Gå til innhold

Sverige har bommet totalt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror de gjør det riktige. De satser på flokkimmunitet. Vi, derimot, kommer til å få et hel.... hvis vi får en ny bølge om 7-8 mnd når influensasesongen kommer. Da er flesteparten av svenskene immune. Vi får se hvem som får rett - det vet ingen per dags dato. 

Anonymkode: 32480...f3f

Flokkimmunitet er noe man oppnår med vaksiner, ikke ved å la alle bli syke og dermed la alle de syke og svake dø av sykdommen. Flokkimmunitet er bra fordi det beskytter de syke og svake.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette veit vi ikkje svaret på før det har gått eit år.  Dei gjer det kort og brutalt, og det kan nok hende at eit sprengt helsevesen gjer at nokon vil døy, som kunne ha vore redda.  Utslitne helsearbeidarar er og meir utsette for å utvikle alvorleg sjukdom.  Det har vore ein god del dødsfall mellom helsearbeidarar i dei hardast ramma landa. 

Men Sverige vil bli ferdige med hovedepidemien før oss, og kan då lette på restriksjonane.  Mykje vil avhenge av om ein klarar å utvikle vaksiner og/eller behandling som kan betre overlevelsen.  Vi vert ikkje kvit sjukdomen og smittefaren før ein stor del av befolkninga er immunisert, anten ved å ha gjennomgått sjukdomen, eller ved vaksine.  Det som bekymrar meg som sjukepleiar, er at det framleis er mangel på smittevernutstyr i helsevesenet, og at vi kan risikere å ikkje vere godt nok beskytta dersom det fyllest opp av mange sjuke på kort tid.  Eg håpar difor de alle vil fortsette å vere flinke til å etterleve smittevernomsyna vi har fått beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 14.40, Anonym bruker skrev:

Jeg vet. Kjenner en svenske og hun sier at det er kaos med sykehusene osv.

Anonymkode: 0fb2e...ac9

Kapasiteten er sprengt, og nå øker intensiteten og pågangen av pasienter i alle de store byene. 
 

Anonymkode: 43749...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett samtlige pressemøter de holder i Sverige, hver dag kl 14. Det meste som står i denne tråden om kaoset i Sverige er feil. De fleste av dere har ikke filla peiling på hvordan situasjonen er i Sverige. Men det er selvsagt fritt å mene og synse. Uansett, dette er fakta:

1. 25% av intensivplassene i bruk pr i dag består av Covid19-pasienter. Dvs 75% av plassene okkuperes av andre.

2. Mange sykehjem og eldresentre har fått smitte inn. Dette er deres største bekymring akkurat nå. Derav dødligheten. Høyere enn i Norge/Danmark men snittalder er kjempehøy. Noe få under 70 er døde men det er nesten utelukkende pasienter med andre sykdommer som gjør immunforsvaret ekstra svakt (les kreft etc)

3. Påvirkningen på næringslivet er betydelig mindre enn i Norge. Altså helt fantastisk mye mindre. Jeg har 100 ansatte i Sverige, betaler i morgen inn 1,8 millioner i skatt til staten, det gjør jeg hver måned. Ting går litt treigere men det ruller på. Hadde jeg hatt mine virksomheter i Norge hadde jeg sendt selskapene til skifteretten og 100 familier hadde endt på bidrag.

Næringsliv=skatteinntekter=penger til helsevesen=livsnødvendig for å redde pasienter. 

4. EU publiserer ukentlig dødstallene for hele unionen. I hele EU er dødligheten under gjennomsnittet denne uka. Og forrige. Og forrige. Færre mennesker dør i EU nå enn i samme uke i fjor, og forfjor, og året før. 2 land har en økning year on year, Italia og Spania. Men filtrerer man på alder under 65 er tallene også der lavere. Og denne overdødligheten er uansett mindre en vinter 2017 da influensaen var ekstra hissig oh de gamle døde som fluer.

5. Spørsmålet er om forskjellen i tiltak Norge vs Sverige har en forsvarlig nytteverdi. I Sverige dør det nå veldig få mennekser sammenlignet med tidligere år. Sykehusene har god kapasitet igjen, smitten avtar hver dag, færre legges inn enn som skrives ut, så kapasiteten øker. Samfunnet ruller på ganske greit. I Norge ser det enda bedre ut, men en konkursbølge av episke proporsjoner kommer rullende, men de menneskelige tragediene det medfører. Både for eiere og ansatte.

