Gå til innhold

Helt ærlig, ser du av og til på hva andre handler og tenker mindre pene tanker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er overvektig og vet det godt selv. Jeg vet hva andre tenker i sitt stille sinn. Jeg vet også at jeg har en spiseforstyrrelse. Men...jeg tør ikke gå i butikken og kun kjøpe en sjokolade eller en pose potetgull. Det må kamufleres mellom brød, pålegg, såpe og tørkerull. Nettopp pga sånne som noen av dere her i tråden. Jeg skammer meg fra før grunnet overspising, og trenger ikke den ekstra skammen. 

Anonymkode: 165bb...1e4

Sender en klem ❤️

Anonymkode: d3d88...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg måtte le litt nå - følte meg på en måte truffet og lurer på om noen/HI så meg på butikken i dag... 😂 Jeg er overvektig og kjøpte BARE dritt (flere sjokolader, tre potetgullposer, og frossenpizza). Tenker jo at folk som registrerer det sikkert syns jeg ser ut som fortjent. Og det stemmer jo godt det, men det ligger andre ting i bunn, og til vanlig er det jo ikke dette jeg spiser...

Anonymkode: 5b680...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anser meg selv som et hyggelig og høflig menneske som er relativ fri fordommer, men på butikken hender det altså at jeg tar meg i å se litt ned på folk. I dag så jeg en småbarnsmor (med barna på slep) kjøpe øl, sigaretter, kattemat, farseprodukter, nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Pluss pepsi max da selvsagt. 

Flere som legger merke til sånt?

Anonymkode: c39c6...688

At du ikke syns ungene skal få verken brus eller lørdagsgodt, og ikke syns mødre bør røyke og drikke er vel resultat av en pietistisk og moralistisk norsk oppdragelse. Men at du syns katta skulle gå uten mat er vel bare ... rart? Og hva i alle dager er galt med «farseprodukter»? Serverer du småbarn biff tartar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg anser meg selv som et hyggelig og høflig menneske som er relativ fri fordommer, men på butikken hender det altså at jeg tar meg i å se litt ned på folk. I dag så jeg en småbarnsmor (med barna på slep) kjøpe øl, sigaretter, kattemat, farseprodukter, nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Pluss pepsi max da selvsagt. 

Flere som legger merke til sånt?

Anonymkode: c39c6...688

Og hva er problemet ditt a? Du må jo ha lite og bedrive tiden din med siden det bryr deg så mye hva andre handler. Du vet jo ikke om de handler for seg selv eller fir noen andre du vet heller ikke om de handler det fordi de skal feire bursdagsfest foreksempel. Pass dine egene saker.

Anonymkode: 640f2...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

At du ikke syns ungene skal få verken brus eller lørdagsgodt, og ikke syns mødre bør røyke og drikke er vel resultat av en pietistisk og moralistisk norsk oppdragelse. Men at du syns katta skulle gå uten mat er vel bare ... rart? Og hva i alle dager er galt med «farseprodukter»? Serverer du småbarn biff tartar? 

Jeg serverer barna farseprodukter i ny og ne, men stort sett serverer jeg rent kjøtt og fisk. Lørdagsgodt syns jeg absolutt at barn skal få. Er det noen som syns at mødre bør røyke da? Kan gi meg på katten, gi katta mat!

Anonymkode: c39c6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva er problemet ditt a? Du må jo ha lite og bedrive tiden din med siden det bryr deg så mye hva andre handler. Du vet jo ikke om de handler for seg selv eller fir noen andre du vet heller ikke om de handler det fordi de skal feire bursdagsfest foreksempel. Pass dine egene saker.

Anonymkode: 640f2...fa4

For et bursdagsselskap! Kattemat, sigaretter, øl, loff og nugatti 🤣

Anonymkode: c39c6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så distré at jeg i butikken har mer enn nok med å få med meg det som står på min egen handlelapp. Om jeg skulle fått med meg hva andre puttet i kurven hadde det blitt kaos. 
Overspising er en spiseforstyrrelse i motsatt ende av skalaen fra anoreksi. Og shaming av overvektige er en uting. 

