Gå til innhold

Hva faen feiler det Oslofolk da?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Senest i går snakket vi om hvor vi hadde valgt å bo hvis vi skulle velge mellom løkka og Majorstua . Vi hadde begge valgt løkka. Uten å tenke oss om. Fordi; på løkka kan du være akkurat hvem du vil. Du kan være hipster, du kan være moteslave, du kan være freaka .. hvem du vil. Alt er like normalt . Jeg elsker løkka. Små butikker, hyggelige cafeer og masse hyggelige folk. 

Jeg synes man stort sett kan være seg selv hvor man vil jeg. Jeg har bodd i Oslo, studert i Møre og Romsdal og i tilleggg bodd flere ulike steder i det ganske land, og alle stedene jeg har vært har det vært stor takhøyde for å være seg selv. Faktisk har mitt inntrykk vært at jo mer du skiller deg ut, jo kulere er du.

Så jeg tror ikke det bare er på Løkka man kan være hipster, moteslave eller freaka... der jeg kommer fra (Nedre Romerike) var det takhøyde for alle disse gruppene allerede på 90-tallet😊

Anonymkode: dd7fd...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes man stort sett kan være seg selv hvor man vil jeg. Jeg har bodd i Oslo, studert i Møre og Romsdal og i tilleggg bodd flere ulike steder i det ganske land, og alle stedene jeg har vært har det vært stor takhøyde for å være seg selv. Faktisk har mitt inntrykk vært at jo mer du skiller deg ut, jo kulere er du.

Så jeg tror ikke det bare er på Løkka man kan være hipster, moteslave eller freaka... der jeg kommer fra (Nedre Romerike) var det takhøyde for alle disse gruppene allerede på 90-tallet😊

Anonymkode: dd7fd...530

Det er heldigvis rom for slikt flere steder ja. Her ville jeg bare få frem hva jeg personlig elsker ved løkka❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

For noen dager siden så var det lignende bilder fra Bogstadveien .. så det finnes nok folk som ikke tar ansvar over alt 

Men da var det samtidig likt på Løkka... folk har stort sett blitt flinkere. De som bryr seg. 

Anonymkode: a6bd2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i Oslo, men i en by der jeg har råd til stort hus og stor hage. Forstår godt at Oslofolk tar seg en tur ut. At det blir trangt er forståelig, det er trangt i indre bykjerne. Folk har ingen privat uteplass og ofte små leiligheter. Hvor skal de gjøre av seg uten å bli gale? Hytteforbudet rammer storbyene hardt. Da skal i hvertfall vi i hytteområdene ikke harselere med at de lever som "sild i tønne" i påsken.

Anonymkode: 20784...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor ikke i Oslo, men i en by der jeg har råd til stort hus og stor hage. Forstår godt at Oslofolk tar seg en tur ut. At det blir trangt er forståelig, det er trangt i indre bykjerne. Folk har ingen privat uteplass og ofte små leiligheter. Hvor skal de gjøre av seg uten å bli gale? Hytteforbudet rammer storbyene hardt. Da skal i hvertfall vi i hytteområdene ikke harselere med at de lever som "sild i tønne" i påsken.

Anonymkode: 20784...54d

Så enig med deg. Det er veldig enkelt å sitte på sin høye hest og se ned på de i byene. At regjeringen ikke har skjønt at dette måtte skje når ingen får dra ut av egen by er jo ganske utrolig. 
 

Men nå kan vi jo se hva som skjer da. Om det ikke blir masseutbredelse av corona på løkka nå, så er det vel bare å begynne å åpne igjen.

Anonymkode: 4eb81...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så enig med deg. Det er veldig enkelt å sitte på sin høye hest og se ned på de i byene. At regjeringen ikke har skjønt at dette måtte skje når ingen får dra ut av egen by er jo ganske utrolig. 
 

Men nå kan vi jo se hva som skjer da. Om det ikke blir masseutbredelse av corona på løkka nå, så er det vel bare å begynne å åpne igjen.

