Gå til innhold

Korona og senskader.....!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barna tilhører likevel vårt samfunn, og man kan regne med at det stilles spørsmål om omsorgssvikt når man tar unger bort fra deres normale miljø.

Anonymkode: d5d1a...a02

Mener du samtlige foreldre driver med omsorgssvikt i Norge fordi de har holdt dem hjemme, og ikke latt dem samles i grupper? Du er sinnsyk.

Anonymkode: 8cac4...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du samtlige foreldre driver med omsorgssvikt i Norge fordi de har holdt dem hjemme, og ikke latt dem samles i grupper? Du er sinnsyk.

Du har skjønt det🤦‍♀️

Anonymkode: febda...7f3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har skjønt det🤦‍♀️

Anonymkode: febda...7f3

Det er jo det det står. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

NOEN AV OSS kan faktisk holde barna hjemme så lenge det faktisk trengs. 

Bare vi får klarsignal.

Genuint spørsmål:

Vi er sosiale vesener. Med mindre husholdningen din består av nok voksne og barn til at barna dine kan fortsette å lære sosiale spilleregler, lære å knytte seg til mennesker utenfor kjernefamilien, bli uavhengig og håndtere ting selv, hvordan har du tenkt å dekke disse livsviktige behovene hos barna dine? I potensielt ett år fremover?

For ikke å snakke om alt de allerede har utenfor hjemmet, som du nå tar fra dem. Venner, gode voksne, mestring. 

Helse og sunnhet er mer enn fravær av fysisk sykdom.

Anonymkode: 9002d...428

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det å holde unger vekke fra samfunnet har vært normalen en måneds tid nå. 

Men det er betimelig å stille spørsmål når noen holder unger vekk fra samfunnet når det ikke er noen grunn til det. Det gjelder alt fra helsekontroller, vaksinasjonsprogrammer, barnehage, skole mm. Konspirasjonsteorier, skepsis til samfunnet og isolasjon er røde flagg når det kommer til foreldrenes psykiske helse og omsorgsevner. 

Det har jo vært et uttalt problem at unger potensielt sett utsettes for mer vold og omsorgssvikt siste tiden, pga stress knyttet til frykt for sykdom og sosial distansering, samt at det er vanskelig å fange opp de barna som lider under dette. 

Og ja, du ser jo bare på de innleggene til HI. Synes du de høres ut som noe som kommer fra en harmonisk og stabil omsorgsperson? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat!

Nytter lite å skjerme barn fra fysiske trusler, hvis de skal være omgitt av psykiske trusler i stedet. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Genuint spørsmål:

Vi er sosiale vesener. Med mindre husholdningen din består av nok voksne og barn til at barna dine kan fortsette å lære sosiale spilleregler, lære å knytte seg til mennesker utenfor kjernefamilien, bli uavhengig og håndtere ting selv, hvordan har du tenkt å dekke disse livsviktige behovene hos barna dine? I potensielt ett år fremover?

For ikke å snakke om alt de allerede har utenfor hjemmet, som du nå tar fra dem. Venner, gode voksne, mestring. 

Jeg skal ikke si meg uenig i dét, men å være 1 år hjemme hadde vært en liten pris å betale hvis det betyr at man kan slippe hjertesvikt resten av livet. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ikke si meg uenig i dét, men å være 1 år hjemme hadde vært en liten pris å betale hvis det betyr at man kan slippe hjertesvikt resten av livet. 

Støtter denne. 

Anonymkode: 6adc3...403

Skrevet

Det beste hadde vært å stenge alle grenser for uoverskuelig framtid. Og holde den norske befolkningen i fullstendig lockdown i en måned for å utrydde viruset. Globalistene og åpne grenser ødelegger landet. Tenk selv, styr selv!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du at samfunnet skal gå rundt hvis alle skal være hjemme 1 år?

Anonymkode: e094d...0fe

Skrevet

Det beste hadde vært å stenge alle grenser for uoverskuelig framtid. Og holde den norske befolkningen i fullstendig lockdown i en måned for å utrydde viruset. Globalistene og åpne grenser ødelegger landet. Tenk selv, styr selv!

Gidder du å være så grei å produsere mat til over 5 millioner sultne innbyggere da, kanskje? 

Eller, la oss si 10 millioner siden vi uansett kaster rundt halvparten?

Eventuelt så får vi spise det du lager uten å klage. Poteter, korn, hva annet godt norsk har du på menyen, til oss, drøye 5 millioner, nordmenn?

Det blir vel neppe appelsiner og bananer, og sikkert magert med kjøtt. Særlig siden vi ikke lengre kan fôre med soya.

Men fisk tenker jeg du klarer å servere, siden vi uansett ikke kan eksportere lengre. 

Åh, det kommer til å bli så bra!

På forhånd takk!

Skrevet

Hvordan tenker du at samfunnet skal gå rundt hvis alle skal være hjemme 1 år?

Alle er jo ikke hjemme i 1 år. Mener du at alle i Norge har barn under 8 år?

Skrevet

Hvor har du fått 8 år i fra?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor har du fått 8 år i fra?

8-9 år. 1-4. trinn

Skrevet

Store deler av det arbeidsføre og produktive samfunnet har jo nettopp barn under 8 år. 

Skrevet

Store deler av det arbeidsføre og produktive samfunnet har jo nettopp barn under 8 år. 

Ja, det blir kanskje en sånn "luksusgreie", der de som egentlig var lavest i samfunnet (f.eks. uføre/hjemmeværende) blir de som får muligheten til å skåne barna sine.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det blir kanskje en sånn "luksusgreie", der de som egentlig var lavest i samfunnet (f.eks. uføre/hjemmeværende) blir de som får muligheten til å skåne barna sine.