Takk for meg. Hvis det er lov å si.

Anonymkode: b73bd...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.4.2020 den 7.52, Anonym bruker skrev:

Shit 😳

Jeg har “selvmordshodepine”, og oksygentanker i huset. Heldigvis har jeg ikke blitt bedt om å gi dem fra meg...enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 7.57, Pobie skrev:

Flokkimmunitet er noe man oppnår med vaksiner, ikke ved å la alle bli syke og dermed la alle de syke og svake dø av sykdommen. Flokkimmunitet er bra fordi det beskytter de syke og svake.  

Link?

Så du mener du har rett, og hele Sverige tar feil?

Anonymkode: 32480...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Shit 😳

Jeg har “selvmordshodepine”, og oksygentanker i huset. Heldigvis har jeg ikke blitt bedt om å gi dem fra meg...enda...

Det er bare de som ikke er i bruk som skal leveres inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk. 
Du underbygger påstanden min:

"Folkehelseinstituttet tror det må ende med immunitet i befolkningen på den ene eller andre måten. Enten ved at flere og flere smittes langsomt over tid, eller ved at rundt halvparten av befolkningen til slutt vaksineres.

- Endepunktet er nok at det må ende opp med en immunitet i befolkningen, sa Bukholm tidligere til forskning.no."

 

Anonymkode: 32480...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk. 
Du underbygger påstanden min:

"Folkehelseinstituttet tror det må ende med immunitet i befolkningen på den ene eller andre måten. Enten ved at flere og flere smittes langsomt over tid, eller ved at rundt halvparten av befolkningen til slutt vaksineres.

- Endepunktet er nok at det må ende opp med en immunitet i befolkningen, sa Bukholm tidligere til forskning.no."

 

Anonymkode: 32480...f3f

Og de som skal smittes først er barn i barnehage og 1.-4. klasse + deres lærere og deres familier. 

Anonymkode: d585c...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2020 den 14.20, Anonym bruker skrev:

Og det kommer til å få enorme konsekvenser. 
Men nå er det for sent å begynne å stramme inn på tiltak de iverksatte alt for sent.. 

Anonymkode: 43749...87f

Litt tidlig å si det da. Vi i Norge betaler jo flere hundre milliarder kroner, og påfører tusenvis av driftige unge mennesker store økonomiske og psykiske belastninger, for at 80-åringer skal få leve et par år lenger. Selvsagt skal vi alltid gjøre alt vi kan for å redde liv, men her er jeg ikke så sikker på om alt er moralsk riktig. Tror uansett at Norge vinner krigen mot korona, men vi vil tape freden. Og det er den vi skal leve med.

Anonymkode: 93b61...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Link?

Så du mener du har rett, og hele Sverige tar feil?

Anonymkode: 32480...f3f

Link til hva? Dette er allmennkunnskap, at grunnen til at man vil at befolkningen skal vaksinere seg er for å oppnå flokkimmunitet for å beskytte de som kan bli veldig syke. Det er ikke alle sykdommer det finnes vaksiner for som er veldig alvorlige for folk flest, men vi vaksinerer alle for å unngå at de få som får alvorlige komplikasjoner eller er i risikogrupper får den sykdommen.

Hvis man skal la alle bli syke for å oppnå flokkimmunitet, er det jo meningsløst at alle skal være immune. Da er det de syke og svake som lider og dør, mens resten av oss blir immune mot en sykdom som ikke forårsaker alvorlige problemer likevel.

Det er vel slik at hele resten av verden som har strenge restriksjoner har rett, mens Sverige som driter i sine syke og svake tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett samtlige pressemøter de holder i Sverige, hver dag kl 14. Det meste som står i denne tråden om kaoset i Sverige er feil. De fleste av dere har ikke filla peiling på hvordan situasjonen er i Sverige. Men det er selvsagt fritt å mene og synse. Uansett, dette er fakta:

1. 25% av intensivplassene i bruk pr i dag består av Covid19-pasienter. Dvs 75% av plassene okkuperes av andre.

