Gå til innhold

Er ikke dette litt rart? Kjæresten og eksen hans.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du ser virkelig på tenåringskjæresten han var sammen med i ett år som en trussel? Jøss. 

Ellers hadde jeg aldri flyttet et sted jeg ikke ønsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 22 både jeg og typen min. Ja, de skilte mye. De var sammen i ca ett år. Jeg hadde heller ikke vært sammen med han lenge før jeg ble gravid. Jeg er veldig forelsket i han, og vil prøve å få den lille familien vår til å funke så langt jeg klarer. Han mener han har bodd lenge hos meg, så nå er det min tur til å ofre litt. Men nå vil han faktisk kjøpe noe. Og da forplikter vi oss mer tenker jeg. 

HI

Anonymkode: 4d090...aad

" Forplikter oss mer"? Er det mer forpliktende å kjøpe leilighet enn å få barn?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, amandine skrev:

" Forplikter oss mer"? Er det mer forpliktende å kjøpe leilighet enn å få barn?? 

Nei jeg tenker helst at man tenker å bo fast et sted hvis man kjøper og ikke bare leier. Hi

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei jeg tenker helst at man tenker å bo fast et sted hvis man kjøper og ikke bare leier. Hi

Anonymkode: 4d090...aad

Med en seksualforbryter som har pult en mindreårig?

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med en seksualforbryter som har pult en mindreårig?

Anonymkode: bfe0c...562

§ 302. Seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år

Den som har seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år, straffes med fengsel inntil 6 år, hvis ikke forholdet også rammes av andre bestemmelser. På samme måte straffes den som får et barn mellom 14 og 16 år til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#§291

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel null grunn for å flytte dit, verken foreldrene eller vennene bor der??

Anonymkode: 6d60b...c13

Nei det tenker jo egentlig jeg også....HI

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det tenker jo egentlig jeg også....HI

Anonymkode: 4d090...aad

Og så kan det jo bli litt ensomt for deg å bo der mens han sitter i fengsel for seksuell omgang med en mindreårig? Og litt stigmatiserende for barnet ditt i lengden?

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megarart...med mindre det er DETTE som er stedet han kan få drømmejobben/ utøve yndlingfritidssysselen sin. Hadde sagt blankt NEI, om ikke han kunne legge god grunn på bordet for å flytte fra Venner og familie!

Anonymkode: dfe23...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke flyttet til et lite sted med lite muligheter og ikke noe nettverk. Greit nok at mannen vil flytte, dette kan dere prate om og bli enige om en plass. Det er heller ikke sikkert at han vil flytte dit pga eksen, men fordi han ser plassen er fin og ikke hadde visst om plassen hvis det ikke var for at eksen bor der.

Men mannen har ikke vetorett på hvor dere skal flytte. Hvis du ikke vil flytte dit sier du det, og så prater dere sammen og blir enige om hvor det er best for dere og barna å bo på lang sikt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er helt utrolig at man fortsetter denne tråden med å pjuske og pludre om at 17-åringen snart kommer til å flytte og at det er så lurt å finne seg et eget sted, bla bla bla.

Som om dette er en helt alminnelig mann det er snakk om, og ikke om en fyr som muligens har både pedofile, antisosiale og obsessive trekk. 

Har man barn med en sånn mann, bør man først og fremst forsøke å skaffe til veie kunnskap om han er farlig for barn eller andre, før man begynner å snakke om andre ting. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Hvordan i alle dager vet du om han har pedofile, antisosiale eller obsessive trekk...? 🙄 Hovedinnlegget forteller oss kun at han er ganske umoden; og det var han sikkert da han var 19 også. 

Ingen her vet om han har ligget med den tenåringen selv om de var kjærester i 2017. 

Anonymkode: 6d60b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ønsker du ikke å flytte på et lite sted hvor eksen hans bor. Det er ikke normalt å ønske å oppsøke eksen sin når man er i ett nytt forhold. Og at eksen bor der, bør være grunn nok for ham til å IKKE ønske flytte dit. Så hør på magefølelsen din og si til ham at dette er noe du ikke ønsker. Det finnes nok av nydelige steder å bo utenfor Stavanger. Det trenger virkelig ikke å være akkurat her.

Når det kommer til alderen på eksen hans og diverse angrep på mannen din (og indirekte deg) her, så blir jeg bare oppgitt. Ja aldersforskjellen her er stor når man er i tenårene, men dette var ikke det du ønsket å diskutere her og samtlige burde spart seg for krasse og tidvis usaklige personangrep. Egentlig veldig typisk for dette forumet. Skriver man et innlegg som bidrar til sterke meninger, slipper man ikke unna både angrep og hets og nick som rotter seg sammen og støtter hverandre opp i dette. Håper du klarer å se forbi dette. Og ikke minst fortiden til mannen din.

