Gå til innhold

Enige med Sarromaa i at Norge er et grusomt land?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det rett og slett blir altfor dumt å komme med slik klaging når verden er snudd opp-ned på få måneder og i tillegg befinner seg i en massiv krise som omfatter de fleste områder av samfunnet, selv om vi her i Norge blir mye forskånet for de verste følgene... foreløpig, i hvert fall.

Fordi denne dama sjelden gjør så mye annet enn å klage på alt og alle og folk er lei av å høre om oppgulpet hennes.

Anonymkode: 9ef03...629

Så lenge folk gjør det beste ut av den ferien de har så må det være greit. Når det er sagt så har jeg lite til overs for dama og er sjelden eller andre enig med dama 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg lurer kun på.. Det er lov? 

Hvorfor diskuterer folk ting? Fordi de finner det interessant, vil jeg tro. Du trenger ikke delta om du kjeder deg. 

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo noen poenger da. Jeg har det som kanskje blir min siste ferie med barna når vi har felles økonomi. Neste år er det sansynlig at jeg er aleneforsørger. Jeg har mastergrad, men drittlønn og jeg tror vi kan glemme å feriere andre steder enn i telt i den lokale skauen.

Anonymkode: f08c0...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å si at det ikke er noe gjøre eller oppleve i Norge (det reagerte du ikke på?) er hjernedødt. Og ja, jeg er så fordomsfull at jeg får mentale bilder av stappmette nordmenn som flesker seg på stranda og tror de er «kulturelle» fordi de er så tøffe at de smaker på lokalt produsert vin. Ikke fordi vedkommende liker rivieraen, men fordi hun er kunnskapsløs.

Anonymkode: ca30d...f48

Selvsagt er det noe å gjøre i Norge. Selvsagt er det idiotisk å påstå noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så lenge folk gjør det beste ut av den ferien de har så må det være greit. Når det er sagt så har jeg lite til overs for dama og er sjelden eller andre enig med dama 

Hun gjør jo tydeligvis ikke det beste ut av ferien når hun fokuserer så negativt og i tillegg føler hun må sutre offentlig med det.

Du spurte hvorfor man diskuterer dette, og det diskuteres jo om hennes påstander stemmer eller ikke, da diskuterer man selvfølgelig Norge som ferieland. Og i år er det umulig å gjøre dette uten også å ta med i betraktningen den krisen verden befinner seg i.

Anonymkode: 9ef03...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså... Hvis noen liker bedre å feriere på rivieraen enn å være på norgesferie må da det være greit. Det ene er ikke bedre enn det andre,man liker bare forskjellige steder å feriere. Hvorfor diskuterer man dette egentlig? 

Jeg kan godt like å feriere på rivieraen, men trenger ikke rakke ned på Norge av den grunn. Diskusjonen her oppstod nettopp fordi Norge blir nedgradert til et trist land med elendig og dyr veikromat. Det stemmer jo ikke. Norge kan by på helt fantastiske opplevelser, selv for oss som liker varmere strøk med en annen kultur. Å spise pizza i Italia er ikke nødvendigvis mer eksotisk enn å smake på lefse med brunost på en seter. Det oppleves bare mer eksotisk når brunost ikke er en del av sortimentet på dagligvarebutikken. 
 

Jeg har ingenting i mot å foretrekke varmere strøk. Men jeg har noe i mot at noen rakker ned på noe unikt fordi de ikke foretrekker det. 

Anonymkode: f264f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan godt like å feriere på rivieraen, men trenger ikke rakke ned på Norge av den grunn. Diskusjonen her oppstod nettopp fordi Norge blir nedgradert til et trist land med elendig og dyr veikromat. Det stemmer jo ikke. Norge kan by på helt fantastiske opplevelser, selv for oss som liker varmere strøk med en annen kultur. Å spise pizza i Italia er ikke nødvendigvis mer eksotisk enn å smake på lefse med brunost på en seter. Det oppleves bare mer eksotisk når brunost ikke er en del av sortimentet på dagligvarebutikken. 
 

Jeg har ingenting i mot å foretrekke varmere strøk. Men jeg har noe i mot at noen rakker ned på noe unikt fordi de ikke foretrekker det. 

Anonymkode: f264f...0c3

Du har helt rett i at så mangt kan oppleves som eksotisk. Jeg tror dog noe av poenget må være en kritikk mot de som måtte mene at det ikke finnes noen annen fasit på en lykkelig ferie enn norgesferie. Saroma fremstår dog ikke som den mest reflekterte i verden og at hun fortsatt kommer til ordet er meg en gåte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lite å se og oppdage i Norge...?

