Gå til innhold

Sverige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Det er tydelig der, men de må klare å gå ut med rederlige og oversiktlige regler. Dette burde kunne finnes i de offentlige retningslinjene (jeg synes fortsatt det lyder helt merkelig).

Anonymkode: 96366...ee4

Bare hyggelig.

Tydelig at mange synes det er vanskelig å forstå. Både toll og politi opererer med samme regler. 
Da vi dro fra grensen sa de det samme, da har dere karantene frem til midnatt. 
 

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det veldig mange handler i Sverige er jo mengder med snop og brus, ikke rart det blir dårlig råd da

Anonymkode: d0a2e...dbe

Har du tall og statistikker på hva nordmenn handler i Sverige? Er det f.eks mange som drar til Sverige og kjøper utelukkende snop og brus?

Hvis du ikke hadde råd til å kjøpe lørdagsgodt til barna dine, med mindre du kjøpte det i Sverige, hva ville du ha gjort?

Det er noe veldig elitistisk i tankegangen til enkelte når det gjelder innkjøp i Sverige. Gjør det vondt at noen ønsker å spare penger på å grensehandle?

Anonymkode: dcad7...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare hyggelig.

Tydelig at mange synes det er vanskelig å forstå. Både toll og politi opererer med samme regler. 
Da vi dro fra grensen sa de det samme, da har dere karantene frem til midnatt. 
 

Anonymkode: 63c6b...76e

Hører det jo tydelig her. Men jeg mener bestemt at det ikke var det som ble sagt på pressekonferansen jeg hørte på. Ble egentlig bare mer forvirret, over hvor gjennomtenkt dette egentlig er nå.

Anonymkode: 0f961...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hører det jo tydelig her. Men jeg mener bestemt at det ikke var det som ble sagt på pressekonferansen jeg hørte på. Ble egentlig bare mer forvirret, over hvor gjennomtenkt dette egentlig er nå.

Anonymkode: 0f961...0ec

Synes det er fascinerende hvordan de som tidligere i denne tråden langet ut og slang dritt, plutselig ble stille som østers.

Vi fikk med oss de nye karantenereglene idet han presenterte de, og er overrasket over hvor mange ganger jeg har måtte gjenta det i denne tråden her. Som sagt, vi fikk det bekreftet av toll og politi før vi kjørte over. 
 

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er fascinerende hvordan de som tidligere i denne tråden langet ut og slang dritt, plutselig ble stille som østers.

Vi fikk med oss de nye karantenereglene idet han presenterte de, og er overrasket over hvor mange ganger jeg har måtte gjenta det i denne tråden her. Som sagt, vi fikk det bekreftet av toll og politi før vi kjørte over. 
 

Anonymkode: 63c6b...76e

Jeg har ikke kommentert før, men det er da utrolig merkelig at man ikke finner disse presiseringene skriftlig noe sted? 

Og så må jeg si at du har en ufattelig ufin måte å svare andre på? Er dette måten du kommuniserer på eller i verden også? 

Anonymkode: 6cafe...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke kommentert før, men det er da utrolig merkelig at man ikke finner disse presiseringene skriftlig noe sted? 

Og så må jeg si at du har en ufattelig ufin måte å svare andre på? Er dette måten du kommuniserer på eller i verden også? 

Anonymkode: 6cafe...5b2

Jeg hadde nok kommunisert på den måten om noen hadde kalt meg dum i hodet, vært hånlige og frekke ellers også, ja. 
Vanligvis er jeg grei og snill tror jeg:-) 

De finnes vel skriftlig etterhvert. 

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du tall og statistikker på hva nordmenn handler i Sverige? Er det f.eks mange som drar til Sverige og kjøper utelukkende snop og brus?

Hvis du ikke hadde råd til å kjøpe lørdagsgodt til barna dine, med mindre du kjøpte det i Sverige, hva ville du ha gjort?

Det er noe veldig elitistisk i tankegangen til enkelte når det gjelder innkjøp i Sverige. Gjør det vondt at noen ønsker å spare penger på å grensehandle?

Anonymkode: dcad7...225

Det står jo i utallige reportasjer i disse dager, hvor svenske kjøpmenn er intervjuet. Hva kjøper nordmenn mest? Brus, tobakk og kjøtt. 

Anonymkode: 53bf3...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står jo i utallige reportasjer i disse dager, hvor svenske kjøpmenn er intervjuet. Hva kjøper nordmenn mest? Brus, tobakk og kjøtt. 

Anonymkode: 53bf3...53c

"Kjøtt"

Anonymkode: 7af43...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her står det altså skriftlig på regjeringen sine sider:

C9E3CE2F-B65B-43DE-8429-7CD4EE76B7E1.jpeg

Anonymkode: 63c6b...76e

Ouch! Hvor er det blitt av de som kalte HI «dum i hodet», det dummeste de hadde lest, de tvilte ikke på at noen var så dumme etc. nå? Himmel og Hav for eksempel? Du vil ikke sende en liten unnskyldning? 
Snakk om å bæsje på leggen!

Anonymkode: 6a806...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ouch! Hvor er det blitt av de som kalte HI «dum i hodet», det dummeste de hadde lest, de tvilte ikke på at noen var så dumme etc. nå? Himmel og Hav for eksempel? Du vil ikke sende en liten unnskyldning? 
Snakk om å bæsje på leggen!

Anonymkode: 6a806...ea2

Går fint.. Det var visst de andre som var mindre smarte og vi lure likevel. Den svir nok... 

Anonymkode: 6a806...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står jo i utallige reportasjer i disse dager, hvor svenske kjøpmenn er intervjuet. Hva kjøper nordmenn mest? Brus, tobakk og kjøtt. 

Anonymkode: 53bf3...53c

Nettopp: kjøtt. Det er noe annet enn snop og snus.

Anonymkode: dcad7...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.7.2020 den 10.45, Himmel og hav skrev:

Gratulerer. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Dere har selvfølgelig 10 dagers karantene siden dere valgte å dra til et rødt land. Sverige ble ikke grønt før midnatt. Bare av nysgjerrighet, hvordan kom dere fram til at dere ville få 4 timers karantene? 

Tror du skylder noen en unnskyldning her. 

Anonymkode: d57c4...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt forvirra. Den ene dagen sier Nakstad en ting og den andre dagen sier han noe annet. Hva er det som gjelder engentlig? Jeg trodde at rødt var karantene og grønt var ikke karantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ouch! Hvor er det blitt av de som kalte HI «dum i hodet», det dummeste de hadde lest, de tvilte ikke på at noen var så dumme etc. nå? Himmel og Hav for eksempel? Du vil ikke sende en liten unnskyldning? 
Snakk om å bæsje på leggen!

Anonymkode: 6a806...ea2

 

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du skylder noen en unnskyldning her. 

Anonymkode: d57c4...ab3

Voldsomt til mas, da. Jeg er ikke gnien på unnskyldninger til vanlig, men jeg bor ikke på dette forumet. Unnskyld til HI at jeg skrev at det var noe av det dummeste jeg hadde lest. Det stemte ikke. Jeg har også lest ting som er dummere både før og siden. Det jeg derimot fortsatt synes er dumt er at folk velger å trosse anbefalingene om å kun foreta strengt nødvendige reiser, enten det er for å shoppe i Sverige eller sole seg i Spania, og at myndighetene knapt vet hvilken fot de står på og endrer reglene raskere enn webredaktørene rekker å skrive dem ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...