. Er det skadelig å ikke ha ubegrenset med penger? Og å vite dette? Og forstå at alt ikke er likt for alle? Mine er syv og ni år. 

Anonymkode: 33ca5...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør redusere kontakt med familie, og heller la barna være der uten deg.

Også kan du like gjerne fortelle barna om den økonomiske situasjonen. De har sikkert skjønt det allerede. En barndomsvenninne fortalte meg at mammaen hennes spiste havregryn til de fleste middager fordi hun ikke tålte diverse ting. Hun var ikke gammel når hun skjønte det var løgn.

Du lærer barna å skamme seg over dårlig økonomi, og å skamme seg over deg.. 

Anonymkode: d8eb0...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bursdag om sommeren. Jeg ble spurt hva jeg ønsker meg, og jeg svarte gavekort på klær på Cubus. Det er der jeg liker klar fra. Jeg har dessverre gått på er par harde smeller som har ruinert meg økonomisk og jeg driver og jobber meg opp igjen nå, så det er ikke rom til å kjøpe klær akkurat nå. 
Så kommer x antall familiemedlemmer med pose på pose meg klær de ikke vil ha selv. Det kan jo jeg bare få. Bukser fra 90-tallet (ikke helt det, men ikke så langt unna heller), topper som er innsving i livet (jeg er det motsatte av innsvingt i livet), brukte sokker og truser (digg!!) og så sier jeg at det er veldig snilt, men dessverre er det ikke noen klær der jeg vil bruke. Da er det selvsagt kjeft å få. Det de har er jo ikke bra nok. Og så hører jeg de baksnakker meg også. Står og snakker om at jeg bare burde ta imot når jeg har så dårlig råd. De kan ikke forstå at klærne som er så slitte og gammeldagse at de selv ikke vil ha dem ikke er bra nok for «fine xxx» og gjør selvsagt narr av meg. Jeg tror den eneste grunnen til at jeg snakker med søsteren min er at jeg er veldig glad i barna hennes. 
Så snakket moren min og jeg om at jeg egentlig trenger nytt sofabord. Det jeg har er veldig slitt. Jeg sa at jeg skulle vente litt, for jeg vet om et fint som kommer på salg snart, og da koster det såpass lite at jeg vil få råd til det. Da kan jeg jo bare få et gammelt bord den ene søsteren min har i garasjen! Det tar opp så mye plass der uansett. Det er «bare» å pusse ned, male og lakke, så blir det sååå fint. Det koster jo mer med maling, lakk og sandpapir enn det vil koste for det bordet jeg har sett på, så jeg takker pent og høflig nei til det. Da er jeg selvsagt ikke økonomisk anlagt. 
Så ble den gamle tørketrommelen min ødelagt. Det går fint, jeg kan tørke klær på snor, jeg har stort vaskerom. Men jeg kunne få søsteren sin gamle. «Den lukter brent når den går, men den funker og er jo bedre enn ingenting». Nei, det er den ikke. Da henger jeg klærne heller opp på en snor. Men den står under tak ute. Jeg kan jo prøve den, og om den ikke funker, så kan jeg bare kjøre den på fyllinga. Kjør den på fyllinga selv! 

Så har man de felles ferieturene da. To uker på familiehytta. En av dagene reiser vi fornøyelsesparken som ligger i nærheten. De andre bestemmer at alle skal dit. Jeg har ikke råd, barna mine får det i gave fra familien, jeg må sitte igjen alene på hytta mens de andre koser seg. Så bestemmer jeg leg for at jeg kan begynne på den planlagte middagen og sender melding til søsteren min og hører om når de kommer hjem, for da vet jeg når maten skal være ferdig. Åååå! Beklager! De har glemt å si fra, men de dro på Peppes på vei hjem, så de skal spise snart. «Om det blir igjen et par pizzabiter kan jeg ta med de til deg!» tusen takk! For jeg har jo ikke råd til å spise der uansett. 
I dag pakket vi og dro hjem. Jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg blir deprimert hver gang jeg er sammen med dem. Ble bare ei uke det. Og da er jeg selvsagt en sur og bitter drittkjerring.

