Gå til innhold

Enige med Sarromaa i at Norge er et grusomt land?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det står ikke noe om noen mann, men hun er gravid https://www.gd.no/sanna-sarromaa-40-er-gravid-det-er-et-veldig-etterlengtet-barn/s/5-18-1143618

Sanna har vært arbeidsledig fordi hun har gått på engasjementer og vikariater etter hun tok doktorgraden sin. Nå har hun fått fast jobb, hun hadde faktisk to jobbtilbud samtidig der det ene var fast stilling. 

Anonymkode: 66b3e...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ikke noe om noen mann, men hun er gravid https://www.gd.no/sanna-sarromaa-40-er-gravid-det-er-et-veldig-etterlengtet-barn/s/5-18-1143618

Sanna har vært arbeidsledig fordi hun har gått på engasjementer og vikariater etter hun tok doktorgraden sin. Nå har hun fått fast jobb, hun hadde faktisk to jobbtilbud samtidig der det ene var fast stilling. 

Anonymkode: 66b3e...e99

Så flott, liker Sanna jeg selv om jeg ser ut til å være i mindretall her.

Jeg synes hun utfordrer nordmenns noen ganger litt oppblåste selvbilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Det er faktisk mer enn i en del andre land...

Anonymkode: b2fc6...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig og uenig med forfatter. Er vel måten hun ordlegger seg på som trekker meg bort fra enigheten. Men som for henne så er ferie i Norge ikke ferie for meg. Den bunner gjerne i å dra steder og se steder og gjøre ting.....Dette må planlegges, ofte ut fra hvordan været blir også. Man ser jo ikke lofoten om man er der i regnvær. Har gjort det!!

Med nærmest 150% jobb (overtid) i perioden mars ut mai og 110% ut juni så er jeg sliten når ferien starter. Vi bor på gård i tillegg med alt ekstra arbeid mannen gjør der i tillegg til 100% vanlig jobb så tilsier det at husarbeid og ettermiddagslogistikk er nesten bare mitt ansvar i tillegg til overtid på jobb. Så skal man trene og opprettholde en minimum kontakt med egne venner. Trives med dette  men har skrikende behov for avbruddet i sommer-, høst-, jul- og vinterferie. Selv om noen bare er av få dagers varighet. Når jeg har sommerferie vil jeg ikke planlegge en dritt.  Og jeg trenger ikke "oppleve noe nytt hver dag, eller gjøre noe hver dag,",- trener hver morgen  thats it.....Jeg vil ha varme og sol (ikke bare for at jeg liker det, men kronisk lidelse jeg har blir symptomfri i varmere strøk og det i seg selv er mye av ferien) samt basseng og sjø i nærheten slik at vi kan gå hit eller dit. Klimaet gjør også at man kan pakke mye mindre klær både til pynt og trening og det er deilig. Ikke noe planlegging der heller.... Spille ballspill med barna på stranda eller leke i vannet med sup brett, snorkling eller annet... Slappe av med ei bok, eller se en film. Ja midt på dagen  til tross for sol, for vi vet sola er der etterpå også. Vil være en plass som ikke er stappfull av folk, trenger ikke mange spisesteder å velge i, holder at vi har kjøkken og en butikk i nærheten. Det skal være akkurat så rolig og så få ting å gjøre/oppsøke at man får gjort det på et par dager om man vil, eller spre det utover om man vil, - men å føle at man begynner å kjede seg når ferien nærmer seg slutt fordi ferien får "for mye rutine", det er beste tegn på at ferien har vært perfekt.

Norge er det beste landet å bo i, og jeg har bodd og jobbet i andre land, men slik ting er blitt så er det ikke et ferieland for meg/min familie. Det vil ikke si at jeg mener Norge er et drittland å feriere i! Alt bunner i hva folk vil bruke ferien sin på.  Det VAR forresten det beste ferielandet da jeg bodde andre land, -for å treffe venner og familie var det viktigste den gang. Nå er det andre ting som nevnt. Så i år og kommende år er Norge landet vi elsker å bo i,men ikke verdt feriere i. 

Anonymkode: 71097...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er enig og uenig med forfatter. Er vel måten hun ordlegger seg på som trekker meg bort fra enigheten. Men som for henne så er ferie i Norge ikke ferie for meg. Den bunner gjerne i å dra steder og se steder og gjøre ting.....Dette må planlegges, ofte ut fra hvordan været blir også. Man ser jo ikke lofoten om man er der i regnvær. Har gjort det!!

Med nærmest 150% jobb (overtid) i perioden mars ut mai og 110% ut juni så er jeg sliten når ferien starter. Vi bor på gård i tillegg med alt ekstra arbeid mannen gjør der i tillegg til 100% vanlig jobb så tilsier det at husarbeid og ettermiddagslogistikk er nesten bare mitt ansvar i tillegg til overtid på jobb. Så skal man trene og opprettholde en minimum kontakt med egne venner. Trives med dette  men har skrikende behov for avbruddet i sommer-, høst-, jul- og vinterferie. Selv om noen bare er av få dagers varighet. Når jeg har sommerferie vil jeg ikke planlegge en dritt.  Og jeg trenger ikke "oppleve noe nytt hver dag, eller gjøre noe hver dag,",- trener hver morgen  thats it.....Jeg vil ha varme og sol (ikke bare for at jeg liker det, men kronisk lidelse jeg har blir symptomfri i varmere strøk og det i seg selv er mye av ferien) samt basseng og sjø i nærheten slik at vi kan gå hit eller dit. Klimaet gjør også at man kan pakke mye mindre klær både til pynt og trening og det er deilig. Ikke noe planlegging der heller.... Spille ballspill med barna på stranda eller leke i vannet med sup brett, snorkling eller annet... Slappe av med ei bok, eller se en film. Ja midt på dagen  til tross for sol, for vi vet sola er der etterpå også. Vil være en plass som ikke er stappfull av folk, trenger ikke mange spisesteder å velge i, holder at vi har kjøkken og en butikk i nærheten. Det skal være akkurat så rolig og så få ting å gjøre/oppsøke at man får gjort det på et par dager om man vil, eller spre det utover om man vil, - men å føle at man begynner å kjede seg når ferien nærmer seg slutt fordi ferien får "for mye rutine", det er beste tegn på at ferien har vært perfekt.

