Gå til innhold

Hva faen feiler det Oslofolk da?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært på Løkka  i det siste, men generelt, de stedene jeg har vært i Oslo, er det jo helt tomt for folk. Det er en merkelig stemning. Hvis du uforvarende kommer rundt hylla i butikken og det står noen der, så skvetter de unna. 

Synes folk flest viser hensyn. 

Og det er jo en beleilig artikkel da, for de som elsker å hate 'oslofolk',  attpåtil skjer dette på Løkka, de arrogante, kaffelattedrikkende hipsternes høyborg. 

Clickbait så det holder. 

Og kun egnet til å polarisere. Det er jo tydelig i tråden her. 

Anonymkode: 1a533...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste du har bidratt med i tråden er å klage på at folk sier ting på en måte du ikke liker. Hadde vært nokså interessant å høre hvor du kommer fra.

La nå i alle fall oss som kommer fra litt mer værbitte områder og tåler litt mer (sørlendinger og nordlendinger) få tulle litt med hverandre på gøy, uten at du skal lage oppstyr av det og finne frem silkehansker.

Anonymkode: 90aba...28a

Jeg traff en nerve ser jeg

Anonymkode: ab074...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært på Løkka  i det siste, men generelt, de stedene jeg har vært i Oslo, er det jo helt tomt for folk. Det er en merkelig stemning. Hvis du uforvarende kommer rundt hylla i butikken og det står noen der, så skvetter de unna. 

Synes folk flest viser hensyn. 

Og det er jo en beleilig artikkel da, for de som elsker å hate 'oslofolk',  attpåtil skjer dette på Løkka, de arrogante, kaffelattedrikkende hipsternes høyborg. 

Clickbait så det holder. 

Og kun egnet til å polarisere. Det er jo tydelig i tråden her. 

Anonymkode: 1a533...5aa

Haha, og legg til at de samme folkene som kritiseres er de med minst selvironi i hele befolkningen.

Om det er noen trøst for Oslo-folk som holder seg innendørs, så kan jeg informere om at den samme idiotien finnes overalt, selv i små bygder hvor folk kjører hverandres unger eller går på besøk til hverandre.

Man bare ser den ikke like tydelig som på Grünerløkka. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi ser jo godt i denne tråden at hylekoret setter fort i gang med en gang det kommer en sensasjonsoverskrift. Som er meget spekulativ.
 

Slike artikler er kun til for skape frykt og polarisering.

Magne av dere som er styggest i kommentarene her trenger seriøst å komme dere ut og trekke frisk luft. 
 

 

Anonymkode: 30cf7...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne regjeringa er så utrolig dårlige på konsekvenstenking. 

1. Vi stenger skolene -> folk får fri, og reiser til fjells
2. Vi må forby folk å reise til fjells -> folk er i byen
3. Folk er i byen -> man er sjokkert over at det er mange ut på en finværsdag

Man kan jo ikke vente at folk bare skal sitte inne. Regjeringa sier jo selv at folk må komme seg ut. 

For å ikke snakke om galskapen i at båt og camping er lov mens hytte er forbud. Veldig logisk. 

Anonymkode: aa5e2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne regjeringa er så utrolig dårlige på konsekvenstenking. 

1. Vi stenger skolene -> folk får fri, og reiser til fjells
2. Vi må forby folk å reise til fjells -> folk er i byen
3. Folk er i byen -> man er sjokkert over at det er mange ut på en finværsdag

Man kan jo ikke vente at folk bare skal sitte inne. Regjeringa sier jo selv at folk må komme seg ut. 

For å ikke snakke om galskapen i at båt og camping er lov mens hytte er forbud. Veldig logisk. 

Anonymkode: aa5e2...e9e

Legg til at kollektivtransporten i Oslo kun skal brukes til transport til og fra jobb. Da må nødvendigvis folk ut i nærmiljøet. Når Dagbladet så manipulerer sannheten så det ser verre ut har de clickbait god som gull. 

Anonymkode: 78f79...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne regjeringa er så utrolig dårlige på konsekvenstenking. 

1. Vi stenger skolene -> folk får fri, og reiser til fjells
2. Vi må forby folk å reise til fjells -> folk er i byen
3. Folk er i byen -> man er sjokkert over at det er mange ut på en finværsdag

Man kan jo ikke vente at folk bare skal sitte inne. Regjeringa sier jo selv at folk må komme seg ut. 

For å ikke snakke om galskapen i at båt og camping er lov mens hytte er forbud. Veldig logisk. 

Anonymkode: aa5e2...e9e

Her vrir du kraftig på hva som er skjedd!

Det er jo ikke regjeringen som er sjokkert!

De er tross alt valgt av folk som tar ansvar!

Opp med hånden de som går i flokk på Grünerløkka og som stemte på den regjeringen vi har i dag, liksom!

Her er der media og andre folk som er lei av at enkelte ikke klarer å gå ut av flokken og inn i en sidegate for en eneste jævla gangs skyld. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at folk holder seg hjemme, men greit at dere går ut? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 0d779...2eb

Samme tenkte jeg🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 5b62c...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her vrir du kraftig på hva som er skjedd!

Det er jo ikke regjeringen som er sjokkert!

De er tross alt valgt av folk som tar ansvar!

Opp med hånden de som går i flokk på Grünerløkka og som stemte på den regjeringen vi har i dag, liksom!

Her er der media og andre folk som er lei av at enkelte ikke klarer å gå ut av flokken og inn i en sidegate for en eneste jævla gangs skyld. 

Anonymkode: 90aba...28a

Skrev ikke at regjeringa var sjokkert? Jeg skrev at de ikke så konsekvensene av sine avgjørelser. og det ene bildet som kilde er jeg skeptisk til..

Anonymkode: aa5e2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrev ikke at regjeringa var sjokkert? Jeg skrev at de ikke så konsekvensene av sine avgjørelser. og det ene bildet som kilde er jeg skeptisk til..

Anonymkode: aa5e2...e9e

Jo, det gjør de da vel!

Ingen grunn til å tro at ikke regjeringen er fullt klar over at svært mange gjør som de vil.

Det er jo nettopp derfor de hindrer disse folkene å dra ut fra byen og opp på hytta, hvor de forpester andres hjemsted, men i stedet lar hver by og kommune ta hånd om sine egne innbyggere - på godt og vondt. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en mindre by og syklet ned til sentrum for et ærend i går. Jeg var overrasket over hvor mye folk det var ute. Leser jo i avisen at det er helt dødt. Det mest overraskende var likevel hvor mange pensjonister som gikk rundt i byen. Skal de ut er kanskje ikke lørdag formiddag det tidspunktet jeg hadde valgt å gå ut om jeg var i risikosonen.. 

Anonymkode: 4eb81...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skrev ikke at regjeringa var sjokkert? Jeg skrev at de ikke så konsekvensene av sine avgjørelser. og det ene bildet som kilde er jeg skeptisk til..

Anonymkode: aa5e2...e9e

Det er vel heller slik at regjeringen trodde folk var i stand til å ta ansvarlige valg og følge de tiltakene de er blitt bedt om - holde god avstand fra andre, at ikke for mange ferdes på samme sted osv.

Jeg har bodd svært nær Løkka, det hadde virkelig ikke vært noe problem å komme meg ut og gå meg gode turer uten ha for mye folk rundt.

Anonymkode: b8ec7...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...