Gå til innhold

Hvilke yrkesgrupper synes du har utmerket seg positivt i løpet av koronatiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Støtter alle som har stått på og gjort jobben sin etter beste evne og funnet gode løsninger uten å konstant syte og klage og stadig prøve å få oppmerksomhet for at de har det så ille. Gjelder uavhengig av yrke.

Anonymkode: 963fd...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare de som faktisk får gjort jobben sin. Vi har noen som gjør en kjempeinsats og andre som ikke gjorde nesten noe. Det er mange, spessielt i det offentlige, som bare jobbet litt innimellom fordi de konsentrerte seg om egne barn.

Anonymkode: f5f78...c16

Kan jo hende at akkurat deres barn tålte isolasjonen litt dårligere 🙄 Å være stuck i et hus med en treåring som klør etter kompiser, åpner ikke for stor produktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pashla skrev:

Kan jo hende at akkurat deres barn tålte isolasjonen litt dårligere 🙄 Å være stuck i et hus med en treåring som klør etter kompiser, åpner ikke for stor produktivitet.

Nei, det gjøf det ikke. Jeg forstår at det har vært vanskelig for mange, men jeg blir jo imponert over dem som klarer det, ikke dem som ikke klarer det.

Anonymkode: f5f78...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjøf det ikke. Jeg forstår at det har vært vanskelig for mange, men jeg blir jo imponert over dem som klarer det, ikke dem som ikke klarer det.

Anonymkode: f5f78...c16

Så det å produsere litt dårligere med barnehagebarn løpende rundt, det er for deg «å ikke klare det»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Så det å produsere litt dårligere med barnehagebarn løpende rundt, det er for deg «å ikke klare det»? 

Det de jeg tenker på har prestert er for meg å ikke køare det, ja. En del av dem har ikke små barn en gang.

Anonymkode: f5f78...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det de jeg tenker på har prestert er for meg å ikke køare det, ja. En del av dem har ikke små barn en gang.

Anonymkode: f5f78...c16

Men dem nevnte jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsefagarbeidere. Rett og slett fordi dem gjøre mye av samme jobben som sykepleierene, men blir glemt.  

Dem har også hatt mye mer arbeid psykisk i denne tiden. 

Anonymkode: 4d951...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pashla skrev:

Men dem nevnte jeg ikke. 

Men det gjorde jeg.

Anonymkode: f5f78...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assisterende/fungerende direktør i Helsedirektoratet.... Ellers helsepersonell, butikkansatte, barnehage/skolepersonell, og renholdere.

Anonymkode: 7eaef...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sug lut skrev:

Rompa mi ler høyt.

Jeg ler av hele mitt hjerte! 

Anonymkode: 7a561...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det gjorde jeg.

Anonymkode: f5f78...c16

Rart at du siterte meg da. For det var folk med små barn hjemme jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pashla skrev:

Rart at du siterte meg da. For det var folk med små barn hjemme jeg snakket om.

Hva så? Jeg kom med en tilleggsopplysning. Hvorfor synes du det gjør noe?

Anonymkode: f5f78...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2020 den 22.14, Anonym bruker skrev:

Ambulansearbeidere!!! De blir glemt i så mange situasjoner. Husk at de ofte er første kontakt med helsevesenet. Sykepleierne jobber stort sett inne på ett sykehus hvor de er forberedt og har annet personell raskt tilstede om det er nødvendig. Ambulansearbeideren står der stort sett alene og må ta alle vurderingene selv. 
Jeg har en god venninne som er ambulansearbeider og paramedic, jeg er imponert over alt hun kan og mestrer alene, uten en lege som kommer løpende etter 2 minutter. 

Anonymkode: d11f2...3c5

Altså, unnskyld meg! Sykepleiere har lege tilgjengelig etter to minutter? Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien, har pasienter hjemmeboende som er like syke som dem som er innlagt på sykehus. Hadde du vist hva slags prosedyrer vi utfører i hjemmene til folk, og hvor vanskelig det er å få tak i både lege og ambulanse når det gjelder, hadde du ordlagt deg annerledes!

Anonymkode: 17e68...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, unnskyld meg! Sykepleiere har lege tilgjengelig etter to minutter? Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien, har pasienter hjemmeboende som er like syke som dem som er innlagt på sykehus. Hadde du vist hva slags prosedyrer vi utfører i hjemmene til folk, og hvor vanskelig det er å få tak i både lege og ambulanse når det gjelder, hadde du ordlagt deg annerledes!

Anonymkode: 17e68...88b

Ja. Og det samme gjelder helsefagarbeidere. De er ofte alene med over 20 pasienter, og må ringe etter spl om det skjer noe. 

Min beste venninne er helsefagarbeider og hun har utført både hjerte-lunge redning, spjelka benbrudd, drevet med hjerteinfarkt og alvorlige slagpasienter. Hun har opplevd sprukket pulsåre, operasjonssår som revner og dødsfall.

Å når spl kommer er det bare de, verken lege, ambulanse eller en oprasjonssal, men de to sammen som tar styringen. 

Anonymkode: 4d951...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere, ambulansepleiere og disse har faktisk valgt jobben selv. Jeg synes ikke noe synd på de.

De kunne ha valgt en annen jobb hvis dette ikke var noe som passet dem.

Det er mye verre for de som ikke har valgt dette og likevel ender opp midt oppi dette.

