Gå til innhold

Er ikke dette litt rart? Kjæresten og eksen hans.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er samboer med en fin fyr. Vi har nettopp fått baby og ønsker å få en leilighet for oss selv. Vi bor nå hos mine foreldre. Han kommer fra Stavanger og har sin familie der. Nå vil han at vi skal flytte nedover dit han kommer fra. Jeg tenkte at han mente Stavanger, men han vil kjøpe leilighet på et lite tettsted et stykke ifra byen. Samme sted som eksen hans bor....Jeg synes det er litt merkelig valg egentlig. Det er skikkelig usentralt. Nå føler jeg kanskje ikke at eksen er en trussel sånn sett. Men hun er mye yngre (kun 17 år) og smellvakker. Det var hun som gjorde det slutt og jeg vet at han tok det hardt. Nå er jeg litt redd for at han vil flytte dit pga henne! Men han sier nei. At han bare synes plassen er fin. Har aldri hørt han snakke om plassen før engang 😞 Kjenner jeg er bekymret. Føler meg stygg og feit akkurat nå med melkespreng og det som er...….

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke flyttet ihvertfall....

En ting er om han ønsker å flytte nærmere familie og gamle venner, men jeg ville ikke flyttet til et litt øde og usentralt sted for noen mann. Du skal finne et eget nettverk, egne venner, jobb osv og da trenger du litt størrelse på stedet dere skal flytte til, og kanskje litt drahjelp fra hans familie og venner for å komme inn i miljøet.

Anonymkode: 8d841...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er veldig rart. 

Men synes nok helr greia med å bo sammen med en mann og få barn med en mann, som tidligere har hatt en mye yngre kjæreste, og hun nå er bare 17 år, lukter SVIDD. Hvor lenge siden er det at de var sammen, og hvor mye eldre er han egentlig?

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er samboer med en fin fyr. Vi har nettopp fått baby og ønsker å få en leilighet for oss selv. Vi bor nå hos mine foreldre. Han kommer fra Stavanger og har sin familie der. Nå vil han at vi skal flytte nedover dit han kommer fra. Jeg tenkte at han mente Stavanger, men han vil kjøpe leilighet på et lite tettsted et stykke ifra byen. Samme sted som eksen hans bor....Jeg synes det er litt merkelig valg egentlig. Det er skikkelig usentralt. Nå føler jeg kanskje ikke at eksen er en trussel sånn sett. Men hun er mye yngre (kun 17 år) og smellvakker. Det var hun som gjorde det slutt og jeg vet at han tok det hardt. Nå er jeg litt redd for at han vil flytte dit pga henne! Men han sier nei. At han bare synes plassen er fin. Har aldri hørt han snakke om plassen før engang 😞 Kjenner jeg er bekymret. Føler meg stygg og feit akkurat nå med melkespreng og det som er...….

Anonymkode: 4d090...aad

Dere er samboere og har fått barn og eksen er 17 år.

Var han sammen med henne når hun var 14 eller gikk han rett fra henne og til deg og du ble gravid på første date?

Siden du sier hun er mye yngre så må han egentlig være en gammel gris som gikk på en tenåringsjente.

Anonymkode: 1a066...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 22 både jeg og typen min. Ja, de skilte mye. De var sammen i ca ett år. Jeg hadde heller ikke vært sammen med han lenge før jeg ble gravid. Jeg er veldig forelsket i han, og vil prøve å få den lille familien vår til å funke så langt jeg klarer. Han mener han har bodd lenge hos meg, så nå er det min tur til å ofre litt. Men nå vil han faktisk kjøpe noe. Og da forplikter vi oss mer tenker jeg. 

HI

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er samboere og har fått barn og eksen er 17 år.

Var han sammen med henne når hun var 14 eller gikk han rett fra henne og til deg og du ble gravid på første date?

Siden du sier hun er mye yngre så må han egentlig være en gammel gris som gikk på en tenåringsjente.

Anonymkode: 1a066...0a5

De ble sammen da hun var 14 og var sammen i ca ett år......

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De ble sammen da hun var 14 og var sammen i ca ett år......

Anonymkode: 4d090...aad

Så han kunne egentlig blitt fengslet for voldtekt? Regner ikke med han var sammen med henne så lenge uten å ha sex med henne, og ha sex med noen som er så unge er i lovens forstand voldtekt....

Lukter litt av dette synes jeg. Fint om han vil kjøpe noe sammen med deg, men du har også noe å si på hvor dere skal kjøpe. Jeg hadde ikke kjøpt noe der hun bor. Hun kan ikke gå i mer enn 2.klasse på vgs? Forhåpentligvis flytter hun langt avsted for å studere etterhvert, og kjæresten din får henne ut av hodet.

Anonymkode: 8d841...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De ble sammen da hun var 14 og var sammen i ca ett år......

Anonymkode: 4d090...aad

Du har fått barn med en som forelsker seg i, og blir kjæreste med et barn, HI.

Ikke nok med det, men han ønsker nå å ta familien med seg og bosette seg i det området hun bor i.

Det er så mange alarm-bjeller som ringer her at man kan kan få vondt i ørene av mindre. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke ideelt å bo hos dine foreldre, så du må nok gå med på at dere skal ut. Drit i eksen eller hva det nå er, ikke la henne bli en stor del av utregningen her, men spør deg selv: hva skal jeg jobbe med når jeg er ferdig med å ha spebarn? Hvor kan jeg få den jobben? Hvordan finansierer vi et evt. huskjøp? Hvor har vi råd til å bo? Stavanger by er en av de dyreste plassene i Norge. Så kanskje det er lurt å kikke i utkanten. Men dere trenger jo ikke bosette dere på samme sted som foreldrene hans. Og for øvrig: ei jente på 17 blir ikke boende et sted på livstid selv om hun bor der nå...