Helt ok å foretrekke å ligge/sitte/gå langs rivieraen i ferien altså, men hvis du mener det er lite å oppleve i Norge så er du lat og/eller har veldig lite oversikt over landet du bor i.

Anonymkode: ca30d...f48

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Det er lite å se hvis man bare tenker på tilrettelagte aktiviteter av den typen. Men hva med byer og tettsteder? Hva med å besøke Ålesund eller Røros? Eller Bergen eller Stavanger? Alternativene er ikke bare villmarkscamping eller Dyrepark, selv om man holder seg i Norge. Kjøp f.eks. en Lonely Planet Norway og se hva de foreslår. 

Anonymkode: 59322...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Dette er noe av det dummeste jeg har lest i en tråd som ikke akkurat er lynskarp. Dersom du tror at "noe å se" er dyreparker og fornøyelsesparker er du jo fullstendig parkert.

Anonymkode: f2c96...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nevn 5 ting som er severdige i Norge, som er verdt å reise til for å få med seg, i tillegg til unike for Norge?

Anonymkode: 8e59c...d30

1) Nordlys (vinteren) og midnattsol (sommeren) nord for Polarsirkelen. 

2) Jugendbyen Ålesund og gå trappene opp til Fjellstua. Nydelig utsikt. Ålesund har også et flott akvarie; Atlanterhavsparken. 

3) Geiranger og Trollstigen 

4) Bergen; Bryggen, Fløibanen. 

5) Preikestolen; fjord og fjell

6) Loen; Loen skylift og Via Ferrata

7) Moskussafari på Dovrefjell 

😎Brevandring på Folgefonna 

9) Hvalsafari i Lofoten 

10) Isbjørnsafari på Svalbard

11) Surfing på Jæren eller Solastranda

12) Skjærgård på sørlandet

13) Bilferie på turistveger f. Eks. Sognefjellsveien, Valdresflya, Atlanterhavsveien eller Helgelandskysten

14) Kjøre RIB i/til Saltstraumen eller til Fuglefjellet Runde

15) Sider-cruise i Hardanger og overnatting på Ullensvang hotell. Der kan en også gå Dronningstien, gå på Trolltunga og besøke Mikkelparken. 

16) Lom; steinsenteret, stavkirke og Galdhøpiggen

17) Stavanger gamlebyen kombinert med Kongeparken og westernbyen

18) Allsang på grensen i Halden

19) Måløy; Refviksanden, Kråkenes fyr og Kannesteinen 

20) Karmøy; vakre strender, idylliske Skudeneshavn, vikinggården

 

 

Anonymkode: 24a94...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du har helt rett i at så mangt kan oppleves som eksotisk. Jeg tror dog noe av poenget må være en kritikk mot de som måtte mene at det ikke finnes noen annen fasit på en lykkelig ferie enn norgesferie. Saroma fremstår dog ikke som den mest reflekterte i verden og at hun fortsatt kommer til ordet er meg en gåte 

Tenk om hun bare kunne benyttet evnene sine til å formidle det på et litt mindre bittert vis....

Anonymkode: f264f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Fra nord er det en veritabel folkevandring til Finland hvert år. Store flotte overnattingssteder, campingplasser som er tilrettelagt for barn, bademuligheter osv. 
(Du har heller ikke enormt stor peiling på reiselivsbransjen her hjemme hvis du kun kjenner til Tusenfryd og Dyreparken i Norge.)

Anonymkode: 1f909...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er noe av det dummeste jeg har lest i en tråd som ikke akkurat er lynskarp. Dersom du tror at "noe å se" er dyreparker og fornøyelsesparker er du jo fullstendig parkert.

Anonymkode: f2c96...e2c

Uansett hva dere 3 damer her sier, (parkert osv....nå var du skikkelig tøff!),  er dette noen av ting folk elsker å gjøre i ferien. Det kalles turistattraksjoner.
Hvor mange innlegg er det ikke her inne om dyreparken hver vår og sommer?!
Jeg har forøvrig aldri vært på dyreparken og kommer aldri til å dra dit heller. Har nettopp vært en uke i fantastisk skjærgård. Det finnes mye fint i Norge. Men dere så ikke at jeg skrev det. 

Anonymkode: 864b0...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om hun bare kunne benyttet evnene sine til å formidle det på et litt mindre bittert vis....

