Gå til innhold

Er ikke dette litt rart? Kjæresten og eksen hans.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh hold opp! 
Det er stor forskjell på to tenåringer som forelsker seg, og en pedofil som forgriper seg på et barn! Ta deg en bolle

 

Anonymkode: 4bb5e...539

Nei, det er det da vel ikke!

Dette er ikke bare to tenåringer, det er en voksen mann og et barn. Det er bare å se på en hvilken som helst definisjon av både pedofili, overgrep, lovbrudd som helst.

Så hvorfor er det da jeg som skal holde opp?

Når i all verden ble overgrep, pedofili, maktmisbruk osv, stuerent?

Veldig merkelig at man forsvarer denne adferden, hva er årsaken til at man forsøker å normalisere dette?

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh hold opp! 
Det er stor forskjell på to tenåringer som forelsker seg, og en pedofil som forgriper seg på et barn! Ta deg en bolle

 

Anonymkode: 4bb5e...539

Om en 19-åring har et seksuelt forhold til en 14-åring er det ikke bare forelskelse, det er alvorlig straffbart!

Det er bare fakta og realitet. Hva du tror og mener om saken er egentlig irrelevant.

En 14-åring er ikke samtykkekompetent seksuelt når det kommer til å ha sex med en 19-åring. Hadde det vært to 14-åringer hadde det vært en helt annen sak.

Anonymkode: 913ba...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hi! 

Ikke flytt dit samboeren din ønsker. Dette sier jeg fordi jeg gjorde dette selv. Vi fikk barn, og han overtalte meg til å flytte til en liten bygd også på vestlandet. Viste seg at han ikke hadde spesielt med nettverk der, jeg hadde ikke nettverk der i det hele. Det var utrolig vanskelig å komme innpå folk, og jeg ble aldri godtatt. Vi gikk fra hverandre, og jeg flyttet tilbake til min hjemby. Ikke så langt i fra han riktignok, men jeg følte jeg endelig kunne puste igjen. 

Vi vestlendinger er sabla koselig synes jeg, men vi er også veldig sære. Vi holder veldig igjeb, og det tar lang tid å knytte bånd. Det er ikke slik som på barneskolen som voksen desverre. Vennskap tar lang tid å bygge. Uten noe nettverk der han vil, tenker jeg at det fort kan bli veldig ensomt, selv hvor flink du eventuelt er til å sosialisere deg. 

Hilsen hun fra småby utenfor Stavanger 

Anonymkode: 5b78a...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh hold opp! 
Det er stor forskjell på to tenåringer som forelsker seg, og en pedofil som forgriper seg på et barn! Ta deg en bolle

 

Anonymkode: 4bb5e...539

Det kan gjøres unntak fra loven dersom det dreier seg om to tenåringer som er veldig nære i alder, men en over og en under 16. Men jeg vet personlig om en sak der en 18-åring som hadde sex med en 15-åring fikk ubetinget fengsel. Denne loven er faktisk veldig streng!

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din er ekkel. Slik som de andre sier.

 

En annen ting er at hvis du flytter med han og dere så slår opp.

Så kan han kreve at du må bli boende der i nærområdet for at samvær med barnet skal gå.

 

Så da ender du opp i ei lita bygd uten nettverk med begrensa nettverk. Der alle vett du er eksen til småripsjegern.

 

Tenk deg godt om. Trur du bør holde deg der du er. Selv om du er forelska nå er det begrensa hvor langt inn i småbarnstida. Du kommer til å akseptere en som er så opphengt i eksen. Særlig når eksen bare er et barn som han skal ut å jakte på hver bygda fest, mens du sitter alene med bleier.

