Gå til innhold

Til dere som sliter med å forstå at vi fortsatt må følge myndighetenes anbefalinger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvor det enorme problemet er, se til Sverige, de ligger an til en statistikk tilsvarende en ganske normal influensasesong, likevel blir de framstilt som et skrekkeksempel. Du kan ikke fornekte livets realiteter. Du og myndighetene er overreagerer noe helt voldsomt.

Anonymkode: 44c12...eb8

Kunne ikke vært mer enig..

Anonymkode: e28eb...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At folk med så lav intelligens greier skrive og lese overrasker meg. Du tror de har det slik hvert år, bare litt verre enn i år for det pleier dø flere av influensa? Har du fått med deg NOE om dette??

Anonymkode: 0d54b...eec

Du bør holde dine tanker for deg selv, du har lite informativt å komme med. For et par år siden døde 25.000 av influensa i Italia. Da satt du ikke og fulgte med, gjorde du vel? Mindre intelligente opportunister bør lære seg å tie. Men det er vel for mye forlangt. Du vet vel neppe hvor mange innbyggere det er i Italia en gang, ikke uten å google.

Anonymkode: 44c12...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør holde dine tanker for deg selv, du har lite informativt å komme med. For et par år siden døde 25.000 av influensa i Italia. Da satt du ikke og fulgte med, gjorde du vel? Mindre intelligente opportunister bør lære seg å tie. Men det er vel for mye forlangt. Du vet vel neppe hvor mange innbyggere det er i Italia en gang, ikke uten å google.

Anonymkode: 44c12...eb8

Dere som fortsatt klarer å sammenligne covid-19 med influensa bør lære dere å tie. Men det er vel for mye forlangt. Dere har ikke forstått så mye. 

Anonymkode: f89b0...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Forresten leser jeg av statistikken at Italia nå er på vei ned, med beste statistikk siden midten av mars.De ligger fremdeles flere tusen døde under influensastatistikken. Likevel roper alle på katastrofe. Selvsagt er det trist med alle som dør, men en må kunne forvente at voksne mennesker aksepterer livet slik det tross alt er.

Anonymkode: 44c12...eb8

Hvordan ser du for deg at tallene hadde vært uten tiltakene?

Anonymkode: 71d51...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du nå forsøkte deg på et sleivspark til meg så kan jeg jo spør deg:

Hvem er det du beskriver her?
 

Meg som argumenterer for at vi skal følge myndighetenes anbefalinger - nettopp fordi det er der ekspertisen sitter?

Eller de som mener at man skal tenke sjæl basert på et utvalg artikler av mer eller mindre vitenskapelig grad? 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Både og.

Du må gjerne følge myndighetenes råd.

Men kutt ut å forklare myndighetenes råd, når du tydeligvis ikke helt forstår hva det er snakk om. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som fortsatt klarer å sammenligne covid-19 med influensa bør lære dere å tie. Men det er vel for mye forlangt. Dere har ikke forstått så mye. 

Anonymkode: f89b0...0ea

Du kan si hva du vil, det er faktisk veldig sammenlignbart. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvor det enorme problemet er, se til Sverige, de ligger an til en statistikk tilsvarende en ganske normal influensasesong, likevel blir de framstilt som et skrekkeksempel. Du kan ikke fornekte livets realiteter. Du og myndighetene er overreagerer noe helt voldsomt.

Anonymkode: 44c12...eb8

Typisk svensk influensasesong?

Virkelig?

https://www.dagbladet.no/nyheter/ambulanser-ma-sta-i-ko---katastrofesituasjon/72354577
 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du bør holde dine tanker for deg selv, du har lite informativt å komme med. For et par år siden døde 25.000 av influensa i Italia. Da satt du ikke og fulgte med, gjorde du vel? Mindre intelligente opportunister bør lære seg å tie. Men det er vel for mye forlangt. Du vet vel neppe hvor mange innbyggere det er i Italia en gang, ikke uten å google.

Anonymkode: 44c12...eb8

Akkurat!

Folk som ellers ikke bryr seg døytten om verden, har nå blitt selvutnevnte eksperter, fordi de leser artikler i Aftenposten og Dagbladet. De samme artiklene som alle andre også leser. Og plutselig skal de nå leke profeter. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både og.

Du må gjerne følge myndighetenes råd.

Men kutt ut å forklare myndighetenes råd, når du tydeligvis ikke helt forstår hva det er snakk om. 

Anonymkode: f7eee...045

Opplys meg..

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat!

Folk som ellers ikke bryr seg døytten om verden, har nå blitt selvutnevnte eksperter, fordi de leser artikler i Aftenposten og Dagbladet. De samme artiklene som alle andre også leser. Og plutselig skal de nå leke profeter. 

Anonymkode: f7eee...045

Kan ikke du som har helårskontroll opplyse oss stakkars evnukker som velger å høre på myndighetene i denne saken da? Du burde fått plass ved det runde bord, siden du tydeligvis vet noe ikke de vet.. 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan si hva du vil, det er faktisk veldig sammenlignbart. 

Anonymkode: f7eee...045

Nei, det er faktisk ikke det. Men forstår jo at du tror du vet mer enn helsepersonell og myndigheter verden over. 

Anonymkode: f89b0...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, dersom alt går etter din og myndighetenes plan, vil veldig få bli utsatt for korona. Da aner vi fred og ingen fare når alt er over. Så en dag, noen måneder etter at seieren er feiret, kommer det en fra Litauen, fra Polen, eller en nordmann hjem fra utenlandsreise, med korona. Da er vi i gang igjen. For fullt. Eneste løsning er en vaksine, og den kommer ikke raskere uansett hva vi foretar oss. Myndighetene bør heller bruke tiden og pengene på å gi oss tilstrekkelig sykehuskapasitet så raskt som over hodet mulig, enn å betale oss for at vi skal holde oss inne for unngå overbelastning på sykehusene.