Altså, jeg er familie, ikke er veldedighetsprosjekt. At de har råd til ditt og datt og jeg ikke har det, betyr vel at de kan legge opp det å spise ute og dra i fornøyelseaparker i de to ukene jeg ikke er der? 
Er dere sånn mot familiemedlemmer, eller har familiemedlemmer som oppfører seg sånn? Det kan vel ikke være normalt?

Anonymkode: be27a...aae

Jeg reagerte mest på at de ikke kunne inkludert deg -og faktisk betalt deg inn i den fornøyelsesparken, slik at du også kunne fått kost deg sammen med barna dine og familien forøvrig. Her i familien støttet man hverandre på de måter man kan også økonomisk hvis det er fare for at en eller to ikke har råd til den felles hytteturen 2 ganger om sommeren.

I år har jeg betalt hytten for søsteren min og hennes 3 barn, fordi hun ikke hadde hatt råd å være med dette året. Jeg tenker at skal man ha et godt familieforhold, så må man kunne stille opp for hverandre på en måte som er akseptabel for alle. 

Når det kommer til at det rasket de gir deg av (ødelagte) klær, så hadde jeg takket for det og ved en senere anledning levert det inn til H&M, Lindex eller en av de andre kjedene, hvor du kan levere inn poser med  klær for så å få rabattkuponger i retur, og som du kan bruke når du får råd. Da slipper du gå i en diskusjon om hvorvidt du vil ha de klærene eller ikke og kanskje det kan stoppe sladderen bittelitt. 

Tørketrommel hadde jeg også takket nei til, noe jeg selv har måtte gjort her , da min røk for over 10 år siden og mine foreldre ville kjøpe meg en ny, da jeg på den tiden hadde litt dårligere råd.  Jeg fant ut at jeg heller ville tørke på snor, selv om jeg er alene med barn og kunne brukt tiden på andre ting. Klærne  varer mye lengre på den måten enn med tørketrommel , det sliter enormt på klærne, så det er jo alltids et argument man kan prøve seg på, så kanskje du slipper unna den tørketrommelen uten for mye mas😀

Når alt kommer til alt, så har de vel strengt tatt ikke noe med din økonomi å gjøre, eller hvordan du bruker de pengene du har, så lenge det ikke går utover disse familiemedlemmene det er snakk om.

Hadde sanket de sammen og sagt det som det var. Den dagen du trenger noe fra dem, så sier du ifra, det burde vel egentlig holde.

Jeg har også vært i en situasjon der jeg hadde dårlig råd, den gangen jeg var ung, alene med barn og skulle etablere meg.

Jeg fikk tilbud om klær og møbler og kunne fritt velge hva jeg ville ha av det familien skulle kvitte seg med, uten at det ble surmuling eller sladder om jeg takket nei til noe av det de tilbød,  og sånn burde det vel vært for deg også, så ja, jeg synest disse familiemedlemmene dine viser en rar form for omtanke. 

 

Anonymkode: 92b38...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hvorfor jeg valgte å kutte all kontakt med familien min for over ti år siden.

Anonymkode: cc752...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke si at du ikke har råd? Det får mine barn vite når det er noe vi ikke kan gjøre eller kjøpe. De vet også at behovet vi nå har for en nyere bil medfører endringer i hva annet vi har råd til. Er det skadelig å ikke ha ubegrenset med penger? Og å vite dette? Og forstå at alt ikke er likt for alle? Mine er syv og ni år. 

Anonymkode: 33ca5...76d

Jeg kan si det. Bare ikke akkurat i den situasjonen. Jeg sier det ellers

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du bør redusere kontakt med familie, og heller la barna være der uten deg.

Også kan du like gjerne fortelle barna om den økonomiske situasjonen. De har sikkert skjønt det allerede. En barndomsvenninne fortalte meg at mammaen hennes spiste havregryn til de fleste middager fordi hun ikke tålte diverse ting. Hun var ikke gammel når hun skjønte det var løgn.

Du lærer barna å skamme seg over dårlig økonomi, og å skamme seg over deg.. 