Anonymkode: 4eb81...6a5

Men hvorfor kan de ikke se «oi her var det trangt, vi går til en annen gate heller...» den største folkeansamlingen i artikkelen her var kø utenfor polet... så om å sitte i trange leiligheter gjør at man trenger mer alkohol, burde man vurdere livssituasjonen sin etter denne krisen. Ingen må bo tett og trangt, om man syns det er så grusomt. Det vil være billigere og romsligere å flytte noen minutter/timer utenfor byen. 

Anonymkode: a6bd2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor ikke i Oslo, men i en by der jeg har råd til stort hus og stor hage. Forstår godt at Oslofolk tar seg en tur ut. At det blir trangt er forståelig, det er trangt i indre bykjerne. Folk har ingen privat uteplass og ofte små leiligheter. Hvor skal de gjøre av seg uten å bli gale? Hytteforbudet rammer storbyene hardt. Da skal i hvertfall vi i hytteområdene ikke harselere med at de lever som "sild i tønne" i påsken.

Anonymkode: 20784...54d

De kan spre seg!

Det er mange gater i Oslo, og mange fine små steder, dessuten er det påskevær her (ikke akkurat i dag, men det har vært i lengre tid), så mange steder er svært koselig. 

Man behøver absolutt ikke bevege seg der som andre er. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det der er en skikkelig ufin kommentar som man skal la være å bruke-. Jeg skjønner hva du mener, men det er ganske nedsettende mot en gruppe mennesker, og da snakker jeg ikke om de som er med i videoen.

Anonymkode: ab074...bdb

Mot gruppen voksne med borrelås på skoa? 

Anonymkode: 3c188...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all den marka som er en kort tur unna bykjernen i Oslo så er det ikke vanskelig å komme seg ut for å få frisk luft. Var i Østmarka i går, det var nesten fullt på parkeringsplassen, men ikke noe problem å finne en sti uten andre folk i nærheten.
Det er mange pol i Oslo hvor det ikke er kø for å komme inn, alt må ikke foregå på Løkka eller i Bogstadveien. 

Jeg har støttet spesialbutikker på Løkka med å bestille varer fra dem på nett. Det går an å støtte lokalt næringsliv uten å handle fysisk når det er unntaktilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Med all den marka som er en kort tur unna bykjernen i Oslo så er det ikke vanskelig å komme seg ut for å få frisk luft. Var i Østmarka i går, det var nesten fullt på parkeringsplassen, men ikke noe problem å finne en sti uten andre folk i nærheten.
Det er mange pol i Oslo hvor det ikke er kø for å komme inn, alt må ikke foregå på Løkka eller i Bogstadveien. 

Jeg har støttet spesialbutikker på Løkka med å bestille varer fra dem på nett. Det går an å støtte lokalt næringsliv uten å handle fysisk når det er unntaktilstand. 

Det er ikke alle som bor i Oslo som har bil. Man skal holde seg unna kollektivtransport, da er det ikke «bare å spre seg».
Jeg bor ikke i Oslo, men gjorde det før og priser meg lykkelig over at jeg ikke bor der akkurat nå. Men jeg vet bedre enn å sitte og slenge dritt om de som bor der på er nettforum. 

Anonymkode: 4eb81...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle som bor i Oslo som har bil. Man skal holde seg unna kollektivtransport, da er det ikke «bare å spre seg».
Jeg bor ikke i Oslo, men gjorde det før og priser meg lykkelig over at jeg ikke bor der akkurat nå. Men jeg vet bedre enn å sitte og slenge dritt om de som bor der på er nettforum. 

Anonymkode: 4eb81...6a5

Helt riktig, det er få som har bil, kollektivtilbudet til marka og sjøen pleier være stappfullt, og det er langt å gå.

Men man burde kunne finne mange små perler i Oslo likevel, som verken er marka, sjøen eller parken. Det er bare å være litt mer kreativ. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd for lenge på Sørlandet. Skjønner ingenting lenger 😂😂 Dumskapen her er smittende den også 😂😂

Anonymkode: 4df2a...06c

Wow, hva er greia med sånne innlegg?

