Nyttårs barn Skrevet 14. april 2020 #76 Skrevet 14. april 2020 Det er nok litt med høna og egget. De som blir syke av Corona er ofte folk som i utgangspunktet har dårlig helse. Noe av grunnen til at så mange har blitt syke enkelte steder handler også om aldrende befolkning, botetthet og kanskje om luftforurensing. Alt dette er også markører for dårligere helse og livsvilkår enn de fleste har i Norge.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #77 Skrevet 14. april 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må gjerne skylde på Hi, det var likevel du som skrev: "Igjen, skepsis og misunnelse er et lavstatusfenomen." Og så gjentok du det: "Isolasjon, skepsis og misunnelse, er, og blir, et lavstatusfenomen." Eller kanskje du skriver ting du ikke mener? Resten av det du skriver er bare tåkeprat hvor du egentlig bare gjentar deg selv fra tidligere, bare at du nå også mener skepsis bunner i dårlig mental helse, også hos høyt utdannede fagfolk som begrunner sin sunne skepsis med faglige vurderinger og forskning. Det sier langt mer om deg enn andre. Du evner ikke akkurat å bygge dine antakelser i tråden på særlig annet enn egne synsinger, noe du vel anklager Hi for å gjøre også, ironisk nok. Anonymkode: 02300...fb5 Nei, jeg spant diskusjonen videre med utgangspunkt i HI sitt innspill om de laveste i samfunnet, fordi det virket som HI trodde det var en luksus (hennes ord) å kunne holde seg inne. Nei nei, sunn skepsis og det å følge tiltak og følge med på utviklingen, har jeg aldri ment å slå ned på. Jeg er der selv. Jeg regner meg som sånn midt på treet sosial status. Altfor smart til å stupe uti med hodet først, men altfor selvsikker til å få helt panikk. Men at det finnes de som er hakket tøffere enn meg igjen, klarer seg bedre enn meg igjen, og har høyere sosial status enn meg, det har jeg ingen problemer med å innrømme heller. De som klarer seg best og har høyest sosial status er de tøffeste og mest hardhudete og minst tilbakeholdne. Vi smarte skal bare være glad vi har disse, som en beskyttelse, rundt oss, Anonymkode: d5d1a...a02
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #78 Skrevet 14. april 2020 22 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Det er nok litt med høna og egget. De som blir syke av Corona er ofte folk som i utgangspunktet har dårlig helse. Noe av grunnen til at så mange har blitt syke enkelte steder handler også om aldrende befolkning, botetthet og kanskje om luftforurensing. Alt dette er også markører for dårligere helse og livsvilkår enn de fleste har i Norge. Et godt innspill (som vanlig) fra deg! Anonymkode: d5d1a...a02
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #79 Skrevet 14. april 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg spant diskusjonen videre med utgangspunkt i HI sitt innspill om de laveste i samfunnet, fordi det virket som HI trodde det var en luksus (hennes ord) å kunne holde seg inne. Nei nei, sunn skepsis og det å følge tiltak og følge med på utviklingen, har jeg aldri ment å slå ned på. Jeg er der selv. Jeg regner meg som sånn midt på treet sosial status. Altfor smart til å stupe uti med hodet først, men altfor selvsikker til å få helt panikk. Men at det finnes de som er hakket tøffere enn meg igjen, klarer seg bedre enn meg igjen, og har høyere sosial status enn meg, det har jeg ingen problemer med å innrømme heller. De som klarer seg best og har høyest sosial status er de tøffeste og mest hardhudete og minst tilbakeholdne. Vi smarte skal bare være glad vi har disse, som en beskyttelse, rundt oss, Anonymkode: d5d1a...a02 Det skal du ha - du er veldig opptatt av å skrive om sosial status til å hevde at du ikke bryr deg om det Anonymkode: 02300...fb5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #80 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal du ha - du er veldig opptatt av å skrive om sosial status til å hevde at du ikke bryr deg om det Anonymkode: 02300...fb5 Ja, er det ikke sånn at når man stadig er opptatt av noe (eller noen) så betyr det at man bryr seg om det (eller de)? Anonymkode: d5d1a...a02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå