Gå til innhold

Enige med Sarromaa i at Norge er et grusomt land?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så er Sarromaa ute med et innlegg igjen. Denne gangen over hvor forferdelig Norge er, særlig når en skal ta ferie. Mandal, kan hun fortelle, sviktet henne totalt, for der punkterte hun og været var dårlig. Jaja, jeg skal ikke nevne alle plassene hun forteller om hvor forferdelige de er, eller var.

Men flere som er enige med henne? Er Norge et forferdelig land å feriere i?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wPwlxL/norgesferie-er-oppskrytt

Anonymkode: 669e7...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest det innlegget men er faktisk veldig enig i noen av meningene hennes.

Som det som omhandler å kunne skrive korrekt norsk, og at vi dyrker det middelmådige fremfor å kreve litt mer.

Synes hun har mange gode poeng om Norge og Nordmenn og at hun ofte tolkes i verste mening. Utlendinger(og særlig ressurssterke) vil gjerne se ting ved vårt samfunn som vi ikke egentlig setter spørsmålstegn ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ingen klikk av meg før du skaffer deg en personlighet, eller i det minste antydning til skrivetalent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er tarvelig og jeg går ikke på de lett gjennomskubare metodene hennes for å få oppmerksomhet. Selv om jeg i enkelte tilfeller kan være enig med henne, pøser hun på med altfor mye sutring så det blir waaay too much. 

Anonymkode: 17111...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo et poeng? Norge er et drittland å feriere i. Vi har sjelden sol, eller godt vær. Det er lite å se eller oppleve her. Alt er dyrt. Nei, takke meg til for rivieraen i Frankrike. Der er det godt vær, skjønne strender, et fantastisk varmt folk og mye å oppleve. Norge er bare trist.

Anonymkode: 8e59c...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har skrevet et par innlegg om skole og om kjønn i det siste, de har vært poengterte og gode, men i innlegget det lenkes til i HI, er hun tilbake i det gamle, ekstremt dårlige sporet hun har gått i lenge. Jeg klarer ikke å fatte at denne kvinnen fremdeles er bosatt i Norge, at hun ikke forlengst har flyttet tilbake til det herlige Finland, er meg en gåte. Absolutt alt er jo så mye bedre i hennes elskede Finland. 

Anonymkode: 3cc6a...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker hun hadde en grusom Norgesferie fordi hun ikke er en ekte planleggoman. Hun gjorde en dårlig jobb i forkant av ferien sin, noe vi veteraner innen Norgesferie gjennomskuer. Hun opplever førsteklasse service ved punktering. Må gjerne reise til Italia og teste servicen til hertz i stedet, som er den mest elendige servicen jeg noensinne har opplevd. 
 

Så er jo været noe ingen kan gjøre så mye med, da er pent.no er fin ting å sjekke, så er det bare å følge sola. 

Anonymkode: f264f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er utrolig god til å legge vekt på det negative, og så kaller hun det «spissformulering». Jeg må innrømme at jeg synes litt synd på sånne mennesker, som uansett hvor de er eller hva de gjør, klarer å finne noe som ikke fungerer! 
Jeg gleder meg til hun skal skrive et spissformulert innlegg med positivt innhold, eller i hvert fall nesten balansert...

Ferie er deilig, sommeren er avslapping uansett vær, hvem var det forresten som sa at solen skulle skinne hele juli? Hvis ikke du klarer å utnytte ferien fordi du må være i Norge, og været ikke samarbeider, da har du veldig dårlig fantasi! 
 

Anonymkode: f8361...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at hun synes det, hun er jo generelt en miserabel dame som klager på det meste.

Anonymkode: b7a4a...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker sur og bitter og hun er overhodet ikke morsom og hun tar ingenting på kornet. Jeg klikker aldri inn på noe fra henne lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes hun er utrolig god til å legge vekt på det negative, og så kaller hun det «spissformulering». Jeg må innrømme at jeg synes litt synd på sånne mennesker, som uansett hvor de er eller hva de gjør, klarer å finne noe som ikke fungerer! 
Jeg gleder meg til hun skal skrive et spissformulert innlegg med positivt innhold, eller i hvert fall nesten balansert...

Ferie er deilig, sommeren er avslapping uansett vær, hvem var det forresten som sa at solen skulle skinne hele juli? Hvis ikke du klarer å utnytte ferien fordi du må være i Norge, og været ikke samarbeider, da har du veldig dårlig fantasi! 
 

Anonymkode: f8361...1af

Nettopp. Hvordan kan man med journalistbakgrunn gå i den fella å tro at du finner kulturen til Norge i isboksen på bensinstasjon? Hva med å bruke evnene sine? I stedet for å surmule over overprisede, vasne grønnsaker på en dårlig veikro? 

Anonymkode: f264f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk hun har rett i noe, selv om hun kan erte på seg en stein. 

Det er utrolig mye dårlig, ihjelkokt, smakløs mat å få på norske restauranter, særlig langs veien. Tørre baguetter med rekesalat og kjøttkaker som smaker gummi. Det har blitt noe bedre, men man trenger ikke å reise lengre enn til Danmark og Tyskland før kvaliteten og matopplevelsen er en helt annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg synes faktisk hun har rett i noe, selv om hun kan erte på seg en stein. 

