Gå til innhold

Sverige har bommet totalt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har dere offisiell data:

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Flat kurve de siste 3 ukene, fallende den siste uka. Nyinnlegggelser - utskrivninger = totalt antall plasser ibruk til enhver tid. Systemet har hatt 20% ledig kapasitet i lang tid.

Og du som anklager meg for å tenke penger og ikke mennesker...du er en stusselig person. 

Overskriften i denne tråden er "Sverige har bomma helt". Jeg bor i Sverige, følger med de daglige livesendingene hver dag, leser data fra myndighetene og er ikke enig i det trådstarteren skriver. Du får gjerne ignorere det jeg skriver, være uenig, føle noe annet, men å framstille det som at dette handler om menneskeliv vs penger viser at du ikke er skikket til å delta i et diskusjonsforum. Du burde først utvikle dine emosjonelle evner sånn at de løfter seg fra pre-pubertalt stadium.

Anonymkode: b73bd...cc8

Næmen uff, da, traff visst en øm tå... 

Anonymkode: 2fe26...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

1. Man har etablert et feltsykehus på Alvsjömässan i Stockholm for å forberede for flere pasienter. Tallene mine er korrekte, sjekk daglig pressbrief (som begynte nå kl 14). 25% av IVA-plassene består av Covid19-pasienter. Det betyr at resten av helsevesenet funker. Men ja, det er da en ekstra belastning med et virus man ikke har immunitet mot. Man kjører på nivå "øket beredskap" i alle län. Poenget mitt var ikke at dette ikke er belastende, poenget er at det funker. Kurvene flater ut, belastningen på helsevesenet minker og ting ser bedre ut. Akkurat nå viser de kurven på daglige IVA-innleggelser, og den har ligget stabilt på ca samme antalletinnleggelser siden 25.mars og et nå fallende. Om det hadde gått så til helvete som mange her tror så hadde selvsagt den kurven utviklet seg eksponensiellt. 

2. Enig. Det gikk i dass. Men igjen, det har ingenting med saken å gjøre. Saken er tiltakene i Norge vs Sverige. I Norge er de enormt mye strammere med store økonomiske konsekvenser. I Sverige har man løsere tiltak med mindre samfunnsinskrenkende effekter, og det ser ut som at også det er en løsning som funker.

3. Feil, feil, feil. Vinterferien var uke 8 i Stockholm også og en masse folk dro til bl.a Ischgl. De ligger akkurat like langt fram på kurven. Og SELVSAGT stiger arbeidsledigheten i Sverige også. Det er jo et tegn på at de ikke driter i dette men tar det på alvor.

4. Lulle inn tall i statistikk? Så du tror ikke på offisiell data fra Eurostat? Men 90-110 som dør tror du på....den ENESTE statistikken som betyr noe er (a) kapasitet på IVA vs antall innlagte og (b) overdødlighet som følge av viruset. Du er useriøs om du cherrypicker tall du liker fra tall du ikke liker. Skjerp deg! Ta 20 push-ups som straff.

5. I Sverige er man allerede "åpent" så der trenger man ikke å lure på hva som skjer neste uke. 

Dere som skriker om at det går til helvete i Sverige, hva er dere ute etter? VIL dere at det skal gå dårlig? Er dere bitre for at folk kan leve normalt når dere sitter inne? 

Jeg har ingen bias for Sverige. Egentlig har jeg en dæsj antipati mot Svensker, de er altfor politisk korrekte og ingen tørr å gå imot strømmen. Men jeg synes da det er toppen at det muligens finnes en måte for et samfunn å fungere sånn nesten normalt på tross av omstendighetene.

Klem til alle!

 

Anonymkode: b73bd...cc8

Og nå må intensivpasientene sederes på veterinær-medisin.. det er fritt for propofol.. Det er ille! 

Anonymkode: 43749...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nå må intensivpasientene sederes på veterinær-medisin.. det er fritt for propofol.. Det er ille! 

