Gå til innhold

Er ikke dette litt rart? Kjæresten og eksen hans.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

En pedofil er, per definisjon, en person som tiltrekkes av prepubertale barn. I Norge regnes det som 12 år. En 19-åring som har sex med en 14-åring er neppe pedofil, men han begår uansett en ganske alvorlig seksualforbrytelse. 

Anonymkode: bfe0c...562

Feil.

Det er normalt at barn tiltrekkes av barn på samme alder, og det nedre aldersspennet på hvem de tiltrekkes følger etter, etter hvert som de selv blir eldre. 

En pedofil er en hvor denne utviklingen stopper opp, slik at man selv blir eldre, men de man tiltrekkes av, er fremdeles like unge.

Grensen for å skille mellom normal utvikling og pedofili i så tidlig alder krever at man selv må være minst 18 år, og den man tiltrekkes av må være minst 5 år yngre, for at det kan falle under en slik diagnose. Dette kriteriet oppfyller han. 

Når det gjelder denne mannen her, så utviser han flere tendenser til asosial adferd, blant annet å ville flytte etter en tidligere kjæreste, og presse sin nåværende, så det er flere alarmer som bør gå. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud slapp av! Jeg traff min mann når jeg var 15, han var 20 år. Vi har vært sammen i 17 år og ingenting tyder på han er pedofil da han fremdeles er tiltrukket av meg🤦‍♀️ forskjellen mellom en umoden 18 år gammel gutt og en 14 år gammel jente er ikke så stor. Umoralsk og ulovlig DERSOM de har hatt sex ja, men å hyle ut om pedofili, djeez.

Forstår om dere ikke har råd til å kjøpe, boligprisene i stavanger er skyhøye. Snakker vi tettsted type Jørpeland eller Høle? Forskjellen er stor om det er 500 innbyggere kontra 7000 . Ikke usannsynlig han liker den plassen han ønsker og flytte til, trenger ikke ha noe med eksen og gjøre. Dumt å ekskludere en flott plass med billige boliger bare pga eksen bor der også.

Anonymkode: e2d63...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil.

Det er normalt at barn tiltrekkes av barn på samme alder, og det nedre aldersspennet på hvem de tiltrekkes følger etter, etter hvert som de selv blir eldre. 

En pedofil er en hvor denne utviklingen stopper opp, slik at man selv blir eldre, men de man tiltrekkes av, er fremdeles like unge.

Grensen for å skille mellom normal utvikling og pedofili i så tidlig alder krever at man selv må være minst 18 år, og den man tiltrekkes av må være minst 5 år yngre, for at det kan falle under en slik diagnose. Dette kriteriet oppfyller han. 

Når det gjelder denne mannen her, så utviser han flere tendenser til asosial adferd, blant annet å ville flytte etter en tidligere kjæreste, og presse sin nåværende, så det er flere alarmer som bør gå. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Dette ble grundige redegjort for i media under Vågå-saken. Sakkyndige sa at pedofili er et begrep som brukes om voksne mennesker som tiltrekkes av prepubertale barn.

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette ble grundige redegjort for i media under Vågå-saken. Sakkyndige sa at pedofili er et begrep som brukes om voksne mennesker som tiltrekkes av prepubertale barn.

Anonymkode: bfe0c...562

Ja?

Men tiltalte i den saken var jo uansett så pass gammel at man behøvde ikke en gang å vurdere han ut fra hans egen alder.

Når det gjelder unge mennesker, derimot, er kriteriene for å vurdere pedofili, at man skal minst være 18 år selv, og de man tiltrekkes av må være minst 5 år yngre enn en selv. 

I tillegg til disse tingene så skal en del andre kriterier oppfylles, uansett alder på den man vurderer, som f.eks. at dette er gjentatte fantasier. 

Og det vet vi jo ingenting om. 

Men aldersmessig oppfyller han altså kriteriene for pedofili. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja?

Men tiltalte i den saken var jo uansett så pass gammel at man behøvde ikke en gang å vurdere han ut fra hans egen alder.

Når det gjelder unge mennesker, derimot, er kriteriene for å vurdere pedofili, at man skal minst være 18 år selv, og de man tiltrekkes av må være minst 5 år yngre enn en selv. 

I tillegg til disse tingene så skal en del andre kriterier oppfylles, uansett alder på den man vurderer, som f.eks. at dette er gjentatte fantasier. 

Og det vet vi jo ingenting om. 

Men aldersmessig oppfyller han altså kriteriene for pedofili. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Jeg vokste opp på bygda og da hadde jaggu meg mange der vært pedofile når de var i tenårene dersom man fulgte de kriteriene, det var ikke uvanlig at gutter på 19-20 var sammen med jenter på 14-15. Alle de er helt normale voksne folk i dag som er sammen med jevnaldrende og er absolutt ikke pedofile! 

Anonymkode: 972fd...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja?

Men tiltalte i den saken var jo uansett så pass gammel at man behøvde ikke en gang å vurdere han ut fra hans egen alder.

Når det gjelder unge mennesker, derimot, er kriteriene for å vurdere pedofili, at man skal minst være 18 år selv, og de man tiltrekkes av må være minst 5 år yngre enn en selv. 

I tillegg til disse tingene så skal en del andre kriterier oppfylles, uansett alder på den man vurderer, som f.eks. at dette er gjentatte fantasier. 

Og det vet vi jo ingenting om. 

Men aldersmessig oppfyller han altså kriteriene for pedofili. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Her er forøvrig definisjonen på pedofili: 

Begrepet pedofili brukes ofte feilaktig fordi det i dagligtalen gjerne omfatter alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder. Pedofili refererer imidlertid til en voksen persons seksuelle preferanse for prepubertale barn, altså barn som ikke har kommet i puberteten enda. Jenter kommer vanligvis i puberteten når de er mellom 10 til 11 år, mens gutter når de er ca. 12-13 år.
 

