Gå til innhold

Sverige har bommet totalt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting jeg har skrevet er løgn.

I Sverige begynte de med hpv-vaksine for jenter i 2012. Det er kjent at det årlig dør ca 400 gutter/menn av hpv-relatert kreft i Sverige. 8 år × 400 = 3200 unødvendige dødsfall.

Et enstemmig fagmiljø har levert utallige rapporter som alle viser det samme; å holde tilbake denne vaksinen for gutter er å likestille med mord.

Nå har politikerne blitt presset så ekstremt fra alle kanter at de ikke klarer å holde tilbake lenger. Men den selverklærte feministiske helsemyndigneter la nylig stor vekt på at de egentlig heller ville sende vaksinen til Afrika enn å gi den til gutter i Sverige.

Svensker er greie, men den feministiske politikken de fører er ikke mye human. Se på den feige Corona-politikken da! Hele verden rister på hodet av hvirdan de risikerer menneskeliv for å spare noen kroner.

Anonymkode: 80307...741

Skal du diskutere seriøst, så må du ha styr på statistikken. Det er ca 300 tilfeller av HPV-relatert kreft hos gutter/menn i Sverige pr år, men det betyr ikke at 300 menn dør.

Svenskene anslår at TO TREDJEDELER av disse krefttilfellene vil forebygges av å vaksinere kun jenter/kvinner. Resten ønsker det svenske folkehelseinstituttet å forebygge ved å vaksinere gutter/menn. Det koster 17-18 mill, men vurderes likevel å være verdt det. Svenskene helsemyndigheter (feminister)? ønsker altså å bruke 17-18 mill for å forebygge drøyt 100 krefttilfeller hos gutter/menn, hvor finner du en feministisk sammensvergelse i dette?

Anonymkode: 11b43...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svenskene anslår at TO TREDJEDELER av disse krefttilfellene vil forebygges av å vaksinere kun jenter/kvinner.

Anonymkode: 11b43...cc3

Det er jo like dumt som å si at kvinner ikke trenger å tjene egne penger, for de vil få av mannen. Hva om en mann blir sammen med ei som har takket nei til vaksinen, eller som kommer fra et annet land uten ordningen?

Tallene varier ut fra hvor man leser, dessuten handler tråden om Corona så glem hpv.

Svenskene har ikke fulgt internasjonale anbefalinger for å håndter Corona. De fester nå som aldri før i Stockholm. Bare i den byen er nå seks ganger så mange døde av Corona som i hele Norge.

Til HI; Ja, Sverige har nok en gang bommet totalt!

Anonymkode: 80307...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo like dumt som å si at kvinner ikke trenger å tjene egne penger, for de vil få av mannen. Hva om en mann blir sammen med ei som har takket nei til vaksinen, eller som kommer fra et annet land uten ordningen?

Tallene varier ut fra hvor man leser, dessuten handler tråden om Corona så glem hpv.

Svenskene har ikke fulgt internasjonale anbefalinger for å håndter Corona. De fester nå som aldri før i Stockholm. Bare i den byen er nå seks ganger så mange døde av Corona som i hele Norge.

Til HI; Ja, Sverige har nok en gang bommet totalt!

Anonymkode: 80307...741

Nå var det du selv som trakk inn hpv. Men du backer vel ut når argumentene dine faller i fisk.

Teskje: det er mer effektivt å vaksinere jenter, det beskytter jentene (som i Sverige får nesten tre ganger oftere hpv-relatert kreft) og flesteparten av guttene. Dessuten skal jo gutter vaksineres. 

Uansett har menn selv ansvar for å beskytte seg, noe de enkelt kan gjøre med kondom. Som for øvrig er et prevensjonsmiddel som menn kontrollerer, det finnes ikke en like beskyttende prevensjon som kvinner kan bruke selv. Så hva om en jente blir voldtatt av en hpv-befengt mann?

Du kommer trekkende med feminist-svadaet ditt i mange tråder, og prøver å belegge det med linker og tall. Som regel lykkes du dårlig med relevansen i argumentene, og du virker opphengt og framstår ikke helt mentalt sunn. 

Anonymkode: 11b43...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo like dumt som å si at kvinner ikke trenger å tjene egne penger, for de vil få av mannen. Hva om en mann blir sammen med ei som har takket nei til vaksinen, eller som kommer fra et annet land uten ordningen?