Anonymkode: 63bc4...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke flyttet

og hadde også kvittet med meg en som var 19 år og holdt på med en 14 åring 😡

Anonymkode: 3e3a6...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh hold opp! 
Det er stor forskjell på to tenåringer som forelsker seg, og en pedofil som forgriper seg på et barn! Ta deg en bolle

 

Anonymkode: 4bb5e...539

Endelig noen som tørr si ordentlig i fra til dette bokstavelig talt hysteriske hylekoret. Ts skriver et sårbart innlegg med forsiktige spørsmål og får nærmest hat tilbake. Saken som egentlig handler om usikkerhet ift kjærestens ex har plutselig gått over til å handle om hvorvidt kjæresten og faren til babyen hennes er en overgriper/pedofil😳 Jeg blir rett og slett litt skremt av holdningene her inne. 

NEI, å ha sex med en under den seksuelle lavalder er IKKE det samme som å være pedofil. En er IKKE et barn bare fordi man er under den seksuelle lavalder. De fleste jenter er kjønnsmodne når de er 14-15 år, men det er likevel ikke lov å ha sex med noen før de er minst 16 år i Norge. Og det er bra. Det betyr likevel ikke at man er pedofil om man har sex med noen under 16 år! 

Eksen til hi var sammen med denne jenta i 1 år. Begge bodde mest sannsynlig hjemme hos foreldrene sine som sikkert var orientert om kjæresteforholdet til barna sine. Foreldrene til jenta vurderte nok forholdet fortløpende og passet på. Vi vet heller ikke noe om de faktisk var seksuelt aktive.  Det finnes nok av tenåringskjærestepar som velger å vente med sex.

Så håper virkelig at samtlige her skjerper seg litt ordbruken, og lar være å omtale denne saken som en pedofilisak. Det blir bare for dumt.

Anonymkode: f11a1...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Først av alt: Jeg vil IKKE kalle en 19-åring for en voksen mann. Ja, en 19-åring er myndig, men han er/var selv en tenåring. I tillegg var han forelsket. Da tenker en ikke akkurat på straffeloven mm. En forelsket tenåring har endorfinene omtrent utenpå kroppen. Sånn er det bare. De var sammen et år, nå er det slutt og han har gått videre. END of stort!

Så til HIs spørsmål: Stavanger er ingen stor by, en halv time utenfor er sannsynligvis så godt som «i Stavanger». I tillegg er boligprisene i sentrum relativt høye, en halv time utenfor pleier å gi mye mer for pengene enn det sentrumshus gir.

Det du bør tenke over, uansett når det er snakk om flytting, er:

- Ønsker du å flytte? 
- Har du nettverk der du skal bo?

- Kan du skaffe deg nettverk?

- Kan du skaffe deg jobb?

- Hvor langt er det fra ditt nåværende hjemsted?

- Fordeler med flytting?

- Ulemper ved flytting?

Så må dette tas opp med din samboer, slik at dere sammen blir enige. Aldri flytt mot din vilje, det fører ingenting positivt med seg. Mulig din kjæreste har sett på boliger utenfor Stavanger da disse er rimeligere. Så har han kanskje sett i nærheten av sin x, fordi der er han litt kjent? 
 

Ønsker deg uansett lykke til!

Hilsen ei, som av økonomiske grunner bor 30 min utenfor Stavanger😉

Anonymkode: c4805...46d

Synes dette var et fint og ikke minst VOKSENT svar til trådstarter😉☺️

Anonymkode: f11a1...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så håper virkelig at samtlige her skjerper seg litt ordbruken, og lar være å omtale denne saken som en pedofilisak. Det blir bare for dumt.

Så hvis folk ikke er enig med deg, så bare skriver du med større og større bokstaver?

Jorden kaller!

Du må forholde deg til virkeligheten her.

Til fakta, ikke til følelser.

Forstår at enkelte helst ikke vil innse at den de selv var kjæreste med i ungdommen, kan ha vært pedofil, eller at man har latt barna sine være sammen med en tvilsom type og man vil helst ikke tenke at det var så gæli...eller hva det nå er som gjør at flere her ikke stikker hodet i sanden. 

Men når det gjelder alder på mannen og det barnet han var sammen med, så oppfylles kriteriene for pedofili. 

Og når det gjelder seksuell omgang med barn i ulike aldersgrupper, så er loven klar og tydelig på at dette er voldtekt, og straffen streng.

