Gå til innhold

Hvilke populære matvarer som "alle" liker klarer ikke du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Melk. Jeg brekker meg om jeg drikker det. Klarer ikke milkshake siden det smaker melk. Jeg kan drikke melk med sjokoladepulver, men da er det fire toppa spiseskjeer med oboy eller nesquick. Kan ikke kjøpe ferdig sjokomelk, da er det for mye melkesmak. Liker is da selvom det er noe melkesmak i det og 😅

Anonymkode: 33aed...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som er laget av blod og involler (det inkluderer lungemos, lever og leverpostei)🤢 

Liker heller ikke sild på glass. 

Anonymkode: 19af0...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker og skalldyr og oliven. Begge handler om konsistens. Skalldyr er alt for gummiaktig. Og oliven har en slags kornete, melen konsistens og smaker jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sild, lungemos, lutefisk og stangselleri.

 

Ja og en ting til, KORIANDER (ferskblad, og evt om det blir for mye av den tørkede typen også). Skulle egentlig vært forbudt å bruke i mat,- kun tillatt servert ved siden av. Det ødelegger absolutt all smaken. På restaurant burde alle retter med denne urten/krydderet være merket med "faretegn";-  OBS! Lages med koriander,- og om hvorvidt det er mulig å bestille uten koriander. Noe å tenke på til dere som skal ha gjester hjemme også. Samme hva oppskriften sier,- IKKE ha oppi koriander. Da risikere du at den himmelske gryta eller kjøttet eller hva det nå enn er du lager,- smaker såpe for noen av gjestene. Ha like så gjerne et par spiseskjeer Zalo eller Lano oppi for min del.......

https://www.kk.no/helse/at-man-ikke-liker-koriander-er-genetisk-og-ikke-noe-vi-kan-venne-oss-av-med/69338186

Anonymkode: a5753...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme hva oppskriften sier,- IKKE ha oppi koriander. Da risikere du at den himmelske gryta eller kjøttet eller hva det nå enn er du lager,- smaker såpe for noen av gjestene. Ha like så gjerne et par spiseskjeer Zalo eller Lano oppi for min del.......

Da kan man like gjerne lage en annen rett. Koriander er selve poenget i en god del retter. For de som liker koriander, er koriander ofte noe av det aller beste de vet. 

Anonymkode: a2061...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan man like gjerne lage en annen rett. Koriander er selve poenget i en god del retter. For de som liker koriander, er koriander ofte noe av det aller beste de vet. 

Anonymkode: a2061...19e

Ja, tenker at det er eneste løsning om man vil alle skal nyte maten. Eller man bare spør gjestene og forsikrer seg om at alle gjestene liker koriander. Eller man gir beng,- og lager favorittmaten sin og driter i om noen sitter og gulper såpevann eller ikke spiser i det hele tatt. Verten bestemmer, tenker jeg.

Det er ikke "hint av såpe" man snakker om,- det smaker såpe og bare det,- resten blir "ulike konsistenser". Jeg kan presse i meg mye mat jeg "ikke liker";- men jeg er rett og slett ikke istand til å spise såpe. Selv har jeg begynt å si fra om dette når jeg er invitert på middag. Tok meg noen år og noen pinlige middager (både hjemme hos vennere og på restaurant) før jeg oppdaget synderen hos meg! Tror ikke koriander,- i fersk form i hvert fall, var særlig vanlig tidligere, men nå er det mer og mer av det. Adams matkasse var rå på retter med koriander,- var disse som "Løste koden" med mat som plutselig smaker såpe, og takket vare det så har verden blitt et tryggere sted å spise i :)  , er jo ikke vanskelig å unngå om man spør selv!

Anonymkode: a5753...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da kan man like gjerne lage en annen rett. Koriander er selve poenget i en god del retter. For de som liker koriander, er koriander ofte noe av det aller beste de vet. 

Anonymkode: a2061...19e

Det er jo null stress. Ofte skal koriander danderes på toppen. Jeg elsker koriander, men serverer det gjerne i en skål ved siden av. 

Anonymkode: 42f59...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, kaviar, leverpostei, og kebab. 

Egentlig så liker jeg det meste, bare ikke dette. 

Anonymkode: c59ca...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Egg, kaviar, leverpostei, og kebab. 

Egentlig så liker jeg det meste, bare ikke dette. 

Anonymkode: c59ca...fd4

Og makrell i tomat 

Anonymkode: c59ca...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det som kan karakteriseres som "populær mat" eller mat som alle liker, så er jeg ikke glad i chèvre og annen geitost. Det maker bare geitefjøs for meg. Peanøttsmør og cottage cheese kan jeg også styre meg for. Jeg har en del andre ting jeg ikke spiser, men det er mer spesielle saker som rakfisk, torskerogn, sursild og blodmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Plutselig_gravid skrev:

Jeg elsker arla sin fetaost. Ekte fetaost synes jeg smaker oppkast. Grusomt, forferdelig og jeg klarer ikke en gang svelge det, mens alle andre nyter.

 

Du skulle kommet på besøk til meg 😂 Mannen min jobber på Arla, og vi får mange produkter med hjem. I forrige uke fikk jeg en helt kasse med Arla sin fetaost😁 

Anonymkode: 1c7a3...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Omelett og sjokoladekake....

 

Anonymkode: 1695c...e84

... glemte smeltet smør, det må være noe av det verste jeg kan få..

Anonymkode: 1695c...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei 🤢 Jeg spiser ALT annet, men det får jeg ikke ned om noen betaler meg for det. 
 

Ikke kresen på noe som helst annet og spiser alt jeg får servert. Reist verden rundt og spist de rareste ting. Men leverpostei klarer jeg ikke engang ha i hus.

Anonymkode: cb33c...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle kommet på besøk til meg 😂 Mannen min jobber på Arla, og vi får mange produkter med hjem. I forrige uke fikk jeg en helt kasse med Arla sin fetaost😁 

Anonymkode: 1c7a3...bea

Heldige deg. Jeg spiser sikkert 2-3 glass i uka😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaviar og varmebehandlet paprika. Jeg spiser det aller meste, men der stopper det.

Jeg har i tillegg problemer med mat med mye spisskummen, en dårlig opplevelse med kvalme i graviditet + omgangssyke har stoppet det for meg. Elsket det før, har store problemer med det nå. 

Anonymkode: 0bedd...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk spiser spagetti a la Capri. Heller ikke gifler på pose. Hadde heller hoppet over måltidet enn å spise slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...