Tallene varier ut fra hvor man leser, dessuten handler tråden om Corona så glem hpv.

Svenskene har ikke fulgt internasjonale anbefalinger for å håndter Corona. De fester nå som aldri før i Stockholm. Bare i den byen er nå seks ganger så mange døde av Corona som i hele Norge.

Til HI; Ja, Sverige har nok en gang bommet totalt!

Anonymkode: 80307...741

Det er ille å se. Og ille at smitten bare brer om seg. De skulle beskytte sine eldre og svake, men de er det som er rammet værst! 

Anonymkode: 43749...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 9.4.2020 den 21.18, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett samtlige pressemøter de holder i Sverige, hver dag kl 14. Det meste som står i denne tråden om kaoset i Sverige er feil. De fleste av dere har ikke filla peiling på hvordan situasjonen er i Sverige. Men det er selvsagt fritt å mene og synse. Uansett, dette er fakta:

1. 25% av intensivplassene i bruk pr i dag består av Covid19-pasienter. Dvs 75% av plassene okkuperes av andre.

2. Mange sykehjem og eldresentre har fått smitte inn. Dette er deres største bekymring akkurat nå. Derav dødligheten. Høyere enn i Norge/Danmark men snittalder er kjempehøy. Noe få under 70 er døde men det er nesten utelukkende pasienter med andre sykdommer som gjør immunforsvaret ekstra svakt (les kreft etc)

3. Påvirkningen på næringslivet er betydelig mindre enn i Norge. Altså helt fantastisk mye mindre. Jeg har 100 ansatte i Sverige, betaler i morgen inn 1,8 millioner i skatt til staten, det gjør jeg hver måned. Ting går litt treigere men det ruller på. Hadde jeg hatt mine virksomheter i Norge hadde jeg sendt selskapene til skifteretten og 100 familier hadde endt på bidrag.

Næringsliv=skatteinntekter=penger til helsevesen=livsnødvendig for å redde pasienter. 

4. EU publiserer ukentlig dødstallene for hele unionen. I hele EU er dødligheten under gjennomsnittet denne uka. Og forrige. Og forrige. Færre mennesker dør i EU nå enn i samme uke i fjor, og forfjor, og året før. 2 land har en økning year on year, Italia og Spania. Men filtrerer man på alder under 65 er tallene også der lavere. Og denne overdødligheten er uansett mindre en vinter 2017 da influensaen var ekstra hissig oh de gamle døde som fluer.

5. Spørsmålet er om forskjellen i tiltak Norge vs Sverige har en forsvarlig nytteverdi. I Sverige dør det nå veldig få mennekser sammenlignet med tidligere år. Sykehusene har god kapasitet igjen, smitten avtar hver dag, færre legges inn enn som skrives ut, så kapasiteten øker. Samfunnet ruller på ganske greit. I Norge ser det enda bedre ut, men en konkursbølge av episke proporsjoner kommer rullende, men de menneskelige tragediene det medfører. Både for eiere og ansatte.

Takk for meg. Hvis det er lov å si.

Anonymkode: b73bd...cc8

Er du fortsatt enig i det du skrev? 

Anonymkode: 43749...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kalles Dr. Tengele i Sverige. Eller Dr. Tengil, som Astrid Lindgren ville ha sagt. Tengil med sin Katla. Jeg tror den går litt over hodet på folk her men.

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2020 den 16.41, Anonym bruker skrev:

Jeg tror de gjør det riktige. De satser på flokkimmunitet. Vi, derimot, kommer til å få et hel.... hvis vi får en ny bølge om 7-8 mnd når influensasesongen kommer. Da er flesteparten av svenskene immune. Vi får se hvem som får rett - det vet ingen per dags dato. 

Anonymkode: 32480...f3f

Det er påvist at man har immunitet i noen mnd etter smitte. Etter det er det en risiko for ny smitte. Man jobber nå med å teste effekten av immunglobulin ved akutt syke pasienter. For en mnd siden ca var 7% smittet i Sverige. Man antar at man må opp i 60% for å oppnå flokkimmunitet. Dette var jo før man så at immuniteten var kortvarig.

