Gå til innhold

«På første fly til Mallorca»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig flott. Men hvor lenge tenker du å fortsette slik? I flere år? Du vet at dersom vi skal gå videre, MÅ samfunnet åpnes igjen en eller annen gang? 

Anonymkode: f6b1f...6fe

Tenker du at sydenturister er de første man skal tilgodese? Eller er det andre hensyn som er viktigere?
 

Besøk og aktivitet på sykehjem er fortsatt ikke tilbake til normalen. Heller ikke aktivitetstilbud for sårbare grupper. Jeg kjenner at jeg har mer omtanke for dem enn for sol- og drinkhungrige nordmenn.. 

Anonymkode: 29d76...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha harrytass. Så du mener folk må få reise til syden for å bli snakket til?

Anonymkode: b756d...2e4

Ja det er rart ikke sant. De fleste vennene jeg har i dag har jeg blitt kjent med utenfor Norges grenser. Vi nordmenn er så mye mer inkluderende når vi er ute og reiser og møter andre nordmenn. Og de som jobber på restauranter osv. i andre land er mye flinkere til å bare spørre om hvordan man har det. Når man er veldig ensom så er dette som vann i en ørken og kan bidra til å hindre selvmord. 

Anonymkode: 238ca...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig flott. Men hvor lenge tenker du å fortsette slik? I flere år? Du vet at dersom vi skal gå videre, MÅ samfunnet åpnes igjen en eller annen gang? 

Anonymkode: f6b1f...6fe

Jeg holder på så lenge det er nødvendig. Vi bor i et av verdens tryggeste land, og globalt (og generelt) sett er problemene vi har i Norge så små at vi bør faktisk kunne håndtere dette en god stund (det får være måte på å være bortskjemte). Flere forskerteam melder om fremgang i vaksinearbeidet, og tiden man må ha strenge restriksjoner blir kortere jo flere som bidrar til å begrense smitten. 

Anonymkode: ada05...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sug lut skrev:

Nemlig. Men man vil alltid finne noen som er både skamløse og tilbakestående nok til å gi "førstemann til sydenfylla" et ansikt.

Så enormt dømmende! En mor og en sønn skal reise, og du vet ingenting om deres historie. Tviler veldig på at de skal til sydenfylla. 

Til hi, det var Dagbladet, ikke vg. 

Anonymkode: f6b1f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er rart ikke sant. De fleste vennene jeg har i dag har jeg blitt kjent med utenfor Norges grenser. Vi nordmenn er så mye mer inkluderende når vi er ute og reiser og møter andre nordmenn. Og de som jobber på restauranter osv. i andre land er mye flinkere til å bare spørre om hvordan man har det. Når man er veldig ensom så er dette som vann i en ørken og kan bidra til å hindre selvmord. 

Anonymkode: 238ca...86c

Da får disse menneskene heller bare ta livene sine altså. Heller det enn å miste eldre og utsatte familiemedlemmer pga corona.

Anonymkode: b756d...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når høsten kommer og evt skoler, barnehager og fritidsaktiviteter stenges igjen vet jeg at jeg ikke bidro til dette. 
Ironien er at de som bidro til det med dårlig smittevern og unødvendig utenlandsturer er de som kommer til å klage mest og skrike høyest over hvor urettferdig det hele er.

Anonymkode: f112e...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når høsten kommer og evt skoler, barnehager og fritidsaktiviteter stenges igjen vet jeg at jeg ikke bidro til dette. 
Ironien er at de som bidro til det med dårlig smittevern og unødvendig utenlandsturer er de som kommer til å klage mest og skrike høyest over hvor urettferdig det hele er.

