Gå til innhold

Helt ærlig, ser du av og til på hva andre handler og tenker mindre pene tanker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Leverpostei skrev:

I går så jeg en dame på rundt 60 som handlet bare Fjordland, joikakaker, frossenpizza, osv. Sikkert ti middager. Da tenkte jeg «herregud, er det mulig!». Så kom jeg på at hun kanskje hadde begynnende demens, eller var på bobilferie. Og så skammet jeg meg litt. 

Du tenkte ikke heller at det kan være ensomt og er tiltak å bare lage mat til en? Og at man derfor ofte tyr til lettvinte løsninger, heller enn å gå uten middagsmat?

Jeg håper virkelig at du skammer deg. 

Anonymkode: 3033b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fullstendig, men når man handler på sitt lokale kjøpesenter i byen man er vokst opp og kjenner mange mennesker, vet man jo om mange som er det? Er det så rart? Kjenner du ingen uføre?

Anonymkode: a5ecd...e93

Du vet om at de er uføre? Du vet også om at de har lite penger? Du vet at de er avhengige av tobakk? Likevel ser du ned på de både fordi de ikke har bedre råd, fordi de ikke klarer å bryte tobakks-avhengigheten og fordi de har dårlig råd?

Du klarer ikke å se at det er i alle fall noe som de finner litt glede i? De har sikkert ikke mye annet. Som du skriver selv, du er ikke venn med de. Det er det sikkert ikke mange andre heller som er. Så da blir det det lille som gir dem noe glede i livet.

Anonymkode: 9a508...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lite har jeg faktisk ikke å tenke på🤦🏻‍♀️ Og om jeg så hadde hatt det så kunne det aldri falt meg inn å skrive et innlegg om hva jeg så folk hadde i handlevogna si på en lørdag.

Anonymkode: 7bcb8...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anser meg selv som et hyggelig og høflig menneske som er relativ fri fordommer, men på butikken hender det altså at jeg tar meg i å se litt ned på folk. I dag så jeg en småbarnsmor (med barna på slep) kjøpe øl, sigaretter, kattemat, farseprodukter, nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Pluss pepsi max da selvsagt. 

Flere som legger merke til sånt?

Anonymkode: c39c6...688

1. Man blir ikke full og uansvarlig av å ta seg en øl eller to til middagen på en lørdag. Var der flere, så kanskje hun skal ha gjester. 

2. Sigaretter.... Det er mange som røyker, de blir ikke dårligere foreldre av den grunn. 

3. Kattemat?? Altså... Ja.. Skal ikke katten få mat da? 

4. Farseprodukter er kjekt å ha i en travel hverdag med småbarn. 

5. Nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Det er lørdag, nyt livet! Pepsi max er digg! 

Anonymkode: 92b6b...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, lurer på hva folk tenkte i sitt stille sinn da gubben litt sliten stod på vinmonopolet og betalte fire flasker 60% med seksåring på slep. Det var en legitim grunn til det, men den var ikke umiddelbart gjettbar, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tenkte ikke heller at det kan være ensomt og er tiltak å bare lage mat til en? Og at man derfor ofte tyr til lettvinte løsninger, heller enn å gå uten middagsmat?

Jeg håper virkelig at du skammer deg. 

Anonymkode: 3033b...2b1

Hun handlet ikke til én. Og jada, jeg skriver jo at jeg skammet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg legger sjelden merke til det, MEN jeg skal innrømme; om jeg ser en familie med kun svært overvektige medlemmer på handletur, så klarer jeg ikke å dy meg, da kaster jeg ofte et blikk ned i vogna deres. 
Jeg er også ganske hyggelig av meg, selv om jeg noen ganger tenker ting som sikkert ikke er så hyggelig. 

Anonymkode: f3e8a...414

Herreeeeeeguuuuuud! Om du hadde sett stygt på meg, pga hva jeg har i kurven så hadde du fått høre det av meg. Har du fritids problemer ??

Anonymkode: d3d88...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Man blir ikke full og uansvarlig av å ta seg en øl eller to til middagen på en lørdag. Var der flere, så kanskje hun skal ha gjester. 

2. Sigaretter.... Det er mange som røyker, de blir ikke dårligere foreldre av den grunn. 

3. Kattemat?? Altså... Ja.. Skal ikke katten få mat da? 

4. Farseprodukter er kjekt å ha i en travel hverdag med småbarn. 

5. Nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Det er lørdag, nyt livet! Pepsi max er digg! 

Anonymkode: 92b6b...496

Dette 🥂

Anonymkode: d3d88...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anser meg selv som et hyggelig og høflig menneske som er relativ fri fordommer, men på butikken hender det altså at jeg tar meg i å se litt ned på folk. I dag så jeg en småbarnsmor (med barna på slep) kjøpe øl, sigaretter, kattemat, farseprodukter, nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Pluss pepsi max da selvsagt. 

Flere som legger merke til sånt?

Anonymkode: c39c6...688

Jeg kjøper noen ganger mye potetgull når det er tilbud. MEN, det varer lenge da ungene får det kun i helger og ved spesielle anledninger. Mannen er den som vanligvis kjøper matvarene, og han kjøper sunne matvarer. Så kjøper jeg og ungene "kosematen", som blir spist i helger og slikt. Mulig denne familien er slik.