Anonymkode: ddd98...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykepleiere, ambulansepleiere og disse har faktisk valgt jobben selv. Jeg synes ikke noe synd på de.

De kunne ha valgt en annen jobb hvis dette ikke var noe som passet dem.

Det er mye verre for de som ikke har valgt dette og likevel ender opp midt oppi dette.

Anonymkode: ddd98...9c2

Ingen velger jobb ut i fra at det kan komme en pandemi. Ingen velger å være underbemannet, og hvertfall ikke å jobbe uten smitteutstyr fordi Norge ikke har nok. 

Når man velger en helseutdanning ser man bilder av smilende ansikter, hender å holde i og kollegaer. 

Anonymkode: 4d951...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen velger jobb ut i fra at det kan komme en pandemi. Ingen velger å være underbemannet, og hvertfall ikke å jobbe uten smitteutstyr fordi Norge ikke har nok. 

Når man velger en helseutdanning ser man bilder av smilende ansikter, hender å holde i og kollegaer. 

Anonymkode: 4d951...020

De utdanner seg for å ta hånd om syke. På samme måte som barnehagepersonell utdanner seg for å ta hånd om barn, selv om det er med bilder av blide, glade barn og kollegaer. 

Anonymkode: ddd98...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotek ansatte, dagligvareansatte, renholdere,sykepleiere, ambulanse og alle andre som har jobbet og stått i dette selv om de har vært ganske mye mer utsatte for å få korona, enn de som faktisk kan holde seg hjemme

Anonymkode: abf9c...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst leger, sykepleiere, helsefagarbeidere og paramedics. De som har stått i frontlinjen for å bekjempe og behandle syke mennesker med risiko for selv å bli syk og ta med seg smitte hjem. 

Anonymkode: 872f6...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedgefondforvaltere. Shit som de sliter om dagen. Skal man kjøpe markedet, ligge flat, eller shorte? Hva med vol'en? Shorter man volatilitet for å satse på avtagende uro på markedene, eller skal man gå long i troen at ting bare blir mer volatilt? Hvilke asset class skal man satse på? Renter? Nei, de er historisk lave. Aksjer? Med risikoen for en fullstendig implosjon av kjøpekraften? Aldri! Hva med eiendom? Jo, det er en bra forsikring mot inflasjon, men på den annen side er markeder allerede overpriset og nærmere en boble enn noengang. Valuta? Nei, der pågår det et race to the bottom av alle sentralbankene og vi aner ikke hvem som "vinner"...Hva med råvarer? Isf hvilke? Olje? Det er jo på en lang nedadgående trend. Edelmetaller? Hva skal verden med det? Har jo ingen teknisk verdi, kun en reservevaluta når alt annet går til helvete. Korn? Grisemager? 

Nei folkens. Det er tunge dager for hedgefondforvalterne. Også nå tror dere at jeg bare kødder med dere....Men...Dette er pensjonspenga deres! Så om de driter seg ut blir det Chappo på hele gjengen, før eller siden.

(Litt tull var det. Førstelinja i helsevesenet er heltene 100 av 100 dager. Hedgefondforvaltere på andre plass...Eller topp 10)

Anonymkode: 7c726...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge så må det være butikkmedarbeider. Norge har jo hatt ganske få innlagte sammenlignet med andre land og det er nok ikke så mange sykepleiere og leger som har vært i kontakt med koronasmittede og da har de i såfall vært i fullt verneutstyr. Også bioingeniørene som har måtte analysert tusener av prøver 

Anonymkode: 90795...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har kritiske yrker og utsetter seg for smitte.
Selvsagt de på sykehus da tenker jeg mest på byrden med mye jobb, yrket har de jo valgt selv og med det fare for smitte av ymse slag.

Butikkansatte de her jeg bor har virkelig stått på. Renholdere de er viktige og jeg har alltid vært opptatt av å fremme hvor viktige renholdere er for samfunnet, nå er enda flere enige med meg. 
Ellers vil jeg si de aller fleste i Norge har gjort en formidabel innsats og holdt seg hjemme. En og annen idiot som gir faen finnes, men de fleste har respektert og håndtert krisen bra. 

Anonymkode: 46d64...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 11.03, Anonym bruker skrev:

Jehovas vitner. Har ikke hatt dem på døra en eneste gang

Anonymkode: 376ad...7cd

De ringte meg!

Anonymkode: 761a7...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierne synes jeg ikke fortjener all den skryt de har fått. Hva har de gjort som er så spesielt? Som vanlig klager de i stedet over at de må jobbe med syke. Skjønte de ikke det når de tok utdanningen sin? Kom det som et sjokk? Tydeligvis vurderer flere sykepleiere å slutte fordi de ble overrasket over hva jobben var for noe nå når covid kom.

https://www.tv2.no/nyheter/11502985/

Anonymkode: ddd98...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV-ansatte faktisk. De får så mye dritt å høre, som regel for ting de ikke kan noe for og da det trengtes masse folk for å få unna alle søknader om støtte og permittering sto de virkelig på. Jeg kjenner flere som ikke jobber med noe av det, de fikk en hasteopplæring og satt igang, med hjemmekontor og overtid.

Det offentlige generelt blir ansett som tunggrodd, ufleksibel og dyr, men da det trengtes var det på plass. Helsevesen og skoler var kanskje de som fikk den største støyten og var mest synlig.

Renholdere og alle andre med mye nærkontakt må også nevnes.

Anonymkode: 9b9eb...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...