Anonymkode: f112e...577

Vi får se hva som skjer til høsten. Det er slett ikke sikkert at skoler og barnehager vil stenges ned altså. Jeg må si jeg lurer litt på hva de som er så skråsikre på at ting vil gå til h vil si hvis det går bra. Vi kommer til å måtte leve med dette viruset men som Erna og co sier så skal det mye til for at skoler stenges ned igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi får se hva som skjer til høsten. Det er slett ikke sikkert at skoler og barnehager vil stenges ned altså. Jeg må si jeg lurer litt på hva de som er så skråsikre på at ting vil gå til h vil si hvis det går bra. Vi kommer til å måtte leve med dette viruset men som Erna og co sier så skal det mye til for at skoler stenges ned igjen 

Selvsagt er det ingen som vet. Men man kan ta et personlig ansvar for å ikke være den som drar smitten med seg fra utlandet. Jeg kommer aldri til å tenke at de som setter egoet foran samfunnet i denne saken tar et godt valg. 

Det er lov å reise, men helsemyndighetene anbefaler at man ikke gjør det. Åpne grenser er bra for dem som har tungtveiende grunner for å reise til et annet land. Behov for sol og billige drinker er ikke grunn god nok, i mine øyner. 

Jeg blir rett og slett provosert over idiotien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Selvsagt er det ingen som vet. Men man kan ta et personlig ansvar for å ikke være den som drar smitten med seg fra utlandet. Jeg kommer aldri til å tenke at de som setter egoet foran samfunnet i denne saken tar et godt valg. 

Det er lov å reise, men helsemyndighetene anbefaler at man ikke gjør det. Åpne grenser er bra for dem som har tungtveiende grunner for å reise til et annet land. Behov for sol og billige drinker er ikke grunn god nok, i mine øyner. 

Jeg blir rett og slett provosert over idiotien. 

Nå var dette mer til de som er skråsikre på *dommedag *. Jeg tenker dog at for de aller fleste så handler det å reise om mye mer enn billige drinker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå var dette mer til de som er skråsikre på *dommedag *. Jeg tenker dog at for de aller fleste så handler det å reise om mye mer enn billige drinker. 

Jeg ser ingen som wr skråsikre på dommedag. Jeg ser mennesker som ser alvoret i situasjonen og som ønsker å bidra med sin lille del til at man får bukt med viruset. 

Akkurat hva er det med utenlandsferie som er så ufattelig nødvendig at man ikke kan være ett år uten? Jeg skjønner det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da får disse menneskene heller bare ta livene sine altså. Heller det enn å miste eldre og utsatte familiemedlemmer pga corona.

Anonymkode: b756d...2e4

Du vet du er helt tett som skriver slikt....hva om det sitter folk her som har opplevd at barn eller andre nære har tatt livet av seg? 

Anonymkode: 238ca...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå var dette mer til de som er skråsikre på *dommedag *. Jeg tenker dog at for de aller fleste så handler det å reise om mye mer enn billige drinker. 

Vi vet jo alle at du skal ut av landet i sommer så ikke så rart du forsvarer dette. 
De gamle på sykehjem får ikke besøk, det er smittevern opp og ned i mente, barnefotballen er ikke i gang. Men syden - det må vi forsvare!!

Anonymkode: c97f3...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi vet jo alle at du skal ut av landet i sommer så ikke så rart du forsvarer dette. 
De gamle på sykehjem får ikke besøk, det er smittevern opp og ned i mente, barnefotballen er ikke i gang. Men syden - det må vi forsvare!!

Anonymkode: c97f3...74b

Jeg tror kanskje de som ikke har kjære på sykehjem forstår hvordan det er der nå. Jeg skrev tidligere i tråden om min demente mamma. Det er kanskje ulike regler i ulike kommuner. I kommunen hvor hun bor har det ikke vært registrert nye smittetilfeller på over tre mnd. Allikevel får beboerne der ta imot maksimalt ett besøk i uken. Besøket kan ikke vare mer enn 15 min, og skal fortrinnsvis skje utendørs. Ingen kroppskontakt tillates (enmetersregelen). Det finnes ikke rom for spontane besøk, da logistikken rundt alle beboernes besøk er en stor jobb for pleierne. Vi kan ikke gi henne noe, så markblomster fra barnebarna og nybakte boller utgår. Siden hun (og de fleste andre på hjemmet) er dement er det vanskelig å forstå, og vondt å forklare, hvorfor hun ikke kan få en klem. 
De ansatte gjør en helt fantastisk jobb, men det er lett å forstå at de er slitne. 
 

