Gå til innhold

Når folk sier de er "høyt utdannet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye utdanning skal til for å kalle seg "høyt utdannet"? Fra master og opp, eller er det liksom nok å ha tatt høyere utdanning? 

Anonymkode: 14012...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg betyr det master og opp ja.

Anonymkode: 4400e...45a

Skrevet

Høyt utdannet er master eller høyere.
Høyere utdanning er utdanning fra en institusjon for høyere utdanning (universitet eller høyskole)

Anonymkode: bde1a...fc3

Skrevet

Ja, master eller mer. 

Skrevet

Master og opp. 

Anonymkode: 332f5...26b

Skrevet

Jeg har bachelor i filosofi. Jeg mener jeg er høyt utdannet. At andre mener det ikke er nok er noe snobberi.

Anonymkode: cdc77...e9e

Skrevet

Master og opp

Anonymkode: b3494...0ba

Skrevet

Bachelor: høyere utdanning 
Master: høyt utdannet 

Anonymkode: 8e4e3...d4c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bachelor i filosofi. Jeg mener jeg er høyt utdannet. At andre mener det ikke er nok er noe snobberi.

En bachelor er ikke "høyt utdannet " selvom det er høyere utdanning. Det er den laveste graden. Det gjør det ikke til en dårlig grad, men du fremstår som litt kort om du tror definisjonene har noe med snobberi å gjøre.

Anonymkode: 7c912...0ed

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En bachelor er ikke "høyt utdannet " selvom det er høyere utdanning. Det er den laveste graden. Det gjør det ikke til en dårlig grad, men du fremstår som litt kort om du tror definisjonene har noe med snobberi å gjøre.

Anonymkode: 7c912...0ed

Hva får du ut av å svare sånn?

Anonymkode: 63165...eed

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg har Bachelor i Informatikk og sier jeg har en høyere utdanning, ikke at jeg er høyt utdannet.
Å si man er høyt utdannet med en bachelor er feil og snobberi.

Anonymkode: bde1a...fc3

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva får du ut av å svare sånn?

Og hva er feil med dette svaret, da?