 

Anonymkode: 972fd...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vokste opp på bygda og da hadde jaggu meg mange der vært pedofile når de var i tenårene dersom man fulgte de kriteriene, det var ikke uvanlig at gutter på 19-20 var sammen med jenter på 14-15. Alle de er helt normale voksne folk i dag som er sammen med jevnaldrende og er absolutt ikke pedofile! 

Anonymkode: 972fd...ad9

 Nei?

Her vurderer du kun ut fra ett eneste kriterium. Det er like feil. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er forøvrig definisjonen på pedofili: 

Begrepet pedofili brukes ofte feilaktig fordi det i dagligtalen gjerne omfatter alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder. Pedofili refererer imidlertid til en voksen persons seksuelle preferanse for prepubertale barn, altså barn som ikke har kommet i puberteten enda. Jenter kommer vanligvis i puberteten når de er mellom 10 til 11 år, mens gutter når de er ca. 12-13 år.
 

 

Anonymkode: 972fd...ad9

Din definisjon ja.

Du må se på de diagnosemanualene man bruker for å klare å stille en diagnose. Og så må du gjerne være psykiater. 

Det blir for tullete at du skal synse og vase og jeg skal svare deg seriøst. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Din definisjon ja.

Du må se på de diagnosemanualene man bruker for å klare å stille en diagnose. Og så må du gjerne være psykiater. 

Det blir for tullete at du skal synse og vase og jeg skal svare deg seriøst. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Det er du som er tullete og useriøs her, noe du selv er fullstendig klar over 😉 kjeder du deg i dag? 
 

Til trådstarter. Virker ikke som om dette er noe du selv ønsker. Det nettverket du har i dag kommer til å være viktig for deg fremover. Ikke flytt bort fra det uten å være helt sikker. Du er ung og virker usikker, det er ikke noe galt i det, men da er det desto viktigere å ha de trygge rammene i livet ditt. 

Anonymkode: da19d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 4.56, Anonym bruker skrev:

Endelig noen som tørr si ordentlig i fra til dette bokstavelig talt hysteriske hylekoret. Ts skriver et sårbart innlegg med forsiktige spørsmål og får nærmest hat tilbake. Saken som egentlig handler om usikkerhet ift kjærestens ex har plutselig gått over til å handle om hvorvidt kjæresten og faren til babyen hennes er en overgriper/pedofil😳 Jeg blir rett og slett litt skremt av holdningene her inne. 

NEI, å ha sex med en under den seksuelle lavalder er IKKE det samme som å være pedofil. En er IKKE et barn bare fordi man er under den seksuelle lavalder. De fleste jenter er kjønnsmodne når de er 14-15 år, men det er likevel ikke lov å ha sex med noen før de er minst 16 år i Norge. Og det er bra. Det betyr likevel ikke at man er pedofil om man har sex med noen under 16 år! 

Eksen til hi var sammen med denne jenta i 1 år. Begge bodde mest sannsynlig hjemme hos foreldrene sine som sikkert var orientert om kjæresteforholdet til barna sine. Foreldrene til jenta vurderte nok forholdet fortløpende og passet på. Vi vet heller ikke noe om de faktisk var seksuelt aktive.  Det finnes nok av tenåringskjærestepar som velger å vente med sex.

Så håper virkelig at samtlige her skjerper seg litt ordbruken, og lar være å omtale denne saken som en pedofilisak. Det blir bare for dumt.

Anonymkode: f11a1...671

Jeg er enig med deg, men må bare rette på en ting. Ungdom under 16 har lov til å ha sex, det er ikke forbudt. Loven er der for å beskytte de yngre, det er forbudt for eldre å ha sex med de under 16 år, men to 14-15 åringer har full rett til å ha sex om de vil.

Anonymkode: e4e6e...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, men må bare rette på en ting. Ungdom under 16 har lov til å ha sex, det er ikke forbudt. Loven er der for å beskytte de yngre, det er forbudt for eldre å ha sex med de under 16 år, men to 14-15 åringer har full rett til å ha sex om de vil.

Anonymkode: e4e6e...c23

Det visste jeg faktisk ikke😄 Og tror ikke jeg er alene om å tolke denne loven feil. Da vi var tenåringer trodde vi alle at vi måtte være 16 år for å være ‘lovlige. Ungdomskjæresten min og jeg gikk i samme klasse. Han var 16 og jeg 15. Vi ‘fulgte loven’ og ventet de 8 månedene til jeg var lovlig😅🙃

Anonymkode: f11a1...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det visste jeg faktisk ikke😄 Og tror ikke jeg er alene om å tolke denne loven feil. Da vi var tenåringer trodde vi alle at vi måtte være 16 år for å være ‘lovlige. Ungdomskjæresten min og jeg gikk i samme klasse. Han var 16 og jeg 15. Vi ‘fulgte loven’ og ventet de 8 månedene til jeg var lovlig😅🙃

Anonymkode: f11a1...671

Godt at minst en av dere som har helt på trynet holdninger til dette, og som snakker med store bokstaver om hvor rett dere har og hvor feil vi andre har, innser at det er hos dere selv, feilen sitter. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som er tullete og useriøs her, noe du selv er fullstendig klar over 😉 kjeder du deg i dag? 

Anonymkode: da19d...a34

Hvis du mener du har rett, kan du jo begynne å underbygge det du sier, med reelle fakta, knyttet til enten medisin eller jus, slik vi andre gjør. 

Hersketeknikker gir dessverre et nokså sterkt inntrykk av at du ikke helt vet hvor du henter holdningene dine fra. Kanskje du også har misforstått en smule og diktet videre på det? 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...