2. Mange sykehjem og eldresentre har fått smitte inn. Dette er deres største bekymring akkurat nå. Derav dødligheten. Høyere enn i Norge/Danmark men snittalder er kjempehøy. Noe få under 70 er døde men det er nesten utelukkende pasienter med andre sykdommer som gjør immunforsvaret ekstra svakt (les kreft etc)

3. Påvirkningen på næringslivet er betydelig mindre enn i Norge. Altså helt fantastisk mye mindre. Jeg har 100 ansatte i Sverige, betaler i morgen inn 1,8 millioner i skatt til staten, det gjør jeg hver måned. Ting går litt treigere men det ruller på. Hadde jeg hatt mine virksomheter i Norge hadde jeg sendt selskapene til skifteretten og 100 familier hadde endt på bidrag.

Næringsliv=skatteinntekter=penger til helsevesen=livsnødvendig for å redde pasienter. 

4. EU publiserer ukentlig dødstallene for hele unionen. I hele EU er dødligheten under gjennomsnittet denne uka. Og forrige. Og forrige. Færre mennesker dør i EU nå enn i samme uke i fjor, og forfjor, og året før. 2 land har en økning year on year, Italia og Spania. Men filtrerer man på alder under 65 er tallene også der lavere. Og denne overdødligheten er uansett mindre en vinter 2017 da influensaen var ekstra hissig oh de gamle døde som fluer.

5. Spørsmålet er om forskjellen i tiltak Norge vs Sverige har en forsvarlig nytteverdi. I Sverige dør det nå veldig få mennekser sammenlignet med tidligere år. Sykehusene har god kapasitet igjen, smitten avtar hver dag, færre legges inn enn som skrives ut, så kapasiteten øker. Samfunnet ruller på ganske greit. I Norge ser det enda bedre ut, men en konkursbølge av episke proporsjoner kommer rullende, men de menneskelige tragediene det medfører. Både for eiere og ansatte.

Takk for meg. Hvis det er lov å si.

Anonymkode: b73bd...cc8

Takk! Endelig en som har skjønt det og klart å lese forbi krigsoverskriftene i media..

Anonymkode: f58c2...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett samtlige pressemøter de holder i Sverige, hver dag kl 14. Det meste som står i denne tråden om kaoset i Sverige er feil. De fleste av dere har ikke filla peiling på hvordan situasjonen er i Sverige. Men det er selvsagt fritt å mene og synse. Uansett, dette er fakta:

1. 25% av intensivplassene i bruk pr i dag består av Covid19-pasienter. Dvs 75% av plassene okkuperes av andre.

2. Mange sykehjem og eldresentre har fått smitte inn. Dette er deres største bekymring akkurat nå. Derav dødligheten. Høyere enn i Norge/Danmark men snittalder er kjempehøy. Noe få under 70 er døde men det er nesten utelukkende pasienter med andre sykdommer som gjør immunforsvaret ekstra svakt (les kreft etc)

3. Påvirkningen på næringslivet er betydelig mindre enn i Norge. Altså helt fantastisk mye mindre. Jeg har 100 ansatte i Sverige, betaler i morgen inn 1,8 millioner i skatt til staten, det gjør jeg hver måned. Ting går litt treigere men det ruller på. Hadde jeg hatt mine virksomheter i Norge hadde jeg sendt selskapene til skifteretten og 100 familier hadde endt på bidrag.

Næringsliv=skatteinntekter=penger til helsevesen=livsnødvendig for å redde pasienter. 

4. EU publiserer ukentlig dødstallene for hele unionen. I hele EU er dødligheten under gjennomsnittet denne uka. Og forrige. Og forrige. Færre mennesker dør i EU nå enn i samme uke i fjor, og forfjor, og året før. 2 land har en økning year on year, Italia og Spania. Men filtrerer man på alder under 65 er tallene også der lavere. Og denne overdødligheten er uansett mindre en vinter 2017 da influensaen var ekstra hissig oh de gamle døde som fluer.

