Gå til innhold

Enige med Sarromaa i at Norge er et grusomt land?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er jo bare patetisk i sitt forsøk på å provosere og sette ting på spissen. Eneste hun oppnår er jo å virke svært enkel, jfr. prisnivå i Finland kontra Norge. Nå er jo Finland også lenger nord enn Norge, så været er kanskje ikke så veldig mye bedre der? Er kanskje begrenset hvor mange bad man får i de tusen sjøers land når gradestokken holder seg på undersiden av 20 grader?

Det er jo ikke veldig merkelig at hun ikke får seg jobb, jeg hadde ikke våget å ansette henne som vaskehjelp engang. Gud og bevare meg om man kommer på hennes svarteliste, da er ikke veien lang til mikrofonstativet VG debatt.  

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg lurte på det der, kjente ikke uttrykket brunt over ræva 😂😂😂.

Det er jo når man rett og slett har bomma litt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor hun får spalteplass lenger, hun har jo fullstendig mistet snerten. Det må jo finnes mye bedre skribenter der ute

Anonymkode: b7a4a...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen aner ikke hvor priviligert hun er, og det er synlig. Ignorer henne. Hun har knapt noe innsiktsfullt å si, og VG gjorde en tabbe ved å gi henne en plattform å hyle fra.

Anonymkode: ac51c...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har jo et poeng? Norge er et drittland å feriere i. Vi har sjelden sol, eller godt vær. Det er lite å se eller oppleve her. Alt er dyrt. Nei, takke meg til for rivieraen i Frankrike. Der er det godt vær, skjønne strender, et fantastisk varmt folk og mye å oppleve. Norge er bare trist.

Anonymkode: 8e59c...d30

Lite å se og oppdage i Norge...?

Helt ok å foretrekke å ligge/sitte/gå langs rivieraen i ferien altså, men hvis du mener det er lite å oppleve i Norge så er du lat og/eller har veldig lite oversikt over landet du bor i.

Anonymkode: ca30d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo bare patetisk i sitt forsøk på å provosere og sette ting på spissen. Eneste hun oppnår er jo å virke svært enkel, jfr. prisnivå i Finland kontra Norge. Nå er jo Finland også lenger nord enn Norge, så været er kanskje ikke så veldig mye bedre der? Er kanskje begrenset hvor mange bad man får i de tusen sjøers land når gradestokken holder seg på undersiden av 20 grader?

Anonymkode: b268e...00f

Finland er ikke lenger nord enn Norge... Kjører du helt nord i Finland, vil du ende opp i Norge, som ligger nord for Nord-Finland.

Og det er varmere der; generelt, siden Finland ikke har kystklima. Badetemperaturene i Bottenviken er varmere enn Norskehavet.

D9101F5D-A656-4662-9EA3-708C26E573A3.jpeg

Anonymkode: 1f909...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo bare patetisk i sitt forsøk på å provosere og sette ting på spissen. Eneste hun oppnår er jo å virke svært enkel, jfr. prisnivå i Finland kontra Norge. Nå er jo Finland også lenger nord enn Norge, så været er kanskje ikke så veldig mye bedre der? Er kanskje begrenset hvor mange bad man får i de tusen sjøers land når gradestokken holder seg på undersiden av 20 grader?

Det er jo ikke veldig merkelig at hun ikke får seg jobb, jeg hadde ikke våget å ansette henne som vaskehjelp engang. Gud og bevare meg om man kommer på hennes svarteliste, da er ikke veien lang til mikrofonstativet VG debatt.  

Anonymkode: b268e...00f

Damen har faktisk fått to jobber i det siste. Først et engasjement ved et likestillingssenter eller noe i den duren. Så fast jobb i det offentlige, lærer ved en ungdomsskole på Hamar. 😱

Anonymkode: 3cc6a...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Damen har faktisk fått to jobber i det siste. Først et engasjement ved et likestillingssenter eller noe i den duren. Så fast jobb i det offentlige, lærer ved en ungdomsskole på Hamar. 😱

Anonymkode: 3cc6a...397

Å hjelpes! Godt hun aldri kunne tenke seg å ta jobb i denne lille bygda her. Jeg hadde vært livredd for å måtte forholde meg til henne. 