Anonymkode: ab074...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og folk kan jo alltids ta sykkelen?

Anonymkode: 90aba...28a

Det er faktisk ikke sånn at alle har sykler..

Anonymkode: 4eb81...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, hva er greia med sånne innlegg?

Anonymkode: ab074...bdb

Er du østlending, siden du tar deg så nær av ting?

Slapp av, nordlendinger og sørlendinger er ikke så jævla skjøre og krenkbare!

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du østlending, siden du tar deg så nær av ting?

Slapp av, nordlendinger og sørlendinger er ikke så jævla skjøre og krenkbare!

Anonymkode: 90aba...28a

Er ikke østlending nei

Anonymkode: ab074...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er ikke østlending nei

Anonymkode: ab074...bdb

Det eneste du har bidratt med i tråden er å klage på at folk sier ting på en måte du ikke liker. Hadde vært nokså interessant å høre hvor du kommer fra.

La nå i alle fall oss som kommer fra litt mer værbitte områder og tåler litt mer (sørlendinger og nordlendinger) få tulle litt med hverandre på gøy, uten at du skal lage oppstyr av det og finne frem silkehansker.

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fake news, nei.

Det bildet av lego som ble brukt for å illustrere forskjellen mellom bakkeperspektiv og fugleperspektiv, var OGSÅ fullt av (lego)folk, med altfor liten avstand. 

Fake news hadde vært om de brukte film og bilder fra før korona-krisen.

Det DU presenterer er altså like vridd som det Dagbladet presenterer. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fake news, nei.

Det bildet av lego som ble brukt for å illustrere forskjellen mellom bakkeperspektiv og fugleperspektiv, var OGSÅ fullt av (lego)folk, med altfor liten avstand. 

Fake news hadde vært om de brukte film og bilder fra før korona-krisen.

Det DU presenterer er altså like vridd som det Dagbladet presenterer. 

Anonymkode: 90aba...28a

Jeg presenterer ingen ting. Det er nettavisen og de som uttaler deg der du får ta det med🐥

Anonymkode: 78f79...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg presenterer ingen ting. Det er nettavisen og de som uttaler deg der du får ta det med🐥

Anonymkode: 78f79...a32

Jo, det gjorde du. Du presenterte en artikkel som et argument i denne tråden.

Lær deg å ta ansvar for egne handlinger. Hadde alle tatt ansvar for sitt, så hadde man sluppet å se slike gjenger på Grünerløkka og ellers, hvor alle peker på hverandre og sier; Det er ikke min skyld, det er deres skyld! 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjorde du. Du presenterte en artikkel som et argument i denne tråden.

Lær deg å ta ansvar for egne handlinger. Hadde alle tatt ansvar for sitt, så hadde man sluppet å se slike gjenger på Grünerløkka og ellers, hvor alle peker på hverandre og sier; Det er ikke min skyld, det er deres skyld! 

Anonymkode: 90aba...28a

Ingen grunn til å være så sur og hissig. 

Anonymkode: 78f79...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke direkte fake News for det var opplagt mye folk der men bildet er manipulert - 400 m er komprimert til 50.. Les Kjetil Rollnes sin kommentar på Facebook. Det er spekulativt og misvisende fra Dagbladet sin side. Og den kommentaren fra syklisten - «folk gir faen»; ja, hva med han selv da? Elendig journalistikk...

Anonymkode: c5458...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og den kommentaren fra syklisten - «folk gir faen»; ja, hva med han selv da?

Sykkel er det beste fremkomstmiddelet som finnes i disse dager, så han gjorde jo virkelig alt rett. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/okonomi/raser-mot-dagbladets-artikkel-om-smekkfulle-oslo-gater--det-er-en-forfalskning/3423949485.html

Folk er stort sett egoister, det har jeg også sett, men dagbladet er glad i å vinkle saker for mest mulig klikk. De gir jo blanke i om effekten er negativ, så lenge de selger. 

De er ikke kjent for A-jounalistikk,akkurat. 

Anonymkode: e38ae...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...