Og når det gjelder barn som utsettes for overgrep, så skyldes det ikke bare overgriperen alene, men alle de voksne som burde ha gjort noe, men som ikke gjorde noe. 

Det er helt utrolig hvordan mennesker er i stand til å fornekte dette. Voksne kvinner som er sjalu på barn, mens det de i virkeligheten burde ha følt på, var ansvar. Kvinner som lar menn forsyne seg av barns deres, slik at de ikke skal miste mannen. Hele bygder som tier om omfattende overgrep.  

Dette er i samme sjangeren som at man gir elskerinna skylden når det er mannen som er utro. Bare at når det gjelder barn så er konsekvensene så mye mye mer tragiske.

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, en 14-åring ser IKKE ut som en voksen kvinne.

Hun ser (unnskyld til alle 14-åringer) enda ut som en kalv, med sine lange ben hun enda ikke helt vet hvordan hun skal stå på, gå på, eller gjøre av.

Hun har et ansikt og sin kropp som enda er i full endring. Hun er gjerne ikke ferdig med tannregulering. 

For ikke å snakke om alt det nye og rare som skjer på innsiden, og som skinner ut, og som man lett legger merke til hvis man ser etter.

Ingen normale voksne menn som tiltrekkes av kvinner, går etter 14-åringer. Kun de mennene som mangler noe i toppen eller som er bevisst på jakt etter barn, går etter 14-åringer.

Det er jo bare å tenke på hvem de mennene som prøvde seg, når man selv var 14, det var ikke normale menn. Normale menn, derimot, de behandlet oss enda som vi var barn da vi var 14, som vi jo tross alt var. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt antennene ute. Hadde ikke flyttet. Hadde ikke orket å vært redd hele tiden. Samtidig ville du jo funnet ut om han var til å stole på. Er han utro vil han jo være det uansett. Håper det går bra 

Anonymkode: a37e3...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har «ofret seg» i noen mnd, så nå mener han det er din tur i flere år fremover? Hvordan er fremtidsutsiktene deres? Mulighet for jobb eller videre studier? Hva ønsker dere med livet?

Anonymkode: a4d58...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HI, har du spurt din samboer helt konkret hvorfor han vil flytte akkurat dit? Spør og krev svar. Bruk de rådene du har fått her i denne tråden. Spør hvorfor han vil dere skal bo der når han faktisk ikke har noe nettverk. Dette kan bli vanskelig for deg. Om han tenker på eksen er jo ikke godt å vite, men han har fått barn med deg og har et ansvar nå. 17 åringen dumpet ham, og er ikke lenger på det stadiet han kjente henne. Mye skjer fra man er 14-17. Ny skole, nye kretser. Hun er iallefall ikke en grunn for å flytte dit. Det hele virker bare dumt, og kan bli litt kleint for ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nei, en 14-åring ser IKKE ut som en voksen kvinne.

Hun ser (unnskyld til alle 14-åringer) enda ut som en kalv, med sine lange ben hun enda ikke helt vet hvordan hun skal stå på, gå på, eller gjøre av.

Hun har et ansikt og sin kropp som enda er i full endring. Hun er gjerne ikke ferdig med tannregulering. 

For ikke å snakke om alt det nye og rare som skjer på innsiden, og som skinner ut, og som man lett legger merke til hvis man ser etter.

Ingen normale voksne menn som tiltrekkes av kvinner, går etter 14-åringer. Kun de mennene som mangler noe i toppen eller som er bevisst på jakt etter barn, går etter 14-åringer.

Det er jo bare å tenke på hvem de mennene som prøvde seg, når man selv var 14, det var ikke normale menn. Normale menn, derimot, de behandlet oss enda som vi var barn da vi var 14, som vi jo tross alt var. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Ok. Jeg så voksen ut da jeg var 14 og trodde selv jeg var super erfaren også. Slapp lett inn på utesteder der mine venninner ble stoppa, helt fra 8.klasse. Bena var ikke lengre enn de måtte være, og om ansiktet og kroppen er i full endring, så er det ingen som ser endringen i løpet av bare minutter og timer. 