Jeg skulle ønske regjeringen satte psykisk helse og folkehelse (også i form av barne- og breddeidrett) foran økonomi. De som reiser har rett til det, men de bør ikke forvente et klapp på skulderen og forståelse fra alle her hjemme. De kan heller ikke forvente å bli fritatt for kritikk. Såvidt jeg har forstått gjelder fortsatt oppfordringen om å unngå unødvendige fritidsreiser, og Nakstad var klar i sin tale angående utenlandsreiser i sommer. 

Anonymkode: ada05...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror kanskje de som ikke har kjære på sykehjem forstår hvordan det er der nå. Jeg skrev tidligere i tråden om min demente mamma. Det er kanskje ulike regler i ulike kommuner. I kommunen hvor hun bor har det ikke vært registrert nye smittetilfeller på over tre mnd. Allikevel får beboerne der ta imot maksimalt ett besøk i uken. Besøket kan ikke vare mer enn 15 min, og skal fortrinnsvis skje utendørs. Ingen kroppskontakt tillates (enmetersregelen). Det finnes ikke rom for spontane besøk, da logistikken rundt alle beboernes besøk er en stor jobb for pleierne. Vi kan ikke gi henne noe, så markblomster fra barnebarna og nybakte boller utgår. Siden hun (og de fleste andre på hjemmet) er dement er det vanskelig å forstå, og vondt å forklare, hvorfor hun ikke kan få en klem. 
De ansatte gjør en helt fantastisk jobb, men det er lett å forstå at de er slitne. 
 

Jeg skulle ønske regjeringen satte psykisk helse og folkehelse (også i form av barne- og breddeidrett) foran økonomi. De som reiser har rett til det, men de bør ikke forvente et klapp på skulderen og forståelse fra alle her hjemme. De kan heller ikke forvente å bli fritatt for kritikk. Såvidt jeg har forstått gjelder fortsatt oppfordringen om å unngå unødvendige fritidsreiser, og Nakstad var klar i sin tale angående utenlandsreiser i sommer. 

Anonymkode: ada05...34e

*ikke forstår

Anonymkode: ada05...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi vet jo alle at du skal ut av landet i sommer så ikke så rart du forsvarer dette. 
De gamle på sykehjem får ikke besøk, det er smittevern opp og ned i mente, barnefotballen er ikke i gang. Men syden - det må vi forsvare!!

Anonymkode: c97f3...74b

Nå skal ikke jeg til syden på noe som helst vis. Jeg er bare lei av at det ikke synes å være mulig å nyansere her inne. Alt utenfor Norge har plutselig blitt "Syden" og alt handler om billig drikke og solsenger. Nå leser vi at de er livredde for utbrudd i Lofoten og nå kommer snart turister dit. Det kan virkelig ikke være sånn at det er bedre å klumpe seg sammen der eller andre turist "hot spots". Jeg maner til det at det må være lov å vurdere selv hvorvidt den reisen man skal ta står i stil med å kunne overholde smittevern råd. Når man bor i Oslo-området så er det unektelig stor fare for trengsel og folkeansamlinger og etter mitt syn er det sånn sett tryggere for oss hos familien i Danmark. Jeg forstår personlig ikke hvordan det føles trygt å dra på typisk charter tur til store resorter og den slags. Når man leser i avisene om kaos i magaluf og party svensker på Rhodos så blir jeg selvsagt bekymret for smitte og hva som skjer der. Hverken Spania eller Hellas er tjent med at det skal bryte ut smitte på grunn av at folk på fylla ikke tenker. Jeg tror dog at de aller fleste som velger å ta med familien ut av landet i år velger ett så trygt reisemål som mulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå skal ikke jeg til syden på noe som helst vis. Jeg er bare lei av at det ikke synes å være mulig å nyansere her inne. Alt utenfor Norge har plutselig blitt "Syden" og alt handler om billig drikke og solsenger. Nå leser vi at de er livredde for utbrudd i Lofoten og nå kommer snart turister dit. Det kan virkelig ikke være sånn at det er bedre å klumpe seg sammen der eller andre turist "hot spots". Jeg maner til det at det må være lov å vurdere selv hvorvidt den reisen man skal ta står i stil med å kunne overholde smittevern råd. Når man bor i Oslo-området så er det unektelig stor fare for trengsel og folkeansamlinger og etter mitt syn er det sånn sett tryggere for oss hos familien i Danmark. Jeg forstår personlig ikke hvordan det føles trygt å dra på typisk charter tur til store resorter og den slags. Når man leser i avisene om kaos i magaluf og party svensker på Rhodos så blir jeg selvsagt bekymret for smitte og hva som skjer der. Hverken Spania eller Hellas er tjent med at det skal bryte ut smitte på grunn av at folk på fylla ikke tenker. Jeg tror dog at de aller fleste som velger å ta med familien ut av landet i år velger ett så trygt reisemål som mulig 