Det er utrolig mye dårlig, ihjelkokt, smakløs mat å få på norske restauranter, særlig langs veien. Tørre baguetter med rekesalat og kjøttkaker som smaker gummi. Det har blitt noe bedre, men man trenger ikke å reise lengre enn til Danmark og Tyskland før kvaliteten og matopplevelsen er en helt annen. 

Det er ikke det at hun tar feil i alt. Det er bare så platt, uoriginalt og sutrete. 

Endret av Barbalamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg synes faktisk hun har rett i noe, selv om hun kan erte på seg en stein. 

Det er utrolig mye dårlig, ihjelkokt, smakløs mat å få på norske restauranter, særlig langs veien. Tørre baguetter med rekesalat og kjøttkaker som smaker gummi. Det har blitt noe bedre, men man trenger ikke å reise lengre enn til Danmark og Tyskland før kvaliteten og matopplevelsen er en helt annen. 

Hadde hun enda bare skrevet det med litt snert og litt humor i stedet for gjennomført grinete og klagete. Hun erter meg ikke på seg engang, hun høres bare ut som en veldig priviligert sutrekopp, og det er veldig lite sjarmerende.

Anonymkode: b7a4a...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har jo et poeng? Norge er et drittland å feriere i. Vi har sjelden sol, eller godt vær. Det er lite å se eller oppleve her. Alt er dyrt. Nei, takke meg til for rivieraen i Frankrike. Der er det godt vær, skjønne strender, et fantastisk varmt folk og mye å oppleve. Norge er bare trist.

Anonymkode: 8e59c...d30

Men det er fint å bu her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at hun har ett og annet godt poeng, blind høne finner også korn, men jeg klikker meg aldri inn på hennes innlegg og utsetter meg for det verbale oppgrumset hennes, så de går meg ev hus forbi. Hun er fullstendig usjarmerende og helt uten evne til å skrive med snert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ferie én gang i Finland, og har omtrent samme erfaring derfra som det hun skisserer fra sin norgesferie. Kanskje ikke så dyrt, men brunt over rævva. 

Anonymkode: 95332...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært på ferie én gang i Finland, og har omtrent samme erfaring derfra som det hun skisserer fra sin norgesferie. Kanskje ikke så dyrt, men brunt over rævva. 

Anonymkode: 95332...27c

Haha! Skulle være jevnt over rævva😅

Anonymkode: 95332...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen. Hun fremstår veldig enkel. Ja, det er noe dyrere å feriere i Norge enn i Finland. Det er jo mye på grunn av at vi har et høyere lønnsnivå. Mens man for to år siden fikk 475.000,- i startlønn her i Norge, fikk finnene 368.000,-. Rimelig stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i grunn at ikke hun eller noen andre sitter på fasiten av hva som er ferie. For noen er norgesferie gull og for andre er sommer og sol topp. De som er opptatt av høye temperaturer, ny mat og andre kulturer velger gjerne noe annet enn de som ønsker en mer kortreist ferie og som ikke er så opptatt av været. Vi sitter kun på vår egen fasit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så er Sarromaa ute med et innlegg igjen. Denne gangen over hvor forferdelig Norge er, særlig når en skal ta ferie. Mandal, kan hun fortelle, sviktet henne totalt, for der punkterte hun og været var dårlig. Jaja, jeg skal ikke nevne alle plassene hun forteller om hvor forferdelige de er, eller var.

Men flere som er enige med henne? Er Norge et forferdelig land å feriere i?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wPwlxL/norgesferie-er-oppskrytt

Anonymkode: 669e7...ba7

Jeg er vel ikke helt enig med deg i din oppsummering av hennes innlegg. Men innlegget i seg selv traff bra: hvis man forventer sol, bading og billige kaféer, bør man heller dra til Syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker meg heller ikke inn på noen av artiklene om henne eller det hun skriver.

En sjelden gang kan hun ha noen gode poenger som burde blitt løftet opp til større diskusjoner. Problemet er at selv om hun til og med får plass i noen av landets største mediakanaler, så greier hun selv å kvele sine egne poenger med all den andre negativiteten sin. Hun burde hatt hjelp til å sortere hva hun burde offentliggjøre og ikke!

Og hver gang jeg hører om henne eller ser en overskrift om noe nytt oppgulp fra hennes kant, så tenker jeg på hvordan det også kan gjøres, f.eks. slik A Frog in the Fjord (Lorelou Desjardins), som skriver om hvordan hun som utlending opplever Norge og nordmenn. Men hun gjør det med humor og snert.

Dette var dagens latter for meg: https://afroginthefjord.com/2018/02/07/8-unbelievably-strange-norwegian-words-with-meanings-foreigners-cannot-guess/

Anonymkode: 9ef03...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Skulle være jevnt over rævva😅

Anonymkode: 95332...27c

Jeg lurte på det der, kjente ikke uttrykket brunt over ræva 😂😂😂.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...