Men uten stønader fra staten selvfølgelig. Så luksusen blir nok ikke så stor.

Anonymkode: 45668...1ec

Skrevet

Joda, men hvis de ser på dette som en «luksus» og som å «skåne» barna sine, så tyder det jo på at de fremdeles er blant de mest resurssvake i samfunnet.

Det er de ressurssvake og lavest utdannede som er mest redde nå. 

Alle med utdanning og som deltar i samfunnet til vanlig, vet at det er mye mer sunt å la ungene delta i samfunnet med andre, også nå, tross risikoen for å bli syk, enn å isolere ungene.

Isolasjon, skepsis og misunnelse, er, og blir, et lavstatusfenomen. Som går i arv.

Gi heller ungene muligheten til å skape en god fremtid for seg selv. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis vi hadde kunne velge det ene eller det andre, så hadde jeg kanskje valgt som deg. Men det kan vi ikke. Du må veie risikoene ved det ene alternativet mot det andre. Jeg kan bare si at når jeg ser på min niåring som gråter fordi han savner skolen og vennene sine, så tror jeg ikke jeg hadde kunnet forsvare å holde han hjemme med mindre det var helt opplagt nødvendig. 

Men selvsagt er det skummelt - fuck yes.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men uten stønader fra staten selvfølgelig. Så luksusen blir nok ikke så stor.

Anonymkode: 45668...1ec

Det er jo mange som får stønader fra staten.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men hvis de ser på dette som en «luksus» og som å «skåne» barna sine, så tyder det jo på at de fremdeles er blant de mest resurssvake i samfunnet.

Det er de ressurssvake og lavest utdannede som er mest redde nå. 

Alle med utdanning og som deltar i samfunnet til vanlig, vet at det er mye mer sunt å la ungene delta i samfunnet med andre, også nå, tross risikoen for å bli syk, enn å isolere ungene.

Isolasjon, skepsis og misunnelse, er, og blir, et lavstatusfenomen. Som går i arv.

Gi heller ungene muligheten til å skape en god fremtid for seg selv. 

Jeg vil ikke si at jeg er enig med deg i det, men du er vel en av dem som er sikker på at alt skjer alle andre enn deg.

Jeg derimot har vært gjennom sykdom, som "aldri" rammer unge mennesker. Mot alle odds så fikk jeg det, og jeg vet at sånt faktisk kan skje ALLE...

For at jeg skulle sendt barn på skole og i barnehagen, måtte jeg følt meg trygg på at barna faktisk var trygge der. Hvis ting løsner, og man slipper opp, og barna går uten symptomer i månedsvis kan vi jo komme i fare for å besøke besteforeldrene, som er i midten og slutten av 60-årene, og da kan de dø.

Bare fordi barna ikke kunne ha hjemmeskole...? Nå snakker jeg ikke bare om senskader, så det er litt avsporing. Beklager det.

Men for å snakke om senskader, så kan jo barna - i tillegg til å bidra til at besteforendrene DØR sitte igjen med senskader som gjør at de blir nettopp uføre. 

Skrevet

men du er vel en av dem som er sikker på at alt skjer alle andre enn deg.

Der stoppet den samtalen gitt!

Du vet fint lite hvem som har opplevd mest av deg og meg.

Jeg er ikke interessert i å basere noen videre diskusjon på dine fordommer.

Igjen, skepsis og misunnelse er et lavstatusfenomen. Det gjør at man ikke klarer å se ting klart.

Man tror alle andre har det bedre enn seg selv, noe som selvfølgelig ikke stemmer, men kun fordi man tror dette, som da er feil, så havner man altså utenfor selve diskusjonen. 

Her fikk vi se dette i praksis!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke si at jeg er enig med deg i det, men du er vel en av dem som er sikker på at alt skjer alle andre enn deg.

Jeg derimot har vært gjennom sykdom, som "aldri" rammer unge mennesker. Mot alle odds så fikk jeg det, og jeg vet at sånt faktisk kan skje ALLE...

For at jeg skulle sendt barn på skole og i barnehagen, måtte jeg følt meg trygg på at barna faktisk var trygge der. Hvis ting løsner, og man slipper opp, og barna går uten symptomer i månedsvis kan vi jo komme i fare for å besøke besteforeldrene, som er i midten og slutten av 60-årene, og da kan de dø.

Bare fordi barna ikke kunne ha hjemmeskole...? Nå snakker jeg ikke bare om senskader, så det er litt avsporing. Beklager det.

Men for å snakke om senskader, så kan jo barna - i tillegg til å bidra til at besteforendrene DØR sitte igjen med senskader som gjør at de blir nettopp uføre. 

Tror ikke det er sunt for barna dine at du går rundt og frykter det verste bare fordi du selv var uheldig.. 

Anonymkode: 74aba...379

Skrevet

Tror ikke det er sunt for barna dine at du går rundt og frykter det verste bare fordi du selv var uheldig.. 

Anonymkode: 74aba...379

Jeg går ikke rundt og frykter det verste :)

Skrevet

Der stoppet den samtalen gitt!

Du vet fint lite hvem som har opplevd mest av deg og meg.

Jeg er ikke interessert i å basere noen videre diskusjon på dine fordommer.

Igjen, skepsis og misunnelse er et lavstatusfenomen. Det gjør at man ikke klarer å se ting klart.

Man tror alle andre har det bedre enn seg selv, noe som selvfølgelig ikke stemmer, men kun fordi man tror dette, som da er feil, så havner man altså utenfor selve diskusjonen. 

Her fikk vi se dette i praksis!

Du aner jo ikke hva jeg jobber med engang :P

At du i det hele tatt snakker om lavstatus er litt... ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...