Anonymkode: d8eb0...eaa

De vet at vi har det trangt nå. De har ingen problemer med det. Det var bare akkurat der og da jeg valgte å ikke si noe

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste hendelsen synes jeg er skikkelig råtten. Å la deg sitte igjen på hytta og spise uten deg. Hva faen er det for en oppførsel. De andre tingene er (om jeg legger godvilja til) er forsøk på å være snill. 
Men hele innlegget ditt sett i ett så synes jeg det virker som om de forsøker å trykke deg ned. 
Før du gikk på økonomisk smell, hvordan var livet ditt da? Hadde du et liv de var litt misunnelige på?

Jeg får en følelse av at de på en måte nyter å trykke deg litt ned. 
Uansett, dette er ikke folk du vil ha med deg i krigen. Det er helt sikkert. 

Anonymkode: bb39f...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den siste hendelsen synes jeg er skikkelig råtten. Å la deg sitte igjen på hytta og spise uten deg. Hva faen er det for en oppførsel. De andre tingene er (om jeg legger godvilja til) er forsøk på å være snill. 
Men hele innlegget ditt sett i ett så synes jeg det virker som om de forsøker å trykke deg ned. 
Før du gikk på økonomisk smell, hvordan var livet ditt da? Hadde du et liv de var litt misunnelige på?

Jeg får en følelse av at de på en måte nyter å trykke deg litt ned. 
Uansett, dette er ikke folk du vil ha med deg i krigen. Det er helt sikkert. 

Anonymkode: bb39f...f70

Før smellene, så hadde jeg det på lik linje med dem. Jeg hadde det jeg trengte og mere til. Men jeg hadde det ikke bedre enn dem da. Men jeg hadde det sånn de har det nå. Bortsett fra de to som er millionærer da

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du poser med arveklær i bursdagsgave, ingenting annet? Det er jo i beste fall veldig merkelig, et gavekort på Cubus er da et gaveønske som er helt innenfor synes jeg.

Hele gjengen høres litt rar ut, og da må en regne med at du er litt rar også. En storfamilie blir ikke rar også er en person helt normal, da er nok alle farget av en oppvekst og kultur som ikke er bra. Vi hører jo din side nå, og de har nok noe å si de også som gjør at forholdet er som det er.

Men fint at du har blitt så normal som du har blitt da, det beste for din del er nok da å holde litt avstand.

Anonymkode: 5c5fc...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk du poser med arveklær i bursdagsgave, ingenting annet? Det er jo i beste fall veldig merkelig, et gavekort på Cubus er da et gaveønske som er helt innenfor synes jeg.

Hele gjengen høres litt rar ut, og da må en regne med at du er litt rar også. En storfamilie blir ikke rar også er en person helt normal, da er nok alle farget av en oppvekst og kultur som ikke er bra. Vi hører jo din side nå, og de har nok noe å si de også som gjør at forholdet er som det er.

Men fint at du har blitt så normal som du har blitt da, det beste for din del er nok da å holde litt avstand.

Anonymkode: 5c5fc...5b9

Jeg er outsideren i familien. Jeg vet ikke om jeg får en annen bursdagsgave enn klærne i pose. Jeg har ikke hatt bursdag enda. Men jeg feirer rundt tall i år, så jeg hadde håpet at det ikke var frekt å ønske seg gavekort på klær

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er outsideren i familien. Jeg vet ikke om jeg får en annen bursdagsgave enn klærne i pose. Jeg har ikke hatt bursdag enda. Men jeg feirer rundt tall i år, så jeg hadde håpet at det ikke var frekt å ønske seg gavekort på klær

Anonymkode: be27a...a?ae

Men da kommer det jo sikkert en gave på dagen din, eller når du skal feire den, også var arveklærne noe du fikk utenom?

Folk har forskjellig smak, så at du ikke vil/kan bruke alt i en pose med arveklær er helt greit, jeg personlig synes kanskje du var litt ufin som sa det høyt. Jeg har f.eks en søster som har en datter som er 2 år eldre enn min datter, jeg er kjempeglad for arveklær derfra og sier det, men vi bruker langtfra alt. Hun har en helt annen smak og stil enn meg, og de to kusinene er veldig forskjellig i både sinn og skinn, så det går en del klær rett til klesinnsamlinger, men jeg trenger da ikke si det. Jeg plukker ut det jeg kan bruke også gir jeg resten videre.

