Gå til innhold

Sverige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Sverige finnes det matvarer som man ikke finner her i Norge. Dessuten er det billigere, innrøm det eller ei.

Anonymkode: 2a5c9...090

Hvilke matvarer tenker du pp da? Alltid interessert i å prøve noe nytt! 

Anonymkode: a1722...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke matvarer tenker du pp da? Alltid interessert i å prøve noe nytt! 

Anonymkode: a1722...454

Pleier å handle på Balkanboden når jeg er der, mat fra mitt hjemland, salami, kjøtt, kjeks osv.. Bedre utvalg. Ta deg en tur, kanskje finner du noe du liker.

Anonymkode: 2a5c9...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi dro i går kveld, bor ikke så langt unna. Var ingen der, så vi dro og tok heller 4 timers karantene enn å stå i kø med masse mennesker. 
Sparer masse penger på å handle der. Kostet f.eks 39.90kr for et brett med cola zero, 25kr for en 4 pk. 
Knekkebrød vi bruker hver dag er halv pris, barnemat mye billigere. Kjøtt og pålegg mye billigere. 
Endelig!!

Anonymkode: 63c6b...76e

Det er 10 dagers karantene for dere, leste du ikke saken om flyet som landet fra Alicante. Kommer du fra et land som er rødt er det 10 dager, hadde dere ventet til dag, hadde det blitt uten karantene. 

Anonymkode: fb9fb...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi dro i går kveld, bor ikke så langt unna. Var ingen der, så vi dro og tok heller 4 timers karantene enn å stå i kø med masse mennesker. 
Sparer masse penger på å handle der. Kostet f.eks 39.90kr for et brett med cola zero, 25kr for en 4 pk. 
Knekkebrød vi bruker hver dag er halv pris, barnemat mye billigere. Kjøtt og pålegg mye billigere. 
Endelig!!

Anonymkode: 63c6b...76e

Du er ikke så dum at du ikke skjønner at dere har 10 dagers karantene nå.

Anonymkode: d0a2e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Sverige finnes det matvarer som man ikke finner her i Norge. Dessuten er det billigere, innrøm det eller ei.

Anonymkode: 2a5c9...090

Hva slags matvarer finnes i Sverige som ikke finnes i Norge, og som er så mye bedre/sunnere/"mer riktig" enn det jeg får kjøpt i Norge? Jeg trenger melk, juice, brød, pålegg. Kjøtt er totalt uaktuelt å kjøpe i Sverige. Er du klar over hvor enormt mye mer antibiotika som blir brukt i Sverige og andre EU-land sammenlignet med i Norge? 

Hvor billig det er hvis man holder det opp mot kvalitet og renhet kan nok også diskuteres. 12-13 % av lønn brukes på mat her til lands for tiden. Det er ikke akkurat mye. 

Anonymkode: 5995e...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags matvarer finnes i Sverige som ikke finnes i Norge, og som er så mye bedre/sunnere/"mer riktig" enn det jeg får kjøpt i Norge? Jeg trenger melk, juice, brød, pålegg. Kjøtt er totalt uaktuelt å kjøpe i Sverige. Er du klar over hvor enormt mye mer antibiotika som blir brukt i Sverige og andre EU-land sammenlignet med i Norge? 

Hvor billig det er hvis man holder det opp mot kvalitet og renhet kan nok også diskuteres. 12-13 % av lønn brukes på mat her til lands for tiden. Det er ikke akkurat mye. 

Anonymkode: 5995e...eb6

Det er ikke så mye utvalg på matvarer i Norge., sånn er det bare. Du får mye mer utvalgt mat i Sverige enn her. Liker feks å handle på Lidl. Lidl var i Norge også men Norge vil ikke ha andre sine varer enn norske. Fint, for da har vi lov å handle i andre land, der utvalget er mye mer variert.

Jeg respekterer at du mener at alt er så mye bedre her da får du respektere at andre også har lov til å mene noe annet.

Anonymkode: 2a5c9...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Handlet der en del før, men etter jeg så hvor mye antibiotika det er i det "billige" kjøttet sluttet jeg. Det hadde jeg ikke servert til familien selv om jeg fikk det gratis. 

Tror mange handler mer brus, alkohol, tobakk og godteri enn hva de ellers ville handlet og i Norge, så matbudsjettet til de fleste som reiser til Sverige blir høyere og maten dårligere.

Akkurat nå er det dessuten et hån mot norske arbeidsplasser å handle i svenske butikker, og dessuten er svenskekrona sterkere enn den norske.