Anonymkode: 6d60b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2020 den 20.43, Anonym bruker skrev:

Denne mannen er jo en seksualforbryter. Det er ubetinget fengselsstraff for sex med barn (BARN, ja!) under 16 år. 

Dropp å flytte til et sted der barnet deres får høre at faren er pedo, og kryss fingre for at denne eksen ikke anmelder ham før saken er foreldet. Eller blir den egentlig foreldet? Seksuelle overgrep blir jo ikke lenger det, og sex med en mindreåring er et seksuelt overgrep. 

Anonymkode: bfe0c...562

Hvorfor skulle denne jenta meldt fyren for voldtekt hvis de var forelsket eller hvertfall hun var blindt forelsket? Å anmelde noen for voldtekt når man selv var med på det, om man var 14 eller over 18 er råttent gjort! Gutter er også sent i utvikling av modenhet når de er rundt 19 år. Så det er ikke nødvendigvis at de har hatt sex med noen under den seksuelle lavalder i tanken om at de tenner på BARN, men at de vil utnytte naive, godtroende jenter og det er enkelt hvis jenta blir forelsket. Gutter på den alderen er rett og slett umodne, dumme, kåte og ikke utvikla evnen til å tenke fornuft og konsekvenser. Hjernen til mannfolk er faktisk ikke ferdigutvikla før de nærmer seg 25.


Derimot hvis det var press fra mannens side og jenta gjorde noe hu egentlig ikke ville da er det en annen sak. Selv om loven er tydelig. Men å kalle mannen pedo og overgriper uten å vite noe som helst om ‘’forholdet’’ de hadde, om de hadde sex, hvem som tok initiativ osv er helt bakmål. 14 åringer kan veldig godt være glad i sex de også og noen jenter tenker kanskje ikke så mye over hvem man har sex med og alder. 
 

Jeg var 14 år da jeg fikk min første kjæreste som var 19 år. På den tiden var det bare stas med en eldre kjæreste, men når jeg tenker på det nå i ettertid så er det bare jævla hæslig og rart å tenke på og overhodet ikke noe jeg blir å akseptere med mine barn. Nå mistet ikke jeg jomfrudommen min til han, men en i parallellklassen da jeg var 15 år. Likevel så hadde jeg frivillig sex med han etter det og det kunne aldri falt meg inn å anmelde han idag for overgrep. For det har jeg opplevd noen år siden og det er noe HELT annet enn dette med eksen. Jeg var ung og dum og hvis noen skulle steppet inn og anmeldt han for overgrep/pedofili så er det mine foreldre. Selv om det sikkert hadde skapt en helvetes krig mellom oss siden jeg var så forelsket, men ja. Poenget er at hvis dette forholdet med samboeren til TS og eksen hans er likt det som jeg hadde så er det nok ingen grunn til at hun plutselig skal finne på å anmelde fyren nå eller at de skal trenge å være bekymret for det. 
 

Helt utrolig hvor mange her som svartmaler TS sin samboer for så lite informasjon. Pipa hadde nok vært en annen hvis det var deres sønner som humpa på en 14 åring. Kan garantere at dere ikke hadde stemplet han som pedo og anmeldt for overgrep!

Anonymkode: 35016...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt utrolig hvor mange her som svartmaler TS sin samboer for så lite informasjon. Pipa hadde nok vært en annen hvis det var deres sønner som humpa på en 14 åring. Kan garantere at dere ikke hadde stemplet han som pedo og anmeldt for overgrep!

Anonymkode: 35016...ce7

Hadde sørget for at loven ble fulgt om en 19-årig sønn hadde hatt sex med en 14-åring. Og jo, jeg hadde kontaktet politiet, for hadde min sønn gjort noe slikt ville jeg visst at jeg trolig hadde feilet veldig et sted på veien, men at det var viktig å få stoppet hans ulovlige adferd videre for å beskytte andre jenter flere år under den seksuelle lavalderen.