5. Spørsmålet er om forskjellen i tiltak Norge vs Sverige har en forsvarlig nytteverdi. I Sverige dør det nå veldig få mennekser sammenlignet med tidligere år. Sykehusene har god kapasitet igjen, smitten avtar hver dag, færre legges inn enn som skrives ut, så kapasiteten øker. Samfunnet ruller på ganske greit. I Norge ser det enda bedre ut, men en konkursbølge av episke proporsjoner kommer rullende, men de menneskelige tragediene det medfører. Både for eiere og ansatte.

Takk for meg. Hvis det er lov å si.

Anonymkode: b73bd...cc8

1) stemmer ikke. Det er tatt i bruk feltsykehus for å få plass til covid-pasienter i Stockholm. Heldevesenet i Sverige er bygd ned like mye som i Norge. Det betyr at det aldri har vært «plass til overs» for en eneste ekstra pasient. Alle som legges inn nå er ekstremt ressurskrevende. 
2) Sveriges «taktikk» var at syke, eldre og utsatte skulle isoleres på sykehjem/pleiehjem og dermed unngå å bli smittet. Man kan vel mildt sakt si at dette er feilslått. 
3) Sverige ligger flere uker bak Norge ang økonomisk påvirkning, siden de ikke har løftet en finger for å begrense smitte. Nå vurderer de strengere tiltak, som om noen uker vil vises på økonomien. Arbeidsledigheten i Sverige har allerede eksplodert. 
4) man kan lulle tall inn i statestikk så mye man vil. Det skjuler uansett ikke at det dør 80-110 pr dag i Sverige av covid-19. Betydelig flere enn Norge og Danmark som tok dette på alvor tidligere. 
5) når Norge nå åpner for vanlig sykehusdrift samtidig som samfunnet «åpnes opp» med å åpne skoler og sykehus, vil man få et dobbelt trykk på sykehusene; antallet smittede vil øke, samtidig som elektive pasienter kommer tilbake. Jeg har ikke sett at det er satt in noen ekstra bemanning og beredskap i forhold til dette, bortsett fra at sykepleiere ike får ferie, og at det nå er « lov» å jobbe 400 timer overtid. Mot 200 tidligere.  

Anonymkode: 43749...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

1) stemmer ikke. Det er tatt i bruk feltsykehus for å få plass til covid-pasienter i Stockholm. Heldevesenet i Sverige er bygd ned like mye som i Norge. Det betyr at det aldri har vært «plass til overs» for en eneste ekstra pasient. Alle som legges inn nå er ekstremt ressurskrevende. 
2) Sveriges «taktikk» var at syke, eldre og utsatte skulle isoleres på sykehjem/pleiehjem og dermed unngå å bli smittet. Man kan vel mildt sakt si at dette er feilslått. 
3) Sverige ligger flere uker bak Norge ang økonomisk påvirkning, siden de ikke har løftet en finger for å begrense smitte. Nå vurderer de strengere tiltak, som om noen uker vil vises på økonomien. Arbeidsledigheten i Sverige har allerede eksplodert. 
4) man kan lulle tall inn i statestikk så mye man vil. Det skjuler uansett ikke at det dør 80-110 pr dag i Sverige av covid-19. Betydelig flere enn Norge og Danmark som tok dette på alvor tidligere. 
5) når Norge nå åpner for vanlig sykehusdrift samtidig som samfunnet «åpnes opp» med å åpne skoler og sykehus, vil man få et dobbelt trykk på sykehusene; antallet smittede vil øke, samtidig som elektive pasienter kommer tilbake. Jeg har ikke sett at det er satt in noen ekstra bemanning og beredskap i forhold til dette, bortsett fra at sykepleiere ike får ferie, og at det nå er « lov» å jobbe 400 timer overtid. Mot 200 tidligere.  

Anonymkode: 43749...87f

1. Man har etablert et feltsykehus på Alvsjömässan i Stockholm for å forberede for flere pasienter. Tallene mine er korrekte, sjekk daglig pressbrief (som begynte nå kl 14). 25% av IVA-plassene består av Covid19-pasienter. Det betyr at resten av helsevesenet funker. Men ja, det er da en ekstra belastning med et virus man ikke har immunitet mot. Man kjører på nivå "øket beredskap" i alle län. Poenget mitt var ikke at dette ikke er belastende, poenget er at det funker. Kurvene flater ut, belastningen på helsevesenet minker og ting ser bedre ut. Akkurat nå viser de kurven på daglige IVA-innleggelser, og den har ligget stabilt på ca samme antalletinnleggelser siden 25.mars og et nå fallende. Om det hadde gått så til helvete som mange her tror så hadde selvsagt den kurven utviklet seg eksponensiellt. 