Anonymkode: 1c367...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg serverer barna farseprodukter i ny og ne, men stort sett serverer jeg rent kjøtt og fisk. Lørdagsgodt syns jeg absolutt at barn skal få. Er det noen som syns at mødre bør røyke da? Kan gi meg på katten, gi katta mat!

Anonymkode: c39c6...688

Så egentlig så sniker du i andre folk sine handlekurver for å føle deg bedre selv? 

Det er jo noe du bør jobbe litt med? Og jeg sliter fortsatt med å se det negative i at hun kjøpte mat til katten 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var totalpakka, med røyk som viktigste enkeltfaktor.

Anonymkode: c39c6...688

Sier jo litt om deg at du tenker det er formildende å gradere fordommene dine.

Anonymkode: 64f90...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette så ut til å være hele ukehandelen. Nok brød, pålegg, farseprodukter og ferdigkjøpt potetsalat til det i alle fall. Ja, jeg syns det er rart å ikke se en eneste frukt eller grønnsak i en stappfull vogn. Og ja, røykere starter på minus hos meg. Katten må selvsagt få mat, men syns kanskje barnas behov for riktig ernæring bør være førstepri. Men klart, kanskje de dyrker egen frukt og grønnsaker- hva vet jeg.

Anonymkode: c39c6...688

Jeg kjøper aldri grønnsaker i vanlig butikk. Jeg kjøper dem på grønnsakshandelen. Mye billigere! Jeg har kjøpt røyk ofte også. Har aldri røyke selv, men hender ofte jeg må ta med røyk til farmor som ikke klarer gå i butikken selv (hun er forresten også veldig glad i loff fordi det er mykt og godt, tennene er ikke som de var). Og lykke til med å fore barna mine med noe annet enn kjøttboller, pølser eller pasta med kjøttdeig. Kan noen bytte ut ungene mine med dem som noen gang har vært villig til å spise rent kjøtt? Jeg er desperat! Uansett synes jeg "relativt lite fordomsfull" sporenstreks bør byttes ut med et annet syn på deg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Tenker ikke over hva folk handler. Har kjøpt de samme tingene selv, men ikke hver dag. Legger oppriktig ikke merke til hva folk handler og bryr meg heller ikke:)

Anonymkode: 72f77...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva naboen har i sin kurv. Har mer enn nok med å huske hva jeg skal ha, spes hvis det er noe utenom "basisvarene" som skal handles inn. 

HI - jeg anbefaler deg å handle på nettet framover så slipper du å få sjokk over handlekurver lesset med brus,loff og nugatti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette så ut til å være hele ukehandelen. Nok brød, pålegg, farseprodukter og ferdigkjøpt potetsalat til det i alle fall. Ja, jeg syns det er rart å ikke se en eneste frukt eller grønnsak i en stappfull vogn. Og ja, røykere starter på minus hos meg. Katten må selvsagt få mat, men syns kanskje barnas behov for riktig ernæring bør være førstepri. Men klart, kanskje de dyrker egen frukt og grønnsaker- hva vet jeg.

Anonymkode: c39c6...688

Du har ikke tenkt tanken ett sekund at de kanskje skal invitere noen på enten rekelag med tanke på loffen eller til grilling med tanke på potetsalat, øl og cola?

Anonymkode: 0f22b...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anser meg selv som et hyggelig og høflig menneske som er relativ fri fordommer, men på butikken hender det altså at jeg tar meg i å se litt ned på folk. I dag så jeg en småbarnsmor (med barna på slep) kjøpe øl, sigaretter, kattemat, farseprodukter, nugatti, loff, potetgull og sjokolade. Pluss pepsi max da selvsagt. 

Flere som legger merke til sånt?

Anonymkode: c39c6...688

Øl - det er sommer og kanskje ferietid? Uansett så har vel de fleste voksne folk noen øl stående i tilfelle behov?

Sigaretter - en uting, men helt lovlig. 

Kattemat - katten må vel få mat? Eller tenker du at den skal overlates til selvberging?

Farseprodukter - kanskje hun skulle hjem og lage kjøttkaker eller karbonader? Ellers er det vel få av oss som lager våre egne pølser?

Nugatti - igjen, noe de fleste har stående i skapet? (Ikke vi, her er det kun jeg som liker det)

Loff - kanskje lørdagsmiddagen er reker?