Anonymkode: 43749...87f

Er vel likt propofol nivå i veterinærmedisinen svenskene ønsker å benytte. 

Vetrinæren jeg bruker har lånt bort sin respirator til helsevesenet. Tror ingen kommer rope skandale om den blir tatt i bruk til folk. 

Anonymkode: 36fbb...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har vi ikke fasit ennå, men det er lett å bli overveldet av all fokus på hvor ille korona er, og hvor mange liv som går tapt enkelte steder. Men vi må prøve å se det litt i perspektiv. Sverige har ikke fryktelig høyt antall døde, selv om det er mye høyere enn i Norge. Over tid kan det jevne seg mer ut, det vet vi ikke ennå. https://www.aftenposten.no/norge/i/rARm9A/aatte-forskere-influensa-tar-flere-liv-enn-koronaviruset-i-norge-sverige-og-danmark

Anonymkode: c7361...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 10.32, Anonym bruker skrev:

Som sagt har vi ikke fasit ennå, men det er lett å bli overveldet av all fokus på hvor ille korona er, og hvor mange liv som går tapt enkelte steder. Men vi må prøve å se det litt i perspektiv. Sverige har ikke fryktelig høyt antall døde, selv om det er mye høyere enn i Norge. Over tid kan det jevne seg mer ut, det vet vi ikke ennå. https://www.aftenposten.no/norge/i/rARm9A/aatte-forskere-influensa-tar-flere-liv-enn-koronaviruset-i-norge-sverige-og-danmark

Anonymkode: c7361...007

I følge svenske forskere ligger Sverige på samme nivå som Italia. Det er derfor de har gått ut og forlanger at myndighetene gjør noe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nyJQ6/22-forskare-folkhalsomyndigheten-har-misslyckats-med-sin-coronastrate

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge svenske forskere ligger Sverige på samme nivå som Italia. Det er derfor de har gått ut og forlanger at myndighetene gjør noe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nyJQ6/22-forskare-folkhalsomyndigheten-har-misslyckats-med-sin-coronastrate

Anonymkode: 7b8fc...574

Forferdelig!!!! 

Anonymkode: 43749...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge svenske forskere ligger Sverige på samme nivå som Italia. Det er derfor de har gått ut og forlanger at myndighetene gjør noe.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nyJQ6/22-forskare-folkhalsomyndigheten-har-misslyckats-med-sin-coronastrate

Anonymkode: 7b8fc...574

Jeg forstår ikke hvordan de kan si det? Italia har 358 døde PR million innbyggere. Sverige har 119.

Anonymkode: c7361...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan de kan si det? Italia har 358 døde PR million innbyggere. Sverige har 119.

Anonymkode: c7361...007

Her er en forsker som forklarer det:

 

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 22.44, DetYrer skrev:

Men la oss si at man ikke blir immun. Hvordan lager de da en vaksine?

Altså... hva tror du influensavaksiner er? 

Anonymkode: 96e5c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså... hva tror du influensavaksiner er? 

Anonymkode: 96e5c...0c2

Vaksiner er vel stort sett små dosar sjukdom som aktiverer imunforsvaret ditt slik at det kjenner igjen sjukdommen neste gong du får den og bekjempar den uten at du blir sjuk? Eg syns det er eit logisk å spørre seg korleis ein lagar vaksine når ein ikkje blir immune. Men  det finst heldigvis forskarar som får til det mest utrulege. Så det går nok bra. 

Anonymkode: 5c095...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er en forsker som forklarer det:

 

Anonymkode: 7b8fc...574

Jeg har litt tungt for det, som det heter her inne.... Kan noen forklare meg hva tanken/poenget er?

Anonymkode: c7361...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har Dr. Tengele enda en sykepleiers død på sin samvittighet.