2. Enig. Det gikk i dass. Men igjen, det har ingenting med saken å gjøre. Saken er tiltakene i Norge vs Sverige. I Norge er de enormt mye strammere med store økonomiske konsekvenser. I Sverige har man løsere tiltak med mindre samfunnsinskrenkende effekter, og det ser ut som at også det er en løsning som funker.

3. Feil, feil, feil. Vinterferien var uke 8 i Stockholm også og en masse folk dro til bl.a Ischgl. De ligger akkurat like langt fram på kurven. Og SELVSAGT stiger arbeidsledigheten i Sverige også. Det er jo et tegn på at de ikke driter i dette men tar det på alvor.

4. Lulle inn tall i statistikk? Så du tror ikke på offisiell data fra Eurostat? Men 90-110 som dør tror du på....den ENESTE statistikken som betyr noe er (a) kapasitet på IVA vs antall innlagte og (b) overdødlighet som følge av viruset. Du er useriøs om du cherrypicker tall du liker fra tall du ikke liker. Skjerp deg! Ta 20 push-ups som straff.

5. I Sverige er man allerede "åpent" så der trenger man ikke å lure på hva som skjer neste uke. 

Dere som skriker om at det går til helvete i Sverige, hva er dere ute etter? VIL dere at det skal gå dårlig? Er dere bitre for at folk kan leve normalt når dere sitter inne? 

Jeg har ingen bias for Sverige. Egentlig har jeg en dæsj antipati mot Svensker, de er altfor politisk korrekte og ingen tørr å gå imot strømmen. Men jeg synes da det er toppen at det muligens finnes en måte for et samfunn å fungere sånn nesten normalt på tross av omstendighetene.

Klem til alle!

 

Anonymkode: b73bd...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Man har etablert et feltsykehus på Alvsjömässan i Stockholm for å forberede for flere pasienter. Tallene mine er korrekte, sjekk daglig pressbrief (som begynte nå kl 14). 25% av IVA-plassene består av Covid19-pasienter. Det betyr at resten av helsevesenet funker. Men ja, det er da en ekstra belastning med et virus man ikke har immunitet mot. Man kjører på nivå "øket beredskap" i alle län. Poenget mitt var ikke at dette ikke er belastende, poenget er at det funker. Kurvene flater ut, belastningen på helsevesenet minker og ting ser bedre ut. Akkurat nå viser de kurven på daglige IVA-innleggelser, og den har ligget stabilt på ca samme antalletinnleggelser siden 25.mars og et nå fallende. Om det hadde gått så til helvete som mange her tror så hadde selvsagt den kurven utviklet seg eksponensiellt. 

2. Enig. Det gikk i dass. Men igjen, det har ingenting med saken å gjøre. Saken er tiltakene i Norge vs Sverige. I Norge er de enormt mye strammere med store økonomiske konsekvenser. I Sverige har man løsere tiltak med mindre samfunnsinskrenkende effekter, og det ser ut som at også det er en løsning som funker.

3. Feil, feil, feil. Vinterferien var uke 8 i Stockholm også og en masse folk dro til bl.a Ischgl. De ligger akkurat like langt fram på kurven. Og SELVSAGT stiger arbeidsledigheten i Sverige også. Det er jo et tegn på at de ikke driter i dette men tar det på alvor.

4. Lulle inn tall i statistikk? Så du tror ikke på offisiell data fra Eurostat? Men 90-110 som dør tror du på....den ENESTE statistikken som betyr noe er (a) kapasitet på IVA vs antall innlagte og (b) overdødlighet som følge av viruset. Du er useriøs om du cherrypicker tall du liker fra tall du ikke liker. Skjerp deg! Ta 20 push-ups som straff.

5. I Sverige er man allerede "åpent" så der trenger man ikke å lure på hva som skjer neste uke. 

Dere som skriker om at det går til helvete i Sverige, hva er dere ute etter? VIL dere at det skal gå dårlig? Er dere bitre for at folk kan leve normalt når dere sitter inne? 