Anonymkode: f7450...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kalles Dr. Tengele i Sverige. Eller Dr. Tengil, som Astrid Lindgren ville ha sagt. Tengil med sin Katla. Jeg tror den går litt over hodet på folk her men.

Anonymkode: 7b8fc...574

Det er mange boklesere her, så ingen grunn til å være nedlatende. 

Jeg trodde forøvrig  dr Tengele var et ordspill over dr Mengele, ikke over Tengil fra Brødrene Løvehjerte. 

Anonymkode: 3211b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er påvist at man har immunitet i noen mnd etter smitte. Etter det er det en risiko for ny smitte. Man jobber nå med å teste effekten av immunglobulin ved akutt syke pasienter. For en mnd siden ca var 7% smittet i Sverige. Man antar at man må opp i 60% for å oppnå flokkimmunitet. Dette var jo før man så at immuniteten var kortvarig.

Anonymkode: f7450...22f

Hvor har du det fra at immuniteten er kortvarig? Meg bekjent er det ikke definitivt hverken det ene eller det andre, og det er da altfor tidlig å si noe som helst om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller Dr. Tengil, som Astrid Lindgren ville ha sagt.

Anonymkode: 7b8fc...574

Det er mange boklesere her, så ingen grunn til å være nedlatende. 

Jeg trodde forøvrig  dr Tengele var et ordspill over dr Mengele, ikke over Tengil fra Brødrene Løvehjerte. 

Anonymkode: 3211b...b57

Astrid Lindgren var klok hun. Hun ville sagt Dr. Tengil.

Det er ikke mange som leser bøker i dag nei. Mine barn gjør, men det er mange barn som aldri har åpnet en bok. Som sitter med nesa i ipadden sin og ser film hele dagene eller spiller spill.

Ganske sikker på at du googlet deg frem til hvem det var. Jeg tør til og med vedde på det.

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Astrid Lindgren var klok hun. Hun ville sagt Dr. Tengil.

Det er ikke mange som leser bøker i dag nei. Mine barn gjør, men det er mange barn som aldri har åpnet en bok. Som sitter med nesa i ipadden sin og ser film hele dagene eller spiller spill.

Ganske sikker på at du googlet deg frem til hvem det var. Jeg tør til og med vedde på det.

Anonymkode: 7b8fc...574

Jøss, bare jøss....

Anonymkode: ce215...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Astrid Lindgren var klok hun. Hun ville sagt Dr. Tengil.

Det er ikke mange som leser bøker i dag nei. Mine barn gjør, men det er mange barn som aldri har åpnet en bok. Som sitter med nesa i ipadden sin og ser film hele dagene eller spiller spill.

Ganske sikker på at du googlet deg frem til hvem det var. Jeg tør til og med vedde på det.

Anonymkode: 7b8fc...574

Du må omgi deg med ekstremt dumme mennesker hvis du tror Tengil går over hodet på folk. I den virkelige verden har vi både lest Astrid Lindgren selv, og senere lest bøkene for barna våre. Jeg trodde også ordspillet gikk på dr. Mengele, men den gikk kanskje over hodet på deg?

Anonymkode: afccc...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Tengil lar Katla få fortsette å fly fritt. Skal svenske bekjempe Katla så må de bekjempe Dr. Tengil, først.

I et debattinnlegg i den svenske avisen Expressen går 23 leger og forskere til frontalangrep på Tegnell, og hevder hans strategi for å få kontroll over coronaviruset ikke er vellykket.

De sammenligner Sverige med nabolandene Danmark, Finland og Norge, hvor antall dødsfall, innleggelser og smittede er langt lavere.
https://www.vg.no/nyheter/i/P9KqnJ/23-forskere-og-leger-ut-mot-tegnell-ville-ha-tiltak-som-i-norge

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at Anders Tegnell ikke er en slags diktator i Sverige, ikke sant? Han tar ikke disse beslutningene alene.

Og den der navne-kallinga di er bare så lavmåls at du diskvalifiserer deg selv fra hele diskusjonen. Man kan gjerne være uenig i Sveriges strategi, men snakk som voksne folk, da du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ostepop123 skrev:

Du vet at Anders Tegnell ikke er en slags diktator i Sverige, ikke sant? Han tar ikke disse beslutningene alene.