Ønsker dere lykke til videre sammen både med kjærligheten og den lille. Og så håper dere blir enige om et fint sted å flytte sammen som føles rett for dere begge🌸

Anonymkode: f11a1...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er så enig!

Hele problemstillingen blir surrealistisk for meg. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å sjekke hvordan jeg kunne sikret eget barn. Ville latt ham flytte, men hadde ikke flyttet sammen med ham.

Han var en voksen mann som gikk etter et barn. Det er skremmende at dette ikke er et tema for Hi, spesielt nå som hun venter barn med denne overgriperen.

Hi - snakk med fagfolk, jeg tror du trenger noen til å støtte deg. Ut fra måten du skriver på og det du skriver får jeg inntrykk av at han bestemmer og at du ikke har så mye du skal ha sagt.

Anonymkode: 913ba...c6a

Hun har allerede fått barn med han, men er ellers enig i det du skriver. 

Det er dessverre slik at mange overgrep skjer, nettopp fordi de andre voksne som er rundt, og som kunne ha grepet inn, i stedet stikker hodet i sanden, overser tegn på fare og fokusere på andre ting.

Man vil jo helst tro det beste.

Man vil helst tenke at en pedofil er en gammel stygg mann, ikke en ung, kjekk nittenåring, eller en kvinne, for den saks skyld. Det samme gjelder for stalkere. De må jo være ekle og fæle, for å bli så opphengt i en person?

Og på denne måten tenker man dessverre ofte mye verre tanker om eldre, stygge og sosialt klønete mennesker, og er alt for lite på vakt overfor unge, vakre, og populære mennesker. Dessverre er jo disse like hyppig representert blant rovdyrene og har i tillegg ofte fritt leide. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som var rart her. Eks eller ikke eks...utrolig merkelig å ville flytte familien sin i «gokk» ett sted han hverken har tilknytning, jobb eller familie. Prioriteringene hans virker helt fjerne. Lei for å si det men han høres ut som en umoden fjomp. Pass på deg selv og ungen. Ikke flytt ett sted du ikke har lyst å flytte, det er ikke sikkert det vil være så lett å flytte bort med barnet senere om det skjærer seg mellom dere. Bo et sted du kan ta utdannelse, få deg jobb og gjerne nært ditt nettverk. Selv om du satser på et forhold med han nå er det aldri dumt med en plan B flik at man vet man kan stå på egne ben om noe skulle skje. 

Anonymkode: 11055...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig ønsker du ikke å flytte på et lite sted hvor eksen hans bor. Det er ikke normalt å ønske å oppsøke eksen sin når man er i ett nytt forhold. Og at eksen bor der, bør være grunn nok for ham til å IKKE ønske flytte dit. Så hør på magefølelsen din og si til ham at dette er noe du ikke ønsker. Det finnes nok av nydelige steder å bo utenfor Stavanger. Det trenger virkelig ikke å være akkurat her.

Når det kommer til alderen på eksen hans og diverse angrep på mannen din (og indirekte deg) her, så blir jeg bare oppgitt. Ja aldersforskjellen her er stor når man er i tenårene, men dette var ikke det du ønsket å diskutere her og samtlige burde spart seg for krasse og tidvis usaklige personangrep. Egentlig veldig typisk for dette forumet. Skriver man et innlegg som bidrar til sterke meninger, slipper man ikke unna både angrep og hets og nick som rotter seg sammen og støtter hverandre opp i dette. Håper du klarer å se forbi dette. Og ikke minst fortiden til mannen din.

Ønsker dere lykke til videre sammen både med kjærligheten og den lille. Og så håper dere blir enige om et fint sted å flytte sammen som føles rett for dere begge🌸

Anonymkode: f11a1...671

Tusen takk for fint svar 🙂 Ja jeg vet at det var stor aldersforskjell på dem, og mange har sikkert reagert på det. Men det er ingenting som kan gjøres med det nå. Men jeg tenker at det blir dem som synes det er rart at vi skal flytte dit, siden hun bor der. Er nok noen som synes det er merkelig. Og som sikkert begynner å mistenke det samme som jeg gjør. Og det synes jeg er ubehagelig. 

HI

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: Jeg vil IKKE kalle en 19-åring for en voksen mann. Ja, en 19-åring er myndig, men han er/var selv en tenåring. I tillegg var han forelsket. Da tenker en ikke akkurat på straffeloven mm. En forelsket tenåring har endorfinene omtrent utenpå kroppen. Sånn er det bare. De var sammen et år, nå er det slutt og han har gått videre. END of stort!