Anonymkode: f264f...0c3

Akkurat det hadde ikke vært dumt nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har fått svar av en sørlending. 😅 Humret litt da jeg leste den, «Greit» eller «ikke greit».

https://www.nrk.no/ytring/make-sorlandet-greit-again-1.15083124

 

Anonymkode: f264f...0c3

Hehe. Folk som ikke tar hensyn og absolutt må klumpe seg sammen er like grusomt i Norge som i utlandet. Mest sannsynlig er man mest corona trygg og sikker på å få armslag hvis man velger noe utenfor turisttråkket både hjemme og borte. 

Endret av mamma til adhd gutt<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hehe. Folk som ikke tar hensyn og absolutt må klumpe seg sammen er like grusomt i Norge som i utlandet. Mest sannsynlig er man mest corona trygg og sikker på å få armslag hvis man velger noe utenfor turisttråkket nåde hjemme og borte. 

Ja, det kan være ugreit 😂

Anonymkode: f264f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gjerne åpne kjeften for min del, men det er noe som heter at tale er sølv, taushet gull. Selv opplever jeg mange som hadde scoret høyt på å la være og åpne munnen og fjerne all tvil om de var dumme eller ikke.

For første gang på mange år er hovedferien min vært i Norge og syns faktisk ferien har vært kjempefin og rimelig. Kjære vene hvor mange fine steder jeg har sett langs veien til Kristiansand og veien videre helt opp til Sognefjorden. Folk er sammensatte og for mange utelukker ikke det ene det andre. Det har vært fint, vi har optimistiske planlagt en skikkelig koseferie helt siden det ble som det ble. Jeg tenker vi må gjøre det beste ut av hva man har og det vi har her i landet er bare strøkent.

Er temmelig dritt lei denne gjengen som snakker ned landet mitt, uavhengig av om de er nordmenn eller finner. De bør finne seg et land som tilfredsstiller alle krav krav de har, men selvsagt legge alle statlige bidrag ligge igjen i "møkkalandet" de flyttet fra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Vi var i universal i Florida i februar. 5 stk. Kostet oss 10000 for en dag. 

Anonymkode: fdb5b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier egentlig irritere meg over henne. Men denne saken var jo morsom. Hun har mange gode poeng. Jeg liker norgesferie da. Litt regnvær stopper ikke meg. 

Anonymkode: 50bcf...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er på en måte lite å se i Norge.
ALLE skal feks til Kristiansand og dyreparken. Fordi det kun finnes 1 dyrepark med god kvalitet i hele Norge.

Maten er dritt og det er vanvittig dyrt. Ofte sure og bortskjemte serveringspersonale i tillegg.

Det finnes 1 fornøyelsepark med god kvalitet i hele Norge, Tusenfryd. Nesten 2000kr for en familie å gå inn portene der i år. 2000kr!! Det må være verdensrekord! Men saueflokken betaler......og står i kø i timesvis.

Men det skal sies at mange av de kjente (og ukjente) stedene vi gjerne ser og opplever er helt fantastisk vakre! Finere natur finnes vel ikke. Og vi vil helst oppleve den i solskinn, men det kan bli vanskelig. 
 

Så noen poeng har dama faktisk. Men om Finland er så mye bedre vet jeg ikke? Er vel en grunn til at svært få drar til Finland på ferie.

Anonymkode: 864b0...893

Ikke alle orienterer seg ut fra tilrettelagt underholdning for ungene da. 😂😂😂

Anonymkode: 50bcf...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kronikken var tynne greier. Virker som turen hennes til Mandal var veldig dårlig planlagt, og det burde ikke komme som noen overraskelse at maten på veikroer er dyr og dårlig. Men mulig hun klager ekstra fordi hun er hormonell pga graviditet. Fint at hun avbestilte turen til Jotunheimen så slipper folk der å bli utsatt for henne. 

Anonymkode: 66b3e...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kronikken var tynne greier. Virker som turen hennes til Mandal var veldig dårlig planlagt, og det burde ikke komme som noen overraskelse at maten på veikroer er dyr og dårlig. Men mulig hun klager ekstra fordi hun er hormonell pga graviditet. Fint at hun avbestilte turen til Jotunheimen så slipper folk der å bli utsatt for henne. 

Anonymkode: 66b3e...e99

Er hun gravid? Hva slags stakkars mann har hun skremt til sengs?

Anonymkode: b268e...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehagelig dame. Ikke for at hun ikke har noen poenger innimellom, men både formen og innholdet byr meg i mot. Så mye sutring og klaging.

hvorfor er hun arbeidsløs? Fått sparken?

Anonymkode: 2411b...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...