Anonymkode: 44c12...eb8

Den kan ikke komme raskt, for hvis den kommer raskt er vi hundretusenvis som ikke vil ta den fordi den ikke er nøye utprøvd og garantert bivirkningsfri (annet enn litt vondt i armen i verste fall).

Anonymkode: 4948b...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan si hva du vil, det er faktisk veldig sammenlignbart. 

Anonymkode: f7eee...045

Reint bortsett fra at influensa er det mange som er immune mot, enten fordi de har hatt et lignende virus eller fordi de er vaksinert. Folk i risikogrupper er gjerne vaksinert, og det sparer helsevesenet for mye. Dette viruset er ingen immune mot. Det gir helt, helt andre utfordringer. Kan ikke huske at jeg noen gang har sett at det har blitt rapportert at begravelsesbyråene i New York ikke klarer å ta unna for antall døde i influensasesongen og at de døde må lagres i kjølebiler på sykehusene, eller at det må bygges opp feltsykehus i Stockholm. Er det bare fordi mediene ikke har skrevet om det eller kan det være at dette er en helt annen helsemessig utfordring?

Anonymkode: 71d51...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Opplys meg..

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Nei, det holder at du forholder deg til det myndighetene sier. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reint bortsett fra at influensa er det mange som er immune mot, enten fordi de har hatt et lignende virus eller fordi de er vaksinert. Folk i risikogrupper er gjerne vaksinert, og det sparer helsevesenet for mye. Dette viruset er ingen immune mot. Det gir helt, helt andre utfordringer. Kan ikke huske at jeg noen gang har sett at det har blitt rapportert at begravelsesbyråene i New York ikke klarer å ta unna for antall døde i influensasesongen og at de døde må lagres i kjølebiler på sykehusene, eller at det må bygges opp feltsykehus i Stockholm. Er det bare fordi mediene ikke har skrevet om det eller kan det være at dette er en helt annen helsemessig utfordring?

Anonymkode: 71d51...ee4

Nei, dette er korrekt. 

Man kan altså godt sammenligne med influensa. Og da må man selvfølgelig ta hensyn til at dette er man ikke immun mot. Men ellers ligner det veldig. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det holder at du forholder deg til det myndighetene sier. 

Anonymkode: f7eee...045

Så enkelt... Hvis du skal arrestere folk på deres argumenter, ha i det minste anstendighet til å komme med fasiten.. 

Det er klassisk kverulant-felle. Man roper høyt om at andre tar feil, men evner ikke selv å argumentere for seg.. 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er faktisk ikke det. Men forstår jo at du tror du vet mer enn helsepersonell og myndigheter verden over. 

Anonymkode: f89b0...0ea

Det er helsepersonell og myndigheter som sammenligner disse, så jo. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så enkelt... Hvis du skal arrestere folk på deres argumenter, ha i det minste anstendighet til å komme med fasiten.. 

Det er klassisk kverulant-felle. Man roper høyt om at andre tar feil, men evner ikke selv å argumentere for seg.. 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Det er poenget mitt!

Man bør faktisk holde tåta fremfor å spre enda flere «forsøk på argumentasjon».

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du som har helårskontroll opplyse oss stakkars evnukker som velger å høre på myndighetene i denne saken da? Du burde fått plass ved det runde bord, siden du tydeligvis vet noe ikke de vet.. 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Hør på deg selv! 😳

Du freser jo!

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er poenget mitt!

Man bør faktisk holde tåta fremfor å spre enda flere «forsøk på argumentasjon».

Anonymkode: f7eee...045

Herregud.

Nå var jo mitt opprinnelige poeng at folk ødelegger ved å ikke følge restriksjonene som settes for sosial kontakt. 

Er du enig eller uenig i at det er viktig å følge myndighetenes anbefalinger? 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hør på deg selv! 😳

Du freser jo!

Anonymkode: f7eee...045

Ja, er det ikke utrolig hva man kan tolke gjennom å lese hva folk skriver på nett? 
 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud.

Nå var jo mitt opprinnelige poeng at folk ødelegger ved å ikke følge restriksjonene som settes for sosial kontakt. 

Er du enig eller uenig i at det er viktig å følge myndighetenes anbefalinger? 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Ja, ditt opprinnelige poeng, ja. Men så tok det helt av med forklaringer og profetier som ikke holder vann.

Er enig i at man skal følge myndighetens anbefalinger. Er uenig i at brukere her inne skal «tolke» myndighetenes anbefalinger. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, er det ikke utrolig hva man kan tolke gjennom å lese hva folk skriver på nett? 
 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

For å opplyse så freser jeg ikke i det hele tatt. Jeg har en ironisk distanse til dine innlegg.. men det begynner å bli trettende fordi du ikke tilfører debatten noe.. du påpeker kun hva som er feil i det andre sier, uten å selv komne med noen svar. 
 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er det ikke utrolig hva man kan tolke gjennom å lese hva folk skriver på nett? 
 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Egentlig ikke. 

Syns du skal forsøke å lande på nærmeste flyplass. 

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For å opplyse så freser jeg ikke i det hele tatt. Jeg har en ironisk distanse til dine innlegg.. men det begynner å bli trettende fordi du ikke tilfører debatten noe.. du påpeker kun hva som er feil i det andre sier, uten å selv komne med noen svar. 
 

HI

Anonymkode: 6bea1...b8d

Du vet allerede godt hva jeg mener om kvaliteten på dine «opplysninger».

Anonymkode: f7eee...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...