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lite å se og oppdage i Norge...?

Helt ok å foretrekke å ligge/sitte/gå langs rivieraen i ferien altså, men hvis du mener det er lite å oppleve i Norge så er du lat og/eller har veldig lite oversikt over landet du bor i.

Anonymkode: ca30d...f48

Nevn 5 ting som er severdige i Norge, som er verdt å reise til for å få med seg, i tillegg til unike for Norge?

Anonymkode: 8e59c...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nevn 5 ting som er severdige i Norge, som er verdt å reise til for å få med seg, i tillegg til unike for Norge?

Anonymkode: 8e59c...d30

Hun kan jo nevne 100 ting, du vil uansett være helt uenig med henne

Anonymkode: b7a4a...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nevn 5 ting som er severdige i Norge, som er verdt å reise til for å få med seg, i tillegg til unike for Norge?

Anonymkode: 8e59c...d30

Stavkirkene

Helgelandskysten

Hardanger

17.maifeiringen

Grenselandmuseet i Kirkenes

Anonymkode: 1f909...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nevn 5 ting som er severdige i Norge, som er verdt å reise til for å få med seg, i tillegg til unike for Norge?

Anonymkode: 8e59c...d30

Jeg kunne nevnt hundre, men for en som synes toppen av lykke er å fleske seg på rivieraen med mat og vin vil det nok uansett ikke friste.

Anonymkode: ca30d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nevnt hundre, men for en som synes toppen av lykke er å fleske seg på rivieraen med mat og vin vil det nok uansett ikke friste.

Anonymkode: ca30d...f48

Jeg synes vi har det godt her i Norge, men noe ferieland er Norge ikke. Vi har et alt for kjedelig og trist vær til det, ingenting som er verdt å se eller oppleve, ingen store opplevelser. Du klarte selv ikke en gang å nevne 5 ting som er verdt å reise til for å oppleve her i Norge. Vi har det godt her i Norge, men noe ferieland er det ikke.

Anonymkode: 8e59c...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes vi har det godt her i Norge, men noe ferieland er Norge ikke. Vi har et alt for kjedelig og trist vær til det, ingenting som er verdt å se eller oppleve, ingen store opplevelser. Du klarte selv ikke en gang å nevne 5 ting som er verdt å reise til for å oppleve her i Norge. Vi har det godt her i Norge, men noe ferieland er det ikke.

Anonymkode: 8e59c...d30

Hvorfor tror du det kommer så mange turister hit? Siden du er så opphengt i disse fem punktene dine

Lofoten og Helgeland

❤️Jotunheimen❤️

Prekestolen

Hardanger 

Oslo

osv osv osv... Norge er jo full av flotte steder! 

Av opplevelser kan jeg nevne å gå på isbre, å gå i fjellet, rafting, kanotur i fine innsjøer osv osv. Men det blir kanskje for aktivt for personer som helst vil sitte pal i en solseng.

Anonymkode: ca30d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes vi har det godt her i Norge, men noe ferieland er Norge ikke. Vi har et alt for kjedelig og trist vær til det, ingenting som er verdt å se eller oppleve, ingen store opplevelser. Du klarte selv ikke en gang å nevne 5 ting som er verdt å reise til for å oppleve her i Norge. Vi har det godt her i Norge, men noe ferieland er det ikke.

Anonymkode: 8e59c...d30

https://www.planetware.com/tourist-attractions/norway-n.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåmsbanen 

Trollstigen 

Trondheim med Nidarosdomen 

Stavkirkene

Eidsvollsbygningen med omvisning og det historiske suset

Mange viktige steder i Oslo, som f.eks. Akershus, Holmenkollen, Kon-Tiki-museet, Vikingskipsmuseet, Folkemuseet, Slottet, Operabygget, Teknisk museum, Munchmuseet osv. 

Jugendbyen Ålesund 

Alt dette er steder, kanskje uten den store wow-faktoren for barn, men steder man bør besøke og vite noe om. 