Anonymkode: 913ba...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 7.07, Anonym bruker skrev:

Og nei, en 14-åring ser IKKE ut som en voksen kvinne.

Hun ser (unnskyld til alle 14-åringer) enda ut som en kalv, med sine lange ben hun enda ikke helt vet hvordan hun skal stå på, gå på, eller gjøre av.

Hun har et ansikt og sin kropp som enda er i full endring. Hun er gjerne ikke ferdig med tannregulering. 

For ikke å snakke om alt det nye og rare som skjer på innsiden, og som skinner ut, og som man lett legger merke til hvis man ser etter.

Ingen normale voksne menn som tiltrekkes av kvinner, går etter 14-åringer. Kun de mennene som mangler noe i toppen eller som er bevisst på jakt etter barn, går etter 14-åringer.

Det er jo bare å tenke på hvem de mennene som prøvde seg, når man selv var 14, det var ikke normale menn. Normale menn, derimot, de behandlet oss enda som vi var barn da vi var 14, som vi jo tross alt var. 

Anonymkode: 65ccb...e51

En 14 åring ser kanskje ikke ut som en voksen kvinne, men de kan virkelig se ut som 18-19-20 åringer!! Da jeg var 14 så jeg ut som den alderen jeg var ansiktsmessig og kroppsmessig hadde jeg flate pupper og brukte pushup bh for å få kløft og var lav som en 8 åring. bestevenninna derimot mi som er like gammel som meg hadde store pupper, høy som et fjell og ansiktet kunne tilsi at hun var 17-18 år. Vi så IKKE like gamle ut for å si det sånn. Så jo, 14 åringer kan se eldre ut enn de er, akkurat som at voksne kvinner kan se yngre ut enn de er. Jeg er 25 år og ser fortsatt ut som en 15 åring. Må vise leg, blir stadig tatt for å være under 18 år og folk får nesten sjokk når jeg har et barn på 5 år og en på 1 år. 
 

 

Anonymkode: 35016...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 25 år og ser fortsatt ut som en 15 åring. Må vise leg, blir stadig tatt for å være under 18 år og folk får nesten sjokk når jeg har et barn på 5 år og en på 1 år. 
 

Anonymkode: 35016...ce7

Det var NØYAKTIG denne tendensen jeg siktet til ja.

Voksne kvinner som underkjenner alvorlighetsgraden i seksualforbrytelser, som en følge av at de undervurderer hvor umodne 14-åringer er, som en følge av at de sammenligner seg selv med så pass unge jenter, som en følge av vår kulturs hyllest av ungdom. 

Man ender opp med å føle seg truet av en 14-åring eller en 17-åring, når man i stedet burde ha vært voksen nok til å ha omsorg for en 14-åring og en 17-åring, med det ansvaret som medfølger. 

Det er en blind spot.

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pipa hadde nok vært en annen hvis det var deres sønner som humpa på en 14 åring. Kan garantere at dere ikke hadde stemplet han som pedo og anmeldt for overgrep!

Klassisk hersketeknikk å anta hvordan andre ville ha reagert i en annen situasjon.

Tyven tror at alle stjeler.

Nei, selvfølgelig ville jeg tatt affære hvis min sønn eller datter på 19 ble sammen med en på 14 og bekymret meg over deres tilbøyeligheter og skaffet hjelp. Men kanskje nettopp derfor ville det ikke ha skjedd?

Hvorfor skulle en person være så redd for voksne at han eller hun blir kjæreste med et barn, dersom han eller hun hadde vært omgitt av trygge voksne i oppveksten?

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde sørget for at loven ble fulgt om en 19-årig sønn hadde hatt sex med en 14-åring. Og jo, jeg hadde kontaktet politiet, for hadde min sønn gjort noe slikt ville jeg visst at jeg trolig hadde feilet veldig et sted på veien, men at det var viktig å få stoppet hans ulovlige adferd videre for å beskytte andre jenter flere år under den seksuelle lavalderen.