En sjuksköterska i Stockholm som testats positivt för corona har avlidit.
Hon beskrev hur hon ville kunna komma tillbaka till jobbet för att hjälpa andra.
”Vi sörjer en uppskattad och skicklig kollega”, skriver sjukhuset i ett uttalande.
...
På Facebook beskriver vänner och familj hur sjuksköterskan arbetade i frontlinjen mot viruset.
I fredags skrev hon själv i ett inlägg på Facebook att hon och kolleger testats för covid-19 under dagen, och att flera börjat känna sig sjuka:

”Be för oss om att resultaten är negativa så att vi kan fortsätta ta hand om dem som behöver oss.”

Några dagar senare avled hon. På torsdagsförmiddagen bekräftade Karolinska universitetssjukhuset att en anställd som var covid-positiv avlidit.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sjukskoterska-dod-var-sjuk-i-corona/

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 13.02, Anonym bruker skrev:

Jeg har litt tungt for det, som det heter her inne.... Kan noen forklare meg hva tanken/poenget er?

Anonymkode: c7361...007

Ja, han forklarer hva poenget er i videoen.

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hvor mye av annen behandling Sverige opprettholder, men ett tall som ikke er med i regnestykket her er også hvor mange unge mennesker som nå lider under nedstengning ved at andre behandlinger er satt på vent. 
 

Kjenner personlig tre unge mennesker som nå ikke får livsnødvendig behandling og kan risikere å dø av helt andre årsaker en corona. Dette tallet uroer meg laaaangt mer enn antall døde av covid-19 (som har en snittalder på 84-85 og uansett ikke hadde mye tid igjen her). 

Anonymkode: 666fc...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, han forklarer hva poenget er i videoen.

Anonymkode: 7b8fc...574

Har du også litt tungt for det? 😂 Jeg så videoen men skjønte det ikke.

Anonymkode: c7361...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveriges håndtering av denne krisen er bare trist!

Vi har et kollektivt internasjonalt ansvar, men i motsetning til resten av Europa feiger svenskene ut.

Hører om rike jentegjenger fra forskjellige europeiske land som drar til Stockholm for make-up og fester; 30.000-50.000 per pers!

Den prektige feministiske svenske regjeringen må snart begynne å ta ansvar for unødvendige tapte liv. Hittills har tusentalls gutter/menn dødd fordi regjeringen har holdt tilbake hpv-vaksine for de. -snart nesten like mange dør nå pga. Corona.

Men tulleprosjekter som: "Genomföra projekt för att motverka den ensidiga och mansdominerade debatten om kärnvapen." får millionbeløp!!!

Anonymkode: 80307...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sveriges håndtering av denne krisen er bare trist!

Vi har et kollektivt internasjonalt ansvar, men i motsetning til resten av Europa feiger svenskene ut.

Hører om rike jentegjenger fra forskjellige europeiske land som drar til Stockholm for make-up og fester; 30.000-50.000 per pers!

Den prektige feministiske svenske regjeringen må snart begynne å ta ansvar for unødvendige tapte liv. Hittills har tusentalls gutter/menn dødd fordi regjeringen har holdt tilbake hpv-vaksine for de. -snart nesten like mange dør nå pga. Corona.

Men tulleprosjekter som: "Genomföra projekt för att motverka den ensidiga och mansdominerade debatten om kärnvapen." får millionbeløp!!!

Anonymkode: 80307...741

Du bør virkelig oppsøke en eller annen slags hjelp for denne besettelsen du har. Det er ikke friskt rett og slett. 

Anonymkode: dbb92...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør virkelig oppsøke en eller annen slags hjelp for denne besettelsen du har. Det er ikke friskt rett og slett. 

Anonymkode: dbb92...69e

Tråden er om hvorvidt Sverige har bommet. De kjører solostunt som vanlig og "driter" i internasjonale anbefalinger. 

Nå dør det like mange daglig i Sverige som det har dødd i Norge totalt pga Cirona. Det er de selv som skryter at de er en feministisk regjering og baserer alle politiske beslutninger på det grunnlaget. Da må de stå for konsekvensene også.

