Gå til innhold

Hvilke populære matvarer som "alle" liker klarer ikke du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Oliven. 

Og det irriterer meg!

Jeg kunne ikke fordra oliven før, men lærte meg å like det.

Kunsten er å ha godt nok tilbehør. Rødvin er et must. Samme er chorizo eller annet med godt med smak. Og gjerne parmesanost skåret med kniv, eller manchego. Og gjerne hvitløksfylte oliven, de er av en eller annen grunn lettere å akseptere for meg.

Men skal du forsøke, hold deg helt unna de der svarte ringene på glass - de er ikke spisende! Kjøp dyre oliven av god kvalitet, det er store forskjeller på kvaliteten, og ulike oliventyper har ulike smaker. Så det er fremdeles typer jeg ikke liker, og andre jeg synes er veldig gode.

Jeg er kommet dit at jeg nå lengter etter en varm sommerkveld, da skal jeg sitte på verandaen med et glass rødvin, en skål med gode oliven, chorizo... og så skal jeg skeie ut med litt parmesan eller manchego (som jeg egentlig ikke kan spise lenger).

Anonymkode: e0a89...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sushi og oliven. Jeg har nå forsøkt ALT av sushi, sikkert vært med venninner på restaurant ti ganger (de elsker sushi) altså smakt ALT. Noe av bitene kaster jeg neste opp av (kamskjell) andre klarer jeg å kanskje spise to av (husker ikke hva det var nå men var avokado inni den)

Anonymkode: d3d09...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanøtter, peanøttsmør (ikke allergisk, bare liker ikke), ingefær og røkelaks. Alle de tre har alt for kraftig smak og ødelegger enhver matrett. 

Anonymkode: 564b5...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØL

Noe mer ekkelt og kvalmende skal en lete lenge etter. Oppvaskvann frister mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus, øl. Hvis det kalles matvarer? Øl liker jeg ikke smaken på, dessuten får du en forferdelig ånde om du drikker mye av det og du blir oppblåst og tisser mye.

Cola er dehydrerende og smaker ikke godt. Sist jeg drakk det var i 2018 da jeg hadde spysjuka og tenkte «dette her slukker folk tørsten sin med?!»

 

Anonymkode: 65df9...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi, pølser, paprika og øl. Og varm ananas, kald er godt, men varm er fælt😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketsjup og smør. Men jeg liker smeltet smør, da, takler bare ikke smaken eller konsistensen på det på f.eks en brødskive.. ellers er jeg ganske så altetende ;)

Anonymkode: b4ad1...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Oliven. 

Og det irriterer meg!

Det irriterer meg også, så jeg tar sats når jeg får servert: Spidder den på gaffelen, tar hele i munnen og svelger kraftig ned med mye vann. Ser ikkeno' rart ut, nei... 

Ellers er jeg som HI ikke så glad i softis. Eller: 

1) Moderne varianter av Colombus' geniale drikk fra Sør-Amerika. Kaffe skal være svart og varm! 

2) Jeg liker ingen typer ost (bortsett fra geitost). Ja, det er pussig. 

3) Rømme, smør, majones og kaviar. Wæh.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi, skalldyr, dressing, majones, kaffe, øl, kjøtt, makrell i tomat. Kresen, ja....

Anonymkode: 1c7ae...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sushi

Anonymkode: 5ed23...001

 

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Røykelaks 

Anonymkode: 4c757...7b2

Disse to. Og rakfisk o.l. 

Anonymkode: b1802...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk, øl og smør/margarin under pålegg. Liker heller ikke meierismør. Det lukter så grusomt når det blir varmebehandlet. 

Anonymkode: f2f1e...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker, kaviar og ananas. Det er mye annet jeg ikke liker så godt, men bare dette jeg absolutt ikke klarer å spise.

Anonymkode: a691e...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsipan, kransekake og alle typer kaker med mandelmasse som fyll. Jeg liker godt mandler. Men det er ett eller annet , med mandlene og den grenseløse mengden med sukker i disse kakene og marsipan som jeg grøsser av. Kjenner det svir i tennene bare jeg tenker på det. Er generelt ikke glad i søtsmak, så jeg er ikke glad i brus (ikke lettbrus heller) av den grunn. For all del, jeg klarer å svelge alt dette, men ville helst slippe. Heller en potet enn marsipan, heller vann enn brus.

Øl er heller ikke min greie. Dårlig smak, og blir bare mett og oppblåst av det.

Pastaretter. Spiser det, men det er egentlig helt uinterressant på smak. Blir tung og bråmett, og like sulten kort tid etter.

Anonymkode: a83ca...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanøtter, oliven, kaffe,  makrell i tomat og stangselleri. 

...og hvitt fett på spekeskinke.

Anonymkode: 789bb...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker arla sin fetaost. Ekte fetaost synes jeg smaker oppkast. Grusomt, forferdelig og jeg klarer ikke en gang svelge det, mens alle andre nyter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser, bananer, blåmuggost og sjokolade med fyll/nøtter/noe inni

Anonymkode: 0c299...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lite kresen, men jeg klarer ikke scampi, konsistensen er utrolig ekkel. Dessuten er jeg lite fan av iskrem og krem generelt, men spiser det hvis jeg får det servert. 

Anonymkode: 5c96a...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risengrynsgrøt... Lager det til ungen. Selv spiser jeg rømmegrøt. Er stort sett altetende. 

Anonymkode: db388...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på en eneste ting. Rakfisk kanskje, men det regner jeg ikke som vanlig og jeg klarer å spise det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus og øl, så sliter jeg med mat fra burger king og MC Donalds. 

Anonymkode: c7181...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...