Anonymkode: 547f2...e3f

Hån?? 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 2a5c9...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke til Sverige, men har handlet litt i Finland. Ost, kaffe, brus, kjøttpålegg, dusjsåpe, shampo og balsam, sjokolade og andre forbruksvarer. Og nye soveposer, sparkesykkel og garn 

Anonymkode: b376e...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi dro i går kveld, bor ikke så langt unna. Var ingen der, så vi dro og tok heller 4 timers karantene enn å stå i kø med masse mennesker. 
Sparer masse penger på å handle der. Kostet f.eks 39.90kr for et brett med cola zero, 25kr for en 4 pk. 
Knekkebrød vi bruker hver dag er halv pris, barnemat mye billigere. Kjøtt og pålegg mye billigere. 
Endelig!!

Anonymkode: 63c6b...76e

Gratulerer. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Dere har selvfølgelig 10 dagers karantene siden dere valgte å dra til et rødt land. Sverige ble ikke grønt før midnatt. Bare av nysgjerrighet, hvordan kom dere fram til at dere ville få 4 timers karantene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi dro i går kveld, bor ikke så langt unna. Var ingen der, så vi dro og tok heller 4 timers karantene enn å stå i kø med masse mennesker. 
Sparer masse penger på å handle der. Kostet f.eks 39.90kr for et brett med cola zero, 25kr for en 4 pk. 
Knekkebrød vi bruker hver dag er halv pris, barnemat mye billigere. Kjøtt og pålegg mye billigere. 
Endelig!!

Anonymkode: 63c6b...76e

4 timers karantene. Hva er galt med hodet ditt? Du skal i full karantene. 

Anonymkode: 44773...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 timers karantene. Hva er galt med hodet ditt? Du skal i full karantene. 

Anonymkode: 44773...db3

Jeg tror de har skjønt det nå.🙄

Anonymkode: 2a5c9...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Gratulerer. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Dere har selvfølgelig 10 dagers karantene siden dere valgte å dra til et rødt land. Sverige ble ikke grønt før midnatt. Bare av nysgjerrighet, hvordan kom dere fram til at dere ville få 4 timers karantene? 

De dro sikkert klokka 20 og hadde 4 timer karantene til midnatt? 🥴

Anonymkode: 5353c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De dro sikkert klokka 20 og hadde 4 timer karantene til midnatt? 🥴

Anonymkode: 5353c...c35

Antagelig, men de kan ikke ha lest mye nyheter for å komme fram til den tolkningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi dro i går kveld, bor ikke så langt unna. Var ingen der, så vi dro og tok heller 4 timers karantene enn å stå i kø med masse mennesker. 
Sparer masse penger på å handle der. Kostet f.eks 39.90kr for et brett med cola zero, 25kr for en 4 pk. 
Knekkebrød vi bruker hver dag er halv pris, barnemat mye billigere. Kjøtt og pålegg mye billigere. 
Endelig!!

Anonymkode: 63c6b...76e

4 timers karantene 😂

Haha, morsomt forsøk på trolling, men tror ikke noen er SÅ dumme... 

Anonymkode: 53bf3...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 timers karantene 😂

Haha, morsomt forsøk på trolling, men tror ikke noen er SÅ dumme... 

Anonymkode: 53bf3...53c

Mens jeg er 100% sikker på at noen er så dumme

Anonymkode: d0a2e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå handler vel ikke folk primært i Sverige fordi de har så mye bedre varer, men fordi det er lavere priser.

Det virker sjokkerende på mange har jeg skjønt, men det finnes faktisk en del nordmenn som ikke har så mye penger at de ikke kan ignorere det faktum at de får bedre råd om de handler i Sverige.

Anonymkode: dcad7...225

Det veldig mange handler i Sverige er jo mengder med snop og brus, ikke rart det blir dårlig råd da

Anonymkode: d0a2e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Gratulerer. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Dere har selvfølgelig 10 dagers karantene siden dere valgte å dra til et rødt land. Sverige ble ikke grønt før midnatt. Bare av nysgjerrighet, hvordan kom dere fram til at dere ville få 4 timers karantene? 

Nå tror jeg du må jenke ned den bedrevitende holdningen din. 
Når et land går fra rødt til grønt oppheves karanteneplikten. Hvis du fulgte med på Nakstad i går sa han dette ganske ettertrykkelig. 
Vi spurte både toll og politi på grensen som bekreftet dette.

Men, jeg ser du påberoper deg kunnskap innenfor det meste.. et lite hett tips er å roe ned litt på de bastante holdningene dine, det er så fordummende når du tar feil.

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Antagelig, men de kan ikke ha lest mye nyheter for å komme fram til den tolkningen. 

Kanskje vi rett og slett får med oss det nyhetene forteller? Forsøk å lytte neste gang.

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg er 100% sikker på at noen er så dumme

Anonymkode: d0a2e...dbe

Kanskje ikke de som er på «harryhandel» er så dumme likevel, for det er du som spiller rollen som dum nå. 

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er 10 dagers karantene for dere, leste du ikke saken om flyet som landet fra Alicante. Kommer du fra et land som er rødt er det 10 dager, hadde dere ventet til dag, hadde det blitt uten karantene. 

Anonymkode: fb9fb...a62

Hjelpes og lite folk har fulgt med.

Sveriges fylker går fra rødt til grønt, og Spania gikk fra grønt til rødt. Ergo, i Sveriges län oppheves karanteneplikten ved midnatt, men i Spania tres den i kraft.

 

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes og lite folk har fulgt med.

Sveriges fylker går fra rødt til grønt, og Spania gikk fra grønt til rødt. Ergo, i Sveriges län oppheves karanteneplikten ved midnatt, men i Spania tres den i kraft.

 

Anonymkode: 63c6b...76e

Så da er spørsmålet : når kom dere tilbake til Norge? Tipper det var etter midnatt, derav de 4 timene. 

Anonymkode: 28764...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så da er spørsmålet : når kom dere tilbake til Norge? Tipper det var etter midnatt, derav de 4 timene. 

Anonymkode: 28764...acb

Vi kom tilbake kl 20, og hadde karantene frem til midnatt, da opphører karanteneplikten. 

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå tror jeg du må jenke ned den bedrevitende holdningen din. 
Når et land går fra rødt til grønt oppheves karanteneplikten. Hvis du fulgte med på Nakstad i går sa han dette ganske ettertrykkelig. 
Vi spurte både toll og politi på grensen som bekreftet dette.

Men, jeg ser du påberoper deg kunnskap innenfor det meste.. et lite hett tips er å roe ned litt på de bastante holdningene dine, det er så fordummende når du tar feil.

Anonymkode: 63c6b...76e

«Det viser seg at premissene for karantene ble fastlagt av regjeringens koronautvalg allerede den 9. juli – og karanteneplikt vil ikke ha tilbakevirkende kraft ved endring i lands status», skriver Nakstad.

Han understreker at det nå altså er landets status ved innreisetidspunktet til Norge som er avgjørende.

«Hvis landet du reiste fra er «rødt» på dette tidspunktet, må du i 10 dagers karantene selv om fargen etter noen dager skifter til «grønt». Dersom du kommer hjem fra et «grønt land», har du ingen karanteneplikt, selv om landet du reiste fra få dager senere skifter til «rødt».

https://www.aftenposten.no/norge/i/K3OMgG/regjeringens-karantenekrav-faar-ikke-tilbakevirkende-kraft-likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

«Det viser seg at premissene for karantene ble fastlagt av regjeringens koronautvalg allerede den 9. juli – og karanteneplikt vil ikke ha tilbakevirkende kraft ved endring i lands status», skriver Nakstad.

Han understreker at det nå altså er landets status ved innreisetidspunktet til Norge som er avgjørende.

«Hvis landet du reiste fra er «rødt» på dette tidspunktet, må du i 10 dagers karantene selv om fargen etter noen dager skifter til «grønt». Dersom du kommer hjem fra et «grønt land», har du ingen karanteneplikt, selv om landet du reiste fra få dager senere skifter til «rødt».

https://www.aftenposten.no/norge/i/K3OMgG/regjeringens-karantenekrav-faar-ikke-tilbakevirkende-kraft-likevel

Regner med du har googlet til den store gullmedalje. I går, etter denne artikkelen ble publisert sier Nakstad på pressekonferanse at all karanteneplikt opphører dersom du har vært i et rødt land og dette går til grønt. 
Politi og toll ved grenseovergangen bekreftet dette i går, ellers hadde vi ikke vært så dumme som du sier.

Uansett, til en annen gang, du bør endre måten du henvender deg til andre på. Du er så bastant og ufin at det blir flaut!

Anonymkode: 63c6b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med du har googlet til den store gullmedalje. I går, etter denne artikkelen ble publisert sier Nakstad på pressekonferanse at all karanteneplikt opphører dersom du har vært i et rødt land og dette går til grønt. 
Politi og toll ved grenseovergangen bekreftet dette i går, ellers hadde vi ikke vært så dumme som du sier.

Uansett, til en annen gang, du bør endre måten du henvender deg til andre på. Du er så bastant og ufin at det blir flaut!

Anonymkode: 63c6b...76e

Ja, hvis du er i et rødt land og det går over til å bli grønt så er det ingen karanteneplikt når du krysser grensen, nei. Det er riktig.

Anonymkode: 7af43...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...