Skjønner at du kanskje har nådd et metningspunkt for det blir litt mye de vil lesse over på deg, men mye kan du ta imot og sortere selv, som klær, uten å si noe som tolkes som utakknemlig. Andre ting, som den gamle tørketrommelen, takker du pent nei til. Ingen vits å lage drama og problemer ut av ting som ikke trenger være det.

Om de snakker stygt til deg foran barna synes jeg du kan si ifra da, det er overhodet ikke greit.

Anonymkode: 5c5fc...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan si det, men da vil jeg måtte si at familien spanderer på barna og ikke på meg. De er store nok til å forstå det. Derfor lyver jeg. For familiefreden 

Anonymkode: be27a...aae

Det gjør da ikke noe om du forteller dem at dere ikke har råd, men at besteforeldrene er så snille at de betaler for dem. Du må bare legge det frem som det er, at de er snille og gor barna en gave, ikke som at de er gjerrige fordi de ikke betaler for deg også.

Anonymkode: 53b8d...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da kommer det jo sikkert en gave på dagen din, eller når du skal feire den, også var arveklærne noe du fikk utenom?

Folk har forskjellig smak, så at du ikke vil/kan bruke alt i en pose med arveklær er helt greit, jeg personlig synes kanskje du var litt ufin som sa det høyt. Jeg har f.eks en søster som har en datter som er 2 år eldre enn min datter, jeg er kjempeglad for arveklær derfra og sier det, men vi bruker langtfra alt. Hun har en helt annen smak og stil enn meg, og de to kusinene er veldig forskjellig i både sinn og skinn, så det går en del klær rett til klesinnsamlinger, men jeg trenger da ikke si det. Jeg plukker ut det jeg kan bruke også gir jeg resten videre.

Skjønner at du kanskje har nådd et metningspunkt for det blir litt mye de vil lesse over på deg, men mye kan du ta imot og sortere selv, som klær, uten å si noe som tolkes som utakknemlig. Andre ting, som den gamle tørketrommelen, takker du pent nei til. Ingen vits å lage drama og problemer ut av ting som ikke trenger være det.

Om de snakker stygt til deg foran barna synes jeg du kan si ifra da, det er overhodet ikke greit.

Anonymkode: 5c5fc...5b9

Jeg får ikke lov å kaste de klærne jeg ikke vil ha. De mener alt passer. Søstrene mine bruker en størrelse større klær enn meg, og roper med innsving. Jeg har en rett fasong og ser merkelig ut med innsving. Altså jeg er utakknemlig fordi jeg ikke vil ha 15 år gamle klær som ikke passer. Det må da være lov å si fra at det ikke passer. 
 

Jeg takket pent og høflig nei til tørketrommelen. Men å takke nei er å være utakknemlig for dem. 
 

Antakelig er de nå så sure at jeg bare kan glemme å få noe som helst til bursdag. Men det er også greit.

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke lov å kaste de klærne jeg ikke vil ha. De mener alt passer. Søstrene mine bruker en størrelse større klær enn meg, og roper med innsving. Jeg har en rett fasong og ser merkelig ut med innsving. Altså jeg er utakknemlig fordi jeg ikke vil ha 15 år gamle klær som ikke passer. Det må da være lov å si fra at det ikke passer. 
 

Jeg takket pent og høflig nei til tørketrommelen. Men å takke nei er å være utakknemlig for dem. 
 

Antakelig er de nå så sure at jeg bare kan glemme å få noe som helst til bursdag. Men det er også greit.

Anonymkode: be27a...aae

Hvis det er merkeklær kan du selge dem på Finn og kjøpe noen andre for pengene

Anonymkode: db75f...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør da ikke noe om du forteller dem at dere ikke har råd, men at besteforeldrene er så snille at de betaler for dem. Du må bare legge det frem som det er, at de er snille og gor barna en gave, ikke som at de er gjerrige fordi de ikke betaler for deg også.