Anonymkode: f68cd...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette 🥂

Anonymkode: d3d88...234

Helt riktig + at det er ferietid 🙂

Anonymkode: f68cd...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Hm, lurer på hva folk tenkte i sitt stille sinn da gubben litt sliten stod på vinmonopolet og betalte fire flasker 60% med seksåring på slep. Det var en legitim grunn til det, men den var ikke umiddelbart gjettbar, haha!

hahaha 🙂 

Anonymkode: f68cd...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ulike ting i ulike butikker avhengig av tilbud og priser. Lagrer i skap, kjøleskap og i fryseren. Bryr meg lite om noen reagerer på de 10 posene med potetgull (1 per helg fordelt på 2 voksne og 2 barn), de 20 smoothieposene, de 10 kiloene med kjøtt eller handlekurven full av grønnsaker/frukt. Bryr meg fint lite hva andre tenker. Eksempelet i dag var 8 potetgullposer, litt smågodt og en pakke med kinderegg.

Anonymkode: f449e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Man blir ikke full og uansvarlig av å ta seg en øl eller to til middagen på en lørdag. Var der flere, så kanskje hun skal ha gjester. 

2. Sigaretter.... Det er mange som røyker, de blir ikke dårligere foreldre av den grunn. 

3. Kattemat?? Altså... Ja.. Skal ikke katten få mat da? 

4. Farseprodukter er kjekt å ha i en travel hverdag med småbarn. 

5. Nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Det er lørdag, nyt livet! Pepsi max er digg! 

Anonymkode: 92b6b...496

Dette så ut til å være hele ukehandelen. Nok brød, pålegg, farseprodukter og ferdigkjøpt potetsalat til det i alle fall. Ja, jeg syns det er rart å ikke se en eneste frukt eller grønnsak i en stappfull vogn. Og ja, røykere starter på minus hos meg. Katten må selvsagt få mat, men syns kanskje barnas behov for riktig ernæring bør være førstepri. Men klart, kanskje de dyrker egen frukt og grønnsaker- hva vet jeg.

Anonymkode: c39c6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette så ut til å være hele ukehandelen. Nok brød, pålegg, farseprodukter og ferdigkjøpt potetsalat til det i alle fall. Ja, jeg syns det er rart å ikke se en eneste frukt eller grønnsak i en stappfull vogn. Og ja, røykere starter på minus hos meg. Katten må selvsagt få mat, men syns kanskje barnas behov for riktig ernæring bør være førstepri. Men klart, kanskje de dyrker egen frukt og grønnsaker- hva vet jeg.

Anonymkode: c39c6...688

Du burde slutte å påstå at du er relativt fri for fordommer

Anonymkode: 54656...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ser virkelig ikke oppi andres handlekurver. Har nok med å handle selv og komme meg fort ut siden jeg hater å handle. Og feite folk kan vel få kose seg med chips de også vel? Er mye verre med ei jeg har på snap som lever på speltlomer, brokkoli og kyllingfilet og lager en stor greie over at hun en lørdag kjøpte TI biter med smågodt.. og ikke nok med det! Hun skeiet ut og kjøpte en Pepsi Max midt i uka... har mye mer fordommer mot slike nek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du burde slutte å påstå at du er relativt fri for fordommer

Anonymkode: 54656...325

Er det fordomsfullt å tenke at folk (og særlig foreldre) bør spare omgivelsene (og særlig barna) for tobakksrøyk?

Anonymkode: c39c6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg tenker om de som jobber på butikken tenker noe når jeg en helt vanlig tirsdag kjøper meg potetgull, rømme dipmix, sjokolade og grandiosa 😜😉

Anonymkode: 40687...7d3

PMS 😅 hadde jeg tenkt

Anonymkode: 4b367...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det fordomsfullt å tenke at folk (og særlig foreldre) bør spare omgivelsene (og særlig barna) for tobakksrøyk?

Anonymkode: c39c6...688

Nå var det ikke akkurat som om røyk var det eneste du har fordommer mot da

Anonymkode: 54656...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke akkurat som om røyk var det eneste du har fordommer mot da

Anonymkode: 54656...325

Det var totalpakka, med røyk som viktigste enkeltfaktor.

Anonymkode: c39c6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du det samme hvis det er en lavtlønnet som klager over dårlig råd og pris på røyk, eller er det bare de uføretrygdede som får den æren?

Anonymkode: 54656...325

Alle som klager over dårlig råd og pris på røyk. Uansett inntekt.

Anonymkode: 1c367...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anser meg selv som et hyggelig og høflig menneske som er relativ fri fordommer, men på butikken hender det altså at jeg tar meg i å se litt ned på folk. I dag så jeg en småbarnsmor (med barna på slep) kjøpe øl, sigaretter, kattemat, farseprodukter, nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Pluss pepsi max da selvsagt. 

Flere som legger merke til sånt?

Anonymkode: c39c6...688

Jeg blir ikke overrasket når jeg ser overvektige folk som har cola, potetgull, smågodt og fryst pizza i kurven. Er det rart de er overvektige 😐

Anonymkode: 51082...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Av og til har jeg masse frukt og grønt, og sunne matprodukter. Andre ganger bare «dritt». Her om dagen kjøpte jeg sånn 8 pakker bind og tamponger (lei av å alltid nesten være tom når mensen kommer). Tenkte folk da «skitt, hun skal jammen hjem og kose seg med mensen!!»?

Anonymkode: 52c06...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker faktisk nedsettende tanker når vi er på McDonald's og ser foreldre kjøpe voksenporsjoner til feite barn. Hva tenker de på?

Anonymkode: ea129...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig og vet det godt selv. Jeg vet hva andre tenker i sitt stille sinn. Jeg vet også at jeg har en spiseforstyrrelse. Men...jeg tør ikke gå i butikken og kun kjøpe en sjokolade eller en pose potetgull. Det må kamufleres mellom brød, pålegg, såpe og tørkerull. Nettopp pga sånne som noen av dere her i tråden. Jeg skammer meg fra før grunnet overspising, og trenger ikke den ekstra skammen. 

Anonymkode: 165bb...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...