Gå til innhold

Hvilke yrkesgrupper synes du har utmerket seg positivt i løpet av koronatiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid beundret sykepleiere, men nå gjør jeg det enda mer. Synes også lærerne har gjort en formidabel innsats. 

Anonymkode: 08f8c...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De av oss som over natta måtte omrokkere alle avdelinger på sykehuset og lage nye turnuser! 
 

og selvsagt alle andre som fikk hverdagen snudd på hodet 

Anonymkode: e2fe0...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meglere, lærere, daglige ledere, med flere.

Anonymkode: 01116...cef

Meglere? Den ble jeg litt nysgjerrig på, kjenner jeg. 

Anonymkode: 1dbfb...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meglere? Den ble jeg litt nysgjerrig på, kjenner jeg. 

Anonymkode: 1dbfb...790

Meglerne har tatt store risikoer under korona ved å komme i fare for å bli smittet selv. Men i og med at det er en vital og viktig funksjon er det mange som har stilt opp for samfunnet likevel. Jeg kjenner mange modige meglere som har utført en fantastisk god jobb under denne krisen. Derfor er meglere en yrkesgruppe som har utmerket seg positivt.

Anonymkode: 01116...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sanchin skrev:

Renholdere og barnehagepersonal

Dette + ansatte i matbutikker

Anonymkode: 89bf1...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Meglerne har tatt store risikoer under korona ved å komme i fare for å bli smittet selv. Men i og med at det er en vital og viktig funksjon er det mange som har stilt opp for samfunnet likevel. Jeg kjenner mange modige meglere som har utført en fantastisk god jobb under denne krisen. Derfor er meglere en yrkesgruppe som har utmerket seg positivt.

Anonymkode: 01116...cef

Det hadde jeg ikke tenkt på, men det er jo i grunnen helt sant. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten de som allerede er nevnt, tenker jeg på de i større bedrifter som jobber med anskaffelser og mottak av fakturaer.

Kjenner flere som jobber innen det som prøver å fortsette som før med de anskaffelsene som var planlagt å gjennomføre, fakturaavdelinger som har gått bort fra å betale fakturaer når de forfaller, men heller med en gang de kommer inn.
Dette for å gjøre det de kan for å holde liv i sine leverandører og næringslivet for å prøve å bidra til å beholde arbeidsplasser

Anonymkode: 06783...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har utmerket seg mer enn andre. Alle har gjort jobben sin under vanskelige forhold på en utmerket måte. 

Anonymkode: d50af...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har utmerket seg mer enn andre. Alle har gjort jobben sin under vanskelige forhold på en utmerket måte. 

Anonymkode: d50af...e10

Nja. Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker ikke at feks telefonselgere har utmerket seg i denne tiden, heller ikke alle som tar hjemmekontor rett som det er og like gjerne jobber hjemmefra som på kontoret. Det er jo noe ekstra med de som har holdt viktige samfunnsfunksjoner i gang selv om det har vært skremmende eller fryktelig slitsomt. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nja. Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker ikke at feks telefonselgere har utmerket seg i denne tiden, heller ikke alle som tar hjemmekontor rett som det er og like gjerne jobber hjemmefra som på kontoret. Det er jo noe ekstra med de som har holdt viktige samfunnsfunksjoner i gang selv om det har vært skremmende eller fryktelig slitsomt. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Hva mener du med det.
Er jo ikke akkurat som om man har hatt noe valg når man blir pålagt hjemmekontor heller.
Kan liksom ikke bare møte opp på kontoret da

Anonymkode: 06783...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nja. Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker ikke at feks telefonselgere har utmerket seg i denne tiden, heller ikke alle som tar hjemmekontor rett som det er og like gjerne jobber hjemmefra som på kontoret. Det er jo noe ekstra med de som har holdt viktige samfunnsfunksjoner i gang selv om det har vært skremmende eller fryktelig slitsomt. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Min samfunnskritiske jobb blir altså ikke mindre samfunnskritisk av at jeg gjør den på hjemmekontor altså... Snarere tvert imot gjør jeg da en ekstra samfunnstjeneste ved å holde meg hjemme, ikke bruke kollektivtilbud, kjøre bil osv. 

Anonymkode: d50af...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulansearbeidere!!! De blir glemt i så mange situasjoner. Husk at de ofte er første kontakt med helsevesenet. Sykepleierne jobber stort sett inne på ett sykehus hvor de er forberedt og har annet personell raskt tilstede om det er nødvendig. Ambulansearbeideren står der stort sett alene og må ta alle vurderingene selv. 
Jeg har en god venninne som er ambulansearbeider og paramedic, jeg er imponert over alt hun kan og mestrer alene, uten en lege som kommer løpende etter 2 minutter. 

Anonymkode: d11f2...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først: renholdere.

Så sykepleiere, bioingeniørene og lærerne. 

De siste jeg vil nevne, er ansatte i dagligvarehandelen. De har vært sterkt utsatt for risiko. 

Anonymkode: 537f6...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente aldri at det var noe galt i hjemmekontor, da har jeg ordlagt meg feil.

Jeg mener at de som fra før av var vant til å ha hjemmekontor, og som like gjerne kan jobbe hjemmefra (for eksempel noen som fører regnskap, hva vet jeg) og som ofte gjorde det før, kanskje ikke har opplevd en like stor omveltning som de som fikk bratte læringskurver hjemme. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Aller først: renholdere.

Så sykepleiere, bioingeniørene og lærerne. 

De siste jeg vil nevne, er ansatte i dagligvarehandelen. De har vært sterkt utsatt for risiko. 

Anonymkode: 537f6...cdc

Glemte de i førstelinjen på sykehus, ambulansearbeidere osv. Takk til...3c5 for påminnelsen ! 

Anonymkode: 537f6...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har utmerket seg mer enn andre, men selvfølgelig er det yrkesgrupper som har kommet tettere på korona med den risken det innebærer. Vi er alle avhengig av hverandre og alle yrkesgrupper har gjort en formidabel innsats. Ingen hadde utmerket seg, eller fått gjort jobben sin, om ikke alle hadde spilt på lag og bidratt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mente aldri at det var noe galt i hjemmekontor, da har jeg ordlagt meg feil.

Jeg mener at de som fra før av var vant til å ha hjemmekontor, og som like gjerne kan jobbe hjemmefra (for eksempel noen som fører regnskap, hva vet jeg) og som ofte gjorde det før, kanskje ikke har opplevd en like stor omveltning som de som fikk bratte læringskurver hjemme. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Nå ror du så mye at det spruter ut av telefonen min her. Bare la være å si noe mer før du havner for langt til sjøs. 

Anonymkode: d50af...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ror du så mye at det spruter ut av telefonen min her. Bare la være å si noe mer før du havner for langt til sjøs. 

Anonymkode: d50af...e10

Hvorfor skulle jeg ha behov for å ro? Det er nok ikke du som bestemmer når jeg skal slutte å snakke, haha. 

Hi 

Anonymkode: 08f8c...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...