Og den der navne-kallinga di er bare så lavmåls at du diskvalifiserer deg selv fra hele diskusjonen. Man kan gjerne være uenig i Sveriges strategi, men snakk som voksne folk, da du.

Svenske forskere, leger, en rekke personer i ledelse, mener at Sverige gjør feil.

Da blir Dr. Tengil en slags diktator som overkjører alle og lar Katla få herje fritt.

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svenske forskere, leger, en rekke personer i ledelse, mener at Sverige gjør feil.

Da blir Dr. Tengil en slags diktator som overkjører alle og lar Katla få herje fritt.

Anonymkode: 7b8fc...574

Er det du selv som har funnet på dette med dr. Tengil, eller har du lest det noe sted? Jeg har hørt dr. Tengele flere steder, men aldri dr. Tengil. 

Anonymkode: afccc...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 13.34, ostepop123 skrev:

Hvor har du det fra at immuniteten er kortvarig? Meg bekjent er det ikke definitivt hverken det ene eller det andre, og det er da altfor tidlig å si noe som helst om dette?

Ja, det eneste som er sikkert er at det er mye usikkerhet.

Blir helt feil å skylde på Tegnell!

Det er selvsagt den udugelige venstrevridde feministiske regjeringen som er ansvarlig for alle de unødvendig tapte livene i Sverige.

Det er de som besluttet å ikke ta sitt kollektive ansvar som alle land rundt de gjorde.

Anonymkode: 80307...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du selv som har funnet på dette med dr. Tengil, eller har du lest det noe sted? Jeg har hørt dr. Tengele flere steder, men aldri dr. Tengil. 

Anonymkode: afccc...40b

Jeg har også hørt doktor Tengele fra flere svensker, men jeg er sikker på at Astrid Lindgren ville ha kalt han Dr. Tengil, fordi hun var en intelligent person. Det passer så godt.

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også hørt doktor Tengele fra flere svensker, men jeg er sikker på at Astrid Lindgren ville ha kalt han Dr. Tengil, fordi hun var en intelligent person. Det passer så godt.

Anonymkode: 7b8fc...574

Har du nær kontakt med Astrid Lindgren siden du hevder å vite nøyaktig hva hun ville ment og sagt om hun fremdeles var i live?

 

Anonymkode: c7445...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også hørt doktor Tengele fra flere svensker, men jeg er sikker på at Astrid Lindgren ville ha kalt han Dr. Tengil, fordi hun var en intelligent person. Det passer så godt.

Anonymkode: 7b8fc...574

«Dr Tengil» klinger ikke godt, og virker ulogisk. Tengil hadde ingenting med dr å gjøre, og passer langt dårligere enn dr. Tengele. Uansett er jeg rimelig overbevist om at Astrid Lindgren ikke ville brukt en slik konstruert sammenligning, ikke først og fremst fordi jeg synes sammenligningen fremstår lite vittig og ikke spesielt intelligent, men mer fordi hun verken var smålig eller ond, og ville neppe kalt en profesjonell noe slikt selv om hun eventuelt var uenig med ham. Han har ikke gjort disse (tilsynelatende) feilberegningene ut av ondskap. 

Anonymkode: afccc...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvsagt den udugelige venstrevridde feministiske regjeringen som er ansvarlig for alle de unødvendig tapte livene i Sverige.

Det er de som besluttet å ikke ta sitt kollektive ansvar som alle land rundt de gjorde.

Anonymkode: 80307...741

Jeg vet ikke helt om jeg skal være forundret eller gjespe. Du er konsekvent, da, det skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svenske forskere, leger, en rekke personer i ledelse, mener at Sverige gjør feil.

Da blir Dr. Tengil en slags diktator som overkjører alle og lar Katla få herje fritt.

Anonymkode: 7b8fc...574

Altså... Du kjenner tydeligvis ikke til hvordan slike beslutningsprosesser foregår, men at noen forskere er uenige betyr ikke at en avdelingsleder i Folkhälsomyndigheten opererer som diktator. 

Du burde forøvrig sette deg ned å sammenligne meningene til det norske og det svenske folkehelseinstituttet. De er nemlig ikke så ulike. Forskjellen er at den politiske ledelsen i Norge har satt i verk strengere tiltak enn FHI anbefalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...