Så til HIs spørsmål: Stavanger er ingen stor by, en halv time utenfor er sannsynligvis så godt som «i Stavanger». I tillegg er boligprisene i sentrum relativt høye, en halv time utenfor pleier å gi mye mer for pengene enn det sentrumshus gir.

Det du bør tenke over, uansett når det er snakk om flytting, er:

- Ønsker du å flytte? 
- Har du nettverk der du skal bo?

- Kan du skaffe deg nettverk?

- Kan du skaffe deg jobb?

- Hvor langt er det fra ditt nåværende hjemsted?

- Fordeler med flytting?

- Ulemper ved flytting?

Så må dette tas opp med din samboer, slik at dere sammen blir enige. Aldri flytt mot din vilje, det fører ingenting positivt med seg. Mulig din kjæreste har sett på boliger utenfor Stavanger da disse er rimeligere. Så har han kanskje sett i nærheten av sin x, fordi der er han litt kjent? 
 

Ønsker deg uansett lykke til!

Hilsen ei, som av økonomiske grunner bor 30 min utenfor Stavanger😉

Anonymkode: c4805...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først av alt: Jeg vil IKKE kalle en 19-åring for en voksen mann. Ja, en 19-åring er myndig, men han er/var selv en tenåring. I tillegg var han forelsket. Da tenker en ikke akkurat på straffeloven mm. En forelsket tenåring har endorfinene omtrent utenpå kroppen. Sånn er det bare. De var sammen et år, nå er det slutt og han har gått videre. END of stort!

Dette handler ikke om hva du vil kalle noe. Det handler om hva loven sier. En fjortenåring er ikke samtykkekompetent når det kommer til sex.

Man kan ofte se bort fra dette når det gjelder barn som er kjærester og som har svært lik alder. Men en nittenåring er en voksen mann.

Og ja, det er normalt at hormonene ligger utenpå så pass unge menn. Men det er likevel normalt at man tenner på jevnaldrende eller voksne kvinner (eller menn), ikke at man tenner på, eller forelsker seg i barn.

Når det gjelder mennesker som selv er unge, foreligger det naturligvis andre grenser for hva som regnes som pedofili. Man må vøre minst 18 år og være minst 5 år eldre enn den man forelsker seg i. Disse kriteriene oppfyller denne mannen. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, pedofili handler om forelskelse, ikke kun om sex. Så det at han var/er forelsket, er altså ingen unnskyldning. Han skulle vært den som sa nei til henne, ikke omvendt.

Og det er bare snakk om få år til HI sitt barn er 14 år og omgitt av venner på samme alder. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man tiltrukket av barn så vil det jo uansett ikke ha noe å si om 17-åringen er vakker. Det som spiller noen rolle er at hun er ung og underdanig nok. Det er heller ikke gitt at denne besettelsen slipper taket, selv om 17-åringen flytter vekk. 

Det er en årsak til at han nå vil flytte der som hun bor. 

HI bør få opp øynene her. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først av alt: Jeg vil IKKE kalle en 19-åring for en voksen mann. Ja, en 19-åring er myndig, men han er/var selv en tenåring. I tillegg var han forelsket. Da tenker en ikke akkurat på straffeloven mm. En forelsket tenåring har endorfinene omtrent utenpå kroppen. Sånn er det bare. De var sammen et år, nå er det slutt og han har gått videre. END of stort!

Anonymkode: c4805...46d

Jeg har en sønn på 19 år, og han og hans venner ser på lillsøster her i huset og hennes venninner som barn. De er 13-14 år, mange av de ganske så utviklet i kroppen, men de er likevel "smårips" og barn i deres øyne.

En veldig umoden 19-åring kan sikkert finne en 14-åring attraktiv, men mens den eldste av de nok alltid vil være litt barnslig av seg vil antagelig den yngste vokse til å se at dette ikke er liv laga både pga alder og den eldste sitt modenhetsnivå.

Derfor er jeg ærlig talt litt bekymret for hi, som er 22 år, bor hjemme med foreldrene og skal flytte hjemmefra for første gang, og da sammen med denne mannen på et helt nytt sted (langt fra sitt eget nettverk?)

Anonymkode: 8d841...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en sønn på 19 år, og han og hans venner ser på lillsøster her i huset og hennes venninner som barn. De er 13-14 år, mange av de ganske så utviklet i kroppen, men de er likevel "smårips" og barn i deres øyne.