Jeg mener alle må bidra og stå sammen for å redde liv, kvinne eller mann, ung eller gammel. Det er vel ikke noe å gå til behandling for, eller?

Anonymkode: 80307...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du også litt tungt for det? 😂 Jeg så videoen men skjønte det ikke.

Anonymkode: c7361...007

Nei, tvert imot. Det er ikke jeg som har vanskelig for å forstå vitenskapelig fakta. Du er helt alene om å ha tungt for det.

 

752440955_canitevenbestopped.thumb.jpg.b7e3eec1160a20d7106e2cdb79218ea7.jpg

Tall, kompliserte greier. 

Anonymkode: 7b8fc...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, tvert imot. Det er ikke jeg som har vanskelig for å forstå vitenskapelig fakta. Du er helt alene om å ha tungt for det.

 

752440955_canitevenbestopped.thumb.jpg.b7e3eec1160a20d7106e2cdb79218ea7.jpg

Tall, kompliserte greier. 

Anonymkode: 7b8fc...574

Jeg har sett videoen. Jeg forstår det ikke: hva de mener/hva poenget er, og hva det betyr i forhold til Sveriges situasjon. Beklager det, men jeg forstår det faktisk ikke noe bedre selv om dere sier og mener at jeg burde forstå det. Jeg spør om noen av dere som forsto det så bra kan forklare meg det på norsk (som jeg forstår mye bedre enn engelsk). Jeg får svar om at jeg må se videoen, og da lurer jeg på hvorfor vedkommende som svarer det, ikke kan forstå at grunnen til at jeg trenger å bli forklart poenget, er at jeg faktisk ikke skjønte det jeg så i videoen. Igjen, beklager at jeg er så «dum»..... Men det er vel en ærlig sak? At du rakker ned på noen som spør om hjelp til noe, hjelper faktisk ikke. Men jeg begynner å lure på hvorfor du har behov for å håne, og ikke heller kan forklare meg det.

Anonymkode: c7361...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Den prektige feministiske svenske regjeringen må snart begynne å ta ansvar for unødvendige tapte liv. Hittills har tusentalls gutter/menn dødd fordi regjeringen har holdt tilbake hpv-vaksine for de. -snart nesten like mange dør nå pga. Corona.

Men tulleprosjekter som: "Genomföra projekt för att motverka den ensidiga och mansdominerade debatten om kärnvapen." får millionbeløp!!!

Anonymkode: 80307...741

Nå må du gi deg med løgnene dine.

Sverige starter vaksinering av gutter nå. https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vaccinationsprogram/utredningar-om-nationella-vaccinationsprogram/vaccination-av-pojkar-mot-hpv/

Og tusenvis? Hvor mange unge tror du dør i Sverige av HPV-relatert kreft per år egentlig? Hvor lang tid tror du HPV bruker på å utvikle seg til kreft? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ostepop123 skrev:

Nå må du gi deg med løgnene dine.

Sverige starter vaksinering av gutter nå. https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vaccinationsprogram/utredningar-om-nationella-vaccinationsprogram/vaccination-av-pojkar-mot-hpv/

Og tusenvis? Hvor mange unge tror du dør i Sverige av HPV-relatert kreft per år egentlig? Hvor lang tid tror du HPV bruker på å utvikle seg til kreft? 

Ingenting jeg har skrevet er løgn.

I Sverige begynte de med hpv-vaksine for jenter i 2012. Det er kjent at det årlig dør ca 400 gutter/menn av hpv-relatert kreft i Sverige. 8 år × 400 = 3200 unødvendige dødsfall.

Et enstemmig fagmiljø har levert utallige rapporter som alle viser det samme; å holde tilbake denne vaksinen for gutter er å likestille med mord.

Nå har politikerne blitt presset så ekstremt fra alle kanter at de ikke klarer å holde tilbake lenger. Men den selverklærte feministiske helsemyndigneter la nylig stor vekt på at de egentlig heller ville sende vaksinen til Afrika enn å gi den til gutter i Sverige.