Anonymkode: 6d60b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør tenke litt over hvordan du selv kommer til å trives der, jeg. 

Kjenner du noen der, eller er det bare hans nettverk som du må finne deg en plass i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen der. Men han sier at folk er hyggelige og at det er en koselig plass. Men jeg tror ikke han har noen kompiser selv som bor der🤔 familien hans bor en drøy halvtime unna. HI

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ingen der. Men han sier at folk er hyggelige og at det er en koselig plass. Men jeg tror ikke han har noen kompiser selv som bor der🤔 familien hans bor en drøy halvtime unna. HI

Anonymkode: 4d090...aad

Da er det vel null grunn for å flytte dit, verken foreldrene eller vennene bor der??

Anonymkode: 6d60b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel null grunn for å flytte dit, verken foreldrene eller vennene bor der??

Anonymkode: 6d60b...c13

Nei det er bare eksen og et par andre han kjenner, men ingen som han nå har kontakt med. Det er derfor det er så rart..

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å flytte på seg. Men du kan og bør si nei til det stede. Og det burde leie et sted før dere kjøper noe. Se hvordan det er å være helt på egenhånd og om du kan stole helt på han da. 

Anonymkode: 51d90...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det da? En halvtime unna Stavanger kan jo være ei lita bygd der alle kjenner alle, eller et større sted der sjangsen for å treffe ex’en er minimal. 
Prisene i Stavanger er jo høye, og med ett man kommer litt ut av byen er det mye mer rimelig. 

Anonymkode: d5d71...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er det da? En halvtime unna Stavanger kan jo være ei lita bygd der alle kjenner alle, eller et større sted der sjangsen for å treffe ex’en er minimal. 
Prisene i Stavanger er jo høye, og med ett man kommer litt ut av byen er det mye mer rimelig. 

Anonymkode: d5d71...a02

Det er et lite sted, der sjansen for å treffe eksen er ganske stor. 

Anonymkode: 4d090...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke helt alvorlig mene, at du blir sjalu på en 17-åring? 

Anonymkode: 4bb5e...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

19 åringer som går etter 14 åringer er ekkelt !!! 

Anonymkode: 6e54a...921

Ja, det er helt utrolig at man fortsetter denne tråden med å pjuske og pludre om at 17-åringen snart kommer til å flytte og at det er så lurt å finne seg et eget sted, bla bla bla.

Som om dette er en helt alminnelig mann det er snakk om, og ikke om en fyr som muligens har både pedofile, antisosiale og obsessive trekk. 

Har man barn med en sånn mann, bør man først og fremst forsøke å skaffe til veie kunnskap om han er farlig for barn eller andre, før man begynner å snakke om andre ting. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er helt utrolig at man fortsetter denne tråden med å pjuske og pludre om at 17-åringen snart kommer til å flytte og at det er så lurt å finne seg et eget sted, bla bla bla.

Som om dette er en helt alminnelig mann det er snakk om, og ikke om en fyr som muligens har både pedofile, antisosiale og obsessive trekk. 

Har man barn med en sånn mann, bør man først og fremst forsøke å skaffe til veie kunnskap om han er farlig for barn eller andre, før man begynner å snakke om andre ting. 

Anonymkode: 65ccb...e51

Er så enig!

Hele problemstillingen blir surrealistisk for meg. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å sjekke hvordan jeg kunne sikret eget barn. Ville latt ham flytte, men hadde ikke flyttet sammen med ham.

Han var en voksen mann som gikk etter et barn. Det er skremmende at dette ikke er et tema for Hi, spesielt nå som hun venter barn med denne overgriperen.

Hi - snakk med fagfolk, jeg tror du trenger noen til å støtte deg. Ut fra måten du skriver på og det du skriver får jeg inntrykk av at han bestemmer og at du ikke har så mye du skal ha sagt.

Anonymkode: 913ba...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at dersom dere flytter til hans hjemmetrakter skal dere bo i nærheten av foreldrene hans slik at dere har umiddelbar barnevakt. Ellers kan det lett bli til at du blir sittende hjemme med barnet mens han oppsøker gamle venner alene og det er dårlig gjort å ikke inkludere deg og presentere deg her og der slik at du også kan etablere vennskap. 

Anonymkode: 2bcf7...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen er jo en seksualforbryter. Det er ubetinget fengselsstraff for sex med barn (BARN, ja!) under 16 år. 

Dropp å flytte til et sted der barnet deres får høre at faren er pedo, og kryss fingre for at denne eksen ikke anmelder ham før saken er foreldet. Eller blir den egentlig foreldet? Seksuelle overgrep blir jo ikke lenger det, og sex med en mindreåring er et seksuelt overgrep. 

Anonymkode: bfe0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stedet du flytter til nå blir kanskje steder ditt barn vokser opp.

Tenk VELDIG nøye gjennom om du er villig til å flytte fra din familie og sitt nettverk. Hvis forholdet skulle ryke sitter du ganske alene.

En moden mann ville gjøre det som er best for dere alle, ikke si at «det er din tur til å ofre deg». Han vet godt at det forplikter langt mer når man kjøper leilighet og har barn sammen.

Jeg skjønte ikke at jeg kunne stille krav da jeg var 22 år. Nå er jeg over 40 og ville nok gjort et par ting annerledes. Håper du kan se klarere. Ikke gi etter fordi du er forelsket nå.

 

Anonymkode: 5354a...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå med på det, hvis du ikke virkelig vil flytte dit. Tilby å leie ett år nærmere hans familie eller finne egen leilighet/hus der dere bor nå. 

Anonymkode: d0908...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...