Potetgull - det er ferietid og helg  

Sjokolade - se over.

Pepsi max - den beste brusen. Forøvrig: se over  

Fordomsfri og hyggelig fremstår du ikke, dessverre  

 

Anonymkode: 3033b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  jeg gjør ikke det... 

 Håper du ikke ser i min handlevogn.

Grønnsaker og frukt kjøper jeg på lokal asiatisk butikk. 

kjøtt kjøper jeg meny, fisk på lokal fiskebutikk, 

brød baker jeg.. 
 

Så min handlekurv på rema kan se sånn ut..

loff, syltetøy,smør, godteri, potetgull, øl, Brus. Bacon.... div pålegg, 

 

 

Anonymkode: fd0df...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg serverer barna farseprodukter i ny og ne, men stort sett serverer jeg rent kjøtt og fisk. Lørdagsgodt syns jeg absolutt at barn skal få. Er det noen som syns at mødre bør røyke da? Kan gi meg på katten, gi katta mat!

Anonymkode: c39c6...688

Så da er alt hun kjøpte OK, unntagen røyk? Kanskje det var til den gamle faren hennes som ikke har mange gleder igjen i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg serverer barna farseprodukter i ny og ne, men stort sett serverer jeg rent kjøtt og fisk. Lørdagsgodt syns jeg absolutt at barn skal få. Er det noen som syns at mødre bør røyke da? Kan gi meg på katten, gi katta mat!

Anonymkode: c39c6...688

Du vet jo ikke om røyken var til hun engang.

Anonymkode: 54656...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo ikke om røyken var til hun engang.

Anonymkode: 54656...325

Til henne..

Anonymkode: c39c6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Til henne..

Anonymkode: c39c6...688

Bra at du tok det viktigste poenget, for dømmende er du jo ikke

Anonymkode: 54656...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper noen ganger mye potetgull når det er tilbud. MEN, det varer lenge da ungene får det kun i helger og ved spesielle anledninger. Mannen er den som vanligvis kjøper matvarene, og han kjøper sunne matvarer. Så kjøper jeg og ungene "kosematen", som blir spist i helger og slikt. Mulig denne familien er slik.

Anonymkode: f68cd...5d8

Ja, ikke minst dette. Sønnen min sitt favoritt potetgull koster 44 kr, men det er iblant på salg til 22 kr, og da kan jeg fint kjøpe 10 poser. Men da har vi det jo lenge og. 

Anonymkode: 5636f...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til henne..

Anonymkode: c39c6...688

Av alle tilbakemeldingene så var det denne du følte for å reagere på?

Hyggelig og grei? Ikke dømmende? 

Tror du trenger å ta deg en titt i speilet. 

Anonymkode: 3033b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Så egentlig så sniker du i andre folk sine handlekurver for å føle deg bedre selv? 

Det er jo noe du bør jobbe litt med? Og jeg sliter fortsatt med å se det negative i at hun kjøpte mat til katten 🤔

Kattemat kjøpt i butikk er ikke bra mat for katten. Det er som at du skulle spise pølser hver dag. Skal man ha katt bør man gi den skikkelig mat med god kvalitet.

Anonymkode: a5ecd...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker kun på at de som kjøper dopapir sikkert skal hjem og bæsje 😂💩

Anonymkode: aa1b0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du det samme hvis det er en lavtlønnet som klager over dårlig råd og pris på røyk, eller er det bare de uføretrygdede som får den æren?

Anonymkode: 54656...325

Ikke meg du svarer, men folk generelt som klager på at røyk er dyrt og de har dårlig råd, tenker i hvert fall jeg mitt om. Har du dårlig råd, kjøper du ikke røyk. Hvis du allikevel kjøper røyk, så er det ikke inntekten som nødvendigvis er problemet. 

Anonymkode: fd5cf...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville du nok sett veldig på min handlevogn i går. Vi var på hyttetur i helgen, og jeg handlet inn for alle som var med. Vi var 17 stykker fordelt på 3 hytter. Noen ville ha øl, noen ville ha røyk og noen ville ha godteri. Det ble en del drittmat i den vogna. Og jeg hadde med niesene mine på 3, 5 og 7 år. 

Anonymkode: 2d072...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...