Av aktiviteter så er jo turer i fjellet vanvittig bra, du kan gå toppturer, du kan gå relativt flate langturer. Fiske og bade i fjellvann. Overnatte i telt eller tretopphytte. Klatreparker har det blitt mange av, en av de beste jeg har besøkt, er Helgøya Klatrepark, midt i Mjøsa - legg inn en tur med verdens eldste hjuldamper Skibladner med det samme. 

Jeg kunne skrevet side opp og side ned! Norge er stappfullt av ting å se og oppleve. Det jeg har skrevet om er et bittelite utvalg av ting jeg selv har sett og gjort. Jeg har fremdeles en kjempelang liste over ting å se og gjøre i Norge. 

Anonymkode: 3cc6a...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nevnt hundre, men for en som synes toppen av lykke er å fleske seg på rivieraen med mat og vin vil det nok uansett ikke friste.

Anonymkode: ca30d...f48

Altså... Hvis noen liker bedre å feriere på rivieraen enn å være på norgesferie må da det være greit. Det ene er ikke bedre enn det andre,man liker bare forskjellige steder å feriere. Hvorfor diskuterer man dette egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså... Hvis noen liker bedre å feriere på rivieraen enn å være på norgesferie må da det være greit. Det ene er ikke bedre enn det andre,man liker bare forskjellige steder å feriere. Hvorfor diskuterer man dette egentlig? 

Fordi det går an å foretrekke det eine, men ikkje fornekte det andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nevn 5 ting som er severdige i Norge, som er verdt å reise til for å få med seg, i tillegg til unike for Norge?

Anonymkode: 8e59c...d30

Tulle du? Hvis ikke så fremstår du kulturignorant og lite opplyst. 

Folk reiser fra hele verden for å se norsk natur, blant annet. 

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså... Hvis noen liker bedre å feriere på rivieraen enn å være på norgesferie må da det være greit. Det ene er ikke bedre enn det andre,man liker bare forskjellige steder å feriere. Hvorfor diskuterer man dette egentlig? 

Hvorfor tror du at du har noe med hva andre vil diskutere? 

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså... Hvis noen liker bedre å feriere på rivieraen enn å være på norgesferie må da det være greit. Det ene er ikke bedre enn det andre,man liker bare forskjellige steder å feriere. Hvorfor diskuterer man dette egentlig? 

Fordi det rett og slett blir altfor dumt å komme med slik klaging når verden er snudd opp-ned på få måneder og i tillegg befinner seg i en massiv krise som omfatter de fleste områder av samfunnet, selv om vi her i Norge blir mye forskånet for de verste følgene... foreløpig, i hvert fall.

Fordi denne dama sjelden gjør så mye annet enn å klage på alt og alle og folk er lei av å høre om oppgulpet hennes.

Anonymkode: 9ef03...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Syngensang skrev:

Fordi det går an å foretrekke det eine, men ikkje fornekte det andre? 

Det jeg mener er at en person som liker norgesferie mest sannsynlig ikke vil trives i syden varmen og en som liker seg i syden kanskje ikke trives med det Norge har å by på feriemessig. Det må da være innafor uten at noen skulle måtte mene noe om det. I dette anerledes året så blir det nok norgesferie på mange og selv om det for noen ikke er det foretrukne feriemål så holder de fleste maska og gjør det beste ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du at du har noe med hva andre vil diskutere? 

Anonymkode: b268e...00f

Jeg lurer kun på.. Det er lov? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså... Hvis noen liker bedre å feriere på rivieraen enn å være på norgesferie må da det være greit. Det ene er ikke bedre enn det andre,man liker bare forskjellige steder å feriere. Hvorfor diskuterer man dette egentlig? 

Å si at det ikke er noe gjøre eller oppleve i Norge (det reagerte du ikke på?) er hjernedødt. Og ja, jeg er så fordomsfull at jeg får mentale bilder av stappmette nordmenn som flesker seg på stranda og tror de er «kulturelle» fordi de er så tøffe at de smaker på lokalt produsert vin. Ikke fordi vedkommende liker rivieraen, men fordi hun er kunnskapsløs.

Anonymkode: ca30d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...