Gå til innhold

Hva har du oppdaget i denne tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At verden ikke er blomster

Anonymkode: d65ec...88b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg synes at hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmbarnehage er 💩

Jeg savner min fysiske arbeidsplass

Man blir faktisk tjukk av å småspise sjokolade hver dag...

Anonymkode: 35f67...2f6

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man blir faktisk tjukk av å småspise sjokolade hver dag...

Jeg gafler i meg sjokolade og potetgull som bare det, for tiden. Har ikke gått opp noe. Forstår ikke at folk går så mye opp i vekt nå for tiden.  

Anonymkode: 4d616...547

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gafler i meg sjokolade og potetgull som bare det, for tiden. Har ikke gått opp noe. Forstår ikke at folk går så mye opp i vekt nå for tiden.  

Nei, det må være deilig å være uvitende... 

Skrevet

Hvor mye jeg savner den hektiske hverdagen og hvor mange fine venner jeg har samlet i løpet av de siste 20 årene❤️

Anonymkode: 755cd...cc4

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det må være deilig å være uvitende... 

Det er jo mye mer stress nå?

Skrevet

At naboen oppdrar regulære drittunger. 
Jeg ble litt overrasket, for i den hektiske normalhverdagen har jeg rett og slett aldri oppfattet hva slags mobberadferd og pøbeloppførsel som sanksjoneres av det jeg trodde var oppegående foreldre.

Skrevet

At hverdagen er fantastisk.

Herregud, jeg savner til og med å stå på et stappfullt, forsinka tog en tidlig morgen...

Anonymkode: e6e6b...905

Skrevet

Jeg har lært at vi har mange overhysteriske foreldre som tydligvis vet bedre enn myndighetene hva som er farlig å ikke. 

Anonymkode: 625b5...daf

Skrevet

At jeg elsker hjemmekontor og hjemmeskole. Og familien. At vi er en velfungerende, harmonisk familie; og at vi ikke merker store forskjellen fordi vi ikke har noen annen familie i hverdagen enn hverandre uansett. Det eneste vi savner er fotball.

Anonymkode: 0b9d7...c5e

Skrevet
44 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg ble litt overrasket, for i den hektiske normalhverdagen har jeg rett og slett aldri oppfattet hva slags mobberadferd og pøbeloppførsel som sanksjoneres av det jeg trodde var oppegående foreldre.

Skal ikke mobbing sanksjoneres mener du? 

Anonymkode: 7fc81...f1e

Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg virkelig hater jobben min. Jeg har lyst å slutte, men tør det ikke nå. Har ikke råd å stå uten jobb. 

Anonymkode: 31a12...99c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har oppdaget at jeg virkelig hater jobben min. Jeg har lyst å slutte, men tør det ikke nå. Har ikke råd å stå uten jobb. 

Er det barnehage eller skole du jobber på? :P

Skrevet

At det er vanskelig å holde rutiner for meg selv hjemme og at angsten min snart er i full blomst.

At ungene mine er sjukt mye flinkere enn meg til å venne seg til nye situasjoner 😅😂

Anonymkode: 43a70...f48

Skrevet

At jeg savner å kunne stikke innom foreldrene mine når som helst. ❤️ Hadde egentlig ikke trodd jeg skulle komme til å savne det så mye som jeg gjør. 

Og så har jeg oppdaget at butikkens brødskjæremaskin er en fantastisk oppfinnelse, nå når den er borte. 😉 (Visste vel egentlig at den var fantastisk, men har vel ikke tenkt så veldig over det før.)

Anonymkode: bf730...b12

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det barnehage eller skole du jobber på? :P

Ja, jobber på barnetrinnet. Dårlig klassemiljø, og jeg jobber dag og natt for å bedre det. Men kommer ingen vei. Det sliter på helsen, både fysisk og psykisk. 

Skrevet
2 timer siden, gale damen skrev:

Kan det være at nabobarna er litt mer ygg akkurat nå, de også, fordi de har lite å fordrive tida med? Bare en tanke.

Selv har jeg oppdaget:
At det er superstas å være hjemme sammen med 3 barn/ungdommer.
At vi spiser mye bedre nå som jeg har tid til å planlegge og kokkelere, og at vi sitter lengre ved bordet når det ikke er noe som krever oss etter middag.
At jeg elsker jobben min og savner hvert minutt av den, men at stillstand gjør meg kreativ
At veldig mange jobber burde foregå hjemmefra, og de som ikke kan gjøres hjemmefra burde betales bedre...
At 8 av 10 møter kunne ha vært erstattet av en epost, eller noen ganger av bare en sms, og at digitale møteløsninger har sine begrensninger
At det sannsynligvis er hyggeligere å bo et tørt sted enn et vått sted, eller, jeg vet ikke, men jeg syns det ser ut som om folk på tørre plasser faktisk er utendørs en del. (Det er ingen vits i å prøve det her...)
At ungene mine er så dårlige i både kortspill og brettspill at vi faktisk burde begynne å spille om penger, da ville jeg bli rik.

Skrevet
4 timer siden, Pashla skrev:

Kan det være at nabobarna er litt mer ygg akkurat nå, de også, fordi de har lite å fordrive tida med? Bare en tanke.