Anonymkode: 53b8d...c40

Jeg har ikke fremstilt noe som noe. Det er best sånn. Det var tanter og onkler som spanderte. Det var bare flaks at de ikke fikk med seg årsaken. Hadde jeg sagt at det handlet om penger, så er det ikke sikkert de hadde blitt med. Jeg har alltid en grunn til å lyve. 

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er merkeklær kan du selge dem på Finn og kjøpe noen andre for pengene

Anonymkode: db75f...aac

Nei. Jeg kan ikke det. Jeg får kun lov å kle de på meg. Gjør jeg ikke det så er jeg utakknemlig. Ikke får jeg gi de tilbake. Det er utakknemlig. Ikke får jeg gi bort, kaste eller legge vekk. Det er utakknemlig. Det som er takknemlig er å bruke klærne. 

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg kan ikke det. Jeg får kun lov å kle de på meg. Gjør jeg ikke det så er jeg utakknemlig. Ikke får jeg gi de tilbake. Det er utakknemlig. Ikke får jeg gi bort, kaste eller legge vekk. Det er utakknemlig. Det som er takknemlig er å bruke klærne. 

Anonymkode: be27a...aae

Du har fått klærene og da er de din eiendom og du gjør med de det du vil. Hva familien synest og tenker om det, får være deres problem. Verre trenger det ikke å være. 

Anonymkode: 92b38...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått klærene og da er de din eiendom og du gjør med de det du vil. Hva familien synest og tenker om det, får være deres problem. Verre trenger det ikke å være. 

Anonymkode: 92b38...93e

Du har ikke møtt min familie.... 

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir både irritert og lei deg. Det hadde jeg også blitt.  Vi får også masse mas fra svigers om å overta diverse møbler, ting og tang (selv om vi ikke sliter økonomisk). De blir skikkelig fornærmet om vi takker nei, og tar egentlig ikke et nei for et nei. De maser og prøver å overtale oss. Veldig irriterende. Leiligheten vår er på 45 kvm og vi prøver gang på gang og si at det ikke er PLASS.  De vil også gi store gaver til barnet som det heller ikke er plass til inne hos oss (som lenestol).  Det er jo hyggelig ment, men jeg synes det er veldig ukomfortabelt når vi må si bestemt NEI for at de skal forstå, og uansett blir de skuffa og lei seg.. 

 

Hvis man skal hjelpe noen, uansett hva det er, så må man jo prøve å se personens behov. Ikke bare lesse på med det man selv mener er best og nyttig. Det gjelder om det er ting, klær eller gode råd! 
 

Anonymkode: 2ba37...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke møtt min familie.... 

Anonymkode: be27a...aae

Jeg vet at du ikke overdriver eller misforstår, for min familie er helt lik - og ille på de fleste andre områder. Det er min kusine som har det som deg akkurat når det gjelder dine utfordringer, men jeg får føle på en del andre ting..

Anonymkode: 85909...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at du ikke overdriver eller misforstår, for min familie er helt lik - og ille på de fleste andre områder. Det er min kusine som har det som deg akkurat når det gjelder dine utfordringer, men jeg får føle på en del andre ting..

Anonymkode: 85909...368

Det «beste» er da ene søsteren kom med en grusom kjole og mente jeg måtte ha den på 17. mai. Den hadde nemlig hun hatt på 17. mai i 2008 da det visstnok var såååå kaldt og den var kjempegod å ha da. Mener hun jeg skal bruke en 12 år gammel utvasket kjole på 17. mai når jeg har kjoler jeg kjøpte for 4-5 år siden selv? Heldigvis ble det ikke en slik 17. mai som vi trodde, så jeg slapp billig unna. Hadde jeg ikke hatt den på, så hadde jeg fått høre det

Anonymkode: be27a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber 80% og jeg bruker pengene mine veldig fornuftig

Anonymkode: be27a...aae

Ingen utdannelse da? Om jeg hadde jobbet 80% (har bachelor) hadde jeg hatt utbetalt ca 32 000 i mnd. Kommunal jobb. Hadde ikke hatt så sykt dårlig råd med 32.000 + barnetrygd + barnebidrag.... 

Anonymkode: b8ce5...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...