Anonymkode: 913ba...c6a

En ting er å blande seg opp i det, men du hadde altså stemplet 19 åringen din som pedo??? Og tenkt umiddelbart at han med intensjon går etter barn fordi det er det at de er barn han tenner på? I så fall, stakkars sønn. 

Opplever jeg min sønn gå etter mindreårige i en alder av 18-19 år tar jeg nok tak i det, men jeg stempler ikke han som en pedofil som tenner hovedsakelig på barn og ikke person helt uten videre, og jeg kontakter hvertfall ikke politiet først. Da ber du om å ødelegge ditt forhold til barnet ditt for alltid. Du ber om at han skal avsky og hate deg. Når de er myndige kan de gjøre om de vil og etter noe slikt kan de velge å kutte deg ut av livet for godt. Hvis det ikke har noe betydning på grunn av noe som kan ha en helt annen forklaring enn pedofili, da er man en kald mor assa. 
Mer fornuftig å ta en alvorsprat med både sønnen og foreldrene til den mindreårige først og så gå drastisk til verks hvis det ikke fører til fornuft. Noen ser kanskje på dette som bagatellisering- Jeg ser på det som å ta tak på en ryddig måte.

Anonymkode: 35016...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var NØYAKTIG denne tendensen jeg siktet til ja.

Voksne kvinner som underkjenner alvorlighetsgraden i seksualforbrytelser, som en følge av at de undervurderer hvor umodne 14-åringer er, som en følge av at de sammenligner seg selv med så pass unge jenter, som en følge av vår kulturs hyllest av ungdom. 

Man ender opp med å føle seg truet av en 14-åring eller en 17-åring, når man i stedet burde ha vært voksen nok til å ha omsorg for en 14-åring og en 17-åring, med det ansvaret som medfølger. 

Det er en blind spot.

Anonymkode: 65ccb...e51

Først og fremst - Jeg bagatelliserer IKKE seksuelle forbrytelser og kjemper faktisk for strengere straffer og jobber med ofre og pårørende etter overgrep!! 
2. Jeg undervurderer absolutt ikke hvor umodne 14 åringer er. Jeg sa aldri at venninna mi var mentalt moden. Jeg sa at jeg og bestevenninna mi ikke så like gamle ut utseendemessig overhodet, men det er noe som heter «don’t judge a book by it’s cover» og det var tilfellet med venninna mi. Hun så eldre ut, men vi var begge umodne, naive og barnslige som 14 åringer er og vi hadde heller ikke sex, selv om hun ofte i den alderen begynte å nevne at hun ville miste jomfrudommen. 

3. Det med å føle seg truet av mindreårige vet jeg ikke hva eller hvem du sikter til, men det gjelder hvertfall ikke meg i så fall.  

Anonymkode: 35016...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting er å blande seg opp i det, men du hadde altså stemplet 19 åringen din som pedo??? Og tenkt umiddelbart at han med intensjon går etter barn fordi det er det at de er barn han tenner på? I så fall, stakkars sønn. 

Opplever jeg min sønn gå etter mindreårige i en alder av 18-19 år tar jeg nok tak i det, men jeg stempler ikke han som en pedofil som tenner hovedsakelig på barn og ikke person helt uten videre, og jeg kontakter hvertfall ikke politiet først. Da ber du om å ødelegge ditt forhold til barnet ditt for alltid. Du ber om at han skal avsky og hate deg. Når de er myndige kan de gjøre om de vil og etter noe slikt kan de velge å kutte deg ut av livet for godt. Hvis det ikke har noe betydning på grunn av noe som kan ha en helt annen forklaring enn pedofili, da er man en kald mor assa. 
Mer fornuftig å ta en alvorsprat med både sønnen og foreldrene til den mindreårige først og så gå drastisk til verks hvis det ikke fører til fornuft. Noen ser kanskje på dette som bagatellisering- Jeg ser på det som å ta tak på en ryddig måte.

