Gå til innhold

Sverige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvem skal til Sverige for å handle nå som det åpner opp litt? 

Og hva/hvor mye skal du handle? 

Anonymkode: a1722...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal! Hadde vi visst det før i dag hadde vi dratt allerede i ettermiddag. Men vi tar turen over i morgen for å fylle opp med en del billig kjøtt (kjøttboller, skinke, kylling). ENDELIG!

Anonymkode: 7af43...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du dratt i dag hadde det blitt karantene da forbudet først blir opphevet først ved midnatt. 

Anonymkode: 5353c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal! Hadde vi visst det før i dag hadde vi dratt allerede i ettermiddag. Men vi tar turen over i morgen for å fylle opp med en del billig kjøtt (kjøttboller, skinke, kylling). ENDELIG!

Anonymkode: 7af43...037

Da hadde det blitt karantene i bytte mot billig kjøtt

Anonymkode: d0a2e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde det blitt karantene i bytte mot billig kjøtt

Anonymkode: d0a2e...dbe

Det bekrefter bare mine fordommer om hvilke type folk som absolutt må reise ut av landet nå... 

Anonymkode: 1465d...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser vanligvis til Sverige ca hver sjette uke, og har virkelig merket på matbudsjettet at grensa har vært stengt. Men, jeg drøyer litt nå. Har ikke behov for å kaste meg over grensa med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal dit etterhvert, men ikke helt enda. 
Blir kjøtt, sukkerfri brus, krydder, pålegg, medisiner, lavkarbo + godteri til ungene. Pante en drøss med flasker/bokser. 

Anonymkode: 02a7d...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke lege akkurat, men han har kanskje et poeng likevel?

Olav Thon: – Å stenge grensen var et alvorlig inngrep
Milliardæren Olav Thon mener nedstengningen av grensen mot Sverige var et feilgrep. Han er glad for Töcksfors og Charlottenberg nå er karantenefrie, og mener at Strömstad også burde vært åpnet for nordmenn.

https://www.vg.no/nyheter/i/EW3jgK/olav-thon-aa-stenge-grensen-var-et-alvorlig-inngrep

Anonymkode: a11d8...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han er ikke lege akkurat, men han har kanskje et poeng likevel?

Olav Thon: – Å stenge grensen var et alvorlig inngrep
Milliardæren Olav Thon mener nedstengningen av grensen mot Sverige var et feilgrep. Han er glad for Töcksfors og Charlottenberg nå er karantenefrie, og mener at Strömstad også burde vært åpnet for nordmenn.

https://www.vg.no/nyheter/i/EW3jgK/olav-thon-aa-stenge-grensen-var-et-alvorlig-inngrep

Anonymkode: a11d8...a02

Har du sett hvem som eier disse senterne da? Klart han synes at det er på tide å åpne grensene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er ikke lege akkurat, men han har kanskje et poeng likevel?

Olav Thon: – Å stenge grensen var et alvorlig inngrep
Milliardæren Olav Thon mener nedstengningen av grensen mot Sverige var et feilgrep. Han er glad for Töcksfors og Charlottenberg nå er karantenefrie, og mener at Strömstad også burde vært åpnet for nordmenn.

https://www.vg.no/nyheter/i/EW3jgK/olav-thon-aa-stenge-grensen-var-et-alvorlig-inngrep

Anonymkode: a11d8...a02

Du har ikke tenkt på hvorfor han mener det? Han vil jo tjene penger, og da må grensene åpnes

Anonymkode: d0a2e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke tenkt på hvorfor han mener det? Han vil jo tjene penger, og da må grensene åpnes

Anonymkode: d0a2e...dbe

Kan jo også være fordi at han liker å dra på handel i Sverige selv og spare en del penger?

Anonymkode: a11d8...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo også være fordi at han liker å dra på handel i Sverige selv og spare en del penger?

Anonymkode: a11d8...a02

Ja, det helt sikkert derfor

Anonymkode: d0a2e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo også være fordi at han liker å dra på handel i Sverige selv og spare en del penger?

Anonymkode: a11d8...a02

🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler aldri i Sverige ellers og i hvertfal ikke nå. Jeg trenger hverken bollig sprit eller tobbakk og vil ikke utsette meg for kjøtt fult av antibiotika.

Anonymkode: 2e90b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal dit etterhvert, men ikke helt enda. 
Blir kjøtt, sukkerfri brus, krydder, pålegg, medisiner, lavkarbo + godteri til ungene. Pante en drøss med flasker/bokser. 

Anonymkode: 02a7d...b74

Hva kjøper du av lavkarbo eller lavkarbo godis der? Og hvor? 

Anonymkode: a1722...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar om noen dager, først og fremst for å treffe familie vi ikke har sett på over 6 mnd🥰 Men kommer til å handle snus og noe mat på vei hjem. 

Anonymkode: 36dbf...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor jeg skulle det? Hva er det jeg får kjøpt i Sverige som er så mye bedre enn det jeg kan kjøpe i Norge? Ingen ting av det jeg trenger, tror jeg. 

Anonymkode: 5995e...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åpner svinesund/strømstad?

Anonymkode: d49fd...4c6

Ikke nå nei, de åpner om/når smittetallene der blir lave nok.

Anonymkode: 53bf3...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor jeg skulle det? Hva er det jeg får kjøpt i Sverige som er så mye bedre enn det jeg kan kjøpe i Norge? Ingen ting av det jeg trenger, tror jeg. 

Anonymkode: 5995e...eb6

Nå handler vel ikke folk primært i Sverige fordi de har så mye bedre varer, men fordi det er lavere priser.

Det virker sjokkerende på mange har jeg skjønt, men det finnes faktisk en del nordmenn som ikke har så mye penger at de ikke kan ignorere det faktum at de får bedre råd om de handler i Sverige.

Anonymkode: dcad7...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt billig i Sverige lenger. Og har de siste årene bare handlet mindre og mindre mat der. Men jeg drar grunnet apotekvarer jeg er helt avhengig av grunnet sykdom, som koster en tredjedel av prisen her hjemme. Og da hamstrer jeg når jeg først er der. Men jeg har ingen planer om Sverige tur med det første.

Anonymkode: 807db...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor jeg skulle det? Hva er det jeg får kjøpt i Sverige som er så mye bedre enn det jeg kan kjøpe i Norge? Ingen ting av det jeg trenger, tror jeg. 

Anonymkode: 5995e...eb6

I Sverige finnes det matvarer som man ikke finner her i Norge. Dessuten er det billigere, innrøm det eller ei.

Anonymkode: 2a5c9...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro i går kveld, bor ikke så langt unna. Var ingen der, så vi dro og tok heller 4 timers karantene enn å stå i kø med masse mennesker. 
Sparer masse penger på å handle der. Kostet f.eks 39.90kr for et brett med cola zero, 25kr for en 4 pk. 
Knekkebrød vi bruker hver dag er halv pris, barnemat mye billigere. Kjøtt og pålegg mye billigere. 
Endelig!!

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet der en del før, men etter jeg så hvor mye antibiotika det er i det "billige" kjøttet sluttet jeg. Det hadde jeg ikke servert til familien selv om jeg fikk det gratis. 

Tror mange handler mer brus, alkohol, tobakk og godteri enn hva de ellers ville handlet og i Norge, så matbudsjettet til de fleste som reiser til Sverige blir høyere og maten dårligere.

Akkurat nå er det dessuten et hån mot norske arbeidsplasser å handle i svenske butikker, og dessuten er svenskekrona sterkere enn den norske.

Anonymkode: 547f2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...