Jeg tror vi alle her inne nå vet at du mener at alle bør kunne gjøre som de selv ønsker. Jeg synes det er utrolig trøttende å se at du i hver eneste tråd som gjelder reiser til utlandet. forsvarer det så hardnakket helt uten evne til å se andre sider av saken. Det er en egositisk og selvrettferdig holdning.

Anonymkode: 82506...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er vi ferdige med hytteskam, og går rett over på sydenskam. Hilsen en som har tapt tusenvis av kroner på at Norge åpnet opp. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g75oAB/professor-liten-tro-paa-sydenskam-maa-finne-seg-i-at-folk-reiser

Anonymkode: 0ce0d...c9e

Det er alltid rom for mer skam vet du 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er alltid rom for mer skam vet du 

Tydeligvis. Lurer på hva det neste blir? Idrettsskam eller kulturskam kanskje? 😜

Anonymkode: 0ce0d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alle nordmenn klumpe seg sammen? Halve kongeriket er enten ved Prekestolen, i Geiranger, i en ferjekø eller i Lofoten. 

Screenshot_20200715-124718~2.png

Anonymkode: 0ce0d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du at sydenturister er de første man skal tilgodese? Eller er det andre hensyn som er viktigere?
 

Besøk og aktivitet på sykehjem er fortsatt ikke tilbake til normalen. Heller ikke aktivitetstilbud for sårbare grupper. Jeg kjenner at jeg har mer omtanke for dem enn for sol- og drinkhungrige nordmenn.. 

Anonymkode: 29d76...c50

Hvem snakker om sydenturister? Vet ikke hva du legger i det begrepet en gang. Alt er ikke svart-hvitt! 

Anonymkode: f6b1f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er alltid rom for mer skam vet du 

Noen kunne faktisk med fordel kjent litt på skammen. Det er ingen grunn god nok til å trosse helserådene uansett hvordan dere vrir på det. 

Det blir aldri greit. 

Anonymkode: 49b3e...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Noen kunne faktisk med fordel kjent litt på skammen. Det er ingen grunn god nok til å trosse helserådene uansett hvordan dere vrir på det. 

Det blir aldri greit. 

Anonymkode: 49b3e...f6d

I følge Nakstad nettopp. : vi fraråder ingen å reise til grønne land men vi anbefaler det heller ikke. De anbefaler norgesferie for en forutsigbar ferie. Og i følge Nakstad er det nå på tide å åpne opp. Det blir også da opp til den enkelte å følge gitte smittevernråd. De forteller også at situasjonen i Europa er veldig positiv. Vi må selv sette oss inn i det enkelte lands situasjonen sier Bollestad. Det tror hun også at vi er i stand til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får disse menneskene heller bare ta livene sine altså. Heller det enn å miste eldre og utsatte familiemedlemmer pga corona.

Anonymkode: b756d...2e4

Du sa ikke det??! Fy skam deg!

Anonymkode: acaaa...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...