Jeg har ingen bias for Sverige. Egentlig har jeg en dæsj antipati mot Svensker, de er altfor politisk korrekte og ingen tørr å gå imot strømmen. Men jeg synes da det er toppen at det muligens finnes en måte for et samfunn å fungere sånn nesten normalt på tross av omstendighetene.

Klem til alle!

 

Anonymkode: b73bd...cc8

Når penger er viktigere enn liv. 

Anonymkode: 2fe26...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Når penger er viktigere enn liv. 

Anonymkode: 2fe26...274

Når følelser er viktigere enn logikk.

Anonymkode: b73bd...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når følelser er viktigere enn logikk.

Anonymkode: b73bd...cc8

For ikke å snakke om vett og forstand framfor trangsynthet og fornektelse, i jakten på gevinst og profitt. 

Anonymkode: 2fe26...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Man har etablert et feltsykehus på Alvsjömässan i Stockholm for å forberede for flere pasienter. Tallene mine er korrekte, sjekk daglig pressbrief (som begynte nå kl 14). 25% av IVA-plassene består av Covid19-pasienter. Det betyr at resten av helsevesenet funker. Men ja, det er da en ekstra belastning med et virus man ikke har immunitet mot. Man kjører på nivå "øket beredskap" i alle län. Poenget mitt var ikke at dette ikke er belastende, poenget er at det funker. Kurvene flater ut, belastningen på helsevesenet minker og ting ser bedre ut. Akkurat nå viser de kurven på daglige IVA-innleggelser, og den har ligget stabilt på ca samme antalletinnleggelser siden 25.mars og et nå fallende. Om det hadde gått så til helvete som mange her tror så hadde selvsagt den kurven utviklet seg eksponensiellt. 

 

 

Anonymkode: b73bd...cc8

Ikke helt, vel: Langfredag var 748 covid-19-pasienter på svenske intensivavdelinger, en økning fra forrige døgn da 471 personer fikk intensivbehandling.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Ihvertfall ikke fallende...

Anonymkode: fe4a4...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 7.52, Anonym bruker skrev:

Det hadde ikke jeg gjort om jeg hadde den typen hodepine. Har aldri hatt det men har noen i familien som sliter med migrene, det er i seg selv ille nok. 

Dette skal ikke gå ut over en gruppe i samfunnet som sliter såpass mye fra før. 

Anonymkode: cbca1...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere offisiell data:

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Flat kurve de siste 3 ukene, fallende den siste uka. Nyinnlegggelser - utskrivninger = totalt antall plasser ibruk til enhver tid. Systemet har hatt 20% ledig kapasitet i lang tid.

Og du som anklager meg for å tenke penger og ikke mennesker...du er en stusselig person. 

Overskriften i denne tråden er "Sverige har bomma helt". Jeg bor i Sverige, følger med de daglige livesendingene hver dag, leser data fra myndighetene og er ikke enig i det trådstarteren skriver. Du får gjerne ignorere det jeg skriver, være uenig, føle noe annet, men å framstille det som at dette handler om menneskeliv vs penger viser at du ikke er skikket til å delta i et diskusjonsforum. Du burde først utvikle dine emosjonelle evner sånn at de løfter seg fra pre-pubertalt stadium.

Anonymkode: b73bd...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke helt, vel: Langfredag var 748 covid-19-pasienter på svenske intensivavdelinger, en økning fra forrige døgn da 471 personer fikk intensivbehandling.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Ihvertfall ikke fallende...

Anonymkode: fe4a4...b79

Ja, fallende er det ikke!

De fleste land ser sitt kollektive ansvar og retter seg etter WHO og internationale anbefalinger, men ikke Sverige. De vet bedre selv og kjører solo.

Virker nesten som om de stikker hodet i sanden og bare håper det går over, mens andre land rundt må plukke opp regninga. Litt som 2. verdenskrig?

Så en svensk artikkel som viste at de fleste som dør av Corona er menn (nesten 80 %). Kanskje det er derfor de ikke bryr seg så mye som andre land, alle politiske beslutninger der skal jo være basert på et feministisk grunnlag.

Anonymkode: 80307...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...