Norge er det beste landet å bo i, og jeg har bodd og jobbet i andre land, men slik ting er blitt så er det ikke et ferieland for meg/min familie. Det vil ikke si at jeg mener Norge er et drittland å feriere i! Alt bunner i hva folk vil bruke ferien sin på.  Det VAR forresten det beste ferielandet da jeg bodde andre land, -for å treffe venner og familie var det viktigste den gang. Nå er det andre ting som nevnt. Så i år og kommende år er Norge landet vi elsker å bo i,men ikke verdt feriere i. 

Anonymkode: 71097...99c

Dette er jo akkurat hva som er poenget. Vi har alle våre preferanser av en ferie. Vi leter etter forskjellige ting og det må være ok☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er hun gravid? Hva slags stakkars mann har hun skremt til sengs?

Anonymkode: b268e...00f

Jøss. Du er jo direkte ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette er jo akkurat hva som er poenget. Vi har alle våre preferanser av en ferie. Vi leter etter forskjellige ting og det må være ok☀️

Klart det er ok, men når man regner med at Mandal er rivieraen og sutrer når den ikke er det, da blir det for dumt etter min mening

Anonymkode: b7a4a...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Jøss. Du er jo direkte ufin.

Eller spissformulert? Det er jo Sanna en så stor fan av?

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller spissformulert? Det er jo Sanna en så stor fan av?

Anonymkode: b268e...00f

Har aldri hørt henne si om en enkeltperson at vedkommende måtte skremme en stakkars mann til sengs for å bli gravid. Det er ikke en spissformulering, det er sjikanøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2020 at 12:33 PM, Anonym bruker said:

Så er Sarromaa ute med et innlegg igjen. Denne gangen over hvor forferdelig Norge er, særlig når en skal ta ferie. Mandal, kan hun fortelle, sviktet henne totalt, for der punkterte hun og været var dårlig. Jaja, jeg skal ikke nevne alle plassene hun forteller om hvor forferdelige de er, eller var.

Men flere som er enige med henne? Er Norge et forferdelig land å feriere i?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wPwlxL/norgesferie-er-oppskrytt

Anonymkode: 669e7...ba7

Helt uenig... Norge er en Fantasisk land

Anonymkode: 1cc83...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er enig og uenig med forfatter. Er vel måten hun ordlegger seg på som trekker meg bort fra enigheten. Men som for henne så er ferie i Norge ikke ferie for meg. Den bunner gjerne i å dra steder og se steder og gjøre ting.....Dette må planlegges, ofte ut fra hvordan været blir også. Man ser jo ikke lofoten om man er der i regnvær. Har gjort det!!

Med nærmest 150% jobb (overtid) i perioden mars ut mai og 110% ut juni så er jeg sliten når ferien starter. Vi bor på gård i tillegg med alt ekstra arbeid mannen gjør der i tillegg til 100% vanlig jobb så tilsier det at husarbeid og ettermiddagslogistikk er nesten bare mitt ansvar i tillegg til overtid på jobb. Så skal man trene og opprettholde en minimum kontakt med egne venner. Trives med dette  men har skrikende behov for avbruddet i sommer-, høst-, jul- og vinterferie. Selv om noen bare er av få dagers varighet. Når jeg har sommerferie vil jeg ikke planlegge en dritt.  Og jeg trenger ikke "oppleve noe nytt hver dag, eller gjøre noe hver dag,",- trener hver morgen  thats it.....Jeg vil ha varme og sol (ikke bare for at jeg liker det, men kronisk lidelse jeg har blir symptomfri i varmere strøk og det i seg selv er mye av ferien) samt basseng og sjø i nærheten slik at vi kan gå hit eller dit. Klimaet gjør også at man kan pakke mye mindre klær både til pynt og trening og det er deilig. Ikke noe planlegging der heller.... Spille ballspill med barna på stranda eller leke i vannet med sup brett, snorkling eller annet... Slappe av med ei bok, eller se en film. Ja midt på dagen  til tross for sol, for vi vet sola er der etterpå også. Vil være en plass som ikke er stappfull av folk, trenger ikke mange spisesteder å velge i, holder at vi har kjøkken og en butikk i nærheten. Det skal være akkurat så rolig og så få ting å gjøre/oppsøke at man får gjort det på et par dager om man vil, eller spre det utover om man vil, - men å føle at man begynner å kjede seg når ferien nærmer seg slutt fordi ferien får "for mye rutine", det er beste tegn på at ferien har vært perfekt.

Norge er det beste landet å bo i, og jeg har bodd og jobbet i andre land, men slik ting er blitt så er det ikke et ferieland for meg/min familie. Det vil ikke si at jeg mener Norge er et drittland å feriere i! Alt bunner i hva folk vil bruke ferien sin på.  Det VAR forresten det beste ferielandet da jeg bodde andre land, -for å treffe venner og familie var det viktigste den gang. Nå er det andre ting som nevnt. Så i år og kommende år er Norge landet vi elsker å bo i,men ikke verdt feriere i. 

Anonymkode: 71097...99c

Meget bra sagt! Vi elsker å bo i Norge, men ikke førstevalget, ( eller andrevalget), når det gjelder sommerferie. 

Anonymkode: 864b0...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...