Selv har jeg oppdaget:
At det er superstas å være hjemme sammen med 3 barn/ungdommer.
At vi spiser mye bedre nå som jeg har tid til å planlegge og kokkelere, og at vi sitter lengre ved bordet når det ikke er noe som krever oss etter middag.
At jeg elsker jobben min og savner hvert minutt av den, men at stillstand gjør meg kreativ
At veldig mange jobber burde foregå hjemmefra, og de som ikke kan gjøres hjemmefra burde betales bedre...
At 8 av 10 møter kunne ha vært erstattet av en epost, eller noen ganger av bare en sms, og at digitale møteløsninger har sine begrensninger
At det sannsynligvis er hyggeligere å bo et tørt sted enn et vått sted, eller, jeg vet ikke, men jeg syns det ser ut som om folk på tørre plasser faktisk er utendørs en del. (Det er ingen vits i å prøve det her...)
At ungene mine er så dårlige i både kortspill og brettspill at vi faktisk burde begynne å spille om penger, da ville jeg bli rik.

Ang spill. barna mine er utrolig dårlige vinnere og tapere :) Lengste vi har spilt sammenhengende er vel 2 timer,- da er det krig...

Bor også på et vått sted,- i går fant jeg ut av vi nærmer oss snart et helt halvår (!!!) med dårlig vinter! Første snøen som kom liggende var en av de første dagene i november og siden den gang har snøen kommer og gått flere ganger hver måned,- men tror ikke den har vært liggende over en uke en eneste gang,- som regel bare 2 til 4 dager! Hater vinter generelt,- og denne spesielt,-men nå er det grenser for hvor mye mer jeg tåler. Men er mye ute,- jogger. Og turene er blitt lengre og lengre siden karantenetiltak tok til. Prøver "løpe fra irritasjon, frustrasjon og alt";- det funker ikke. Eneste som har skjedd er at en negl har ramlet av og en til er på vei.

Ellers så har jeg lært/funnet ut;

Det finnes utrolig mange dårlige filmer og serier som man likevel ikke klarer slutte se,- også tenker man etterpå hvordan man i all verden klarte sitte gjennom det/se ferdig serie :)

Å kjøre barn til og fra aktiviteter er ikke så tidsoppslukende som jeg følte. Fikk tatt unna trening, ærend eller sosiale "småtreff" mens jeg ventet på at disse var ferdig, så fikk gjort mye den "dødtiden jeg følte det var som  jeg ikke gjør nå.

Jeg vurderer seriøst og flytte lenger sør,- og kjenner at selv om mitt ønske er at mann og barn blir med så gjør klimaet her jeg bor at jeg rett og slett,- helt seriøst,- vurderer å flytte uansett. Ikke bare værsyk, men sliter også fysisk i sånn klima grunnet kronisk lidelse som er kommet seneste år. God tid, gir mer rom for å tenke og planlegge og lage ulike scenarier...

og i motsetning til en annen lenger oppe,- nei det hjelper ikke trene lenger og oftere når man putter innpå litt mer..... Definitivt ikke! Selv om det ikke er mye en gang (eller,- mange bekker små gjør en stor å,- så er sikkert mer enn jeg tror.....)

Stengte frisører gjør det enklere å prøve gro ut håret fra kort til den boben jeg kunne tenkt meg. Ingen som tenker på "mellomstadiet" jeg er på nå,- og neste klipp vil gjøre videre sparing meget greiere enn hva det har vært frem til nå! Hater å gå "rotete" klipt,- så å gro ut hår tar laaaang tid fordi jeg klipper det så ofte for å prøve se fresh ut det meste av veien....

Anonymkode: e9648...fc9

Skrevet
9 timer siden, Pashla skrev:

At 8 av 10 møter kunne ha vært erstattet av en epost, eller noen ganger av bare en sms

Velkommen skal du være! :) 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Velkommen skal du være! :) 

Ja, håper mellomledere og ledere gjør seg samme erfaring 😁 

Skrevet

At jeg er super fornøyd med min trygge jobb i helsevesenet. At jeg ser hvor mye møtevirksomhet vi egentlig kan klare oss uten og evt ha telefonmøter/Skype. At hverdagen er behagelig uten alt man skal rekke av aktiviteter og ting man må møte opp på etter arbeidstid. At man har kjent på å stå sammen og jobbe målbevisst mot pandemien i arbeidssituasjonen. At man ser hvor avhengig man er av diverse yrkesgrupper. At de mest kritiske arbeidsplassene er de som får minst betalt. At man kjenner på å savne familie og venner man må holde avstand fra. Kjenne på alt man egentlig tar for gitt i en normal tilstand. 

Anonymkode: 8ace8...717

Skrevet

At jeg virkelig liker hjemmekontor og hjemmeskolen. Det er utrolig kjekt å få være en del av ungdommenes hverdag, og spise både frokost, lunch og middag med de. 

At jeg gjør det bra på online jobbintervju. 

At den siste personen jeg fikk en klem av trolig i hele år (barna unntatt) skulle være en stiv, gammel direktør fra forrige jobben som jeg tilfeldigvis traff på reise. 

At jeg er en stabbedask som elsker digg i uhorvelige mengder, sofalivet og serier på ipaden.  

At jeg egentlig har et fantastisk privilegert liv. 

Anonymkode: 18bd1...175

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dette tilfellet er ordet sanksjon brukt i betydning å godkjenne. 

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror hun mente foreldrene mobbet ungene sine. 

Anonymkode: c5d98...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...