Gå til innhold

Dessert etter middag, hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har dere dessert etter middag?

Vår eldste klager over at vi nesten aldri har det siden kameraten hans nesten har det hver dag.
Lurer derfor hva som er normalt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten aldri her også. Eller, de får gjerne en is en eller annen gang etter middag om sommeren. Ellers er det dessert når det er bursdager og en ytterst sjelden gang utenom.

Anonymkode: a39a6...6cc

Skrevet

To-tre ganger i året, kanskje. 

Men det er nesten alltid f.eks. is i fryseboksen, kjeks i skapet e.l. 

Anonymkode: 9fa77...7a7

Skrevet

Vi hat det nesten aldri. Stort sett bare når vivhar gjester. 

men man kan jo godt ha dessert hver dag. Det komner jo an på hva desserten består av. 

Anonymkode: 7dd90...d0c

Skrevet

Hver søndag. Søndagsmiddag og dessert. Hadde en periode på et par år dessert etter fiskemiddag, men da gjerne kesam og bær. Vi fant ut at det ble litt mye, så var enklere å ha søndager. Blir ofte bær og kesam fortsatt, av og til mousse eller pai😊 

Skrevet

Sporadisk, uavhengig av ukedag. Alt fra en dag i uken, aldri eller 4

Om sommeren er det nok oftest, da kan de ta saftis fra fryseren. 

Anonymkode: 3f1d4...756

Skrevet

Julaften. Aldri ellers. 

Anonymkode: 881c6...403

Skrevet

Vi har det hver dag. Desserten er alltid den samme: to valgfri frukt.

Anonymkode: 3656c...37e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Julaften. Aldri ellers. 

Ikke i middagsbesøk en gang? Hadde blitt litt skuffet om jeg ikke fikk dessert da, altså.

Skrevet

Når vi har middagsbesøk, på sommeren hvis jeg har kjøpt jordbær eller bringebær. Har vi is i fryseren så hender det ungene får is til dessert. 

Skrevet

Vi har hver dag nå under pesten. Mat er av de få tingene som fremdeles er normale og mulige.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke i middagsbesøk en gang? Hadde blitt litt skuffet om jeg ikke fikk dessert da, altså.

Vi har aldri besøk. Dessverre 😭

Skrevet

Noen ganger i uka. Varierer mellom en fruktsalat, en kjeks, kremdesserter, is osv. Sunnere alternativer i ukedagene, og skikkelig dessert i helga. 

Eller kake. For ja jeg baker stort sett kake til helgen. 

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har aldri besøk. Dessverre 😭

Kanskje det er fordi de ikke får dessert? :lur:

Anonymkode: a5ce2...5ea

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har det hver dag. Desserten er alltid den samme: to valgfri frukt.

Anonymkode: 3656c...37e

Litt det samme her. Er godt å avrunde middagen med noe, men det bør være noe sunt, som frukt eller kaffe. 

Skrevet

Har kun dessert når vi har middagsgjester. Men har alltid is, så om ungene har spist opp mat de egentlig ikke liker så godt, så vanker det ofte en is som ‘belønning’. 

Anonymkode: 96f5a...6ef

Skrevet

Varierer, men sjelden noe annet enn oppkuttet frukt, saftis etc. Søte desserter ala kake er til høytidsdager, bursdager og finere middager. Baker ikke veldig ofte, men kan finne på å lage vafler eller lapper til lunsj i helgene. Ungene her spiser nesten ikke kake. De vil helst ha frukt og bær. 

Skrevet

Veldig sjelden, julaften, nyttårsaften og når vi har selskap. Kanskje 6-8 ganger i året i snitt. 

Har aldri dessert når det bare er oss. 

Anonymkode: c066d...87d

Skrevet

Mitt barn klager også over at vi nesten aldri har dessert. Vi har det kun når vi har gjester. Men det blir så mye annet, så mange anledninger hele tiden hvor man skal "kose seg" med noe usunt, og han er på grensen til overvektig som det er, så jeg ønsker ikke å innføre dessert til vanlig. Dessert er is i hans øyne, så tviler på det hjelper å ha et sunt alternativ heller. (Han får frukt/bær om han vil, men det "teller ikke".)

Anonymkode: 61f07...f6f

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn klager også over at vi nesten aldri har dessert. Vi har det kun når vi har gjester. Men det blir så mye annet, så mange anledninger hele tiden hvor man skal "kose seg" med noe usunt, og han er på grensen til overvektig som det er, så jeg ønsker ikke å innføre dessert til vanlig. Dessert er is i hans øyne, så tviler på det hjelper å ha et sunt alternativ heller. (Han får frukt/bær om han vil, men det "teller ikke".)

Anonymkode: 61f07...f6f

Men en vannis er det ikke mye kalorier i? De har jo flere sorter uten sukker også. 

Skrevet

Dessert er veldig gammeldags. Er vel ikke vanlig nå lenger.

Anonymkode: 79b63...755

Skrevet

Jeg skulle inn å skrive aldri, med unntak av jul og nyttår, men spiser jeg her at dere definerer dessert som oppkuttet frukt, is, kjeks ol. så da har vi visst dessert flere ganger i uka. 

Men dessert for meg er puddinger, pai, gele, ol.

Anonymkode: 900af...24b

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men en vannis er det ikke mye kalorier i? De har jo flere sorter uten sukker også. 

Så da er det greit liksom?

Jeg vokste opp med barn som fikk saus og dessert til hver middag, de endte opp med overvekt og spiseforstyrrelser. Selv er jeg vokst opp med vann til mat, saft til grøt hver lørdag, og saus til maten hver søndag. Vår familie var de eneste omtrent, som slapp unna problemer relatert til kosthold. Ære være de foreldrene som tør å si nei og gir ungene en bra start på livet. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da er det greit liksom?

Jeg vokste opp med barn som fikk saus og dessert til hver middag, de endte opp med overvekt og spiseforstyrrelser. Selv er jeg vokst opp med vann til mat, saft til grøt hver lørdag, og saus til maten hver søndag. Vår familie var de eneste omtrent, som slapp unna problemer relatert til kosthold. Ære være de foreldrene som tør å si nei og gir ungene en bra start på livet. 

Hæ, saus hver søndag? Ellers spiste dere "tørr" mat liksom 😉

Jeg har vokst opp med saus hver dag, og det samme er barna mine. Ingen er overvektige, ingen har spiseproblemer. 

Anonymkode: c066d...87d

Skrevet

Vi har det hver dag! 😊

Frukt eller bær med tilbehør: som regel vaniljesaus, yoghurt eller kesam. Innimellom blir det is eller smoothie.

Anonymkode: 30327...d85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...