Gå til innhold

Til dere som skal til utlandet i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Hengebukksvinet skrev:

Jeg vet ingenting om deg, det har du helt rett i. Hadde du skrevet grunnen til reisen i stedet for det du skrev, er det godt mulig jeg hadde hatt forståelse for valget ditt. Det var ingenting i innlegget ditt som tilsa at dette ikke var en «egoistisk» tur. Dette er info som kommer i etterkant og som jeg ikke hadde mulighet til å forholde meg til da jeg skrev kommentaren. Beklager at jeg var krass!

Tusen takk for det! 

Anonymkode: 44806...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mange hysteriske folk her....kan ikke dere som er livredde for korona bure dere inne, så kan de som vil reise fullt lovlig, gjøre det. Vinn-vinn!

Anonymkode: 782f3...868

De som reiser ut på ferie, har sannsynligvis tenkt seg hjem igjen også. Forhåpentligvis uten smitte, men det er en utopi. Hadde de som bare til det o' store forjettede syden kun hatt énveis-billett, så skulle jeg gladelig vinket dem farvel. 

Anonymkode: 45866...a0e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De som reiser ut på ferie, har sannsynligvis tenkt seg hjem igjen også. Forhåpentligvis uten smitte, men det er en utopi. Hadde de som bare til det o' store forjettede syden kun hatt énveis-billett, så skulle jeg gladelig vinket dem farvel. 

Anonymkode: 45866...a0e

Hvis du passer på deg selv, går det nok helt fint skal du se!

Anonymkode: 782f3...868

Skrevet
På 14.7.2020 den 0.57, Hannasbananas skrev:

Skjønner dere ikke at dere kommer til å være delaktige og medskyldige i at smitten vil øke i Norge? 
Er du for dum til å forstå det, eller bryr du deg ikke? 

Og - før du kommer med «myndighetene sier vi kan dra, så da må det være greit»-kortet: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xPKKdX/nakstad-advarer-anbefaler-ingen-aa-reise-utenlands-i-sommer

Jeg kommer ikke til å være medskyldig i det, nei. 
Og vet du hvorfor? Fordi jeg ikke skal bli smittet. 

Anonymkode: 11813...c0a

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enten er du bare veldig egoistisk eller veldig ignorant...

Anonymkode: 132e0...b92

Nei, ignorant er hun ikke. Danmark har veldig lite smitte.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ignorant er hun ikke. Danmark har veldig lite smitte.

Men Danmark er heller ikke kun for danske og nordmenn på ferie. Danmark er også åpent for turister fra andre land. Land med mer corona.

Begriper ikke hvorfor folk ikke kan holde seg i sine respektive land en eneste sommerferie. Hvordan tror de alle som ikke har råd til å reise noen steder , noen ferier, holder ut? Det er fullt mulig å ha en fin ferie i eget land, og det er fint mulig å ha en fin ferie uten å reise noe som helst sted , men være hjemme. 

Anonymkode: 80e9c...967

Skrevet
På 14.7.2020 den 22.02, Anonym bruker skrev:

Er ikke alle som har råd til å tape 30.000, noen har kanskje spart i mange år for å få til akkurat den utenlandsturen. Og når regjeringen åpner opp for at vi kan reise til enkelte land og åpner opp Norge slik turister kan komme hit, vel da hører vi på de. Akkurat som vi gjorde da de stengte ned landet.

Anonymkode: 0a0a5...06a

«Oooops, oldefaren til barna mine døde. Det var trist, men jeg tapte i hvert fall ikke de 30.000,-, da!» 

🤦🏻‍♀️

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å være medskyldig i det, nei. 
Og vet du hvorfor? Fordi jeg ikke skal bli smittet. 

Nei, men da så! Da er det jo greit. 

Jøje meg. 🤦🏻‍♀️

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men Danmark er heller ikke kun for danske og nordmenn på ferie. Danmark er også åpent for turister fra andre land. Land med mer corona.

Begriper ikke hvorfor folk ikke kan holde seg i sine respektive land en eneste sommerferie. Hvordan tror de alle som ikke har råd til å reise noen steder , noen ferier, holder ut? Det er fullt mulig å ha en fin ferie i eget land, og det er fint mulig å ha en fin ferie uten å reise noe som helst sted , men være hjemme. 

Anonymkode: 80e9c...967

Danmark er åpent for de samme landene som Norge er åpent for.

Skrevet
3 timer siden, Hannasbananas skrev:

Nei, men da så! Da er det jo greit. 

Jøje meg. 🤦🏻‍♀️

Det er strengere regler der jeg drar enn her....

Skrevet
3 timer siden, Hannasbananas skrev:

«Oooops, oldefaren til barna mine døde. Det var trist, men jeg tapte i hvert fall ikke de 30.000,-, da!» 

🤦🏻‍♀️

Ja, for det er jo umulig å unngå å klemme oldefar i 2 uker etter turen 🙄

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er strengere regler der jeg drar enn her....

Selvsagt er det det, de har mye høyere smittetall. Det skjer et eller annet rart med logikken til folk om dagen ass. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er jo umulig å unngå å klemme oldefar i 2 uker etter turen 🙄

Du tok ikke poenget, nei? Eller er det en dritt for deg om noen andres oldefar dør? 

Skrevet
1 time siden, Hannasbananas skrev:

Selvsagt er det det, de har mye høyere smittetall. Det skjer et eller annet rart med logikken til folk om dagen ass. 

Nei, i Tyskland er smittetallene lave, det er maskeplikt på offentlig transport og generelt en høyere disiplin på å følge restriksjoner. Dit skal jeg; og jeg kommer like frisk tilbake derfra som jeg gjør etter en tur på Rema her.
Så den logikken din kan du tørke deg bak med.

Skrevet
1 time siden, Hannasbananas skrev:

Du tok ikke poenget, nei? Eller er det en dritt for deg om noen andres oldefar dør? 

De som klemmer ham er vel de som tar ansvar? Jeg klemmer ikke gamlinger for tida, ikke min egen far engang. For jeg tenker at det er et forholdsvis lite offer.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, i Tyskland er smittetallene lave, det er maskeplikt på offentlig transport og generelt en høyere disiplin på å følge restriksjoner. Dit skal jeg; og jeg kommer like frisk tilbake derfra som jeg gjør etter en tur på Rema her.
Så den logikken din kan du tørke deg bak med.

Ja, smittetallene i Tyskland er øave, men fortsatt minst dobbelt så høye som i Norge sett i forhold til folketall.

Anonymkode: 95755...613

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11545403/

Og nå sier at han nordmenn kan reise med god samvittighet. God tur og god sommer uansett hvor du skal på tur!

Anonymkode: 44806...992

Det samme til deg! ☀️☀️☀️

Skrevet
On 7/14/2020 at 12:57 AM, Hannasbananas said:

Skjønner dere ikke at dere kommer til å være delaktige og medskyldige i at smitten vil øke i Norge? 
Er du for dum til å forstå det, eller bryr du deg ikke? 

Og - før du kommer med «myndighetene sier vi kan dra, så da må det være greit»-kortet: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xPKKdX/nakstad-advarer-anbefaler-ingen-aa-reise-utenlands-i-sommer

Ingen tar hensyn her mer heller, så kan like godt bli smittet i norge. i spania er det kjempe strengt nå

Anonymkode: 7f1fb...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...