En veldig umoden 19-åring kan sikkert finne en 14-åring attraktiv, men mens den eldste av de nok alltid vil være litt barnslig av seg vil antagelig den yngste vokse til å se at dette ikke er liv laga både pga alder og den eldste sitt modenhetsnivå.

Derfor er jeg ærlig talt litt bekymret for hi, som er 22 år, bor hjemme med foreldrene og skal flytte hjemmefra for første gang, og da sammen med denne mannen på et helt nytt sted (langt fra sitt eget nettverk?)

Anonymkode: 8d841...441

Akkurat.

Det er noe alvorlig galt her, enten han tenner på barn og unge, og bevisst går etter barn og unge, eller han er for umoden til å forstå aldersforskjell, modningsforskjell og eget ansvar. 

Det at han nå vil flytte og ta HI med seg bort fra sitt nettverk og til området hvor denne unge eksen bor, tyder for meg på at dette er bevisst. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er man tiltrukket av barn så vil det jo uansett ikke ha noe å si om 17-åringen er vakker. Det som spiller noen rolle er at hun er ung og underdanig nok. Det er heller ikke gitt at denne besettelsen slipper taket, selv om 17-åringen flytter vekk. 

Det er en årsak til at han nå vil flytte der som hun bor. 

HI bør få opp øynene her. 

Anonymkode: 65ccb...e51

En 17 åring er ikke et barn lengre. Og jeg vil tro at mye har skjedd hos henne også siden hun var 14. Det er nok også en grunn for at det var hun som gjorde det slutt, så det er jo ikke sikkert at hun er så underdanig. 

Kan hende han følger henne på sosiale medier osv. Noe må det jo være siden valget for boplass er såpass sært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Sommerkroppen 2029 said:

En 17 åring er ikke et barn lengre. Og jeg vil tro at mye har skjedd hos henne også siden hun var 14. Det er nok også en grunn for at det var hun som gjorde det slutt, så det er jo ikke sikkert at hun er så underdanig. 

Kan hende han følger henne på sosiale medier osv. Noe må det jo være siden valget for boplass er såpass sært. 

Dette er et godt poeng. 

Jeg surret også med eldre gutter som fjortis. Jeg var ikke så gammel når jeg skjønte hvilke tapere disse manneguttene var...

Så trur ikke hi har noe å frykte. Fra 17 åringens side.

Anonymkode: 96af1...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange alarmklokker som ringte, høyt! Ang både ham, eksen - og også deg. Stakkars barn som kommer til å vokse opp i et opplagt destruktivt hjem med urovekkende verdigrunnlag...

Anonymkode: d2190...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

En 17 åring er ikke et barn lengre. Og jeg vil tro at mye har skjedd hos henne også siden hun var 14. Det er nok også en grunn for at det var hun som gjorde det slutt, så det er jo ikke sikkert at hun er så underdanig. 

Kan hende han følger henne på sosiale medier osv. Noe må det jo være siden valget for boplass er såpass sært. 

Nei, hun er ikke et barn lengre nå, men han ble jo en gang forelsket i henne og har jo tydeligvis et oppheng på henne enda. Hun er jo heller ikke veldig voksen enda. Og vi vet ikke hva det var som gjorde at hun gjorde det slutt, det kan ha vært hennes foreldre som tvang henne - desto større grunn for han å bli besatt. 

Det er naivt å tenke at en mann plutselig går fra å ha dragning mot så unge jenter og plutselig ikke ha det lengre.

For en normal mann vil jo oftest en 22-åring være midt i blinken.

For en mann med dragning mot unge jenter, er saken en helt annen. Det høres jo også ut som om HI var en rebound. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler ikke om hva du vil kalle noe. Det handler om hva loven sier. En fjortenåring er ikke samtykkekompetent når det kommer til sex.

Man kan ofte se bort fra dette når det gjelder barn som er kjærester og som har svært lik alder. Men en nittenåring er en voksen mann.

Og ja, det er normalt at hormonene ligger utenpå så pass unge menn. Men det er likevel normalt at man tenner på jevnaldrende eller voksne kvinner (eller menn), ikke at man tenner på, eller forelsker seg i barn.

Når det gjelder mennesker som selv er unge, foreligger det naturligvis andre grenser for hva som regnes som pedofili. Man må vøre minst 18 år og være minst 5 år eldre enn den man forelsker seg i. Disse kriteriene oppfyller denne mannen. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Åh hold opp! 
Det er stor forskjell på to tenåringer som forelsker seg, og en pedofil som forgriper seg på et barn! Ta deg en bolle

 

Anonymkode: 4bb5e...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...