Svensker er greie, men den feministiske politikken de fører er ikke mye human. Se på den feige Corona-politikken da! Hele verden rister på hodet av hvirdan de risikerer menneskeliv for å spare noen kroner.

Anonymkode: 80307...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting jeg har skrevet er løgn.

I Sverige begynte de med hpv-vaksine for jenter i 2012. Det er kjent at det årlig dør ca 400 gutter/menn av hpv-relatert kreft i Sverige. 8 år × 400 = 3200 unødvendige dødsfall.

Et enstemmig fagmiljø har levert utallige rapporter som alle viser det samme; å holde tilbake denne vaksinen for gutter er å likestille med mord.

Nå har politikerne blitt presset så ekstremt fra alle kanter at de ikke klarer å holde tilbake lenger. Men den selverklærte feministiske helsemyndigneter la nylig stor vekt på at de egentlig heller ville sende vaksinen til Afrika enn å gi den til gutter i Sverige.

Svensker er greie, men den feministiske politikken de fører er ikke mye human. Se på den feige Corona-politikken da! Hele verden rister på hodet av hvirdan de risikerer menneskeliv for å spare noen kroner.

Anonymkode: 80307...741

Oppriktig nysgjerrig - hva er det du har opplevd som gjør at du har så mye imot kvinner?

Ut fra trådene du har svart i er det tydelig at det ikke er den såkalte feminismen som er problemet ditt (du har jo flere ganger vist at du ikke forstår hva feminister av i dag står for). Da må det være kvinner du har problemer med. Hvorfor det?

Anonymkode: c7445...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting jeg har skrevet er løgn.

I Sverige begynte de med hpv-vaksine for jenter i 2012. Det er kjent at det årlig dør ca 400 gutter/menn av hpv-relatert kreft i Sverige. 8 år × 400 = 3200 unødvendige dødsfall.

Et enstemmig fagmiljø har levert utallige rapporter som alle viser det samme; å holde tilbake denne vaksinen for gutter er å likestille med mord.

Nå har politikerne blitt presset så ekstremt fra alle kanter at de ikke klarer å holde tilbake lenger. Men den selverklærte feministiske helsemyndigneter la nylig stor vekt på at de egentlig heller ville sende vaksinen til Afrika enn å gi den til gutter i Sverige.

Svensker er greie, men den feministiske politikken de fører er ikke mye human. Se på den feige Corona-politikken da! Hele verden rister på hodet av hvirdan de risikerer menneskeliv for å spare noen kroner.

Anonymkode: 80307...741

Jeg tror kanskje ikke du vet så mye om HPV-relatert kreft... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 19.23, Anonym bruker skrev:

Sveriges håndtering av denne krisen er bare trist!

Vi har et kollektivt internasjonalt ansvar, men i motsetning til resten av Europa feiger svenskene ut.

Hører om rike jentegjenger fra forskjellige europeiske land som drar til Stockholm for make-up og fester; 30.000-50.000 per pers!

Den prektige feministiske svenske regjeringen må snart begynne å ta ansvar for unødvendige tapte liv. Hittills har tusentalls gutter/menn dødd fordi regjeringen har holdt tilbake hpv-vaksine for de. -snart nesten like mange dør nå pga. Corona.

Men tulleprosjekter som: "Genomföra projekt för att motverka den ensidiga och mansdominerade debatten om kärnvapen." får millionbeløp!!!

Anonymkode: 80307...741

Er det deg igjen... 

De ikke-feministiske regjeringene i f.eks Brasil og USA har taklet corona-krisen på forbilledlig vis - synes du ikke?  

Og hva med Norge, som et av de mest likestilte landene i verden? Her burde jo likene ligge strødd! 

Det er veldig tydelig at du gjerne vil skylde på feminismen for alt som er vondt og vanskelig her i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...