Anonymkode: 35016...ce7

Og det skal nevnes at ved å ta kontakt med den mindreåriges foreldre så har også de muligheten til å kontakte politiet på vegne av barnet sitt om de ønsker det. Så det er ikke slik at politiet nødvendigvis blir holdt utenfor og at 19 åringen ikke tar til fornuft. Det er mange muligheter å håndtere en slik situasjon uten å ødelegge tilliten og forholdet med sitt eget barn.  

Anonymkode: 35016...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pedofil er, per definisjon, en person som tiltrekkes av prepubertale barn. I Norge regnes det som 12 år. En 19-åring som har sex med en 14-åring er neppe pedofil, men han begår uansett en ganske alvorlig seksualforbrytelse. 

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle denne jenta meldt fyren for voldtekt hvis de var forelsket eller hvertfall hun var blindt forelsket? Å anmelde noen for voldtekt når man selv var med på det, om man var 14 eller over 18 er råttent gjort! Gutter er også sent i utvikling av modenhet når de er rundt 19 år. Så det er ikke nødvendigvis at de har hatt sex med noen under den seksuelle lavalder i tanken om at de tenner på BARN, men at de vil utnytte naive, godtroende jenter og det er enkelt hvis jenta blir forelsket. Gutter på den alderen er rett og slett umodne, dumme, kåte og ikke utvikla evnen til å tenke fornuft og konsekvenser. Hjernen til mannfolk er faktisk ikke ferdigutvikla før de nærmer seg 25.


Derimot hvis det var press fra mannens side og jenta gjorde noe hu egentlig ikke ville da er det en annen sak. Selv om loven er tydelig. Men å kalle mannen pedo og overgriper uten å vite noe som helst om ‘’forholdet’’ de hadde, om de hadde sex, hvem som tok initiativ osv er helt bakmål. 14 åringer kan veldig godt være glad i sex de også og noen jenter tenker kanskje ikke så mye over hvem man har sex med og alder. 
 

Jeg var 14 år da jeg fikk min første kjæreste som var 19 år. På den tiden var det bare stas med en eldre kjæreste, men når jeg tenker på det nå i ettertid så er det bare jævla hæslig og rart å tenke på og overhodet ikke noe jeg blir å akseptere med mine barn. Nå mistet ikke jeg jomfrudommen min til han, men en i parallellklassen da jeg var 15 år. Likevel så hadde jeg frivillig sex med han etter det og det kunne aldri falt meg inn å anmelde han idag for overgrep. For det har jeg opplevd noen år siden og det er noe HELT annet enn dette med eksen. Jeg var ung og dum og hvis noen skulle steppet inn og anmeldt han for overgrep/pedofili så er det mine foreldre. Selv om det sikkert hadde skapt en helvetes krig mellom oss siden jeg var så forelsket, men ja. Poenget er at hvis dette forholdet med samboeren til TS og eksen hans er likt det som jeg hadde så er det nok ingen grunn til at hun plutselig skal finne på å anmelde fyren nå eller at de skal trenge å være bekymret for det. 
 

Helt utrolig hvor mange her som svartmaler TS sin samboer for så lite informasjon. Pipa hadde nok vært en annen hvis det var deres sønner som humpa på en 14 åring. Kan garantere at dere ikke hadde stemplet han som pedo og anmeldt for overgrep!

Anonymkode: 35016...ce7

🙌👏

Helt skremmende hvordan denne tråden utviklet seg. Og TS selv har rømmet tråden for lengst. Av god grunn.

Anonymkode: f11a1...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen av dere jobb? Synes det er så rart at man bare kan flytte et nesten vilkårlig sted uten at dette kommer opp. Hvis man skal kjøpe en bolig må begge være enige om hvor man vil bo, hvor barnet skal vokse opp og ta med i betraktningen mulighetene for jobb og nettverk (familie/barnevakter etc). Sånt bestemmer man ikke ut fra at dere har bodd hos dine foreldre og du skal «ofre» litt... 

jeg synes dere høres veldig unge ut og jeg synes IKKE du skal flytte noe sted med denne mannen der du ikke har et nettverk å støtte deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...